Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Van McCoy and the Soul City Symphony – African Symphony. Dit nummer werd als filler gebruikt door Ferry Eden op Radio Monique maar tevens in 1978 als tune van de Zaterdagmiddagmarathon op Radio Mi Amigo. Een blok van 7 uur aan programma’s dat om 11 uur in de ochtend al begon met de ‘Top 50’, gevolgd door de ‘Flashbackshow’, ‘de Nederlandstalige Top 10’ en afsluitend het onderdeel ‘Alles Nieuw’. Van McCoy and the Soul City Symphony - African Symphony. This song was used as a filler by Ferry Eden on Radio Monique but also in 1978 as a tune for the Saturday afternoon marathon on Radio Mi Amigo. A block of 7 hours of programmes that started at 11 o'clock in the mo…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Bijna een uur lang zeemeeuwen en golven (+ Loving Awareness jingles/Band/Curtis Mayfield). Seagulls&Waves.mp3 https://pixeldra.in/u/zWP9ad (Dank aan "jepatrick")
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik heb wat Zeezender "Schijven" bij elkaar gezocht: Atlantis - Tipspinner Caroline - Sureshot Mi Amigo - Lieveling Monique - Satelietschijf Radio London - Disc Of The Week Radio Noordzee - Treiterschijf RNI - Smashplay Veronica - Alarmschijf Waren er nog meer? Aanvullingen welkom. https://we.tl/t-s8XBdLGmrD
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Caroline-Jingles-Man'sFightForFreedom SwingingRadioEngland-Jingles CarolineJingles Afkomstig van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het nieuwe jaar 2020 heeft een aanvang genomen en we willen van de gelegenheid gebruik maken een ieder voorspoed te wensen voor het nieuwe jaar en tevens het even over onder meer de periode van de zeezenders tussen 1960 en 1990 te hebben. Het waren de eerste commerciële radiostations naast Radio Luxemburg, die actief waren vanaf zendschepen in internationale wateren, genoodzaakt op die wijze uitzendingen te verzorgen en op die manier de wetgeving op het vaste land te omzeilen. De diverse regeringen, die in de periode 1960 – 1974 actief waren, hebben er alles aangedaan om de zeezenders veelvuldig de nek om te draaien maar het waren volhouders als Radio Veronica…
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/14000-euro-verwacht-voor-zeldzame-soulsingle?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-30480779
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo, via een verzoek van Juul en het antwoord van Rob Mesander bedacht ik me dat ik al heel lang deze Veronica-jingle zoek. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EPBJZTNHL7LF.mp3 Het is een jingle die wordt gedraaid aan het begin (8 tot 10 seconden) van het programma van Joost voor Majorca in oktboer 1968. Ik heb die jingle nooit ergens anders gehoord, laat staan helemaal. Iemand? Edwin
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers van jingles heb ik hier het Ziaja & Dorst jinglepakket dat Twickelstad FM uit het Twentse Delden in 1993 gebruikte. Heeft iemand enig idee wat het originele pakket is? http://www.mediafire.com/?g6em1ifrov29i3t
-
- 9 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebber, even genieten van wat oude piratenjingles (op die van Cable One na dan) van Ziaja @ Dorst . Ik denk ook wel wat obscuur spul, lang niet gehoord toch? Jinglecompilatie Ziaja&Dorst
-
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Voor de liefhebber, hier een 33 jingles/tunes van Ziekenomroep "De Zonnegolf" uit Apeldoorn, rechtstreeks van CART. Ik heb er verder geen verhaal bij, behalve dat de CART's jarenlang in een vochtige schuur oid lagen. Sommigen is dat wel aan te horen maar de meesten doen het, na het gebruikelijke oplapwerk, nog heel erg netjes! Het bestand: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NBTYODSJCGWI.rar Veel plezier ermee!!
-
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Categorie 4 zingende deejays Harm Duimstra – Flip de Zeemeeuw Andermaal een nummer dat door Wil Luikinga in 1972 onder het pseudoniem ‘Harm Duimstra’ werd opgenomen. Harm Duimstra - Flip de Zeemeeuw Another song recorded by Wil Luikinga in 1972 under the pseudonym 'Harm Duimstra'.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 4 Zingende deejays Tom Bradley – Fly with me. Bradley heeft een lange loopbaan als anchorman op Channel 9 in Nieuw Zeeland en wel gedurende drie decennia. Ook is hij schrijver van kinderboeken, entertainer, zanger en bovendien was hij één van de good guys van Radio Hauraki. In 1970 kwam het nummer ‘Fly with me uit’, waarmee hij onder meer verscheen in de Australische versie van ‘Bandstand’.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Chrichan and the Buccaneers – Jungman Jansson. Andermaal een zingende deejay en wel de leadzanger van de Zweedse formatie Chrichan and the Buccaneers. Zijn volledige naam is Chrichan Christiansson en hij was deejay bij Radio Syd. Daar presenteerde hij onder meer ‘Chrischan fixar, trixar och mixa’. Jungman Jansson kwam in 1962 uit op het Viking label. Een jaar later bleek dat zijn begeleidingsgroep een andere naam had: The Gamblers en kwam de single ‘Answer me my love;, gekoppeld aan ‘Apron Strings’ uit op het Viking label. Chrichan and the Buccaneers - Jungman Jansson.Again a singing deejay and the lead singer of the Swedish formation Chrichan and the Buccanee…
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
- 1 follower
-
-
Keith Skues – Deck of Records. Het was in zijn 500ste aflevering van het programma ‘Skues me’ op BBC Eastern Counties Radio, dat Keith Skues vertelde zich ooit ook te hebben overgeven aan het zingen van een lied, met als titel ‘Deck of Cards’. Het dient volgens hem gezien te worden als een persiflage op de hit van Wink Martindale, genaamd ‘Deck of Cards’, dat in december 1959 uitkwam. Deck of Records is in 1960 ingezongen in de tijd dat Keith Skues werkzaam was bij BFBS Keulen en zijn uitvoering is nooit op vinyl verschenen. Wel is het decennia later, in een zeer beperkte oplage, verschenen op cd met daarop tevens de tune van Keith Skues en verschillende van de zo bekende…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Dag vrienden ik ben al jaren op zoek naar de reclamespot wat echt grijs gedraaid werd najaar 1975 /76 . Het gaat om deze l.p zie foto . Wie wil mij helpen , groeten Peter .
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kom een voor mij onbekende filler tegen van de zeezender Veronica. Iemand enig idee wie de uitvoerende zijn en waar het voor gebruikt is? Er is al geopperd dat het een Nederlandse productie is.
-
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo leden, om mijn verzameling compleet te maken mis ik een 5 tal lievelingen van de Mi Amigo en wel 1-1974 Jaap Goedèl - Hé Kom Aan [ niet de uitvoering van Dimitri van toren ] 2- 1975 Sweedies – Kiss 3 - 1975 Art Sullivan – Giny Giny Come Back 4- 1977 Tim Robbins - Eternally 5 - 1979 José - Angelina reacties of mail : johanvkoot1gmail.com alvast bedankt Johan v Koot
-
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
hallo leden, ben op zoek naar een Mi Amigo strijdlied van Rob Hudson (Ruud Hendrickx) en Dick Verheul onder een andere naam duo Hut en Heul en wel op de tonen van Cokernut - Popcorn wie kan mijn aan deze strijdlied helpen https://pixeldrain.com/u/XYfHf8RS groet johan
-
- 0 antwoorden
- 466 weergaven
-
-
Rob de Nijs - Ouverture De Regen Voorbij. Een nummer afkomstig van de uit 1981 verschenen LP ‘de regen voorbij’. Een nummer waarvan de muziek en tekst zijn toe te schrijven aan Rob de Nijs, Belinda Meuldijk en Gerard Stellaard. Het prachtige intro werd op 21 juni 1985 op Radio Monique gebruikt in het programma ‘Vier seizoenen show’, waarin dat jaar de zomer begon. Dit gebeurde met een prachtige tekst waarin Walter Simons en Ron West een nieuwe zomer verwelkomden. Rob de Nijs - Overture De Regen Voorbij. A song taken from the 1981 LP ‘de regen voorbij’. A song whose music and lyrics can be attributed to Rob de Nijs, Belinda Meuldijk and Gerard Stellaard. The b…
-
-
- 2 antwoorden
- 545 weergaven
- 1 follower
-
-
Dean Friedman – I’ve had enough. De Amerikaanse singer songwriter en multi instrumentalist werd in 1955 geboren in Paramus en maakte langdurig muziek en werd enigszins ondergewaardeerd. In 1978 kwam de lp ‘ “Well, well” said the rocking chair’ uit, waarop ook het nummer ‘I’ve had enough’ stond. 35 jaar later werd er een re-release van de lp op de markt gebracht. Van ‘I’ve had enough’ werd op Radio Monique vooral het laatste deel gebruikt in de zomer van 1987 bij het voorlezen van de weersverwachting maar ook voor de jingle ‘9---6---3, zomerradio Monique’. Dean Friedman - I've had enough. The American singer songwriter and multi instrumentalist was born in Par…
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Kurt Edelhagen und sein Orchester – Trompetentreppe. Een heerlijk muziekje waar de Foxtrot goed op kan worden gedanst en dat in 1958 verscheen op de b-kant van een door Polydor uitgebracht EP, met vier nummers. De voorkant werd gevuld door het Tanzorchester des NDR uit Hamburg en de EP kreeg als titel ‘Trompetenparade’ mee. Maar het door het orkest van Edelhagen uitgevoerde nummer ‘Trompetenreppe’ bleek ook goed gebruikt te worden als tune en wel voor het programma ‘De Zomersterren Show’ op Radio Mercur. (Sommerens Staerne Show). Kurt Edelhagen and his Orchester - Trumpettreppe. A delightful piece of music to which the Foxtrot can be danced and which appeared …
-
- 0 antwoorden
- 788 weergaven
- 1 follower
-
-
Edi Bär – Heb Sorg in Ränke. Soms kan het gebeuren dat je een promospot misschien één keer voorbij hebt horen komen. In 1970 werd op RNI een promospot gedraaid in het Duits, waarin collega Hannibal reclame maakte voor het programma van Roger Day. Hij gebruikte daarvoor een muziekje gespeeld door een Zwitserse muziekkapel onder leiding van Edi Bär. Edi Bär Heb sorg RNI-19700314-RogerDay.mp3 618.9 kB https://filesender.surf.nl/?vid=6337844d-44a7-3948-c39b-000016960006
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-