Jump to content

In week 44 van 2024, gemeten van 28 oktober tot en met 3 november, zijn er enkele verschuivingen zichtbaar in het marktaandeel van de Nederlandse radiostations. NPO Radio 2 behoudt de eerste positie ondanks een daling naar 12,0% marktaandeel, vergeleken met 13,1% in de week ervoor. Qmusic blijft stabiel op de tweede positie met een marktaandeel van 11,2%, een minimale daling van 0,1%.


Radio 538 vertoont deze week een significante stijging in marktaandeel, van 9,7% naar 10,8%, waarmee het stevig op de derde positie blijft. Deze toename wordt mede toegeschreven aan de uitzendingen van de Top 1000, die de zender extra luisteraars oplevert. Ondertussen blijft NPO Radio 1 op de vierde plek met een marktaandeel van 7,7%, terwijl NPO Radio 5 op de vijfde plaats terechtkomt met 7,4% en hiermee Sky Radio voorbijstreeft.


Naast marktaandeel tonen de resultaten ook stabiliteit in luistertijd en bereik. NPO Radio 5 registreert de hoogste luistertijd met gemiddeld 182 minuten per luisteraar, een lichte afname ten opzichte van de voorgaande week. Qmusic behaalt opnieuw het grootste weekbereik, met 4.045.747 luisteraars, ook licht afgenomen ten opzichte van de 4.072.914 van vorige week.


Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.

 

Schermafbeelding2024-11-06om14_05_13.thumb.png.d730cca4efef2a3200809afdc5db05c5.png


Bron: NMO/Ipsos-Kantar

2 Comments

Recommended Comments

De NPO doet het goed. 3 keer in de Top 5.

 

Alleen dissonant 3FM moet snel uit haar lijden worden verlost bij de komende bezuinigingen.

Will Stevens

Leden

Die gemiddelde luistertijd van radio 5 is echt waanzinnig. Er zal dan wel een vaste groep luisteraars zijn die dat urenlang aan heeft staan. Oudere mensen die het grootste deel van de dag thuis zitten?

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.