Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Hugh Maskela and the Union of South Africa – Johannesburg Hi-Lite Jive Typisch een nummer waarvan je denkt, waar ken ik dat toch van. Wel het nummer ‘Johannesburg Hi-Lite Jive’ is afkomstig van de 13de lp van Hugh Maskela, die in 1971 werd uitgebracht op Chisa Records. Het nummer werd door Ferry Maat op Radio Noordzee gebruikt voor het inspreken van een commercial: ‘Automobilisten opgelet. Geen geluid in uw auto? Dan goed nieuws: Prinzsound. Een sublieme, compacte autoradio voor midden en lange golf…’ Hugh Maskela and the Union of South Africa - Johannesburg Hi-Lite Jive Typical of a song you think of, where do I know it from. The song 'Johannesburg Hi-Lite J…

2. Hoi! Hier een commercial die Erik de Zwart rond 1990 heeft ingesproken voor (toen) iets nieuws: de cassettesingle. Uiteraard werd de spot zelf ook op cassette aangeleverd aan de lokale omroepen. (met gratis ruis) http://www.mediafire.com/?dsv7adfmdxjfdlb

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by hans knot,

Earth and Fire – What a difference does it make. Dit nummer werd al uitgebreid beschreven maar er kan iets worden toegevoegd: In 1977 maakte Louis Stuster een promotiespot met dit nummer voor het twee wekelijkse tijdschrift Freeway gericht op zeezenders en landpiraten, dat door Ton Plekkenpol werd uitgegeven en waar Ton van Draanen en Hans Knot waren ingestapt. In juli 1978 werd de naam veranderd in het Freewave Media Magazine en het verschijningstermijn veranderd in drie wekelijks. Earth and Fire - What a difference does it make. This item has already been extensively described but something can be added: In 1977, Louis Stuster made a promotional spot with th…

4. Started by Broozen,

Radiovrienden, Wie van jullie heeft de volgende commercial in huis en wil deze hier beschikbaar stellen? "Use Vitalis... pure and natural... It keeps your hair in place all day", veel gebruikt op Radio London. Dank alvast! Benno

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  5. Started by pvanklei,

Toen ik afgelopen zondag naar het programma Maestro keek moest ik aan deze commercial denken. Commercial: Heineken met René Froger uit 1989 Grt, Peter

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  6. Gast 259
    Started by Gast 259,

De commercials van Mi Amigo, af en toe hoor je een kreuk van de band, als er animo voor is volgt er meer. http://www8.zippyshare.com/v/99988439/file.html

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Vincent,

Morge, ik ben op zoek naar een betere kwaliteit van de volgende commercials die door Radio Mi Amigo in 1974 zijn uitgezonden. Wie kan helpen? Grooky en Conny discount + MA information (RMA Ad Petersen 1974) MW slecht LP Back in time (RMA 05-1974 PvD) MW-slecht Malie Shoe (RMA PvD 1974) MW slecht Miss Sheila tekst op Daar komt de bruid (RMA 04-1974) MW slecht Suzy wafels nu ook in Nederland - bij Simon (RMA PvD 1974) MW slecht All 5 files

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Kan iemand mij helpen met commercials van bedrijven uit Dordrecht en omgeving (Blue Lagoon Zwijndrecht, Belmar Keukens, IJskoning, Vrijetijdscentrum etc)? Bij voorkeur in goede kwaliteit. Stuur me een pb als je me kan helpen. Veel dank alvast, Marco

• 1 antwoord
    • 247 weergaven
  9. Started by MarcoH,

Goedemiddag allen, Voor mijn verzameling ben ik specifiek op zoek naar radiocommercials van adverteerders uit Dordrecht en regio. Als liefhebber van de stad en groot radiofan probeer ik een zo compleet mogelijk (audio)beeld te creëren van commercials en radiovormgeving uit vooral de jaren 80/90. Liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Stuur me een privé bericht als je me kan/wilt helpen. Alvast dank, Marco

10. Started by Renegade,

Hier, achter elkaar, 4 commercials die vroeger op de radio voorbij kwamen. Eerst de commercial, dan de originele library music: Autohome op Radio ?? Mastertapijt in Den Haag (op Radio Stad Den Haag) Shoarma Sindibad in Den Haag (op Radio Stad Den Haag) Bengels Mode in Den Haag (volgens mij op Radio Centraal) https://pixeldra.in/u/OlR7HP

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Renegade,

Daar gaat-ie weer ... commercials en library music! https://mega.nz/#!GlpT1ShL!LKbpKJJTNdnR_6Ti_tanEiBVTMew0ITQtIepDt2QV8A

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Leuke vlaamse commercials gemaakt door "Temple of Tune" (bekend van de jingles voor Radio Contact, Famly Radio e.v.a.) . Index: - CD compilaties - Movie soundtracks - Knack - Neckermann - Panasonic - Rodania (Magnum Millenium edition) - Technics - Canon - Overtoom - TV-gids (remake) - Krebs Active - Kust tram Download File from Zippyshare: Commercials, Temple of Tune (BE 2000) - 30.9 Mb Veel luisterplezier !

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Started by Vincent,

Voor de verzamelaars: Link verwijderd

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by rien1959,

Soms heb je van die nummers die al jaren op de achtergrond door je hoofd galmen. Vaak weet je niet eens meer hoe het nummer heet, maar je zou het toch graag weten. Zo had ik dat met het nummer Concerto pour une voix (concert voor één stem) Eerst dacht ik dat het een nummer was uit de film over Johan Cruyff, maar dat bleek een veel voorkomende vergissing. Dat bleek Chanson pour Milan en Nr 14 te heten. Het leek er wel erg veel op. Vrij kort daarna hoorde ik het juiste nummer ergens op een internet station en toen wist ik dus hoe het heette. Het is geschreven en uitgevoerd door Saint Preux en de zang is van Danielle Licari. Het jaartal zou 1969 zijn ? Affijn…

• 8 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  15. Started by hans knot,

Duke Ellington and Johnny Hodges – Weary Blues. Een prachtig nummer van dit duo. Ze speelden beiden piano op de lp ‘Play the blues back to back’, afkomstig uit 1959. Tijdens een testsessie voor Radio Condor, een opnameband die bewaard is gebleven maar nooit is uitgezonden, waren het Dominee Geert Toornvliet en zijn secretaresse die promotie maakten voor het toekomstige programma en Radio Condor, daarbij gebruik makend van ‘Weary Blues’. duke ellington johnny hodges weary blues Radio Condor 00-07-1973 Test Band.mp3 2.01 MB https://filesender.surf.nl/?vid=25d7a522-5db8-6768-1a92-00001275038f

16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik zat ooit in een Amsterdamse taxi met de radio aan, toen de taxichauffeur de radio harder zette om mee te zingen met... een jingle van Continu Contact, een lokaal piratenstation. Dan heb je het als jinglemaker gemaakt https://soundcloud.com/simonfex/continu-contact-jingles SF

• 7 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  17. Qunicy Jones and his Orchestra – Blues in the night. Er komt geen einde aan het gebruik van de prachtige muziek gecomponeerd en gearrangeerd door Quincy Jones. Deze keer het nummer Blues in the night, in 1960 al opgenomen en een nummer dat op tal van verzamelaars is uitgebracht. Voor een programmapromo voor zijn eigen show ‘Cool Sounds’ maakte Bill Hearne van het nummer in 1966 gebruik op Radio London. quincy Jones blues in the ight London-19660711-1214-1258-Dave Dennis.mp3 461.4 kB https://filesender.surf.nl/?vid=1bc139e6-d65c-3309-326b-00001081944b

18. Gast
    Started by Gast,

Ben op zoek naar de opname Veronica van Cornelis Vreeswijk. De "normale" uitvoering,maw niet de Radio Veronica uitvoering of de Zweudse versie. Alvast mijn dank Paul de Haan.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by Andree,

Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by skybird,

Hier wat jingles uit het populaire programma Countdown café van de Voo. Uitgezonden op Vrijdagavond door onder meer Alfred Lagarde en Kees Baars. Dirk http://www36.zippyshare.com/v/26440589/file.html

• 13 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Gast breakdance
    Started by Gast breakdance,

Hallo, ik heb het al een keer eerder gevraagd hier op het forum, maar ik heb lopen zoeken en snuffelen, maar ik kan de jingels van Countdown cafe in de tijd dat ze uitzonden vanuit cafe Bosch en duin in Soest niet vinden. Wie kan mij helpen, ik zou er heel blij mee zijn ! Groetjes, Richard de Heus

• 9 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  22. Started by Bosmeester,

Beste forummers, Ik ben op zoek naar een promo voor Countdown TV die eind jaren '70/begin jaren '80 regelmatig tijdens de Top 40 werd gedraaid. Het begint met een gitaarlick en die overheen hoor je Paul van der Lugt zeggen: Aanstaande woensdag half 9 Nederland 2 gevolgd door de Countdown-jingle. Wie heeft die toevallig?? Groeten, Arnold.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Bosmeester,

Beste forummers, Ik ben op zoek naar jingles van Veronica's Countdown op radio en tv en dan met name de beginperiode toen Lex Harding het nog presenteerde zoals Countdown, 10 seconds to firering 9, 8, 7, etc. tezamen met het intro van Todd Rundgren's International Feel en de Countdown Special-jingle. Wie heeft ze toevallig? Alvast hartelijk dank. Vr. gr, Arnold.

• 2 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  24. Started by Bosmeester,

Rond 1980 gebruiktte Veronica in haar Countdown-TV uitzendingen nog steeds de tune van Todd Rundgren's International Feel echter met een andere tekst eroverheen. Je hoort iemand dor een vocoder zeggen: All systems go commence countdown 5, 4, 3, 2, 1 en de geluiden er om heen lijken wel flipperkastgeluiden oid weet iemand of het van een produktie-lp oid afkomt? Gr. Arnold. Die zelfde tekst hoor je ook in de tune die Veronica rond 1982 gebruiktte in Countdown Café op de radio en vanaf 1983 in Countdown-TV.

• 13 antwoorden
    • 6,6k weergaven
  25. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie weet er meer te vertellen (dan dat erover via Google te vinden is) over het leuke plaatje Hoo Doo Drums van de Crash Brohers uit 1974? Wie gingen er bijvoorbeeld schuil achter de bandnaam Crash Brothers? Het plaatje Hoo doo drums is ooit gebruikt als tune op de radio. Hieronder in vogelvlucht wat ik al weet. Weet jij meer? Laat het me weten, s.v.p.. Alvast bedankt! Benno Label: Pink Elephant ‎– PE 22.820, Dureco ‎– DU 24.627, etc. Country:Netherlands Released: 1974 Genre: Rock, Blues Producer: Tony Atkins Tune van : Gerard de Vries

• 1 antwoord
    • 2,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.