Geplaatst Gisteren om 13:441 d. Het is al weer 50 jaar geleden dat de VOO zijn allereerste TV uitzending bracht, daarna is er veel gebeurd met het "Veronica" merk. Had de VOO nog banden met de originele Radio Veronica vanaf zee, het huidige Veronica TV heeft als enige band, alleen de naam, verder niks, niks met de zeezender, niks met het huidige Radio Veronica, niks met het Veronica-blad. Wel gaan ze er nu mee pronken, andermans veren...En dan zie je ook de aankondigingen... het "na een zware storm onbruikbaar geworden zendschip".... pfff.. ik word zo moe van al die figuren die "even wat googelen" en dan denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.Aankondiging in "TV gids"...====================================================Radio Veronica was veertien jaar lang radiopiraat. Eerst vanaf het lichtschip Borkum Riff, een soort drijvende vuurtoren. Daarna vanaf de voormalige visserstrawler Norderney. Door een zware storm werd dat schip onbruikbaar. Omroep Veronica trad toe tot het publieke bestel en was voor het eerst op televisie te zien. Dat is deze maand vijftig jaar geleden.============================================================A. veronica was geen piraat, gewoon een legale commerciele zenderB. dat "onbruikbare schip" bestaat anno 2026 nog altijd....C. de Borkum Riff in veronica tijd een drijvende vuurtoren...I rest my case.Henk Kruize
Geplaatst Gisteren om 15:271 d. Populair bericht De naam is gelicenseerd van de Vereniging.Zo gaat dat. Onze TROS bedrijfsjuriste dacht dat het REM eiland een booreiland voor de kust was...........................Ach ja,....................................
Geplaatst 16 uur geleden16 u. Was een kopie van een boor eiland ( in Lago di Maracaibo)Ze zat er dus niet helemaal naast.
Geplaatst 7 uur geleden7 u. Hoe de geschiedenis vervalst wordt door onwaarheden als waarheid te verkondigen . Even inlezen en navragen bij de stichting Norderney en je krijgt alle juiste informatie. Hier nu koffietijd met 12345678910neke zoals het altijd was om 10:00 .Fijn weekend en ik kijk weer naar die roestige oude boot vandaag die er op het oog netjes bij ligt .. Ons Veronica Ship
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Ik heb met verbazing naar het spotje 50 jaar Veronica gekeken.Wat een onzin. Het huidige Veronica TV heeft niets, maar dan ook niets met Veronica (VOO) publieke omroep te maken.Het is alleen een naam die in licentie is gegeven. Hetzelfde geldt voor Radio Veronica.
Geplaatst Zojuist1 min. 7 uur geleden zei Jaap De Vries:Hoe de geschiedenis vervalst wordt door onwaarheden als waarheid te verkondigen . Even inlezen en navragen bij de stichting Norderney en je krijgt alle juiste informatie. Hier nu koffietijd met 12345678910neke zoals het altijd was om 10:00 .Fijn weekend en ik kijk weer naar die roestige oude boot vandaag die er op het oog netjes bij ligt .. Ons Veronica ShipJaap maak eens een foto. ( ik ben er sinds 2014 niet meer geweest)1 uur geleden zei pvanklei:Ik heb met verbazing naar het spotje 50 jaar Veronica gekeken.Wat een onzin. Het huidige Veronica TV heeft niets, maar dan ook niets met Veronica (VOO) publieke omroep te maken.Het is alleen een naam die in licentie is gegeven. Hetzelfde geldt voor Radio Veronica.Zo is het.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.