Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by janf001,

In 2001 een LP opgenomen met een 200 jingles. Ik weet niet meer van wie. Liep daar tegen aan toen ik wat oude mappen uit mijn archief doornam. Wie weet van welke LP dit is? Zeezender jingles - 200 jingles (kant A).mp3 http://www51.zippyshare.com/v/Hrm029Zu/file.html Zeezender jingles - 200 jingles (kant B).mp3 http://www51.zippyshare.com/v/GEIVCS2p/file.html groet, janf

• 5 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  2. Started by hans knot,

New Model Army – Vagabonds. New Model Army werd in 1981 opgericht en bestaat nog steeds. Het nummer Vagabonds werd door Justin Sulivan gecomponeerd in 1987 en verscheen in 1989 op de lp ‘Thunder and Consalation’. Het is een vocaal nummer maar met een instrumentaal intro van 1 min 32 seconden. Ruim genoeg voor Steve Conway op Radio Caroline om een promotiespot in te spreken in januari 1989 voor een speciale trip met The Olau Brittannia op Paaszondag dat jaar om het 25 jarig bestaan te vieren van Radio Caroline. Er werd dus langs de Ross Revenge gevaren en the Caroline Movement, die de tocht organiseerde, bood dit tripje, tegen betaling, aan. Zelfs Ronan O’Rahilly was op de…

3. Started by hans knot,

Bob Miller And His Millerman – Peridot. Het gaat hier om een Britse formatie die in de eind jaren vijftig van de vorige eeuw van de vorige eeuw voor het eerst van zich liet horen. Ze maakten zowel eigen platen als verzorgde de instrumentale achtergrond voor platen van andere artiesten. Dit nummer staat al in de discografie maar er kan aan worden toegevoegd dat het ook werd gebruikt op Radio 270 voor een promotiespot ten bate van ‘The Radio 270 Set’ een prachtig informatieboekje over het station en de deejays. Bob Miller The 270 Set + PaulBurnett.mp3 1.86 MB https://filesender.surf.nl/?vid=2b1e6ea8-a398-b4a9-6392-0000281e6f7e

4. Gast Jan Jaap
    Started by Gast Jan Jaap,

Het Genootschap radiojingles en – tunes brengt maandag een bijzondere 2CD uit. ‘Ferry Maat – jinglemaker’. Met daarop ALLE jingles en tunes van DJ Ferry Maat als jinglecomponist en producent. Het is voor het eerst dat de jingles op CD verschijnen. Nog nooit is zijn werk als jinglemaker zo duidelijk in kaart gebracht. De CD kost 24 euro inclusief verzendkosten naar elk land. De CD wordt vanaf maandag 16 januari geleverd. De dubbel-CD komt namelijk uit op de dag dat Ferry Maat 65 jaar wordt. Voor de CD’s zijn de originele masters gebruikt, in nauwe samenwerking met Ferry Maat. Dit is de volledige inhoud van de dubbel-CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’…

• 10 antwoorden
    • 7k weergaven
  5. Started by hans knot,

Sheila and the Black Devotion – Love me baby (Instrumental). Als we dit nummer opnieuw horen denken we misschien dat het een grote hit is geweest maar het kwam niet verder dan de 24ste plaat in de Top 40. Het komt misschien omdat de instrumentale versie, die op de lp ‘Singing in the rain ‘ stond en in 1977 uitkwam’ een tijdje later werd gebruikt voor het Mi Amigo liedje dat begon met ‘Mi Amigo 3-1-9, geen regering houdt ons tegen, wij gaan heel lang door, daar zijn wij voor…’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=a435a746-2a3d-4575-b78e-b1df379efe43

6. Started by chaldy,

Hallo Chaldy hier wie heeft de transparante jinglel van het Avro progamma 3 dubbel bvd Chaldy. Oja op zippyshare of mp3 graag.

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  7. Started by Oever532,

Als liefhebber en verzamelaar van jingles, ben ik toch benieuwd naar het volgende. Zijn er nog meer Nederlandse zenders die de Hitradio 1, The Best Show (1 & 2) en Breakthrough jingles hebben gebruikt? - Ik weet al dat de Best Show (1 & 2) veel gebruikt is door de TROS, dat het Hitradio 1 pakket zeer bekend is geworden dankzij Veronica (Hit-hit-hit-hitradio Veronica), en dankzij wat speurwerk op Soundcloud heb ik jingles van Hitradio Holland FM, 1224 en Happy Gold kunnen horen en dat Breakthrough door OOG Radio is gebruikt, maar ik ben toch nieuwsgierig om te weten of er meer (lokale) zenders/omroepen in Nederland zijn die deze pakketten hebben gebr…

8. Started by Harm,

Ik heb een Amerikaanse persing van MGM hier liggen maar die is volledig grijs gedraaid... Wie kan mij helpen met: - There's a kind of hush - No milk today - East west. Graag een PB.

• 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. 3 Vuurwerk spots uit 1987 met Urbanus, Brigitte Kaandorp, Andre van Duin en Hans Otjes.

• 0 antwoorden
    • 796 weergaven
  10. Started by hans knot,

Herb Alpert and his Tijuana Brass – Mexican Shuffle. Een nummer dat al vaker wordt genoemd in de discografielijst maar waar aan kan worden toegevoegd dat het nummer op Radio 355 werd gebruikt en wel om een promospot in te spreken voor zijn Mark Sloane. Eerdere vermeldingen: Herb Alpert - Mexican Shuffle. Werd gebruikt voor het inzingen van een jingle voor "Ook Goeiemorgen" op Radio Veronica en werd tevens gebruikt in de demo die Radio London liet maken om zich aan de adverteerders voor te stellen. Hetzelfde nummer werd in 1978 ook op Radio Mi Amigo gebruikt door Marc Jacobs en Dick Verheul als een filler. Eerder, in 1967, werd het oveigens ook al ingezet voor …

11. Started by Erwin!,

Het inspreken van spotjes & promo's gaat niet altijd goed https://pixeldrain.com/u/y7AtbZ7t

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. Started by skybird,

Dit is wel een van die mooiere 3fm nieuws jingle. Dirk http://www74.zippyshare.com/v/47678040/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by hans knot,

Jeff Wayne – War of the worlds. Dit nummer werd al gemeld in de zeezenderdiscografie en kan worden aangevuld: In 1978 werd er op 31 augustus een speciale spot, ingesproken door Marc Jacobs, gedraaid op Radio Mi Amigo om stil te staan bij 31 augustus 1974. Met gebruik van ‘War of the worlds’ sprak hij de spot in: ‘Drie geliefde radiostations, Veronica, Atlantis en Noordzee verdwenen. Vandaag precies vier jaar geleden. Twee geliefde radiostations bleven: Caroline en Mi Amigo………10 miljoen luisteraars die houden van deze muziekboot en dat is voor ons het belangrijkste om te blijven uitzenden, want we zijn er voor U!’ Jeff Wayne - War of the worlds. This number has…

15. Started by skybird,

Leuk om te horen en te zien op de side van jingleweb.nl. Zo word Ferry Maat geëerd vanwege 40 jaar soulshow. Ik hoop op nog 40 jaar. Dirk http://www.jingleweb.nl/

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  16. Started by hans knot,

Parchtige jingles zestiger en zeventiger jaren cklw, wdee,wjbk, wknr, wcar, en more https://filesender.surf.nl/?s=download&token=194f1567-064b-47f3-b409-89803750e19b

17. Started by EDISON,

Jingles-WJW&WHTZ&WCBS&WXRK-45min.mp3 Nog wat gevonden,...zo op de zondagavond. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  18. Started by pvanklei,

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by Juul,

Het was een leuk "feestje" vanmiddag in "Hillywood". De Top 40 bestaat 50 jaar en dat werd gevierd. Het eerste exemplaar werd door Erik de Zwart uitgereikt aan Willem van Kooten. In 1965 was hij Joost den Draaijer. En Willem pikte de hitparade op in de USA. Willem reikte het tweede exemplaar uit aan z'n opvolger in 1968, Jan van Veen. vlnr. Jan van Veen - Willem van Kooten. Hier een foto die ik maakte. foto: ©Juul

• 8 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  20. Started by chaldy,

Wie o wie heeft 50 pop of een enveloppe jingles bvd op mp3 of zippyshare groetjes Chaldy.

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

"Dit is Radio Veronica, 52 graden 11 minuten NB 4 graden 11 minuten OL, 8700 meter van de Scheveningse haven" Als je dit lees, dan verwacht je niet dit: http://snd.sc/HZffCN Wie was deze mevrouw? Groeten SImon

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  22. Started by hans knot,

Count Basie and his orchestra – This could be the start of something big. Dit nummer staat al in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. ‘This could be the start of something big’ is een compositie van Steve Allen en kwam in 1963 in de uitvoering van het orkest van Count Basie in de platenwinkels. Arrangeur en dirigent was trouwens Quincy Jones en Count zelf zat achter de piano. Het nummer werd ook in 1972 gebruikt op Radio Veronica in het kader van ‘Nog meer prijzen in de Gouden 538 week’, spots ingesproken destijds door Tom Collins. Count Basie and his orchestra - This could be the start of something big. This song is already in the discography list…

23. Started by Erwin!,

Op YouTube kwam ik een mooie jingle collectie van Radio 538 begin jaren'90 tegen. Ik heb zelf ook nog veel van deze jingles thuis liggen

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  24. Started by Erwin!,

de nieuwe hits van 538 https://pixeldra.in/u/DMg6P4

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Erwin!,

Uit 1995 jingles van Ruud de Wild in The Jungle http://www6.zippyshare.com/v/sMuZfXyU/file.html

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.