Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
René and his Alligators – Alligator’s dance. Het was René Nodelijk die deze indo-rock groep in 1959 oprichtte. Ze waren met hun instrumentale muziek zeer succesvol. In 1964 verscheen het nummer Alligator’s dance op het Fontana platenlabel en werd gebruikt als uurafsluiter op Radio Veronica in het programma Ook Goeie Morgen door Harmen Siezen. Van 1963 tot 1966 werkte hij bij Veronica, om vervolgens over te stappen naar de TROS. Van 1969 tot en met 2002 behoorde hij tot het team van het NOS Journaal. René and his Alligators - Alligator's dance. It was René Nodelijk who founded this indo-rock group in 1959. They were very successful with their instrumental music…
-
-
- 2 antwoorden
- 472 weergaven
- 1 follower
-
-
Helmut Zacharias met seinem Orchester und Chor – Cherry Pink and Apple Blossom White. Er zijn van die commercials die je slechts op één enkele zeezender hoorde en die van Horna Heiloo vielen binnen die categorie. Het bedrijf maakte ook niet gebruik van een gezongen commercial maar liet een van de programmamakers van Radio Noordzee, in dit geval Ferry Maat, de spots inspreken. Voor een speciale Paasaanbieding werd door hem deze muziek van Helmut Zacharias ingezet. https://www.youtube.com/watch?v=56z2uYjfGDw
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
André Kostelanetz and his Orchestra – Ship of fools. De in 1901 in St. Petersburg in Rusland geboren Kostelanetz vluchtte in de jaren 20 met zijn familie naar Amerika. Daar kwam hij in de jaren dertig in aanraking met het vrij nieuwe medium radio en presenteerde hij een eigen programma bij CBS Radio. Daarna startte hij zijn eigen orkest en nam diverse lp’s op en verkocht meer dan 50 miljoen exemplaren. Hij was geliefd vanwege zijn easy listening muziek. Zijn laatste concert hield hij op Oudejaarsavond 1979 om 13 dagen later te overlijden. Het prachtige ‘Ship of fools’ is afkomstig van de lp vol filmmuziek, dat de geschiedenis is ingegaan als ‘Shadow of your smile’. Het n…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Sunset Strings, the - Leah. Voor dit instrumentaaltje, dat is herkend als zijnde "Leah," gaan we naar "the home of the young New Zealanders." Het was Paddy O'Donnell die het bij herhaling als filler gebruikte in de begindagen van Radio Hauraki in 1966. Het werd uitgevoerd door The Sunset Strings en kwam voor op de lp ‘The Sunset Strings play the Roy Orbison Songbook’ uit 1964. Sunset Strings, the - Running Scared. Dit nummer is in de vocale uitvoering van Roy Orbison een gigantische wereldhit geweest in 1961. De instrumentale versie van the Sunset Strings werd op Radio Hauraki in december 1966 ondersteunend gebruikt in het openingsprogramma van het station. http…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Sounds Orchestral – Many Moons ago. Het betreft hier een heel vroege opname van Sounds Orchestral uit 1962 en wel van de lp ‘The Soul of Sounds Orchestral’, terwijl het nummer ook op een aantal verzamel lp’s is verschenen. Het nummer werd gebruikt op Radio Hauraki in de documentaire ‘1111 days at sea’, die op 1 juni 1969 werd uitgezonden. Het werd gebruikt als filler om te vertellen dat uiteindelijk het station een legale status had verkregen en men er voor zou gaan om een private organisatie aan land te gaan opzetten. Sounds Orchestral - Many Moons. This is a very early recording of Sounds Orchestral from 1962 of the album 'The Soul of Sounds Orchestral', whi…
-
- 0 antwoorden
- 946 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik moet eerlijk toegeven dat die actie jingles van Veronica fantastisch waren indertijd. Ook deze vind ik schitterend,help Veronica aan land op de muziek van Uriah Heep - Easy livin. Dirk
-
- 0 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
Herbie Mann – Spinball. Kijkend in de lijst met programmanamen kwamen we het programma ‘Sport in het kort’, een uurtje in de programmering van Radio Mi Amigo Internationaal en in de presentatie van Jan van de Meer, niet eerder tegen. Als tune gebruikte hij het nummer Spinball van Herbie Mann. Het is afkomstig van de LP London Underground uit 1973. de complete lijst kan worden gevonden op www.soundscapes,info klik op zeezenderdiscografie
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Juan Carlos Colderon- Bandolero. Dit nummer komt al voor in de lijst, gecomponeerd door J.C. Colderon en bij de uitvoering werd hij bijgestaan door gitarist Manolo Salúcar op gitaar. Het kwam in 1974 op het CBS label uit en er kan tevens worden vermeld dat Don Stevens het bij herhaling op de Voice of Peace gebruikte als filler in zijn programma’s. Juan Carlos Colderon- Bandolero. This song already appears in the list, composed by J.C. Colderon and in the performance he was assisted by guitarist Manolo Salúcar on guitar. It was released in 1974 on the CBS label and it may also be mentioned that Don Stevens repeatedly used it on the Voice of Peace as a filler in…
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ventures, the – Wildwood Flower. Een prachtig instrumentaal werkje van The Ventures dat in 1964 op de lp ‘The Ventures play the country classics’ uitkwam, maar tevens dat jaar ook als single verscheen op het Capitol label. In januari 1965 gebruikte Dave Cash het nummer als opener van een herhaling van de Fabulous 40, voor diegene die de eerste uitzending van het Radio London programma hadden gemist. Het nummer ‘Wildwood Flower’ is meerdere malen opgenomen door verschillende artiesten maar de originele versie, van The Carter Family, kwam in 1928 al uit. Ventures, the - Wildwood Flower. A beautiful instrumental work by The Ventures that was released in 1964 on t…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo radiovrienden, De tune van de Theo Stokkink Show op de vaste woensdag op Hilversum 3 uit de jaren '70 is algemeen bekend: Tommy Boyce & Bobby Hart - It’s all happening on the inside (elpee-versie!!). Daaraan voorafgaand zat steevast een Brits tekstfragment met 2 stemmen (1 links en 1 rechts): ".... 2 different arms, 2 different legs, 2 different heads... Two different heads? What a monster! Weet iemand waar dit fragment uit is gehaald? Een TV-serie? Een film? Bedankt voor het meedenken. Benno
-
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Wie weet uit welk jingle pallet deze Jingle komt. of heeft hem in betere kwaliteit? https://pixeldrain.com/u/9ySmyooh
-
-
- 7 antwoorden
- 726 weergaven
- 2 followers
-
-
James Brown – The Payback Dit nummer is afkomstig van de gelijknamige dubbel LP van James Brown die in december 1973 door Polydor op de markt werd gebracht. Het nummer eindigt met een soort van soundeffect. Waarschijnlijk bij het voorbereiden van zijn Soulshows op RNI ontdekte Ferry Maat dit geluidje, hetgeen weer terug te horen was als soundeffect in zijn programma, waarin ondermeer de bekendmaking van de winnaar van de Sinterklaasprijsvraag, terwijl hij het ook onder een bekende RNI jingle liet meelopen. james brown the payback RNI-19740101-1500-1600-FerryMaat.mp3 173.59 kB https://filesender.surf.nl/?vid=37f064e9-3282-19a8-4be2-00003bdcb469 …
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Erg veel animo zal er denk ik niet voor zijn maar hier is het 1e klassieke pakketje van de VOO uit 1975 inclusief 'witjes'. Wie of wat de uitvoerenden zijn staat er niet bij maar ik denk aan het Metropole orkest. Herkenbaar zijn de oude 192 goed idee jingles, come on and sail away en de Veronica fill. link verwijderd!
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten …
-
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een compilatie van kerstjingles gebruikt door de zeezender Veronica en de VOO: http://mfi.re/listen/ekpfoaxnpcqddpm/VOO_kerst_diversen.mp3
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Heeft iemand de volledige (single) versie van "Het is weer vrijdag" van Marcel de Groot ? Hierbij de reklame track: Luister/ download: Het Is Weer Vrijdag (vrijdagfietsdag.nl) reklame - 1.8 Mb Re-uploaded to Zippyshare: 15-OCT-2012
-
- 1 antwoord
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Het kan raar lopen..... schreef ik in de kop al. Ik kwam m'n tas tegen die ik altijd naar m'n werk bij mij had. Eindelijk na al die jaren besloot ik 'em maar eens uit te mesten en te kijken wat er zoal in zat. Sinds de dag dat ik met pensioen mocht heb ik hem niet meer gebruikt. Behalve wat verslagen van OR vergaderingen, zoetjes, enkele TROS ballpoints, een TROS baseball pet, stapel e-mails van TROS collega's die mij het beste wensten toen ik met pensioen ging, en nog wat spul kwam ik een CD tegen waarop ik had geschreven ;"oude TROS jingles" dd. 13 juli 1998. Tijd: 8'37'. Waarom ik het destijds gemaakt heb?.......geen idee! Grappig, er staat mij zoiets bij…
-
Pink Floyd – Cirrus Minor. Het is een nummer afkomstig van de soundtrack van de film More uit 1969 en werd door Will Luikinga gebruikt voor een promotiespot voor het Veronica Popconcert 192, dat in juni 1971 zou worden gehouden op de Vesting te Naarden. Geplande entreekosten 10 gulden per persoon en verwachte aantal bezoekers 30.000. Uiteindelijk werd het concert afgelast naar aanleiding van de bomaanslag op de MEBO II. Pink Floyd Cirrus Minor Veronica 1971 Popconcert Naarden (dat niet door ging).mp3 1.29 MB https://filesender.surf.nl/?vid=40fc3ccb-8838-09c8-7a3f-000023b8777d https://www.youtube.com/watch?v=GfPVM5dFlp8
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is begin 1975 toen de VOO nog geen zendtijd had en haar enige communicatiemiddel het programmablad en de Rayon bijeenkomsten waren. Op de Oude Enghweg, waar ook de Stichting Nederlandse Top-40 is gevestigd, werd in de studio bijgaande VOO promo ingesproken door Lex Harding en Rob Out. Het heeft wel een hoog 'nu weten we het wel' gehalte want deze promo duurt bijna 13 minuten! http://www.mediafire.com/?s1qpavjqgtnt9fl
-
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Peter Hamilton Orchestra – Telstar. Van origine natuurlijk een hit van The Tornados nam Peter Hamilton met zijn orkest dit nummer ook op en verscheen onder meer in 1972 op de lp Romance. Het begin van deze uitvoering werd op Radio Noordzee in de laatste nacht gebruikt voorafgaand aan de tune voor het programma van de drie landstudio technici: Pieter Damave, John de Mol jr. en Leo Visser. Wie o wie weet wat het daarop volgende sax nummer is? Peter Hamilton Orchestra - Telstar. Originally a hit by The Tornados, of course, Peter Hamilton and his orchestra also recorded this song and appeared on the Romance album in 1972. The beginning of this performa…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Een aantal jaren geleden vond Ben Meijering het Troetelschijf geluid op de CD Biff! Bang! van Powder uit 1996. Het is het intro van "Would You Laugh". Ik kan over dat nummer helaas verder geen informatie vinden. Waarschijnlijk knipten Richard en Thomas Frost van Powder het fragment uit het nummer "Breath" (in het frans Souffle) van Pierre Henry, van de LP "Le Voyage" uit 1962. Toen ik dit Ben liet horen zei hij: Eerlijk gezegd had ik altijd al het idee dat Powder het stukje “geleend” had omdat ik wat “tikken” in het stukje hoorde, alsof het van een vinyl plaat kwam.
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Groot compliment voor Henk Verhaag die ons deze (en vele andere) oplossingen aandroeg. Pro Musica – Wilhelmus van Nassaue. Het Nationale volkslied van Nederland dat in de avond van 27 april 1967 spontaan werd ingezongen door het Pro Musica Koor onder leiding van Lex Karsemeijer met aan het orgel Simon C. Jansen. Dit gebeurde in het Concert Gebouw in Haarlem ter gelegenheid van de geboorte van de toenmalige kroonprins en huidige Koning Willem Alexander. Karsemeijer richtte het koor in 1943 in Bussum op en was tot en met 1978 dirigent van wat was uitgegroeid tot een 150 koppig koor. Deze uitvoering van het ‘Wilhelmus’ werd op Radio Veronica gebruik…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Eén van de door mij minst begrepen Veronica-programma's was Het Zwarte Gat. Iedere zondagmiddag op Radio 5 werd er 2 uur serieus gesproken over 'het occulte en het ongrijpbare'. Zowel de presentatie (Bart van Leeuwen) als de vormgeving waren perfect, getuige deze opener: http://snd.sc/Hh26En . Echt lang volhouden deed ik het hierna echter nooit.. Groeten Simon
-
Franck Pourcel – Danse des comédiens. Het was tussen 1863 en 1866 dat Bedrich Smetana de opera ‘de verkochte verloofde’ componeerde en daar is het nummer Danse des comédiens uit afkomstig Franck Pourcel nam het met zijn orkest op en zo belandde het nummer ook in de studio van Radio Noordzee in Naarden. Ferry Maat maakte op deze muziek een promospot om de luisteraars naar de mobiele studio in de RAI in Amsterdam te trekken, waar van 27 augustus tot 2 september 1973 de Hi Fi Rai werd gehouden. franck pourcel danse de comediens HiFiRaiMedley.mp3 2.64 MB https://filesender.surf.nl/?vid=21721af8-258f-74c9-2360-000002e21612 Het ee…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-