Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

Je neemt nog wel eens wat op van de radio. In 1969 begon de VARA met een 'eigen' drive-inshow, las ik van de week. Ik denk dat dat 'eigen' er stond vanwege Veronica's drive-inshow. De krant stond bol met meningen: het was toch niet de bedoeling dat een publieke omroep commerciële activiteiten ging ontplooien en daarvoor dan ook nog 'urenlang' gratis reclame kon maken. Die reclame was het (mij) bekende AA-OE-OE-AA. Bijvoorbeeld deze van 6 oktober 1970.

19701006 VARA - - Promo Drive-inshow

This is the hidden content, please

Wie weet van wie de stem is?

Op dezelfde tape stond ook een oudere promo, ik vermoed uit 1969.

19690000 VARA - - Promo Drive-inshow

Weet iemand de correcte datum?

Wie heeft er meer drive-inpromo's?

• Popular Post

Leuk onderwerp, Bertus. Dank voor het delen! Voor de spot werd ook deze plaat gebruikt:

In het archief van B&G zitten een aantal afleveringen (TV) van Popzien, waarin opnamen van de VARA Drive-in show (met onder andere Vincent van Engelen).

10 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Je neemt nog wel eens wat op van de radio. In 1969 begon de VARA met een 'eigen' drive-inshow, las ik van de week. Ik denk dat dat 'eigen' er stond vanwege Veronica's drive-inshow. De krant stond bol met meningen: het was toch niet de bedoeling dat een publieke omroep commerciële activiteiten ging ontplooien en daarvoor dan ook nog 'urenlang' gratis reclame kon maken. Die reclame was het (mij) bekende AA-OE-OE-AA. Bijvoorbeeld deze van 6 oktober 1970.

19701006 VARA - - Promo Drive-inshow

Wie weet van wie de stem is?

Op dezelfde tape stond ook een oudere promo, ik vermoed uit 1969.

19690000 VARA - - Promo Drive-inshow

Weet iemand de correcte datum?

Wie heeft er meer drive-inpromo's?

De stem zou zomaar die van Eddy Becker kunnen zijn.

En zou de tweede opname niet ook van 1970 kunnen zijn? In '69 werkte Becker nog voor Veronica.

• Author

Dus het kan in beide gevallen Eddy Becker zijn. 

4 uur geleden zei rauhfaser:

En zou de tweede opname niet ook van 1970 kunnen zijn

Kan. Ik kan het aan de inhoud niet bepalen. Ik kon online geen advertenties of agenda van drive-inshows vinden. Ik gebruik vaak Delpher. Misschien stond er wel een overzicht oid in de VARA-gids. Zouden die online te vinden zijn?

15 minuten geleden zei Bertus Biervilt:

Dus het kan in beide gevallen Eddy Becker zijn. 

Kan. Ik kan het aan de inhoud niet bepalen. Ik kon online geen advertenties of agenda van drive-inshows vinden. Ik gebruik vaak Delpher. Misschien stond er wel een overzicht oid in de VARA-gids. Zouden die online te vinden zijn?

De tweede opname valt door mij niet te detecteren, want er zitten geen data in. Tenzij er nog audio om jouw spot heen is opgenomen.

31 minuten geleden zei Jingle192:

Ik herken de stem van Eddy Becker niet...

Ik geef mijn gok ook voor een betere hoor!

• Popular Post
Op 15-7-2024 om 08:14 zei Hotel Amigo:

Wát een mooie plaat gebruikten ze

En natuurlijk "Big Bertha" van "Windmill waar het "Haa-oe-oe-haa" vanaf komt.

Henk Kruize

windmill - Big Bertha.jpg

Edited by Henk-Anna Loog

Ik zet mijn geld op Eddy. Niemand anders dan Eddie Becker zelf kan zo "Eddie Beckerrr" zeggen (spot 1970, 0'22).

• 2 weeks later...
  • Author
  • Popular Post

Onderstaande vond ik in een verzameling jingles "uit 1970" op Youtube.

jingle VARA Drive-indiscotheek met een keuze uit alle deejays (Aad Bos) 1970

Er zitten ook andere jingles in die opname die duidelijk nieuwer zijn, zoals deze:

jingle Hilversum 3 Troetelschijf (Hans Hogendoorn) 1975