Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Laatst met veel plezier naar de alarmschijven van Rob Stenders geluisterd wat ik miste was de alarmschijf jingle in frans door Klaas Vaak heeft iemand deze en zou je die willen plaatsen tevens op zoek naar de Klaas Vaak hittip jingle Gr John
-
Herb Alpert – Rise. In 1979 kwam de solo lp van Herb Alpert uit en kon je eigenlijk spreken van een come back. De lp heette Rise en het gelijknamige nummer werd dat jaar beloond met een Grammy Award voor het beste instrumentale popmuziekje van dat jaar. In het eerste programma op Radio Caroline in 1979 van Peter de Vries (Wout van der Meer), gebruikte hij ‘Rise’ naar de eindtune als filler naar het nieuws. Zijn timing was dus onjuist geweest. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
France Gall – Coeur Qui Jazze. Een hart voor Jazz. Als je zo door de eerdere opnamen van France Gall heengaat dan bemerk je inderdaad dat er een aantal links naar de jazzmuziek was. Dit nummer kwam voor op de in 1965 uitgebrachte lp ‘Poupée de cire, poupée de son’, en de titel van de lp was gelijk aan het lied waarmee ze dat jaar het Eurovisiesongfestival won. Het nummer ‘Coeur Qui Jazze’ werd op Radio City gebruikt voor een lange jingle die begon met: ‘This is the Big Sound of Britain’s first and only Tower of Power, that’s Radio City……’. France Gall - Coeur Qui Jazze. A heart for Jazz. If you go through the earlier recordings of France Gall like this, you wi…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
André Brasseur – Far West. In 1965 werd dit nummer uitgebracht op de achterkant van ‘Early Bird’ en verscheen vervolgens op diverse verzamellp’s. Het was Michael O die op Radio Atlantis een lange gezongen jingle maakte voor Debbie England: ‘Here’s Debbie England doing her radio thing for you on 312………..for here’s the offshore lady number one’. Michael O kennen we ook onder zijn eigen naam A.J. Beirens. André Brasseur - Far West. In 1965 this song was released on the back of 'Early Bird' and subsequently appeared on various compilation LPs. It was Michael O who made a long vocal jingle for Debbie England on Radio Atlantis: 'Here's Debbie England doing her radio…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Gevonden: roffel Gouden glans jingle 16.02.2014 - Voor radiofreaks als wij is het een bijzondere vondst. De herkomst van de beroemde jingle “ De gouden glans…â€. Althans: de roffel eronder. Na jaren zoeken zijn we eindelijk achter de enige echte versie gekomen. De ‘Gouden Glans’-jingle is de Nederlandse bewerking van een oorspronkelijk Britse jingle voor Radio Caroline: “Going back in time on […]The post Gevonden: roffel Gouden glans jingle appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/16/gevonden-roffel-gouden-glans-jingle/
-
Percy Faith Orchestra – The wailing of the willow. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Terry Davis gebruikte het nummer als filler in het RNI programma ‘cloud nine’ in 1972. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Percy Faith Orchestra - The wailing of the willow. This song is already in discography and can be completed. Terry Davis used the song as a filler in the RNI program 'cloud nine' in 1972. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft misschien hier van de jingles in bezit en wil ze delen???
-
-
In 1979 gebruikte de TROS een tijdje een promo waarin Ferry Maat voorlas welke programma's er op de TROS=donderdag werden uitgezonden daar werd een muzieje gebruikt dat later in 1987 ook werd gebruikt voor de TROS Supersafe-promo's volgens mij komt het van een music library-lp van Tanner oid afkomstig.
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Fleetwood Mac – Rhiannon. In combinatie met de nummers ‘Need your love so bad’, ‘Albatross’, ‘Black magic woman’, ‘Dreams’ en ‘Don’t stop’ werd er – via fragmenten, door Rob Hudson een promotiespot gemaakt voor een special binnen het programma ‘Gouden van Dagen’ in april 1978. De special werd gepresenteerd door Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een montage van de jingles die Muff Murfin met Standard Sound in 1991 maakte voor Radio Luxemburg. [verborgen inhoud] Het pakket werd gecomponeerd door Tom Merriman. Het station zond toen ook uit via de satelliet, maar bleek helaas niet rendabel te zijn en in 1992 werd de stekker eruit getrokken. Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Tijdens m'n laatste jaren bij de TROS heb ik mij erg bezig gehouden om allerlei radio zaken te archiveren. Zo ook alle TROS jingels tot dan toe. ( najaar 2000 ). Ik deed dat niet alleen, Jelle Boonstra had de taak op zich genomen om alles af te luisteren………. En inmiddels zijn enkele jaren geleden al die jingles naar het Genootschap gegaan. ( dus ik heb niks ). En klein boekje heb ik daar over gemaakt en verspreid onder de radio collega's. Nu hier: [verborgen inhoud] Ik heb geen idee of ik het wel eens eerder gepost heb. En dat boek(je) met in ieder geval ( bijna ) alle jingles t…
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze mooie muziek werd gebruikt door Ferry Maat in de softsoulshow. http://www4.zippyshare.com/v/41958064/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Voor wie ze nog niet kende,de Avro 3 jingles uit het Jam Skywave pakket. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hollandse Nieuwe – Hoera je bent deejay. Deze song is gecomponeerd door Bert Tinge en door een studiogroep in 1974 opgenomen bij Johnny Hoes in de Telstar studio. De single kwam al vrij snel aan boord van de Norderney en toen Rob Out in mei een tijdje geen programma’s presenteerde was het nieuwslezer Leo de Later die het programma, met techniek van Jaap Borst, overnam. Een naam jingle ontstond: ‘Leo de later’ hoera je bent deejay! ‘ [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vond in mijn archief een tape uit Juli 1978 met daarop een klein overzicht van reclamespots van componiste Marian de Garriga. Oa Loeki, Completa en Wehkamp (een aantal instrumentale tracks komt me niet bekend voor). [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Van McCoy and the Soul City Symphony – The hustle. Een prachtige disco song gecomponeerd door Van McCoy en uitgebracht in april 1975. Van McCoy heeft in zijn korte leven op meer dan 700 songs meegespeeld, gezongen of deze songs gecomponeerd dan wel geproduceerd. Een hartaanval maakte al in 1979 een einde aan zijn leven op de leeftijd van slechts 39 jaar. The hustle werd in 1975 door Michelle op Radio Mi Amigo gebruikt als eindtune voor het programma ‘Koffie met of zonder’. Van McCoy and the Soul City Symphony - The hustle. A beautiful disco song composed by Van McCoy and released in April 1975. In his short life Van McCoy has played, sung or composed or produc…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Verzoek om hem nog eens aan te bieden: ZA-ZO-MA AVRO KRO NCRV Jinglepakket van Station 3. Music & Images 1992. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
https://soundcloud.com/armtenrink/veronica-538-cornelis-vreeswijk
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Alhoewel ik nooit een fan ben geweest van Jeroen Van Inkel,hier een paar jingles van hem. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo, Ik zoek nog naar de volgende reclame pingels: - Radio Rijnmond (jaren '90) - (NPO) Radio 2 (1992) - (NPO) Radio 1, 3, 4, 5 (2004) - (NPO) Radio 3 en 4 (2012) Voornamelijk wegens jeugdsentiment wil ik deze graag nog eens terugluisteren. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt. Oever532.
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een aantal jingles en promo's van Holland FM uit 1995. Je hoort o.a. Robert Jensen en Alfred Lagarde. De gezongen jingles zijn van JAM/Top Format (Hitradio 1). [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Dit is de tune van het Veronica TV programma 'Veronica Totaal' uit 1980(?) https://soundcloud.com/simonfex/tune-veronica-totaal Ik ben er nog niet achtergekomen wie dit gemaakt heeft. Wie het weet.... SF
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo, via een verzoek van Juul en het antwoord van Rob Mesander bedacht ik me dat ik al heel lang deze Veronica-jingle zoek. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EPBJZTNHL7LF.mp3 Het is een jingle die wordt gedraaid aan het begin (8 tot 10 seconden) van het programma van Joost voor Majorca in oktboer 1968. Ik heb die jingle nooit ergens anders gehoord, laat staan helemaal. Iemand? Edwin
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
-