Spring naar bijdragen

Vuurschip LV 18 stond in brand


Helmut

Aanbevolen berichten

Ook de rond Kerstmis gestaarde stream van Radio Mi Amigo kwam van het schip en is uitgevallen.

Hoeveel Mi Amigo's zijn er eigenlijk...

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Helmut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat zonde. Het schip is sinds 1999 in gebruik geweest voor een aantal RSLs en ook voor uitzendingen van Pirate BBC Essex. In 1999, 2000 en 2001 voor RNI RSLs. Het schip was toen omgedoopt in de MEBO III.

 

Deze foto heb ik gemaakt in 2017, toen Pirate BBC Essex het schip gebruikte voor hun uitzendingen.

 

DSC_0679.thumb.jpg.c5cdf704bab2b9733c625fd4609b1c3d.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeker jammer, maar als ik zoiets lees dan stijgt mijn bloeddruk. Het zijn vaak jochies die dan op social media kunnen laten zien hoe "cool" ze zijn als ze zoiets flikken. En als ze dan gevonden worden dan is de "straf" ... "foei jongen, niet meer doen he? ." En ze lachen zich daarna te pletter en gaan gewoon door...

 

Ik zal wel weer tegen een hoop schenen schoppen en "commotie" veroorzaken omdat de tere zieltjes niet beschadigd mogen worden, maar dit moest ik even kwijt.

 

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
tikfout
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei radio tpot:

Dramatische omschrijving, gewapende brandstichter en niemand heeft het gezien.

Want er was niemand aan boord.

 

Theo

Uit een rapport van de brsndweer blijkt dat de brandweer zelf niet wist om wat voor schip het ging. 

Overigens noemen we zo iets een lichtschip. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vor 7 Stunden schrieb ruudam:

 

Overigens noemen we zo iets een lichtschip. 

Ja Ruud ik wist het. Maar brand op een vuurschip klinkt toch bijzonder haha

En ik heb extra gezocht op Google en de uitdrukking is ook in het Nederlands 

te vinden. In het Duits heet het Feuerschiff^^

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BBC Essex News this morning:

Police investigating a fire on a historic pirate radio ship have charged a man with arson. The fire on the LV18 - one of the last manned lightships which once hosted pirate radio projects off the Harwich coast - caused severe damage.

Police said the man also faced charges over a fire at Harwich Town railway station - also on Friday evening.

Christopher Parker, 33, of Alexandra Street, in Harwich, was charged with four counts of arson.

Full report with photos and link to a 1 minute 40 second interview with Tony O'Neil.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.