Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by pvanklei,

Inmiddels antwoord gekregen.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by Harm,

Een korte compilatie van sonovox/vocoder jingles waarvan ik graag wil weten of ze uberhaupt gebruikt zijn! Ik kan het me niet herinneren en daar komt bij dat ik het 10x niks vind... http://www.mediafire.com/listen/jot8qy6w7zt0tf3/Sovo184.mp3

• 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Vanavond luisterde ik een uurtje naar LuxuriaMusic, een heerlijk excentriek internet radiostation uit Los Angeles, waar ze muziek draaien die je vrijwel nergens anders hoort. Ik heb deze zender pas vorige week ontdekt en ben er nu al helemaal aan verslingerd. Op zeker moment viel ik zo ongeveer uit mijn stoel van verbazing. Ik hoorde een liedje dat elke ABTT-fan kan dromen, maar in een bewerking die mij volstrekt onbekend was. Het staat ook op YouTube, zag ik daarnet. Luister zelf maar: Paul

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  4. Started by Juul,

Hier is een mooie podcast te vinden over de Dave Clark Five. En als je even verder kijkt staat er nog veeeeeeeel meer moois. http://cometothesunshine.podomatic.com/ Juul

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  5. Started by chaldy,

wie o wie heeft jingles van met de naam John spreek uit Sjon jingles voor me zippyshare of mp3 bvd Chaldy

• 0 antwoorden
    • 828 weergaven
  6. Started by hans knot,

Lionel Richie – All night long. De artiest van meer dan 100 miljoen verkochte LP’s en CD’s die eens lid was van The Commodores. Lionel nam in 1983 zijn tweede solo lp op onder de titel ‘Can’t slow down’ waarop ondermeer All Night long. Dit nummer werd gebruikt voor de jingle: ‘You’re listening to nightbeat with Brendan Mee’ gevolgd door bij herhaling de woorden: ‘All night long’. Het was een programma van The Voice of Peace. Lionel Richie All night long VOP-19881030 BrandonMee-Nightbeat.mp3 655.23 kB https://filesender.surf.nl/?vid=578b26af-7684-6569-6bcf-000069507d02

7. Started by hans knot,

Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Wie in vervlogen tijden wel eens naar BBC 1 op de zondagavond tussen 11 en 12 GMT heeft geluisterd naar het gospelprogramma herinnert zich nog wel de naam van de presentator: Gary Byrd. Hij nam, samen met The G.B. Experience het nummer ‘The Crown’ in 1983 op. Een soort van rapsong dat uitkwam op het Wondirection label, onderdeel van Motown Records. Het werd geproduceerd door Stevie Wonder. Op de Voice of Peace werd er een speciale versie opgenomen op de instrumentale versie voor promotie van de Discoshow op het station. Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Anyone who, in days gone by, ever listened to BBC …

8. Started by hans knot,

Brass Incorporated – At the sign of the Swinging Cymbal. De muziekkenner bij uitstek zal denken: fout, dat is toch van Bryan Fahey. Klopt helemaal want die componeerde het nummer maar deze versie werd in 1970 opgenomen door de Britse formatie Brass Incorporated en werd uitgebracht op het Pye platenlabel. Het was Kenny Page die het nummer op de Voice of Peace gebruikte als eindtune voor ‘The Golden Hour’ in 1988. Page had eerder ook al bij Radio Caroline gewerkt maar begon zijn loopbaan bij Radio Clyde in Schotland. In 2002 overleed hij op de leeftijd van 47 jaar. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=53cd6eb2-6b0a-405e-8773-bb26face95dc

9. Started by hans knot,

Showaddywaddy – Hey Rock ‘n roll. Deze groep was afkomstig uit Leichester en werd door velen ingedeeld in de categorie ‘glammer rock’, anderen vonden het bumble gum music. In ieder geval wilden de leden zich vooral bezig houden met het zingen van covers songs, waarvan de originelen in de jaren vijftig van de vorige eeuw al aan het vinyl werden toevertrouwd. De groep nam 34 singles op en 14 studio lp’s en 1 live lp. Het nummer ‘Hey rock ’n roll’ werd kort en krachtig gebruikt voor een jingle ten bate van de Voice of Peace, het station dat via de 1540 kHz was te beluisteren in Israël en omliggende landen. Showaddywaddy - Hey Rock 'n Roll. This group came from Le…

10. Started by hans knot,

Sugar Hill Gang - Rapper’s Delight. De groep die wereldwijd voor het eerst ons kennis liet maken met Hip Hop en wel in 1979. De intro van het nummer is uitstekend voor het maken van een rondloper en als zodanig werd het ook gebruikt in de programma’s van de VOP: ‘Peace is the word and the Voice of Peace is thé station 24 hours a day.’ Sugar Hill Gang Rapper's delight Voice of Peace-Peace is the word-jingle0394.mp3 133.67 kB https://filesender.surf.nl/?vid=3c70c968-7d40-6f89-53b0-000028afb876

11. Started by Harm,

De promo bestond uit de instrumentale versie van 'All you need is love' van de Beatles waar ik toevallig een paar weken terug een nieuwe mix van heb gemaakt. Veel van de instrumentale tracks zijn namelijk gewoon op het WWW te vinden. Dit jaar had ik overigens niets van doen met de vormgeving. http://www.mediafire.com/?djdv4o5a35nu00m

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Hallo, Dankzij een zuinig lid van deze community kreeg ik onlangs de jingle 'Eersteweeks' zoals Frits Spits die gebruikte in de Nationale Hitparade (januari '82-oktober '84). Hij had nog enkele andere jingles, ook op basis van de plaat 'Rock Your World (yo ho) van Weeks & Co. Namelijk de openingstune, de Top 10-jingle en de Eén in Nederland-jingle. In 2012 zijn die door SimonFex hier beschikbaar gesteld. Ik heb ze toen gemist en weet niet of hij hier nog is, maar ik kom hem niet meer recent tegen. Dan was er ook nog een jingle 'De Nationale Hitparade en de Nationale Toekomst', volgens mij met een ander bedje. Wellicht heeft iemand a…

• 9 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Started by Gerrit Lettinck,

Hallo, Op maandag 29 mei 1978 begon Frits Spits met zijn legendarische programma de Avondspits. Nu alweer precies 45 jaar geleden! Een mooie gelegenheid om de vormgeving ervan aan te bieden. De NOS Avondspits jingles, fillers en tunes, alles “schoon” en in WAV. De WeTransfer downloadlink is; https://we.tl/t-etVZpJaXsC Veel plezier ermee, Gerrit Lettinck

14. Gast Freaknacht06
    Started by Gast Freaknacht06,

Hallo iedereen, zijn er mensen die ook Tunes, Jingles, TOTH's, Power Intro's, Sweepers, e.d. verzamelen van NPO3FM? Ik weet dat er op verschillende sites als YouTube en Soundcloud (Purejingles) er wel materiaal te vinden is maar wellicht dat er mensen zijn die al een verzameling hiervan hebben.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Started by GKoedam,

Op 21 december 1983 begon Radio Rijnmond met uitzenden. Op dat moment was het nog de enige regionale omroep in Nederland die volkomen eigen nieuwsuitzendingen maakte. Uit de centrale tune werden destijds twee fillers geknipt en de nieuwsjingle. Dit zijn de fillers: Radio Rijnmond - Fill 1.mp3 Radio Rijnmond - Fill 2.mp3 Groet, Ger

16. Started by pieterdecker,

Dag allemaal, In 1990 veranderde RTL Véronique in RTL4. Tot ongeveer 1998 gebruikte RTL4 een audiopakket dat eigenlijk bedoeld was voor TV10 van Joop vd Ende. Dat pakket zoek ik. Het staat wel op YouTube (http://bit.ly/RTL490s), maar helaas in erg slechte kwaliteit. Wie oh wie heeft dit complete pakket of een deel ervan? Groeten, PD

• 0 antwoorden
    • 778 weergaven
  17. Beste radiovrienden, al heel lang zoek ik de VPRO radio-uuropener radio uit de jaren 90 (?) met korte 6-tonige orkest-touche en een onweersklap. Wie heeft die en wil die delen? Alvast bedankt! Benno

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 15 antwoorden
    • 2k weergaven
  18. Started by chaldy,

Wie o wie heeft misschien de uitzending van de TROS zomertour op lokatie en wel de uitzending uit Tiel het liefst met Rob van Someren met het pincide spel hier deden mijn vrouw en ik deden mee wie o wie bvd Oja de begin jingle het liefst erbij bvd

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Twee promo's van de TROS. De één ingesproken door iemand die het niet lang bij de TROS heeft uitgehouden en de andere promo bestemd voor een hitparade die ook niet echt bij de Televisie Radio Omroep Stichting hoorde. https://soundcloud.com/simonfex/tros-promos-uit-uitzending SF

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by janjan38,

Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Het is (nog) vrijdagavond, het is de dag dat de Top 40 jubileert en daarom deze mooie jingle: SF

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Het Soundscapes zeezender discografieteam bestaande uit Henk, Martin en Hans, komt practisch elke dag met een aanvulling op de gigantische zeezenderdiscografie die terug te vinden in op www.soundscapes.info Het project is ooit in 1994 begonnen toen, ter gelegenheid van de tentoonstelling 'Nederlandstalige zeezenders' een boekje met tunes en fillers werd uitgegeven. Duizenden verwijzingen zijn inmiddels gevonden en voor de komende jaren is er nog materiaal genoeg om te bewerken oms ons terug te brengen naar de tijd van 'Yesterday'. De meest vreemde spots, die jarenlang op herkenning lagen te wachten op de archiefplanken van Soundscapes, worden door voornoemd t…

23. Sounds Incorporated – Light Cavalry. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Van origine is het nummer een klassieke compositie van Frans von Suppé en in een bewerking van Elmes werd het in 1964 opgenomen door Sounds Incorporated. In de beginperiode van Radio Caroline kwam er met regelmaat een jingle voorbij die met deze uitvoering was geproduceerd: ‘On your dial is Caroline, your all day music station. Music to you 14 hours a day 7 days a week’. Sounds Incorporated - Light Cavalry. This number is already in the list and can be completed. Originally the song is a classical composition by Frans von Suppé and in an arrangement by Elmes it…

24. Started by hans knot,

Ray Bryant – Little Suzie. Een ontdekking van Kees Brinkerink was een nummer waarvan hij altijd dacht dat het afkomstig was van Ramsey Lewis Trio. Vele platen heeft hij beluisterd tot hij plotseling ‘Little Suzie’ van Ray Bryant hoorde. Hijzelf speelde de piano en werd bijgestaan op bas door Tommy Bryant en Sonny Brown op drums. Het nummer werd in 1964 in New York opgenomen. En het is in het prille begin van de Veronica Drive In Show gebruikt voor het maken van promo’s. Ray Bryant - Little Suzie. A discovery of Kees Brinkerink was a song that he always thought came from the Ramsey Lewis Trio. He listened to many records until he suddenly heard 'Little Suzie' b…

25. Started by hans knot,

Champs – Limbo Rock. We grijpen nog even terug op een van de zeer vroege spots voor de Veronica Top 40 in 1967 ingesproken door Rob Out, die trouwens het twee uur durende programma toen ook presenteerde. In de spot zijn drie fragmenten van nummers te horen. Eerder noemden we al Sid Ramin met Blue Tango aan het begin van de spot en Peter Thomas met Raum Patrouille op het einde (zie beiden elders in de discografie). Het middenstuk in de spot blijkt een fragment te zijn van The Champs met Limbo Rock. Het is trouwens een song over de populariteit van het dansen van de limbo, die in 1961 voor het eerst op single verscheen. Champs - Limbo Rock. Let's go back to one …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.