Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Tino,

Veronica-1974-Jingles&Commercials Thanks to Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 731 weergaven
  2. Started by hans knot,

Bill Withers – City of the Angels. Een prachtig, ruim 10 minuten durende, song van Bill Withers, afkomstig van de LP ‘Naked and warm’ uit 1976. Een stukje van het nummer werd door Johnny Jason op Radio Caroline gebruikt voor de productie van een Loving Awereness jingle: ‘There are two worlds, the loving world and the defensive world….’ Filename Filesize Download link Valid until bill withers city of the angels caroline 1977 03 09 johnny jason 13.00 - 13.50.mp3 785.45 kB https://filesender.surf.nl/?vid=3cf99eec-6e6e-ad89-bb5f-00003d306bf7 04-07-2017

3. Started by hans knot,

Alvin Stardust – Jealous Mind. Het instrumentale deel van dit nummer van Alvin Stardust, die eerder in de jaren zestig als Shane Fenton probeerde door te breken, werd gebruikt voor het maken van een rondloper. Met die rondloper probeerde Steve England een promosong te maken: ‘Look what we have…it’s just my brand new t-shirt’ ofwel een ‘Radio Atlantis t-shirt offer’. Slechts een keer gehoord en ook beslist niet een hoogstaand werkje.

4. Started by hans knot,

Donald Peers – Turn the world around the other way. We hebben te maken met een zanger uit Wales die gedurende meer dan 50 jaar actief is geweest en populair werd in Engeland en Australië. Talloze platen heeft hij opgenomen maar ook vele eigen televisieshows verschenen op de BBC. In 1967 was hij te gast om vragen over zijn loopbaan te beantwoorden in het programma van Peter James op Radio 390 en daarvoor werd een promo gemaakt met gebruik van ‘Turn the world around the other way’, gecomponeerd door Ben Peters. Het verscheen op single via het Columbia label. Donald Peers - Turn the world around the other way. We are dealing with a singer from Wales who has been …

5. Ted Heath and his orchestra – Flying home. Dit is een compositie van Benny Goodman en Lionel Hampton die in tal van uitvoeringen is terug te vinden. Die van Ted Heath and his orchestra is op tal van verzamelcd’s te horen maar werd in 1966 al door Dave Lee Travis op Caroline South gebruikt toen hij de mensen die voor watersport op zee waren waarschuwde voor de enorm opkomende mistbanken. Ted Heath flying home Radio Caroline Summer 1966 DLT - A public service warning - Fog patch.mp3 965.21 kB https://filesender.surf.nl/?vid=7276fc40-cb59-bac8-421f-00006a4263f7

6. Started by Bob L,

Heeft iemand de gemonteerde instrumentale versie van Paris France Transit met Child uit 1982? Deze muziek werd gebruikt in het item Kruip in de huid van in de Avondspits. Alvast bedankt. Groet, Bob

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 725 weergaven
  7. Started by hans knot,

Jörgen Ingmann – Side Saddle. In 1962 nam Ingmann zijn versie op van Side Saddle dat in 1959 al door Russ Conway 4 weken tot de nummer 1 positie in Engeland was gebracht en de tune werd van het BBC programma ‘House Wife Choice’. De uitvoering van Ingmann werd op DCR, Danish Commercial Radio, in 1962 gebruikt als tune voor het programma Plattenmenu met Nete Schreiner. Jörgen Ingmann - Side Saddle. In 1962, Ingmann recorded his version of Side Saddle, which had already been taken to the No 1 position in the UK for 4 weeks in 1959 by Russ Conway and became the tune of the BBC programme 'House Wife Choice'. Ingmann's version was used on DCR, Danish Commercial Radi…

8. Wie weet uit welk jingle pallet deze Jingle komt. of heeft hem in betere kwaliteit? https://pixeldrain.com/u/9ySmyooh

9. Started by MarcoH,

Goedemiddag allen, Voor mijn verzameling ben ik specifiek op zoek naar radiocommercials van adverteerders uit Dordrecht en regio. Als liefhebber van de stad en groot radiofan probeer ik een zo compleet mogelijk (audio)beeld te creëren van commercials en radiovormgeving uit vooral de jaren 80/90. Liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Stuur me een privé bericht als je me kan/wilt helpen. Alvast dank, Marco

10. Heeft iemand deze in een goede kwaliteit voor de komende uitzending van een Mi Amigo Top 50? Graag reacties via PB.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 719 weergaven
  11. Hier een kopie van een flexplaatje met aan de ene kant een promotie van de Nederlandse versie van Bilboard. Met de stemmen van Henny Spijker en Mark van Amstel uit 1979. En de andere kant een presentatie van Top Format Producties met Pams NCRV jingles en reclame's en als laatst de Eggermont versie van PAMS TROS jingles. Daar kreeg de Tros wel gedonder mee over de copyrights. Presentatie Ger Loogman productie Ren Groot (het geheel is een beetje flauw) https://pixeldrain.com/u/54Gc7TMX

• Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 717 weergaven
  12. Fausto Papetti – Can’t get enough of your love baby. Een nummer gecomponeerd door Barry White, dat hij tot een hit song in 1974. In hetzelfde jaar werd de instrumentale versie van Fausto Papetti voor het eerst aan het vinyl toevertrouwd op de lp Fausto Papetti Sax 19A Raccalta, om daarna nog op een aantal verzamel lp’s door de loop van de jaren te worden geperst. Joop Verhoof pakte in 1976 op Radio Mi Amigo het nummer, gespeeld door Papetti, erbij om een programma uur mee te beëindigen. Fausto Papetti - Can't get enough of your love baby. A song composed by Barry White, which he turned into a hit song in 1974. In the same year Fausto Papetti's instrumental ve…

13. Started by hans knot,

Trevor Duncan - Come Dancing- Two-Step. Een van de vele werken van deze Britse componist op het gebied van de lichte muziek. Hij werd in 1924 geboren en kwam in de jaren veertig voor de BBC te werken. Hij mocht echter als medewerker van de BBC zijn composities niet laten horen via de radio, wat vast was gelegd in het werknemers contract. En de oplossing was het componeren van muziek onder een pseudoniem, die vooral als Library Music werden uitgebracht. Trevor werd geboren als Leonard Charles Trebilco. Zijn ‘Come Dancing – Two – Step’ werd op Radio Veronica in 1972 gebruikt door Will Luikinga voor een gezongen jingle ter promotie van de Will Luikingashow. Trev…

14. Started by johan1,

LEDEN, Op een oude band vond ik een afkondiging door lex harding op de achtergrond is een instrumentaaltje te horen wie weet welke deze is johan ACHTERGROND MUZIEKJE ALARM SCHIJF 12,5 JAAR 4.mp3 https://pixeldrain.com/u/2BBJjKQe

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 712 weergaven
  15. Started by Ben,

Dit is de op één na laatste posting van opnamen uit het archief van Helmut Slawik. Een half uur lang Mi Amigo jingles afkomstig van Dick Verheul. Mi Amigo Jingles (30 minuten)

• 0 antwoorden
    • 711 weergaven
  16. Started by hans knot,

L.A. Air Force – Syth Loop Orange. Andermaal komt de serie productiemuziek uit Fresno weer voorbij. Deze track met werd door Jay Jackson gebruikt voor de volgende promotietekst: ‘Radio Caroline Europe’s first and only album station can be heard on 576 kHz. That’s 519 metres and through the night on 963. Syth Loop Orange is track 61 op de eerste lp van de serie L.A. Air Force. L.A. Air Force - Syth Loop Orange. The series of production music from Fresno is back again. This track was used by Jay Jackson for the following promotional text: 'Radio Caroline Europe's first and only album station can be heard on 576 kHz. That's 519 metres and through the night on 963…

17. Started by Jarko Meurs,

Beste forumleden, Van 1977 tot en met 1984 trokken de Vara-dj's zomers met een bus door het land, onder de noemer Vara's Lijn 3. Begin jaren 80 (1982?) werden daarbij deze jingles gebruikt... https://pixeldrain.com/u/EpLrZUci De jingles werden gemaakt door componist en producer Peter Schön en zijn resings van de 'algemene' Vara-jingles die op dat moment werden gebruikt. Ik ben op zoek naar die oorspronkelijke versie van het jinglepakket, met de tekst 'V.A.R.A Radio... Vara!', in plaats van 'Dit is Vara's Lijn 3'. Kan iemand mij daaraan helpen? Groet! Jarko

18. Started by Erik,

https://pixeldrain.com/u/YNfMchL4 Ik dacht dat dit wel enige nostalgische radiogevoelens op zal roepen groeten Erik

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 707 weergaven
  19. Jantjes, de – Toedeloe. We hebben met ‘Toedeloe’ te maken met een kleine Carnavals hit uit 1974 van de Jantjes op het Vier Wieken label. Het gelegenheidsduo bestond uit Dick Rienstra en Martin Küfig en het nummer werd geschreven door Wim Straver en Johnny Goverde. Deze laatste is vooral bekend onder de artiestennaam Jan Boezeroen. Het werd via een korte knip tot jingle gemaakt waardoor Toedeloe telkens was te horen tegen het einde van het programma van Will van der Steen op Radio Mi Amigo. Migra’s – Third man (de derde man). Een compositie van Anton Karas, die vele uitvoeringen kent. Het duo de Migra’s speelde hun versie op accordeon en bestond uit Leo Stoffel…

20. Started by Vincent,

12 juli 1975

• 1 antwoord
    • 707 weergaven
  21. Brian Fahey and his Orchestra – Countdown. De b kant van deze single uit 1969 op het Major Minor Label, ‘Open House’ , staat al in de zeezenderdiscografie. Brian Fahey componeerde het nummer Countdown en Norman Newell was verantwoordelijk voor de productie. Het nummer Countdown heeft tweevoudig gebruik op Radio Noordzee, de Nederlandstalige tak van RNI. Het was Joost Verhoeven die het korte tijd als tune voor zijn ochtendprogramma gebruikte in 1971. Zijn collega Hans ten Hooge gebruikte het tevens in 1971 en wel als filler naar het hele uur toe. Brian Fahey and his Orchestra - Countdown. The b side of this single from 1969 on the Major Minor Label, 'Open House…

22. Started by wim1958,

Ik denk dat het in de jaren 80 was dat Ringo Starr presentator was in een radio serie waarin hij nummers van de Beatles draaide en daarbij zijn korte herinnering had. Het heette Ringo s Yellow Submarine en ik weet nog dat het vaak circuleerde onder radio lief hebbers. Zijn er onder jullie die deze serie hebben en hem aan kunnen bieden? Dat zou ik erg leuk vinden. Ik heb van de week dat mooie foto boek Photograph gekocht waarin Ringo zijn persoonlijke foto collectie presenteert met zijn herinneringen. Dus ik zit in het sfeertje......

• 0 antwoorden
    • 704 weergaven
  23. Voor de liefhebbers de single Golden American Groot Van Smaak En Zo Zuiver Als Goud. En hij is digitaal bewerkt! https://pixeldrain.com/u/7N8zrY5D Groet Nico.

• 0 antwoorden
    • 703 weergaven
  24. Started by Gordon McLendon,

Goeiemiddag, weet iemand van welke library de volgende jingles zijn gehaald? In gebruik op Capital Radio en Radio Caroline....

• 0 antwoorden
    • 701 weergaven
  25. Started by hans knot,

Les Yper Sounds – Too Fortiche. Een filler gebruikt door Fred van den Bosch op Radio Atlantis lag al een hele tijd op de plank ‘onbekend’, maar de volhouder wint en dus stelde Henk Verhaag de vraag in de internetdiscussiegroep ‘Whatzatsong’ waar vooral over Belgische en Franse producties wordt gediscussieerd en weet hij te melden dat het gaat om een ‘fake’ band bestaande uit Pierre Henry en Michel Colombier. les yper sounds Atlantis 1974 05 25 FredVdBosch1600-1700studio(anderetape).mp3 1.26 MB https://filesender.surf.nl/?vid=045e632a-54e9-0609-2286-00006b4e48c2

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.