Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Hallo, Heeft iemand toevallig de losse cuts van de jingles die Noordzee FM in 2004 heeft gebruikt? Ik heb ze langs horen komen toen ik mijn eerste stageperiode deed in dat jaar en zou deze jingles graag weer eens terug willen horen. Ik heb al compilaties gehoord op Soundcloud, maar voor eigen nostalgie en luisterplezier heb ik ze graag 'los'/schoon, om het zo te zeggen. 😅 Deze had ook een uuropener met een fragment van Robbie Williams' Let Me Entertain You. Ik heb al de reclamepingels uit die tijd, maar ik wil graag de jingles zelf terug luisteren. Ik weet sinds kort dat deze door Reelworld zijn gemaakt. Bij voorbaat alvast hartelijk da…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Pink Floyd – One of these days. Een nummer afkomstig van de zesde studio lp van Pink Floyd uit 1971, dat als titel ‘Meddle’ meekreeg. One of these days werd gebruikt in combinatie met ‘Yours is no disgrace’ van de formatie Yes voor een 1978 campagne op Radio Caroline om adverteerders te krijgen. One of these days werd ook in 1974 gebruikt op Radio Caroline voor een commercial voor ‘Script the Magazine covering all aspects of radio.’ Yes – Yours is no disgrace. Werd al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld: Het nummer, afkomstig van ‘The Yes Album’ uit 1971, dat uitkwam op Atlantic label en geproduceerd werd door Jon Anderson, werd gebruikt in com…
-
- 0 antwoorden
- 505 weergaven
- 1 follower
-
-
Jon Lord – Caprice Bij het horen van de naam Jon Lord kwam bij mij direct de formatie The Flower Pot Men naar boven maar Jon was ook actief in een aantal andere formaties. Hij stond aan de wieg van Deep Purple en was de leider van de groep gedurende de begin jaren, Hij was lid van de groep tussen 1968 en 1976 terwijl ook in de periode, waarin de hergeboorte van Deep Purple een feit was, hij tussen 1984 en 2002 een belangrijke rol speelde. Hij nam in 1976 een solo lp op, Sarabanda, waarop het prachtige ‘Caprice’ stond. Het nummer werd op Radio Mi Amigo gebruikt als tune door Hugo Meulenhoff ofwel Jan de Boer. Jon Lord - Caprice Upon hearing the name Jon Lord, t…
-
- 0 antwoorden
- 760 weergaven
- 1 follower
-
-
Los Lobos – Disco La Sol. Typisch zo’n nummer dat een keer op de radio is gehoord. Nee, het is niet de overbekende Los Lobos uit de VS maar een naamgenoot uit België. De groep nam het nummer op in 1978 op het Biram label. Het nummer werd geschreven door P. Auriat. Het was Haike Debois, die de één na laatste ‘Groetjes uit Playa de Aro’ er mee afsloot. Dit programma was enige tijd op zondag tussen 10 en 11 uur in de ochtend te beluisteren op Radio Mi Amigo. Los Lobos - Disco La Sol. Typical one of those songs heard once on the radio. No, it is not the over-familiar Los Lobos from the US but a namesake from Belgium. The group recorded t…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Wie in vervlogen tijden wel eens naar BBC 1 op de zondagavond tussen 11 en 12 GMT heeft geluisterd naar het gospelprogramma herinnert zich nog wel de naam van de presentator: Gary Byrd. Hij nam, samen met The G.B. Experience het nummer ‘The Crown’ in 1983 op. Een soort van rapsong dat uitkwam op het Wondirection label, onderdeel van Motown Records. Het werd geproduceerd door Stevie Wonder. Op de Voice of Peace werd er een speciale versie opgenomen op de instrumentale versie voor promotie van de Discoshow op het station. Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Anyone who, in days gone by, ever listened to BBC …
-
- 0 antwoorden
- 558 weergaven
- 1 follower
-
-
"Precious Words" van Swing Out Sister wordt al sinds Erik de Zwart de Top 40 bij Veronica op Radio 3 presenteerde, gebruikt als filler. Hoorde 'm vanmiddag weer op 538 en ik vind hem nog steeds wonderschoon. https://soundcloud.com/simonfex/swing-out-sister-top-40-filler SF
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Heeft iemand deze misschien in goede kwaliteit?
-
-
- 2 antwoorden
- 893 weergaven
-
-
Wie o wie kan mij helpen aan de gezongen (bioscoop-) commercials van Mascotte vloei uit de jaren '80? Ze waren er in meerdere versies door de jaren heen, een steeds modernere versie. Ze ontbreken nog altijd in de collectie met gezongen spots
-
- 0 antwoorden
- 561 weergaven
-
-
Tony Vos Trio – Comin’ home babe. Van Tony Vos, presentator en ook een tijd programmaleider van Radio Veronica, hebben we in deze categorie al de nodige nummers genoemd. ‘Comin’ home babe’ voegen we eraan toe. Het werd in 1963 uitgebracht en is de overbekende compositie van Ben Tucker en Bob Dorough. Naast Tony op saxofoon speelden Arend Nijenhuis op bas en Han Bennink op drums in het trio. Tony Vos Trio - Comin' home babe. From Tony Vos, presenter and also a time programme manager of Radio Veronica, we have already mentioned several songs in this category. 'Comin' home babe' we add. Released in 1963, it is the over-familiar composition by Ben Tucker and Bob…
-
-
- 2 antwoorden
- 971 weergaven
- 1 follower
-
-
New Concert Orchestra – Pioneer Spirit. Dit nummer werd veelvuldig gebruikt op Radio Veronica als tune voor ‘de Kolder op zolder show’. Het is gecomponeerd door Cyril Waters en verscheen in 1968. De plaat is nooit in de winkel te koop geweest want het was een zogenaamde ‘Library music’, ofwel speciaal gecomponeerde muziek voor gebruik in films en op radio en televisie. Het werd geperst op het Boosey & Hawkes label. New Concert Orchestra - Pioneer Spirit. This song was frequently used on Radio Veronica as the tune for 'the Kolder op zolder show'. It was composed by Cyril Waters and released in 1968. The record was never on sale in the shops as it was so-cal…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Zo nu en dan vind ik het leuk om een oude jingle te voorzien van een nieuwe jas. Dit keer ben ik aan de slag gegaan met een jingle die Eddy Keur vroeger gebruikte tijdens Niemandsland. Het gaat om cut 2 van het JAM-pakket Plus 3. Een subtiele upgrade van een liefhebber van jingles 🙂 https://pixeldrain.com/u/LnoPogh2
-
-
- 3 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
Soms heb je weleens van die momenten... Ik dacht zojuist aan de tekst: "bandwissel nu" van het wellicht meest chaotische radioprogramma ooit. Ook wel bekend als "De Dik voor Mekaar showwwww" ! Waarom zei André van Duin dat eigenlijk in zijn show zo halverwege het programma ? Ik heb het antwoord gelukkig terug kunnen vinden op het machtige prachtige Jingleweb. https://www.jingleweb.nl/index.php/spotlight/omroepbanden/ Mocht er iemand het desbetreffende audiobestand hebben dan zou het geweldig zijn als dat hier gepost wordt.
-
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith Orchestra – For the good times. Een nummer afkomstig van de lp ‘Country Bouquet’ die in 1974 uitkwam op het Columbia label en ‘For the Good time’ was gecomponeerd door Kris Kristofferson. Het werd op 31 maart 1976 door Joop Verhoof gebruikt op Radio Mi Amigo om te verklaren waarom vanaf de volgende ochtend om zeven uur Radio Mi Amigo niet langer als zodanig zou bestaan maar zou worden vervangen door Radio Veronica. In werkelijkheid gingen voor een keer een dag lang de deejays van Mi Amigo een ander jasje aan doen. Het was immers 1 april. Percy Faith Orchestra - For the good times. A song taken from the LP 'Country Bouquet' released in 1974 on the C…
-
- 0 antwoorden
- 849 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Op maandag 29 mei 1978 begon Frits Spits met zijn legendarische programma de Avondspits. Nu alweer precies 45 jaar geleden! Een mooie gelegenheid om de vormgeving ervan aan te bieden. De NOS Avondspits jingles, fillers en tunes, alles “schoon” en in WAV. De WeTransfer downloadlink is; https://we.tl/t-etVZpJaXsC Veel plezier ermee, Gerrit Lettinck
-
-
- 23 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo allemaal. Ook ik verzamel jingles als hobby. Ik zoek het Radio 10 jingle pakket van 1988 in GOEDE kwaliteit. Wie heeft deze in bezit en wil dat met mij delen? Groeten Raymond
-
-
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
misschien kijk ik er over, maar ik vind deze niet terug in de zeezenderdiscografie. Gebruikt voor naamjingles op radio mi amigo
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Omega – Stormy Fire. Deze formatie heeft niets van doen met de Belgische formatie met dezelfde naam, die voorkomt in de discografie. Wel kan genoemd worden dat deze Omega de meest succesvolle Hongaarse rockband uit de geschiedenis is. De groep werd opgericht in Boedapest in september 1962. Bandleden waren János Kóbor György Molnár László Benkő Tamás. De groep heeft vele platen gemaakt waarvan Stormy Fire er een is. Het nummer werd tussen 1975 en 1978 gebruikt op Radio Mi Amigo, telkens wanneer er een overzicht werd voorgelezen in de jaarlijkse uitzending van de Mi Amigo Flashback Top 100. Omega - Stormy Fire. This formation has nothing to do with the Belgian f…
-
- 0 antwoorden
- 603 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Forum Leden, Ben alle single tracks aan het verzamelen die op de zee zender Monique als Satelliet schijven zijn geweest [ Lijst van satellietschijven (Radio Monique) - Radiopedia] maar uit het jaar 1986 ben ik op ZOEK naar een 4 tal tracks 1 Whispers Mode - Just A Little Sleep Away 2 Gerard de vries - Jij 3 Vitesse - A Dirty Mind Is A Joy Forever 4 loekie Knol en de Beestenboel - Ook de Dieren ze zijn niet op YouTjoep en Soulseek te vinden wie kan deze singles versies delen groet johan
-
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Performance – Dynamite Dragster. We hebben hier te maken met een Franse formatie die op het EMI label onder meer de LP ‘Hi Fi Performance’ opnam. Op die lp dus ook het nummer ‘Dynamite Dragster’ dat gecomponeerd werd door Jean Pierre Yvan Ouazana. De plaat was aan boord van het zendschip Magdalena van Radio Mi Amigo 272 in 1979 en het was Ben van Praag die het nummer gebruikte als tune voor het programma ‘Middagpauze’, dat tussen 14 en 16 uur werd uitgezonden met als item ‘Om en om’, ofwel een nieuwe plaat gevolgd door een gouwe ouwe. Performance - Dynamite Dragster. We are dealing with a French formation that recorded the LP 'Hi Fi Performance' on the EMI lab…
-
- 0 antwoorden
- 753 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, De VARA in de jaren ‘80 op dinsdag op Hilversum lll. Bekende programma namen zijn De Steen en Been Show, Dubbellisjes en Verrukkelijke 15. Hiervan jingle materiaal voor de geïnteresseerden. De downloadlink is; https://we.tl/t-ndYrfnOP0H Groeten, Gerrit Lettinck
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo, Cable One in Hilversum was het eerste commerciële kabelradiostation in Nederland als initiatief van Willem van Kooten en Ad Ossendrijver, het station dat 8 februari 1988 van start ging. Na 2 succesvolle jaren besloten ze in oktober 1989 in Den Haag om Cable One te verbieden. De reden hiervoor was dat de constructie die Cable One gebruikte om via een ander land per satelliet uit te zenden ook door Joop v/d Ende gebruikt zou gaan worden voor een eigen commercieel televisiestation (TV 10). Om dit televisiestation te kunnen verbieden moesten ze eerst Cable One verbieden en dat is ook gebeurd. Binnen enkele maanden na de start van Cable One werden oo…
-
-
- 21 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Bonzo Dog Doo-Dah Band - Jolity Farm Dit nummer heeft al enkele verwijzingen in de discografie en kan worden aangevuld. Het nummer werd ook gebruikt op Radio Noordzee en was te horen in de ochtenduren met Peter Holland en zijn programma ‘Kop op met Peter Holland’. Het kwam regelmatig voorbij in de jingle ‘Iedere morgen Peter Holland hie ha ho…..’ Bonzo Dog Doo-Dah Band - Jolity Farm This song already has some references in the discography and can be added to. The song was also used on Radio Noordzee and could be heard in the mornings with Peter Holland and his programme 'Kop op met Peter Holland'. It regularly featured in the jingle 'Every morning Peter Hollan…
-
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
- 1 follower
-
-
Denk niet dat veel mensen dit verborgen geluidje op de NPO Podcast site kennen. Vandaar dat ik hem ff deel met het forum klik hier om te luisteren
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hi allemaal, Uit persoonlijke interesse ben ik op zoek naar eerdere jingles van BNR Nieuwsradio. Het huidige jingle-pakket heb ik al gevonden (https://capitalofmedia.com/services/jingles-leaders/bnrIII). In 2015 is er een pakket gemaakt door Capital of Media, en in 2007 door VHU Europe, en ook eerder door PureJingles en door TopFormat. Kan iemand mij helpen aan deze jingles? Alvast dank! Groet, Pieter
-
-
- 1 antwoord
- 838 weergaven
-
-
PJ Proby – Somewhere Een prachtige song, van origine afkomstig uit de West Side Story. De intro van dit nummer werd gebruikt voor een openingsspot ten bate van Peter Holland in combinatie met een stukje uit Do's and Don'ts van Howdy Doody. Iedereen die wel naar ‘Kop Op’ van Peter Holland heeft geluisterd zal de jingle direct herkennen. Eerst een wekker en daarna adviezen als was je gezicht en kam je haren. Productie Jules Stevenhagen in 1972. Howdy Doody – Do's and Don'ts. Een stukje uit dit nummer was regelmatig te horen in het programma ‘Kop op’ met Peter Holland. Iedereen die het programma regelmatig op Radio Noordzee heeft gehoord zal het herkennen aan de …
-
- 0 antwoorden
- 547 weergaven
- 1 follower
-