Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Atlantis 18-08-1974 11:53-13:00 John Harding en Tony Houston

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur

Thanks, Ian. I'm afraid that I do not know where it was recorded. I'll ask Emile.

Geplaatst
  • Auteur

Hi Ian,

Emile answered that all his recordings were made on an AKAI 4000DS in Utrecht, in the centre of The Netherlands.

Geplaatst
1 uur geleden zei Ben:

Hi Ian,

Emile answered that all his recordings were made on an AKAI 4000DS in Utrecht, in the centre of The Netherlands.

Zo loeihard in het centrum van Utrecht? Een gegeven paard etc etc...maar ik betwijfel het.

Geplaatst
  • Auteur

Paul, ik schreef niet "het centrum van Utrecht", maar dat Utrecht in the centrum van Nederland ligt.

Begrijp ik 't goed dat je twijfels over het feit dat het uur hierna van Dave Rodgers ook op de 18-de is opgenomen inmiddels zijn weggenomen?

bewerkt door Ben

Geplaatst
1 hour ago, Marinebroadcasters said:

Zo loeihard in het centrum van Utrecht? Een gegeven paard etc etc...maar ik betwijfel het.

Maybe recorded atop of De Dom in Utrecht. It's high enough to get excellent reception.

Mvg,

John C

Geplaatst
2 uur geleden zei Ben:

Hi Ian,

Wow I thought the Belgian coast or Zeeland by strength and quality!

bewerkt door scotty

Geplaatst
7 uur geleden zei Ben:

Paul, ik schreef niet "het centrum van Utrecht", maar dat Utrecht in the centrum van Nederland ligt.

Begrijp ik 't goed dat je twijfels over het feit dat het uur hierna van Dave Rodgers ook op de 18-de is opgenomen inmiddels zijn weggenomen?

Weet je wat het is Ben, in 74 was ik vanwege mijn beroep al een giga kilometer verbuiker door geheel NL. Noway was muv de Vlaamse kuststreek en Zeeuws Vlaanderen/ Walcheren Atlantis zo loeihard, mede veroorzaakt door een keiharde modulatie dmv een primitieve compressor. De 1 a 2 kw op de Jeanine zakte heel snel landinwaarts in. Vandaar mijn opmerking hierover, maar zoals ik al schreef "een gegeven paard etc etc".

7 uur geleden zei JOCOOLE:

Maybe recorded atop of De Dom in Utrecht. It's high enough to get excellent reception.

Mvg,

John C

Ja, dat kwam ook bij mij bovendrijven. Alternatief komisch scenario.

Geplaatst

Hoogte helpt bij middengolf überhaupt niet. Hoogstens wanner er daar minder storingen zijn. Maar met een goede ontvanger en een afgestemde antenne zul je wel zulke resultaten halen.

• 1 month later...
Geplaatst

Aan boord van het MS Jeanine probeerden ze alles uit hun zender te halen en dreven het vermogen op. Soms kan het dan verkeerd gaan waardoor het kristal in brand vloog op 1 augustus 1974.

Geplaatst
1 minuut geleden zei bert ree:

Aan boord van het MS Jeanine probeerden ze alles uit hun zender te halen en dreven het vermogen op. Soms kan het dan verkeerd gaan waardoor het kristal in brand vloog op 1 augustus 1974.

Nou, niet alleen het zendkristal voor 962 kHz vloog in brand. Er ontstond brand in de zender, waardoor het zendkristal beschadigd raakte en onbruikbaar werd. De zender was dan ook gemaakt voor 1 kW, en als je dat opvoert naar zo'n 4 kW kan dat voor problemen zorgen.

Piet.

Geplaatst
Op 30-7-2025 om 15:24 zei Ben:

onvolledige gegevens over 18 aug vond ik hier terug: 5-6u Dave Rogers, 11-12u John Harding, 12-13u Tony Houston 13-16u Dave Rogers

Tenders kwamen blijkbaar in de 2e helft van augustus makkelijker bij het MS Jeanine. John Harding vertelde op 18 augustus rondom 11u dat de tender langszij lag en een beetje later draaide hij een verzoekje dat aangevraagd was en met de tender van gisteren was meegekomen. De opname met John Harding en Tony Houston is van 18 aug.: hij vermeldt regelmatig 229m en meldt dat het de laatste zondag is van de Nederlandstalige service. Hij bedankt ook Fred Vd Bosch voor de Vlaamse top 15 maar de tender kwam blijkbaar pas om 1115 langszij waardoor John Harding het programma overnam en er geen Fred te horen was.

Geplaatst

Ondertussen kan ik nog wat aanvullen voor 18 augustus. Adriaan van Landschoot kwam ook op bezoek. Om 16u had je ook nog Tony Houston, om 17u Mr Galaxy en om 18u Elie Prins. Er was dus geen enkel programma van Fred Vd Bosch aan boord voor die dag. Ik meen me te herinneren dat Mr Galaxy normaal programma deed om 13u en dat dit die week een keer later in de namiddag werd uitgezonden inclusief het ingesproken tijdsein van 13u. Door het vele inspringen van de internationale service tijdens de dag vervielen de nieuwsuitzendingen op Atlantis. Dave Rogers deed dus zowel 's morgensvroeg, 's namiddags als 's avonds programma's op 18 augustus 74.

Geplaatst
9 uur geleden zei bert ree:

Ondertussen kan ik nog wat aanvullen voor 18 augustus. Adriaan van Landschoot kwam ook op bezoek. Om 16u had je ook nog Tony Houston, om 17u Mr Galaxy en om 18u Elie Prins. Er was dus geen enkel programma van Fred Vd Bosch aan boord voor die dag. Ik meen me te herinneren dat Mr Galaxy normaal programma deed om 13u en dat dit die week een keer later in de namiddag werd uitgezonden inclusief het ingesproken tijdsein van 13u. Door het vele inspringen van de internationale service tijdens de dag vervielen de nieuwsuitzendingen op Atlantis. Dave Rogers deed dus zowel 's morgensvroeg, 's namiddags als 's avonds programma's op 18 augustus 74.

Something similar happened on Saturday 24th August 1974 with

1400-1500 Rob Rondor

1500-1600 Dave Owen

1600-1700 Mr Galaxy (with 1 o'clock top of the hour!)

1700-1800 Steve England

1800-1900 Ellie Prins

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.