Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
British Associated Orchestra – Yogoslav wedding. Dit nummer is een van de instrumentale tracks die voorkomen op de lp ‘Summer Holiday’ van Cliff Richard and the Shadows. Het is de soundtrack van de film die in januari 1963 uitkwam en de een na best bezochte film van dat jaar was. De hoofdrollen waren onder meer weggelegd voor Cliff en Laura Peters. Nadat alles was opgenomen besloot de regisseur Peter Yates dat het zangtalent van Laura niet goed genoeg was en liet alles opnieuw inzingen door Grazina Fame. In ieder geval werd een deel van ‘Yogoslav wedding’ gebruikt voor een serie deejaynaamjingles op Radio City voorafgegaan met de tekst: ‘This is Radio City, the only stati…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het oude Glenn Miller succes kende een aantal versies in de jaren zeventig (1978) Rick van der Linden en Tuxedo Junction maar hetzelfde jaar gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo een andere versie als filler hier een fragment http://bars.rug.nl/download/b754e0e87fb092f7 en mocht je een antwoord weten ook eventueel een mp3 naar mijn adres Hknot@home. en even nl erachter groet en dank Hans
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hallo Forum, Kan iemand mij aan deze jingle helpen is regelmatig gebruikt in Musicladen bvd Johnbo99 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Quincy Jones – Money runner. Dit nummer uit 1971 staat op de soundtrack van de film Dollar, waar Quincy Jones de muziek voor schreef. Het einde van Money Runner werd gebruikt voor de jingle uit 1974: ‘On a Sundayevening on Radio Northsea International Roger Kent and the Hitbackshow’. · Bovenstaand nummer staat al met een andere verwijzing in de lijst Quincy Jones Money Runner RNI-19740616-RogerKent-HitbackShow-jingle-MoneyRunner.mp3 141.92 kB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier de tune van popsjop in de jaren 70 gepresenteerd door Henk Mouwe bij de NCRV. http://www38.zippyshare.com/v/54548683/file.html
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: Hier zijn een paar combinatie jingles van de TROS en Veronica uit de Top 100 van 1992: - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] Mijn enige vragen zijn: - Waren hier meer jingles van of was de Top 100 van 1992 het enige radioprogramma waarin de TROS en Veronica samen werkten? - Uit welk jingle pakket kwamen de Veronica gedeeltes? De TROS-jingles doen me denken aan of The Best Show 1 & 2 of Xyrock...
-
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ramsey Lewis featuring Earth Wind and Fire – Sun Goddess. Ramsey Lewis komt al vele malen voor in de zeezenderdiscografie, vaak met zijn instrumentale successen uit de jaren zestig van de vorige eeuw. Sun Goddess is echter afkomstig van een LP uit 1974, waarbij hij deels werd ondersteund door Earth Wind and Fire. Het nummer werd op Radio Mi Amigo in 1975 op 19 mei gebruikt als tune in de Flashback Top 100.
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Na een rustige week op het forum weer een posting van mij. Voor de zaterdag en de zondag. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Heeft iemand misschien de Jingle de Avroooooooo en He dit is de Avro met muziek voor u. Groet, Marcel.
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Jokers – Dieyng Manda. We gaan even weer naar Antwerpen van waaruit deze gitaargroep tussen 1963 en 1967 actief was. Eerst onder de naam Fabulous Jokers en daarna als de Jokers. Met een eigen sound waren ze in trek bij de programmamakers van Radio Atlantis want met bovenstaande titel werd gebruikt voor het maken van de jingle ‘Radio Atlantis Top 40. Iedere zondagmiddag van 2 tot 5 uur.’ [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Uitvoerenden onbekend – Champagne Galop. Een Deense componist, Hans Christian Lumbye is de maker van Champagnegaloppen. Hij leefde van 1810 tot in 1874. Het is een typische compositie die op Nieuwjaarconcerten wordt gespeeld. In 1958 werd het begin van deze compositie, waarin een champagnefles wordt ontkurkt, te beluisteren op Radio Mercur als tune van het programma ‘Musik tell Opvasken’ en wel in een onbekende uitvoering. Performers unknown - Champagne Galop. A Danish composer, Hans Christian Lumbye is the creator of Champagne Galops. He lived from 1810 to 1874. It is a typical composition played at New Year's concerts. In 1958, the beginning of this composit…
-
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wim van Putten eindigde zijn LP Show altijd met een nummer van Tony Banks of Mike Rutherford van Genesis. Wat was dat ook alweer? Groeten Simon
-
-
Bullie Balou – Choo Choo train. Dit nummer werd in 1978 opgenomen en uitgebracht op het CNR label. Achter Bullie Balou zat de op 1 januari 1947 geboren Hans Versnel, die in oktober 2017 kwam te overlijden. Over Hans Versnel valt veel te vertellen: Hij was onder meer zanger, presentator, deejay, voorzitter van TV Oranje en trad op in video’s van Rubberen Robbie. Het nummer Choo Choo train werd geschreven door leden van de Leidse formatie Catapult. Het lag lekker in het gehoor en kreeg via een aantal radiostations behoorlijke airplay maar werd geen hit. Op Radio Mi Amigo gebruikte Ton Schipper het nummer in de nazomer van 1978 als eindtune voor het programma ‘Keukenpret’. …
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Waarom? Daarom!
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Hier de Tune van Achternacht van de NOS,gebruikt door Frits Spits. http://www24.zippyshare.com/v/81999910/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Uitvoerenden onbekend – La Culebra. Vrij vertaald ‘de slang’. Een instrumentaal deuntje in twee verschillende uitvoeringen. De eerste werd in juni 1973 door Klaas Vaak op Veronica gebruikt als filler naar het nieuws, terwijl de tweede uitvoering werd gebruikt door Hans Mondt en eveneens als filler naar het nieuws toe. Dit in het programma fietsen rond de tafel in januari 1974 op Veronica.
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Een heel enkele keer geef ik toe aan mijn oude hobby: het achterhalen van originele nummers die (later) opnieuw zijn uitgebracht, al dan niet door andere artiesten en/of in andere talen. Conny Vandenbos zong ooit 'Roosje m'n roosje' naar de toppen van de hitlijsten. Het origineel was van Jud Strunk ("A daisy a day"). Deze Jud Strunk maakte meer mooie liedjes waar Conny dankbaar 'gebruik van' maakte. "Jacob Brown" was er ook zo een maar laat dat nummer nu nergens (op goede kwaliteit) te vinden zijn? In het Nederland is het bekend geworden onder de titel "Ome Arie", natuurlijk ook van Conny. Is er toevallig iemand die mij aan dat nummer van Jud Strunk kan help…
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal kent iemand aan het van deze uitzending de tune ? 13u-14u : http://www51.zippyshare.com/v/4379301/file.html Gr John
-
Het is een pakket dat door JAM en Top Format vele keren is ingezongen. Oorspronkelijk gemaakt voor KHTR in St. Louis, MO. Hier in de versie van Hitradio Holland FM. [verborgen inhoud] Dit is het origineel: [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Nu we toch bezig zijn met het jingle item van de Tros,heb ik een mix gemaakt met de beste jingles uit het Tros jingle item. Leuk om deze ouwe jingles nog eens terug te horen. Is inmiddels ook al weer meer dan 30 jaar geleden. Veel luister plezier. Dirk http://soundcloud.com/frank-de-graaf/het-beste-uit-het-tros-jingel
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Cliff King Orkester – Ay Ay Don Jose. Een opname uit 1971 van het Duitse showorkest onder leiding van Christian Brahn. Het zal je bekend in de oren klinken want het Vader Abraham Showorkest heeft dit nummer gecoverd. Op Radio Atlantis werd het gebruikt door Rob Ronder voor het programma ‘Gouden Uren’ dat iedere zaterdagmiddag tussen 1 en 3 op Radio Atlantis via de 312 meter was te horen. cliff king ay ay don joseAtlantis-19740825-0946-1136-RobRonder.mp3 2.53 MB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forum-leden, recent kwam ik de cd-rom '538 Webstation' tegen, een softwareprogramma waarmee je rond het jaar 2000 je eigen webradiostation kon starten. Op de CD staan ook een serie jingles uit ik denk het 538-jinglepakket uit 1998(?), maar dan met een 538 Webstation-sausje. Kan ik iemand een plezier doen met deze jingles in wav-formaat?
-
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 3 followers
-
-
Ja, ik ben een z.g. "kind" van en uit de jaren 60. Het waren mijn pubertijd jaren. Luisteren naar Radio London, Caroline ( de echte), Atlanta en soms naar Veronica. Ja, soms. Want al die Engelse platen vond ik veel leuker en dat kwam allemaal van een schip.............. Wij hadden thuis draadomroep, met zo'n grote bakkelieten draaischakelaar. Goeie kwaliteit. Ik kwam op de middelbare school via klasgenoot in kontakt met de "grote wereld". Want Hilversum was toch maar een dorp. Met Ad kwam ik terecht middenin een provo demonstratie en met Ad kwam ik langs de Wallen. Voor een Amsterdammer niks bijzonders, maar voor een beschermd opgevoede Hilversumse jongen........…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik ben een blije Bosschenaar, en deze Bosschenaar neemt de geïnteresseerde lezer graag even mee zijn herinneringen in (Opa vertelt...). Toen ik nog jong was, en dan ook echt piepjong, had je hier de lokale omroep 'Boschtion', met een radiozender op 95.2 FM en op de kabel, en daarnaast een TV-zender (Een veredelde kabelkrant met eigen programma's, maar die wel om 20:00u stipt het NOS Journaal doorgaf). Tot en met 2015 hebben deze zenders met horten en stoten uitgezonden. Na drie faillissementen en doorstarten (De bodemloze put die Boschtion heette, elke keer was het geld weer op) stapte het toenmalige bestuur op en was het avontuur Boschtion definitief over en …
-
-
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
-