Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Hallo, Voor mijn eigen jingle verzameling ben ik momenteel nu op zoek naar de bekende 'schijven' (aka Hittip) jingles. Het gaat met name om de jingles die in de jaren '90 tot nu op de radio zenders te horen zijn geweest, zoals de Radio 2 Paradeplaat / 3FM Megahit / Dance Smash etc. De schijven uit het zeezender tijdperk (Alarmschijf, Troetelschijf, TROS Paradeplaat etc.) ken ik al, ik zoek specifiek die hittips van omstreeks Jaren '90 tot nu. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Sommige jingles blijven jarenlang in je hoofd hangen. Of ze nu worden ingezongen voor Radio Decibel in Amsterdam of Groeistad Radio in Zoetermeer, vrijwel iedereen kent ze. Een voorbeeld van zo'n jingle is cut 12 uit het pakket Synsation van Media General. Het is één van mijn favoriete jingles, waarschijnlijk door de geluidseffecten. Ik wilde deze al lange tijd in een nieuw jasje steken, maar de kale backings van de jingles zijn door de jaren heen schaars geworden. Soms heb je geluk. Eerst het origineel, daarna de remix en als bonus een langere versie. [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
In een ander draadje kwam de mellotron van Singalong Junk ter sprake. Voor zover ik weet komt hij ook voor in 'Veronica slow' uit de Soundpush sessies een van mijn favoriete jingles. Bijgaande knip heb ik ooit gemaakt voor radio 192 als 'bridge'. http://www.mediafire.com/?n4ch0pvktia1dih
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Halverwege de jaren '80 van de vorige eeuw was er naast Rotterdam óók een Radio Atlantis Amsterdam met een eigen jinglepakket. Bijgaand een compilatie van deze jingles. Het station in Amsterdam was overigens minder populair dan zijn, of haar, Rotterdamse tegenhanger. http://www.mediafire.com/?zgk7ugmyh4cbkbh
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Teddy Moore et son Orchestra – Blues Java Accordeon. Heel lang is er gezocht naar de oplossing van een tune gebruikt bij Radio Veronica en die is gevonden onder meer op een lp met de titel: ‘Themes made in France’, die in 1968 op DIM Record uitkwam. ‘Zondagmiddag 5 uur met de benen op tafel. Een pint, een plaat en een praatje en tot zes uur relaxen met Gaston Huysman’. En van dat programma was dit dus de tune. Teddy Moore et son Orchestra - Blues Java Accordeon. For a long time the solution of a tune used by Radio Veronica was searched for and found on an album with the title: 'Themes made in France', which was released on DIM Record in 1968. Sunday afternoon 5 o'clo…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar uitvoerenden en titel van een spot die begin jaren 80 werd gebruikt op Caroline. Een disco plaatje iets met the disco light shining bright.... Hij staat hier op het forum met een video. Maar kan het helaas niet vinden. BVD
-
-
- 3 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Kijk naar buiten en je ziet het: het is alweer bijna kerst ... Ik ben in kerstsferen (wat ook door de hitte kan komen) en daarom nu één van de mooiste kerstjingles allertijden, afkomstig uit Pepper's Sounds Like. Een jingle die je natuurlijk ook kent in de versie van Antigoon, Radio Stad Den Haag, etc... (leuk als anderen die versies uploaden) http://snd.sc/L0euuc Happy Holidays! Simon
-
hallo heeft iemand de jingle rockballads van alfred Lagarde toen bij Veronica naar het zelfde programma zou graag deze willen lenen mailtje graag naar; johanvkoot1gmail.com
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Spike Jones and his City Slickers – Secret love. We kennen dit nummer natuurlijk allemaal als vocale versie van Doris Day, maar in 1956 kwam er ook deze instrumentale versie uit op His Masters Voice en wel op 78 toeren bakeliet. In 1968 werd het gebruikt door Henry Morgan om een promotiespot te maken voor zijn eigen Morning Show op Caroline International. Zijn echte naam was echter Gerald Frow maar hij werd vooral bekend als de nieuwslezer Gerry Burke op Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Veel van de jingles uit The Power zijn verbouwd of opnieuw ingezongen. Deze versie vond en vind ik nog steeds zeer geslaagd, vooral die bak galm aan het einde... PS: Ik heb wel eens geprobeerd om 'm na te maken door de drums om te draaien, maar dat viel niet mee SF
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Hallo wie o wie heeft aub de cijfers 1 tot 0 van het pincode spel van de TROS dit was een spel van de Hr R van Someren, je kreeg een vraag en een code van een pincode door elkaar gehuselt, en deze moest je dan op de juiste volgorde zetten doormiddel van jou toesten bord van de telefoon, en je raad het al bij deze juiste combi hoofdprijs goed en bij de valse juist fout jingle. Alvast dank...
-
- 3 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Hallo mensen, Ik ben op zoek naar een jingle die gebruikt kan worden bij het afspelen van een lange versie van een plaat (maxi single). Weet kan mij verder helpen? Alvast mijn hartelijk dank. Groet, Jos
-
Wie o wie heeft deze mooie LOIS reklame in een goede kwaliteit en wil deze delen? Alleen de muziek die hiervoor gebruikt werd zou ik nog mooier vinden, maar dat zal wel een hele lastige worden vrees ik. Was het niet het Frans Mijts en orkest die dat inspeelde destijds? Was de opdrachtgever niet dezelfde eigenaar ook van Berdie ook op de Nieuwendijk? Wie weet meer van deze nostalgische reklame?
-
-
- 3 antwoorden
- 868 weergaven
-
-
Weet iemand welke uitvoering dit is van André Brasseur? [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
-
-
2 demo CD's van het Vlaamse Temple Of Tune uit de jaren '90 met Rick Dees als demo-host. (In AIFF formaat) 1994 [verborgen inhoud] 1996 [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Eén van de door mij minst begrepen Veronica-programma's was Het Zwarte Gat. Iedere zondagmiddag op Radio 5 werd er 2 uur serieus gesproken over 'het occulte en het ongrijpbare'. Zowel de presentatie (Bart van Leeuwen) als de vormgeving waren perfect, getuige deze opener: http://snd.sc/Hh26En . Echt lang volhouden deed ik het hierna echter nooit.. Groeten Simon
-
Hier wat jingles uit het Jam Pakket Hit Radio voor Holland FM. Dirk http://www47.zippyshare.com/v/84039985/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Wie weet van wie deze stem is? Komt van de LP "Top 40 jingles en radiotunes" van de Stichting Nederlandse Top 40.
-
-
- 3 antwoorden
- 664 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
B&M Productions - Commercials [verborgen inhoud] B&M Productions - Jingles [verborgen inhoud] BBC Radio 1 JAM jingles [verborgen inhoud] Texonics Primo Promo's [verborgen inhoud] *** Spacelab Jingle Crash Course [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ekseption – On Sunday they kill the world. Een nummer dat op de achterkant van de single ‘Peace Planet’ in 1970 verscheen maar ook op de lp Ekseption 3 stond. Het is een bewerking van Prelude in C sharp van Rachmaninoff, waarbij de tekst werd geschreven door Will Luikinga (Veronica) en Rick van der Linden. De productie was in handen van Tony Vos, destijds werkzaam bij Philips Platenmaatschappij. Ekseption - On Sunday they kill the world. A song that appeared on the back of the single 'Peace Planet' in 1970 but also featured on the LP Ekseption 3. It is an arrangement of Prelude in C sharp by Rachmaninoff, with the lyrics written by Will Luikinga (Veronica) an…
-
-
- 3 antwoorden
- 942 weergaven
- 1 follower
-
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar de aftellers van de Top 40 uit de jaren 80 en 90 met dat lekkere snelle effect erachter. Er zijn diverse uitvoeringen van gemaakt, ingesproken door Jeroen van Inkel en Erik de Zwart. Deze aftellers komen uit de periode 1988-1993 en werden gebruikt door de VOO. In bijgesloten bestand een aantal nummers achter elkaar in de Erik de Zwart versie (uit de Top 40 TV uitzendingen): http://www.sendspace.com/file/9kcg83 Verder is er ook een (latere) Lex Harding versie die door Radio 538 werd gebrukit en tegenwoordig nog steeds door Radio 10 Gold. Ben benieuwd of de Van Inkel of De Zwart veries bewaard zijn gebleven. Mijn interess…
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Wie weet voor welk programma of item of door welke zender, deze mooie fill is gebruikt? http://snd.sc/15xLTp5 Heb geen idee door wie dit is gemaakt. Het zou SOB of TM of Trendsetter geweest kunnen zijn. Vermoedelijk ken ik de fill van een piratenstation en/of alleen van een Top Format-demo?? Wie weet meer? SFx
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-