Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
Digitaal passeert FM voor het eerst als belangrijkste manier om radio te luisteren in Beieren
Mijn conclusie na het lezen van het artikel is, dat luisteren via FM, nog steeds behoorlijk populair is.
-
Radio Noordzee 28 Juni 1973 live Marc en Peter
Dylan Davies is lid geworden van de gemeenschap
- Vandaag
- Zendlocatie Westerglen in Falkirk al bijna een eeuw radioactief
De artikelen vind je terug in de header onder Dossier of als je alleen de zendlocatis wilt zien even klikken op Zendlocatie in het artikel.- Digitaal passeert FM voor het eerst als belangrijkste manier om radio te luisteren in Beieren
Gezamenlijk bereiken de digitale vormen van radio daar inmiddels wel meer luisteraars dan de FM. Dat is een trend die ook in Duitsland is ingezet. FM verliest daar nu ook terrein. Dat is mijn conclusie na lezen van het artikel. In de UK luistert volgens Rajar inmiddels 76,0% digitaal tov 24,0% analoog (AM/FM). DAB+ alleen is 43,1%. De UK is een voorloper met DAB/DAB+ en smartspeakers. De AM-zenders worden of zijn inmiddels grotendeels uitgezet. Landelijk alleen nog BBC Radio 5 Live en Talksport. 5 Live zet in 2027 alle zenders op de middengolf uit. In Nederland is volgens NMO AudioMonitor 2025 digitaal goed voor 71% waarvan 19% DAB+. FM komt uit op 29%. Het is geen digitale promotie. Meten is weten en de cijfers laten zien dat de relevantie van FM afneemt. En het staat ook vermeld in het artikel: 'De cijfers laten zien dat de verschuiving naar digitale radio verder doorzet'. Je kan ook zeggen dat de relevantie van FM verder afneemt. Het is maar hoe je het leest.- Zeezenders in Amerika en daarbuiten
- Zendlocatie Westerglen in Falkirk al bijna een eeuw radioactief
Mooi verhaal weer, zou het niet leuk zijn al deze verhalen over zend lokaties te bundelen en daar een aparte blog van te maken zo dat je ze simpel en makkelijk terug kan vinden?- Bierglas Veronica
- Zeezenders in Amerika en daarbuiten
- Bierglas Veronica
- Digitaal passeert FM voor het eerst als belangrijkste manier om radio te luisteren in Beieren
Wat me hier opvalt is dat alle digitale vormen worden opgeteld tot 1 getal. En dat terwijl DAB+, internet radio, kabelradio en satellietradio helemaal niks met elkaar te maken hebben. Digitale promotie? Rink- Radio Teddy krijgt FM-frequentie 98,1 MHz in Hamburg toegewezen
Dat er grote belangstelling was, snap ik wel. Hamburg is de 2e stad van Duitsland met 1,9 miljoen inwoners. Klassik Radio zond uit vanaf de Heinrich Hertz Turm, midden in Hamburg. Ik neem aan dat de zender + antenne van Radio Teddy hetzelfde blijft. https://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich-Hertz-Turm Een prachtige toren! Rink- France Musique bouwt FM-net verder af ten gunste van DAB+
Dank je wel voor jouw reactie, Will. Mijn DAB+ radio in de auto is van 2014. De vorige eigenaar was er dus best snel bij. Ik heb jaren geleden geprobeerd om DAB+ voorkeuzes in te stellen. Daar ben ik mee gestopt. Het lukte om het NPO pakket en het grootste commercielen pakket te ontvangen, maar van beide alleen het eerste programma (NPO Radio 1 en Radio 538). De radio was niet af te stemmen op alle andere zenders in deze pakketten. Kort rondgereden met Radio 538 op DAB+ en getrakteerd op het feest van vele signaal uitvallen, ben ik teruggegaan naar FM. Ik weet dat de antenne niet geschikt is voor het DAB+ frequentiegebied, maar deze doet het wel goed op FM. De AM ontvangst is ook goed, Radio Caroline 648 is goed te beluisteren in midden Nederland. Tegenwoordig luister ik in de auto vaak naar Arrow BluesBox (hier op 97,3), weinig reclame, geen DJ's, dus veel muziek. Ik heb geen idee hoe iets te updaten (geen verbinding met een mobiel netwerk en dat hou ik ook liever zo), ook niet het navigatiesysteem dat in hetzelfde apparaat zit. Het werkt nu allemaal en dat de wegen van na 2014 er niet in staan, dat is dan maar zo.- 3FM archief - juni 2012
- Radio-zendamateurisme (Februari 1966)
- iHeartMedia schrapt opnieuw honderden banen bij radiostations in de VS
iHeartMedia heeft opnieuw een omvangrijke reorganisatie doorgevoerd waarbij presentatoren, programmaleiders en andere medewerkers hun baan verliezen. De ontslagen treffen radiostations verspreid over de Verenigde Staten, van grote steden als Denver, Houston en Miami tot middelgrote en kleinere radiomarkten. Onder de getroffen medewerkers bevinden zich veel radiomakers die al twintig tot meer dan veertig jaar aan hun zender waren verbonden. De reorganisatie maakt deel uit van een grote koerswijziging binnen het bedrijf. iHeartMedia kiest steeds vaker voor centraal geproduceerde programma’s in plaats van lokale uitzendingen. Vooral op kleinere radiostations verdwijnen lokale presentatoren, waarna hun programma’s worden vervangen door gesyndiceerde shows of via voicetracking opgenomen uitzendingen vanuit grotere radiomarkten. Ook de muzieksamenstelling wordt steeds vaker centraal verzorgd, waardoor lokale muziekredacties een kleinere rol krijgen. Volgens een interne mededeling aan de medewerkers wil iHeartMedia blijven investeren in bekende radiopersoonlijkheden en tegelijkertijd nieuwe functies ontwikkelen die aansluiten bij de toekomstige strategie van het bedrijf. Daarbij erkent de directie dat als gevolg van deze veranderingen een aantal bestaande functies komt te vervallen. De personeelsreductie volgt op eerder aangekondigde bezuinigingen. In mei maakte iHeartMedia bekend jaarlijks nog eens 50 miljoen dollar te willen besparen door meer gebruik te maken van technologie en kunstmatige intelligentie. Dat bedrag komt boven op een eerder aangekondigd besparingsprogramma van 100 miljoen dollar, waarvan ongeveer 28 miljoen dollar rechtstreeks moet worden gerealiseerd door het schrappen van arbeidsplaatsen. In totaal wil het bedrijf daarmee 150 miljoen dollar aan kosten besparen. Ondanks een omzetgroei van 9,6 procent in het eerste kwartaal, tot 884 miljoen dollar, en een lager nettoverlies, blijft de financiële positie onder druk staan. iHeartMedia heeft een schuldenlast van ongeveer vijf miljard dollar, terwijl de rentelasten dit jaar naar verwachting oplopen tot ongeveer 440 miljoen dollar. Naast de hoge schulden kampt het bedrijf met een moeilijke advertentiemarkt. Steeds meer mediabureaus gebruiken kunstmatige intelligentie om advertentiebudgetten automatisch over verschillende mediaplatforms te verdelen. Omdat deze systemen vooral zijn gebaseerd op online beschikbare campagnedata, kunnen traditionele media zoals radio minder gunstig uit die analyses naar voren komen. Tegelijkertijd zijn de advertentie-inkomsten op verschillende Amerikaanse radiomarkten fors teruggelopen, terwijl de luistercijfers grotendeels stabiel zijn gebleven. Die combinatie vormt een belangrijke aanleiding voor de huidige bezuinigingen. iHeartMedia exploiteert ongeveer 860 FM- en middengolfzenders in de Verenigde Staten en is daarmee de grootste commerciële radio-exploitant van het land.- RNI 30 Juni 1970 Andy Archer - Mark Wesley - Micheal Lindsay
- Radio Veronica - 28-10-1973 - 1600-1700 - Lex Harding - Lex Harding show
- Radio Veronica - 28-10-1973 - 1600-1700 - Lex Harding - Lex Harding show
- Radio Noordzee 28 Juni 1973 live Marc en Peter
- Zendlocatie Westerglen in Falkirk al bijna een eeuw radioactief
http://tx.mb21.co.uk/gallery/gallerypage.php?txid=1476&pageid=2153 Rob V.- ongemerkt klein mijlpaaltje voorbij
- Radio Veronica - 28-10-1973 - 1600-1700 - Lex Harding - Lex Harding show
- BBC beëindigt langegolfuitzendingen van Radio 4 zonder speciaal afscheid
er zijn wel een paar speciale amateur calls in de lucht, heb zelf gb1500m en gb198khz kunnen werken- American Top 40
Belangrijke informatie
Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.
Navigation
Zoeken
Browser pushmeldingen configureren
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.