Spring naar bijdragen

RNI SW 31 08 1974


martinja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Marinebroadcasters:

De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. 

Van harte aanbevolen als leeswerk Please login or register to see this link.

Thanks you AJ.

 

Ik bevestig dat dit leeswerk aan te bevelen is, maar vind het erg jammer dat de RNI avonturen ontbreken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Control49:

Ik bevestig dat dit leeswerk aan te bevelen is, maar vind het erg jammer dat de RNI avonturen ontbreken...

A.J.Beirens was al enkele jaren ernstig ziek en heeft slechts enkele verhalen kunnen neerpennen op de site... Hij was wel nog kort aan boord van de Castor bij Mi Amigo 45 in Blankenberge in 2019, waar hij o.a. ook nog Marc van Amstel kon terugzien. Hij overleed slechts enkele weken nadat zijn laatste tekst verscheen. Hij was actief bij de Zuid-Afrikaanse wereldomroep, RNI, Atlantis, Caroline, Nova It, Paradijs....

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bert ree:

A.J.Beirens was al enkele jaren ernstig ziek en heeft slechts enkele verhalen kunnen neerpennen op de site... Hij was wel nog kort aan boord van de Castor bij Mi Amigo 45 in Blankenberge in 2019, waar hij o.a. ook nog Marc van Amstel kon terugzien. Hij overleed slechts enkele weken nadat zijn laatste tekst verscheen. Hij was actief bij de Zuid-Afrikaanse wereldomroep, RNI, Atlantis, Caroline, Nova It, Paradijs....

Zo is het Bert. Helaas benaderen de onwetenden het weer eens negatief. 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Paul,

sta mij toe toch te reageren. Je schrijft:

 

 

"De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. 

Van harte aanbevolen als leeswerk http://highonradio.blogspot.com/"

 

Ik begrijp daaruit dat die laatste zin slaat op de uren van RNI en dat er daar over veel te lezen valt.

Zo begrijp ik het. Niet zo vreemd vindt je niet? Of je had e.e.a. toch wat duidelijker moeten formuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had ik het ook gelezen hoor.

Maar geeft niet, ik vond het mooi om mijn 1e kennis making met RNI op korte golf terug te horen.

En ik weet nog de verbazing hoe goed het was en waarom het niet in het Nederlands was.

En ik weet nog dat ik na zo een 5 minuten weer terug geschakeld was naar de middengolf.

Want daar zond de echte RNI uit 😊

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Beste Paul,

sta mij toe toch te reageren. Je schrijft:

 

 

"De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. 

Van harte aanbevolen als leeswerk http://highonradio.blogspot.com/"

 

Ik begrijp daaruit dat die laatste zin slaat op de uren van RNI en dat er daar over veel te lezen valt.

Zo begrijp ik het. Niet zo vreemd vindt je niet? Of je had e.e.a. toch wat duidelijker moeten formuleren.

 

Even de knuppel in het hoederhok Juul.

 

Stel dat er een opname van Lex Harding was gevonden op Veronica de zeezender van , ik noem maar wat, 33 februari 1974. Dan had ik dezelfde reactie kunnen schrijven met als aanbeveling : "van harte aanbevolen als leeswerk Veronica de zeezender van JG zie st Norderney." Dan had ik ook niet gerefereerd aan de Lex Harding show van 34 februari 1974 < ja de dagen vliegen voorbij> maar aan de gehele schrijvelarij. 

3 uur geleden zei radio tpot:

Zo had ik het ook gelezen hoor.

Maar geeft niet, ik vond het mooi om mijn 1e kennis making met RNI op korte golf terug te horen.

En ik weet nog de verbazing hoe goed het was en waarom het niet in het Nederlands was.

En ik weet nog dat ik na zo een 5 minuten weer terug geschakeld was naar de middengolf.

Want daar zond de echte RNI uit 😊

 

Theo

Zie antwoord aan Juul. 

Verder de echte RNI? De echte RNI is geheel persoonlijk. Puristen zouden claimen dat de eerste versie van RNI van maart 70 tot september 70 de enige  echte is. De NL talige tak vanaf maart 1971 vond ik persoonlijk een Amsterdamse landpiraat, één  die toevallig op een vreemd bekladde Grunninger coaster die in Slikkerveer  is gebouwd

was neergestreken. 

< Groninger coaster is een type aanduiding en niet perse gebouwd langs het Winschoterdiep nabij Foxhol Hoogezand> . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

 

 

Paul je bent aan het proberen gelijk te krijgen. Hou op !  Ik was dus niet de enige die het volgens jou "verkeerd" las. Ik was RNI fan en luisterde daar in m'n vrije uren altijd naar. En zeker die Nederlandse live programma's.

En waarom je ineens over Lex begint .......En het was je misschien nog niet opgevallen maar de website waar je aan refereert in niet van mij maar van ons. De Stichting Norderney .ik denk dat je een mindere dag hebt daar in Groningen.

 

Ik ga hier niet meer op reageren, Heb wel wat anders te doen.

Juul...je moet het toch nog maar eens herlezen. Je mist iets en raakt overprikkeld. 

3 uur geleden zei Juul:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.