Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Scott Fitzgerald en Yvonne Keely – If I had words. We kunnen hier duidelijk zeggen te maken te hebben met een megahit. Het was een eenmalige samenwerking tussen Scott Fitzgerald en Yvonne Keely, de zus van Patricia Paay. Met medewerking van het St. Thomas Moore School Choir werd het nummer 1 en verbleef 17 weken in de hitlijsten in 1977. Een jaar later werd het op Radio Mi Amigo gebruikt in de programma’s van Dominee Toornvliet waarbij de assistente van Toornvliet de luisteraars opriep tot financiële ondersteuning van het Pastorale Centrum aan de Vijverweg 8 in Bloemendaal. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b948e806-bba7-4837-a268-51c5760…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Francis Goya – Manolito. Andermaal een nummer van Francis, die in de jaren zeventig enorm populair was in Nederland als ook bij de Zuiderburen. Manolito is gecomponeerd door Francis Weijer, de echte naam van de Goya, en werd in 1978 op single uitgebracht. Het was Tony Berk die het nummer gebruikte in zijn programma van 19 oktober 1978 op Radio Hollandia als afsluiter van het eerste uur. Het was de bedoeling dat op die dag Radio Hollandia van start zou gaan vanaf de MV Mi Amigo als opvolger van Radio Mi Amigo. Een groot probleem met de generator aan boord van het zendschip, een dag eerder, voorkwam dat het station ooit in de ether kwam. Wel zijn de programmatapes bewaard g…
-
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Conniff and the Singers – Love (can make you happy). Eén van de mooiste songs uit 1969 die in de uitvoering van de formatie Mercy de tweede plek behaalde in The Billboard Hot 100. Hetzelfde jaar kwam andermaal een lp uit met Connif uitvoeringen van hits. Zo stond op deze lp getiteld ‘Jean’ ook het nummer Love (can make you happy). Het nummer werd gecomponeerd door Jack Sigler jr. Het werd op RNI in gezet door Mike Ross voor de productie van de jingle ‘RNI you’re gorgeous you’re beautiful. Ray Conniff and the Singers - Love (can make you happy). One of the most beautiful songs from 1969, which reached the second spot on The Billboard Hot 100 in the performa…
-
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dutch Rhytmn and Steelband – Edison. Deze band werd in 1969 opgericht door Adolf Tevreden en Bernito Riley en bestond destijds alleen uit in Nederland wonende Surinamers. Men noemde zich destijds The Silverstone Steelband. Opmerkelijk is dat men op een bepaald moment ging optreden in Duitsland als Trinidad Oil Company Steelband. In 1977 werd het nummer Edison opgenomen en het zinnetje uit de tekst: ‘thank you for the music at the discoshow, everybody dancing to the radio’ gebruikt voor een jingle in de opener van de Discoshow op Radio Mi Amigo. Dutch Rhytmn and Steelband - Edison. This band was founded in 1969 by Adolf Tevreden and Bernito Riley and consisted …
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
De eerste keer dat ik bij Ferry Eden over de vloer kwam en dan praat ik over 1978 heb ik 2 cassettes opgenomen met materiaal van Mi Amigo en Caroline. Gelukkig opgenomen op redelijke tapes van BASF FerroChrom C60 in die tijd, dus het is nog om aan te horen. In stereo op 320kb en 310mb groot. https://pixeldrain.com/u/r7yBZ7AW De eerder geposte jingles van Radio Europa en Euro Radio komen ook bij Ferry vandaan. Cas
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo, Heeft iemand toevallig de losse cuts van de jingles die Noordzee FM in 2004 heeft gebruikt? Ik heb ze langs horen komen toen ik mijn eerste stageperiode deed in dat jaar en zou deze jingles graag weer eens terug willen horen. Ik heb al compilaties gehoord op Soundcloud, maar voor eigen nostalgie en luisterplezier heb ik ze graag 'los'/schoon, om het zo te zeggen. 😅 Deze had ook een uuropener met een fragment van Robbie Williams' Let Me Entertain You. Ik heb al de reclamepingels uit die tijd, maar ik wil graag de jingles zelf terug luisteren. Ik weet sinds kort dat deze door Reelworld zijn gemaakt. Bij voorbaat alvast hartelijk da…
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is augustus, en met die maand hebben de meeste van ons iets gemeen. Ik heb maar weer eens een collage gemaakt met de titel "De klok tikt steeds verder". Vijf minuten zeezender jingles van Veronica in een notedop. Dit is de derde gecorrigeerde versie! https://soundcloud.com/user8093414/zzveronica-collage-2014-4
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Wie heeft misschien hier van de jingles in bezit en wil ze delen???
-
René and his Alligators – In the mood. Een veel voorkomend nummer in de discografie met tot op heden, september 2021, acht diverse vermeldingen. De uitvoering van René and his Alligators kwam in 1962 op Philips platenlabel uit. Het werd gebruikt op Radio Veronica in 1972 door Tom Collins voor het inspreken van een lange spot ten bate van het jaarlijkse Oranjebal, dat gehouden werd in de benedenzalen van Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, met deelname van 12 orkesten en groepen. Organisatie en productie in handen van Dick DeBois in samenwerking met Dansschool Wim van de Beek. Opmerkelijk was dat in 1972 het niet werd gehouden op 30 April maar op 1 mei. René and h…
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt ook van Alex uit Alkmaar en is opgenomen door Jelle Boonstra. Jelle zegt in het begin dat er maar 25 van deze cassettes zijn gemaakt en dit is nummer 6. Primetime - Zeezenderjingles Ik plaats dit met toestemming van Jelle.
-
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
John Barry – Chateau Flight. Afkomstig uit de soundtrack van de film Thunderball, the Bomb. Barry heeft prachtige soundtracks geschreven voor de James Bond films. Deze is afkomstig uit 1965. Het nummer ‘Chateau Flight’ werd gebruikt voor de productie van een korte jingle op Radio Mi Amigo, waarbij een vrouwelijke stem het volgende insprak: ‘Dit is uw centraal station en verder weet ik het niet meer!’ De jingle komt van zijn piratenzender Hof van Holland in Utrecht en Ferry nam de jingle mee naar Radio Mi Amigo. Het werd ingesproken door het jonge nichtje van een collega dj, die niet erg tekst vast was. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=eb30df7a-…
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Het lijstje met Mi Amigo Lievelingen van 1976 is nagelopen aan de hand van het gedrukte exemplaar (Mi Amigo Top 50) of een uitzending uit de betreffende week en is daar waar nodig gecorrigeerd. Ik zoek nog de bevestiging van 3 januari, 10 januari, 24 januari, 5 juni, 10 juli en 20 november. http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Lievelingen_in_1976
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederl…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Jingles-35min-TMCentury-ThompsonCreative.mp3 Jingles-40min-TMCentury-ThompsonCreative.mp3 Voor de vrijdag een post met TM century en Thompson creative. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo, Ik zoek nog naar de volgende reclame pingels: - Radio Rijnmond (jaren '90) - (NPO) Radio 2 (1992) - (NPO) Radio 1, 3, 4, 5 (2004) - (NPO) Radio 3 en 4 (2012) Voornamelijk wegens jeugdsentiment wil ik deze graag nog eens terugluisteren. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt. Oever532.
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
André Brasseur – Far West. In 1965 werd dit nummer uitgebracht op de achterkant van ‘Early Bird’ en verscheen vervolgens op diverse verzamellp’s. Het was Michael O die op Radio Atlantis een lange gezongen jingle maakte voor Debbie England: ‘Here’s Debbie England doing her radio thing for you on 312………..for here’s the offshore lady number one’. Michael O kennen we ook onder zijn eigen naam A.J. Beirens. André Brasseur - Far West. In 1965 this song was released on the back of 'Early Bird' and subsequently appeared on various compilation LPs. It was Michael O who made a long vocal jingle for Debbie England on Radio Atlantis: 'Here's Debbie England doing her radio…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Shanes – Gunfight Saloon. Dit nummer werd in maart 1963 in Zweden uitgebracht op het Odeon label en is afkomstig van de Zweedse rock and roll formatie Shanes. Het werd door presentator Syd Lennart Christiansson ingezet als tune voor het programma ‘Chrichan met Fixat, Trixat o Mixar’ op Radio Syd in hetzelfde jaar 1963. shanes gunfightsaloon Syd-19630900-Chrichan med Fixat, Trixat o Mixar.mp3 (1.4 MB) https://filesender.surf.nl/?s=download&token=636e6047-1d0c-1f66-4718-885d3a3adc27
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Les Reed – Man of Action. Een van de meest gebruikte nummers die veelvuldig wordt beschreven in de Zeezenderdiscografie en er kan nog wat bij: Man of action werd ook gebruikt op de Voice of Peace tijdens een 1 aprilgrap toen de dienstdoende deejay sprak over een sleepboot die bij het zendschip was gekomen. Men dreigde de ankerketting te breken en het schip binnen te slepen naar een haven. Naar voorbeeld van de realiteit eerder in 1970 met RNI en Kees Manders. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=acdda324-b785-ba07-9e85-cd8624709c73
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb jullie hulp nodig. In de eerste opname gebruikt Jos van Heerden een instrumentaal werkje van The Jets, een Utrechtse band uit de jaren 60. Ik zoek de titel. Wie kan deze achterhalen? M_Utrecht-20221007-1500-1600-JosVanHeerden-SixtiesTop100-TheJets En voor deze promo worden een aantal muziekstukjes gebruikt. Wie herkent ze? M_Utrecht-20221007-1400-1500-SixtiesTop100-PromoSuperSixties
-
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio 3. Demo van Impact Creative. https://pixeldrain.com/u/RJy7CBAt Century 21 (Dallas) via Impact Creative. 1988/1989 Waxy --- K-Light --- Real Rock Radio https://pixeldrain.com/u/zeQAjWHu
-
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een aantal jingles en promo's van Holland FM uit 1995. Je hoort o.a. Robert Jensen en Alfred Lagarde. De gezongen jingles zijn van JAM/Top Format (Hitradio 1). Holland FM: Jingles & Promo's Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Tony Hatch Orchestra – Daydream. Tony Hatch, componist, arrangeur en orkestleider en bovendien schrijver van grote hits, zoals Downtown van Petula Clark nam met zijn orkest het nummer ‘Daydream’ op dat aan boord van Radio 270 weer werd gebruikt voor een zogenaamde in huis commercial. Uiteraard dienden de producten van mede aandeelhouder en baas Will Proudfoot in de programma’s te worden gepromoot en daar diende ‘Daydream’ als basis voor https://filesender.surf.nl/?s=download&token=901abe84-93ab-1047-2e52-4003a54b05e7 geen you tube voorbeeld beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest. …
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 7 muziek van jingle en production demos TM Productions – WCFL Promo full version. Een veelgehoorde filler die in de live-uitzendingen van RNI veelvuldig compleet dan wel als filler voorbij kwam is dit deuntje. Zoals veel werk van het Amerikaanse bedrijf TM Productions verschenen korte en langere deuntjes voor gebruik in radioprogramma’s op lp. Aangenomen wordt dat een of meerdere van deze platen ook aan boord van de MEBO II gebruikt werden. https://www.discogs.com/label/153954-TM-Productions-Inc TM Productions - WCFL Promo full version. A much heard filler that often came by in the live broadcasts of RNI as a complete or filler is this tu…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-