Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Dit is weer zo'n juweeltje van het Metropole Orkest, gemaakt voor de TROS. Swingt als een denderende trein. http://snd.sc/1coB5LC SFx PS: Hoe zou dat nu hebben geklonken? "Feest met de AVRO-TROS"?
-
Jean Jacques Perrey - Fusse Dans Le Ciel. Dit nummer is al vermeld in de uitgebreide zeezenderdiscografielijst op www.soundscapes.info Er kan aan worden toegevoegd dat het ook werd gebruikt voor het programma ‘Vlaams op zijn best’ op Radio Mi Amigo, dat gedurende een bepaalde periode op de zaterdagochtend tussen 9 en 10 uur werd uitgezonden. jean jacques perrey fusse dans vlaams op zijn best.wma 945.35 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Uit die 80s Patrick Valain Jingels [verborgen inhoud] Free of use Eric C.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Silver Convention – Save me. De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze en behoort tot de eerste Euro-Disco acts. Silver was de bijnaam van Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het nummer Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden. In een aflevering van de Mi Amigo top 50 in juni 1975 stond het nummer op 9 genoteerd en vertelde Peter van Dam dat voorheen Save me als tune was gebruikt voor de Vliegende 50. Dat was een tijdelijke hitlijst toen Peter van Dam op vlucht voor de Belgische autoriteiten…
-
- 0 antwoorden
- 579 weergaven
- 1 follower
-
-
Een VNR (Veronica Nieuws Radio) promo en wat openingsjingles (uit 1995). Joop Daalmeijer heeft een fantastische stem en ik vind ook het jinglepakket van Ferry Maat tijdloos. http://snd.sc/IJYV5Y Groeten Simon
-
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Al Nevins and his Orchestra – Great Day. Dit nummer is afkomstig van een lp met als titel ‘Bon Voyage’ uit het jaar 1957 op het RCA label. Al zijn geboortenaam was Albert Tapper en was een bekend orkestleider, arrangeur, componist, gitarist, violist en meer. Hij componeerde onder meer het nummer Twilight Time dat hij met het trio Three Suns opnam en later een grote hit werd in de uitvoering van The Platters. Het nummer ‘Great Day’ werd op Radio 390 gebruikt als tune voor het programma ‘The Voice of Business’. Al Nevins and his Orchestra - Great Day. This song comes from an album with the title 'Bon Voyage' from the year 1957 on the RCA label. All his birth nam…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts 2012 Voice of Peace Volume 4. Vierde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2019 Voice of Peace Volume 5. Vijfde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2015 Voice of Peace Twilight time. Volume 1 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voice of Peace in het programma Twilight Time. 2018 Voice of Peace Twilight time Volume 2 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voic…
-
- 0 antwoorden
- 733 weergaven
- 1 follower
-
-
Jelky Mekaiten – Al Jamali. Mekaiten was een Israëlische zanger die zich voornamelijk bezig hield met het zingen van traditionele Joodse liederen die deels in het Hebreeuws en deels in Arabisch werden gezongen. Hij werd vooral populair in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Van het nummer ‘Al Jamali’, dat betekent ‘On my camel’ werd een heel klein stukje gebruikt bij de productie van een jingle voor het programma ‘Afternoon Delight’ op The Voice of Peace. Jelky Mekaiten - Al Jamali. Mekaiten was an Israeli singer who mainly sang traditional Jewish songs partly in Hebrew and partly in Arabic. He became especially popular in the 1960s and 1970s. A ve…
-
- 0 antwoorden
- 978 weergaven
- 1 follower
-
-
Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. Dit nummer werd in 1983 gecomponeerd door Gary Byrd en Stevie Wonder, terwijl Stevie voor de productie verantwoordelijk was. Uitgebracht op het Motown label had deze single op de b-kant de instrumentale versie. Die werd gebruikt op de Voice of Peace om er een rapsong van te maken voor de VOP Discoshow. Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. This song was composed in 1983 by Gary Byrd and Stevie Wonder, while Stevie was responsible for the production. Released on the Motown label, this single had the instrumental version on the b-side. It was used on Voice of Peace to make it a rap song for the VOP Discoshow. …
-
- 0 antwoorden
- 729 weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 2011 The Voice of Peace Volume 3. Uitgebracht in Israël, brengt deze cd de muziek die door de Voice of Peace tussen 1973 en 1993 is gedraaid. In vergelijk met de twee eerder uitgebrachte cd’s staan op deze dubbel cd alleen Engelstalige nummers. Dit alles opgefleurd met jingles en promospots van de VOP. Het boekje bij de cd is voornamelijk in het Hebreeuws geschreven. Category 1: Records with station names, collaborators or other references in the title. 2011 The Voice of Peace Volume 3. Released in Israel, this CD brings together the music pla…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
George Benson – Being with you. De in 1943 geboren George Washington Benson, zoals hij voluit heet, heeft ons prachtige muziek gebracht waaronder kassuccessen als ‘Give me the night’ en ‘Breezin’. In 1983 kwam de lp ‘In your eyes’ uit, waarop onder meer ‘Being with you’. De prachtige instrumentale versie werd op de Voice of Peace in 1988 gebruikt als tune voor het programma ‘Night Beat’. George Benson - Being with you. George Washington Benson, born in 1943, has brought us beautiful music, including such blockbusters as 'Give me the night' and 'Breezin'. In 1983, the album 'In Your Eyes' was released, which included 'Being with You'. The beautiful ins…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik had nog een cd liggen met wat leuk spul erop.Dit bleken de volledige versies te zijn van vele bekende jingles.Hier is tie te downloaden: http://www.mirrorcreator.com/files/1AKTNV6V/Tunes.rar_links
-
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Een van de mindere jingles van de Voo uit 1985. Het Pim Koopman pakket. Dirk [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Programma-items zoals het Veronica's Popjournaal werden vaak op een AK montageband opgenomen. Hierbij een kopie van een originele AK studioband met het Veronica Popjournaal van 27 juli 1984 waarbij je aan het eind Jos Bergenhenegouwen hoort zeggen '... de band loopt af'. Het Popjournaal was duidelijk langer dan de band . [verborgen inhoud] Ik ben erg benieuwd hoe dit Popjournaal uiteindelijk op de radio is uitgezonden.
-
- 20 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Dit is een andere versie (zonder 30 jaar en V E R O N I C A) dan dat op TV gebruikt werd. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de maker(s)/componist(en) van de volgende vormgeving: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het jaar achter de vormgeving is het jaar waarin ik zeker weet dat het gebruikt is (via radio opnames). Het kan ook al een jaar eerder gebruikt zijn. Ik ben benieuwd. Grt, Peter
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
De vormgeving die Pim Koopman samen met Ad Bouman eind 1984 maakte en op 1 april 1985 in gebruik werd genomen is al meerdere keren op dit forum voorbij gekomen. In 1986 werd Pim nogmaals door Ad gevraagd, maar nu voor een aantal TV programma's zoals De Grote Verwarring, Nationale Ideeënbus, Veronica Film en een nieuwsprogramma. Ook werd een nieuwe TV leader gemaakt die een vrij lange tijd in gebruik is geweest en die wat mij betreft nog steeds lekker klinkt. Als ik de tune hoor, dan zie ik de vliegtuigen, helicopter, speedboot en trein weer zo door het beeld gaan. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ik kwam nog een plukje jingles tegen die ik graag met jullie wil delen. BZN maakte een serie Radio 2 jingles voor de VOO. Beiden zijn inmiddels geschiedenis... http://www.mediafire.com/download/0zctuuhma43culc/VOO_BZN_+Radio_2_Jingle_cuts.mp3
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
Ook voor Hilversum 4 maakte de Voo Promo's. Hier is er eentje. Dirk http://www74.zippyshare.com/v/88422467/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Hier een montage van voo jingles uit de jaren 80. Ze stonden nog op een paar oude cassettes die ik hier nog liggen had.(Is duidelijk te horen) 3 uur materiaal waarvan ik minstens 2 uur jingles heb gehoord die ik niet ken. De montage duurt 10 minuten. Dirk http://www30.zippyshare.com/v/45896965/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Wie heeft deze fantastische jingle soms in zijn bezit? Het is een jingle die gemaakt is in 1977 door de Voo,voor de top 100 van 1977. De jingle is opnieuw in gezongen op het muziekje portable radio. Dirk http://www51.zippyshare.com/v/18556916/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Tussen mijn top 40 jingles vond ik deze nog. De jingle van de thuismix,Lex draaide er altijd eentje in de top 40 in de jaren 80. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Waarom? Daarom! Net als de andere jingles die ik online zette, op goede kwaliteit. En los dus niet vast😀vd mastertapes
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-