Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Dick Hyman – Topless Dancers of Corfu. Dit nummer staat al in de discografielijst en er kan aan worden toegevoegd: Een geluidseffect uit het nummer Topless Dancers of Corfu (2m16sec) werd gebruikt voor de Veronica jingle ‘Chiel Montagne’s hittip. Dit in combinatie met een fragment uit ‘Song of the Second Moon’ van Tom Disselvelt and Kid Baltan. Tom Dissevelt and Kid Baltan – Song of the second moon. Dit nummer staat al in de discografielijst en er kan aan worden toegevoegd: Een geluidseffect uit het nummer Song of the Second moon (2m25sec) werd gebruikt voor de Veronica jingle ‘Chiel Montagne’s hittip. Dit in combinatie met een fragment uit ‘Topless Dancers of…
-
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Een korte compilatie van sonovox/vocoder jingles waarvan ik graag wil weten of ze uberhaupt gebruikt zijn! Ik kan het me niet herinneren en daar komt bij dat ik het 10x niks vind... http://www.mediafire.com/listen/jot8qy6w7zt0tf3/Sovo184.mp3
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Heeft er iemand toevallig nog jingles van Maeva die niet op hun Lp staan ? (maar de lp" alle maeva jingles" heb ik in mijn bezit) Dank bij voorbaat , Gregory (maevafan)
-
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Vijfennegentig leuke jingles. 95 Jingles.zip https://pixeldra.in/u/O_nd4c (Dank aan "jepatrick")
-
- 8 antwoorden
- 6,5k weergaven
-
-
Ik heb eindelijk het singletje weer gevonden met daarop de tune van Floris, uitgevoerd door The Imperial Orchestra. Jeugdsentiment. https://soundcloud.com/simonfex/tune-floris-door-the-imperial-orchestra-olv-julius-steffaro SF
-
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1984 werd dit deuntje gebruikt onder promo's, die gerelateerd waren aan Coca Cola. Ik vermoed dat het ook voor commercials gebruikt werd. Ik ben op zoek naar een uitvoering in goede kwaliteit. Schrik niet, dit is de wat "opgepompte" instrumentale track uit een Coca Cola Playoff Song promo, waar ik de spraak uit verwijderd heb. Coca Cola Payoff Song Instrumental Wie (her)kent dit en heeft deze in goede kwaliteit? Mocht je die hebben, kun je me dan een PB sturen?
-
-
- 8 antwoorden
- 653 weergaven
-
-
Vandaag werd ik verblijd met alle albums van The Beach Boys. In digitale vorm ! Wel 10 gb. maar dan heb je ook wat.Vanaf 1961 t/m 2011. Jonge jonge, genieten van één van de beste groepen die ooit bestaan heeft. Kortom, op deze voor vele David Bowie fans trieste dag ben ik blij gemaakt met het totale werk van The Beach Boys. En dat wil ik even kwijt.
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het was een leuk "feestje" vanmiddag in "Hillywood". De Top 40 bestaat 50 jaar en dat werd gevierd. Het eerste exemplaar werd door Erik de Zwart uitgereikt aan Willem van Kooten. In 1965 was hij Joost den Draaijer. En Willem pikte de hitparade op in de USA. Willem reikte het tweede exemplaar uit aan z'n opvolger in 1968, Jan van Veen. vlnr. Jan van Veen - Willem van Kooten. Hier een foto die ik maakte. foto: ©Juul
-
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan Nederlandse kerst jingles die ik kan gebruiken voor me radio programma. Groet Marcel.
-
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vond deze jingle in een serie met verscheidene jaartallen tot aan 1999. https://pixeldrain.com/u/mGmqSM18 Kan iemand mij vertellen voor welke zender deze gemaakt zijn en door wie? Alvast bedankt.
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een mix met ncrv jingles uit de jaren 80. Dirk http://www29.zippyshare.com/v/1601620/file.html
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Een paar Veronica Nieuwsradio jingles met de stem van Ed Lautenslager Veronica Nieuwsradio jingles met Ed Lautenslager Grt, Peter
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Hallo vrienden en vriendinnen de hr van Someren wel bekend denk ik, had een mooie jingle van Ronald ??? even vergeten , deze Ronald zong het over zijn schoonmoeder zo van goooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast er achteraan, deze man heeft hier een leuk moppie erover gemaakt hij ging zo van goooi van Someren uit het raam en zijn platen er achteraan , nu mijn vraag wie o wie heeft deze jingle voor me. Graag transparant op pix of zippyshare bvd groetjes Chaldy..
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik heb een stukje van een oude NOS tune gevonden, maar kan deze nergens terugvinden. Weet iemand wie deze tune gemaakt heeft, en nog belangrijker.... Wie heeft de volledige versie op mp3? Luister hier Foute link Dit is de goede link
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is al weer lang geleden dat ik er werkte, maar het jinglepakket 'Flamethrower' is toch altijd één van mijn favoriete pakketten geweest. Bijgaande jinglemix, de fillers zijn drastisch ingekort, heb ik jaren geleden al eens gemaakt en aangeboden bij de 'buren'. Flamethrower is geschreven voor Z100 in de VS in 1985 en bij SRR pas halverwege de jaren '90 in gebruik genomen. Zo zie je maar weer dat we hier in Europa achter de feiten aan lopen... De commercial op het einde krijg je er 'gratis' bij... http://www.mediafire.com/?ngqa9g77rwafcit
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Earth and Fire – What a difference does it make. Dit nummer werd al uitgebreid beschreven maar er kan iets worden toegevoegd: In 1977 maakte Louis Stuster een promotiespot met dit nummer voor het twee wekelijkse tijdschrift Freeway gericht op zeezenders en landpiraten, dat door Ton Plekkenpol werd uitgegeven en waar Ton van Draanen en Hans Knot waren ingestapt. In juli 1978 werd de naam veranderd in het Freewave Media Magazine en het verschijningstermijn veranderd in drie wekelijks. Earth and Fire - What a difference does it make. This item has already been extensively described but something can be added: In 1977, Louis Stuster made a promotional spot with th…
-
-
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
- 1 follower
-
-
category 1 2001 Radio Caroline Calling Flashback. Drie dubbel cd met de meer bekendere flashbacks uit de jaren zestig, zoals veel gedraaid op Radio Caroline. Uit de serie Radio Caroline Calling uitgebracht op het Disky platenlabel in Nederland. 2001 Radio Caroline Calling Flashback. Three double CD with the more famous flashbacks from the sixties, as often played on Radio Caroline. From the series Radio Caroline Calling released on the Disky record label in the Netherlands.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Een tijdje geleden heeft Rob Van Someren een hartinfarct gehad. Ik hoop dat met Rob alles terug in orde komt. Hier wat Somertijd jingles uit zijn Tros Tijd. Dirk http://www75.zippyshare.com/v/9695857/file.html
-
- 7 antwoorden
- 6,2k weergaven
-
-
abbt jingle top 40 .mp3 https://pixeldrain.com/u/i93XS11k 192 jingle gezocht.mp3 https://pixeldrain.com/u/MCzAtaUB ben op zoek naar deze tweetal jingles wie kan mijn helpen aan een wave bestandjes groet johan
-
-
- 7 antwoorden
- 920 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Forumleden, Zouden jullie voor mij Jingles en of voice overs in willen spreken? En daarna willen afmixen. Het gaat om het volgende: * Energy-Radio.nl spreek uit als Energy streepje Radio punt nl * Hitzone uurtje * DJ Duncan * Elke zaterdag van 20:00 uur tot 21:00 uur Hitzone uurtje door Dj Duncan. * U luisterd naar Energy-radio * Energy-Radio * Dj Guus Alvast bedankt, Heel erg bedankt. Duncan Elfrink Medewerker Energy-Radio
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Omdat er dit jaar geen locatie uitzending is ben ik maar weer eens aan het knutselen geweest. Deze keer met de meersporentracks van de 'actiejingles' uit 1973 en 'Veronica moet aan land' uit juni 1974 en de moderne 'Everlasting love' uitvoering n.a.v. 30 jaar Veronica uit 1990. Textueel slaat het dus kant noch wal. Maar ach, ik ben weer een uurtje van de straat geweest... https://soundcloud.com/armtenrink/re-mix-18-april>
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Eind vorig jaar is er eenmalig een tijdschrift uitgegeven n.a.v. 50 jaar 3fm (bedoel niet het boek van Arjan Snijders) Heeft iemand dit digitaal en bereid dit beschikbaar te stellen? Alvast veel dank!
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo, Voor degenen die net als ik dol waren op de Nationale Hitparade met Felix Meurders op vrijdagmiddag (oktober '74 - december '78): ik ben op zoek naar de titels van fillers die Felix heeft gebruikt in zijn programma in die jaren. In de tijd dat hij platen 'helemaal' ging draaien (de nieuwelingen stijgers althans, de zakkers werden 'live' ingekort door met dubbele exemplaren bijna onhoorbaar een couplet over te slaan), zorgde Felix voor 'vaart' met die fillers. Hieronder een paar losgeknipte voorbeelden. Sommige zijn redelijk 'schoon, bij andere zit hij er dwars doorheen. Ik zou ze graag helemaal hebben en zoek dus plaattitels. Voor wie ze ook z…
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Op een oude LP met productiemuziek die ik ooit eens op een DAT-je heb gezet, kwam ik deze track tegen waar ik zelf de titel "Come to Marlboro Country" bij heb gezet. Herkent iemand het als muziek uit een reclame van Marlboro? Het heeft veel weg van "Magnificent Seven", alleen het einde is iets anders. Er is ook nog een lange uitvoering van het nummer van 2 minuut 35. Mocht iemand daar interesse in hebben, dan wil ik die ook wel op het formum plaatsen. LP Network - Come to Marlboro Country.mp3 Groet, Ger
-
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
-
-
Georges Chatelain en Hervé Roy – Special Sprint. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Vitesses’ uit 1969 uitgebracht door BMG Production Music uit Frankrijk. Een lp met een aantal nummers gespeeld in diverse variaties. Fervente luisteraars van Hilversum 3 en de Daverende Dertig zullen het nummer meteen herkennen als zijnde de tune die door Felix Meurders een tijd werd gebruikt. Maar herkenbaar was het ook voor fervente Veronicaluisteraars want in 1972 werd het gebruikt voor de productie van een commercial gericht op de Vlaamse luisteraars: Lengte en Punten Shampoo. Georges Chatelain and Hervé Roy - Special Sprint. This song comes from the album 'Vitesses' from 1969 rel…
-
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-