Jump to content

een 2 tal jingles gezocht en 1 pingel

Recommended Posts

Leden ,

ben op zoek naar  een  instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 

en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in

show te bezoeken was 

en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat

cloak_login_or_register  

cloak_login_or_register

cloak_login_or_register

wie kan me helpen met deze 3 tal

Johan

Edited by johan1
  • reaction_title_2 1

De nieuwspingle was daadwerkelijk een nieuwspingle. Radio England kwam er mee aanvaren in mei 66 voor de Engelse kust. Onderdeel van de zeer uitgebreide nieuwsvormgeving die England gebruikte, geheel in lijn met wat op US top 40 stations gebeurde in het zogeheten 20-20- news. Voor met name de Engelse deejays op SRE, Roger Day Johnnie Walker was het nieuwslezen op SRE een hele kluif, ze kregen de pace maar niet onder de knie. Ik was in ieder geval zeer onder de indruk van deze manier van nieuwslezen. Denk niet dat Donald de Marcas van het ANP nieuws op Hilversum  een liefhebber was. Wij moesten het toen doen met "Radio Nieuwsdient ANP" zo droog mogelijk uitgesproken. 

Paul de Haan

• reaction_title_2 1

7 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Met twee kan ik je al helpen, de Veronica fill (instrumentaal) uit 1972

cloak_login_or_register

en het gezochte nieuwspingeltje

cloak_login_or_register

Veel plezier ermee.

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

Eerste jingle - fill:  ©Stichting Norderney.

Synthesizer: Cees Schrama

8 uur geleden zei johan1:

Leden ,

ben op zoek naar  een  instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 

en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in

show te bezoeken was 

en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat

cloak_login_or_register  

cloak_login_or_register

cloak_login_or_register

wie kan me helpen met deze 3 tal

Johan

Dag Johan,

Ik weet niet wat je er mee wil. Als je dat nou eens uitlegt. Overigens berust het copyright in de studio versie bij de Stchting Nordeney - Beeld & Geluid.

Edited by Juul
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1

12 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik heb 'm van de site gehaald, om problemen te voorkomen.

Groet

Henk Kruize

En dan mag het wel volgens jou?   Had je dat er toch even bij kunnen zetten Henk. Dan is het ok, maar zo effe lenen vind ik een minder goed idee.

Ik heb op onze website een tekst staan al 15 jaar  . Effe lezen hoor.

screen 65.jpg

• reaction_title_1 1

Op 28-9-2024 om 12:48 zei Jaap De Vries:

Patricia ... misschien iets beter dan die van jou cloak_login_or_register  

Bron ©Stichting Norderney

Toots Thielemans - Theme from Midnight Cowboy (1969)

Edited by Rink Hof
  • reaction_title_1 2
  • reaction_title_2 1

Hallo Juul, 

antwoord op jouw vraag

wat ik er mee doet met de Jingels en Tunetjes  cq fillers het is

puur voor mijn verzameling er zit verder geen commerciële

achter 

dus iedereen dank voor de betere versies 

mvg johan

• reaction_title_1 2
  • reaction_title_2 1

Soms komen er moooie versies voorbij en die pakken we dan mee lekker hier ook voor thuis gebruik . Blijft leuk als je pc opstart met het geluid van toen de zender starten om 05:55 en afsluit met Klaas Vaak .. al heb ik die altijd nog eens graag in een studio versie , de dag afsluiter even voor 02:00 in het Radio Drama.... 

Edited by Jaap De Vries
  • reaction_title_2 1

Ik ben natuurlijk van later, maar ik freubelde ook bestaande muziekjes aan elkaar voor jingles en spotjes. Op de lokale radio noteerde ik dan voor de buma/stemra (dat moest 1 week per jaar) 3 seconden voor de ene plaat en 5 seconden voor de andere. Niemand die daar aanstoot aan nam. 

Hoe dat nu werkt met muziek in podcasts? De meeste zijn alleen maar praten. Of verbonden aan een radiozender/-omroep. Dat zal wel een reden hebben, denk ik.

Edited by Bertus Biervilt
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1

Voor diegene die het nog niet wisten. Het origineel is overigens van The Beatles. Het gaat om een instrumentale coverversie van Good Night (1968 John Lennon). De orkestratie van het origineel, is geschreven en uitgevoerd door George Martin.

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1

4 uur geleden zei Juul:

Ok Jaap.

Nu met Lex.

cloak_login_or_register

En dan kijk even in de download geschiedenis. Die is (14.00 uur )   bijna 22 keer. Maar er is niemand die even wat laat horen-zien. Wat een egoisme  denk ik dan. 

En zo blijft het toch vaak 1-richtings verkeer.

Edited by Juul
  • reaction_title_1 2
  • reaction_title_2 1