Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

New Model Army – Vagabonds. New Model Army werd in 1981 opgericht en bestaat nog steeds. Het nummer Vagabonds werd door Justin Sulivan gecomponeerd in 1987 en verscheen in 1989 op de lp ‘Thunder and Consalation’. Het is een vocaal nummer maar met een instrumentaal intro van 1 min 32 seconden. Ruim genoeg voor Steve Conway op Radio Caroline om een promotiespot in te spreken in januari 1989 voor een speciale trip met The Olau Brittannia op Paaszondag dat jaar om het 25 jarig bestaan te vieren van Radio Caroline. Er werd dus langs de Ross Revenge gevaren en the Caroline Movement, die de tocht organiseerde, bood dit tripje, tegen betaling, aan. Zelfs Ronan O’Rahilly was op de…

2. Started by Henk,

Jingle NOS Rock & Roll Methode - Felix Meurders. Gemaakt met behulp van Baby Won't You Let Me Rock 'n Roll You van Ten Years After uit 1971. De Jingle: http://www.mediafire.com/file/1vi6mzv31j7b1u1/Felix_Meurders_-_Rock_%26_Roll_Methode_Jingle.mp3/file

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Kraftwerk – Tanzmuzik Dit nummer is afkomstig van de derde studio-lp van Kraftwerk en kwam in oktober 1973 voor het eerst in de grammofoonplatenwinkel te liggen. De lp heette ‘Ralf und Florian’. Eerder zag we al muziek van deze Duitse formatie gebruikt voor een promospot ten bate van de Radio Caroline Rock Record Collectors Guide, waarin 2000 All Time Classic Albums werden behandeld. Een tweede spot hiervoor werd geproduceerd met het gebruik van ‘Tanzmuzik’. Kraftwerk - Tanzmuzik This song comes from the third studio album of Kraftwerk and was first sold in the gramophone record shop in October 1973. The album was called 'Ralf und Florian'. Earlier we saw musi…

4. Started by john hermans,

Hallo allemaal ik had vele jingels tunes en commercials van Veronica op mijn harde schijf staan helaas heb ik die allemaal gewist had er ongeveer 1500 Zou er iemand een aantal opnieuw kunnen plaatsen als het lukt zou ik er heel dankbaar voor zijn Gr John

5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Het is al eens eerder gezegd op dit forum: WBZ in Boston had in de jaren zeventig geweldige jinglepakketten, voornamelijk gemaakt door TM. Dit is een fill uit een WBZ-Custom, later ook ingezongen voor WCAU. https://soundcloud.com/simonfex/wbz-fill-tm-custom SF

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. Hierbij: JAM/Top Format: Hitradio 1 - cut#7 in the mix In the mix: Hitradio Veronica (1987), Veronica lokaal (1988), Hitradio Holland FM (1995), Hitradio 1224 (1995) en Radio Veronica [remix Hitradio/Hits back] (2002). Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  7. Hierbij van William B. Tanner/Media General uit het pakket Something Special een mooie image song voor WIOD Miami en twee Nederlandse resings: William B. Tanner/Media General - Something Special - Image Song

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by hans knot,

vervangende een aanvullende tekst op Ted Weems Orchestra - Heartaches. Ted Weems and His Orchestra namen "Heartaches" verschillende keren op, voor het eerst in 1933 (Bluebird B5131). Het nummer werd in 1938, 1947 en 1956 in lichtelijk andere versies opnieuw uitgebracht. Het verschil zit vooral in de lengte en tempo van de uitvoeringen en de vaardigheid en naam van de kunstfluiter. De succesvolle (snelle) versie uit 1947 (RCA Victor 20-2175) werd in de vroege dagen van Radio Caroline North als filler gebruikt op Caroline North toen in januari 1966 de deejays een korte ode inzongen aan ‘Caroline on 199’. Daarnaast werd het later gebruikt in de "Kolder-op-Zolder-…

9. Started by hans knot,

Ray Bryant – Little Suzie. Een ontdekking van Kees Brinkerink was een nummer waarvan hij altijd dacht dat het afkomstig was van Ramsey Lewis Trio. Vele platen heeft hij beluisterd tot hij plotseling ‘Little Suzie’ van Ray Bryant hoorde. Hijzelf speelde de piano en werd bijgestaan op bas door Tommy Bryant en Sonny Brown op drums. Het nummer werd in 1964 in New York opgenomen. En het is in het prille begin van de Veronica Drive In Show gebruikt voor het maken van promo’s. Ray Bryant - Little Suzie. A discovery of Kees Brinkerink was a song that he always thought came from the Ramsey Lewis Trio. He listened to many records until he suddenly heard 'Little Suzie' b…

10. Started by skybird,

Hier een demo van Alfasound uit Engeland. Het Jam pakket The only one,dat we wel kennen van WNBC en Radio 10. Alfasound maakte het voor County sound radio. Dirk http://www20.zippyshare.com/v/68000018/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by janjan38,

Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Hoi, Wie o wie kan mij helpen aan een lijst met platen die in de Billboard Hot R&B charts hebben gestaan gedurende de 80's. Heb internet afgestruind maar tot nu toe zonder resultaat. Er moet vast wel iemand zijn op dit formum die me kan helpen. Het gaat mij om de soulmuziek die in de jaren '80 de charts haalde in beeld te krijgen. Thanks in advance! Gr. Aad

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Scott Fitzgerald en Yvonne Keely – If I had words. We kunnen hier duidelijk zeggen te maken te hebben met een megahit. Het was een eenmalige samenwerking tussen Scott Fitzgerald en Yvonne Keely, de zus van Patricia Paay. Met medewerking van het St. Thomas Moore School Choir werd het nummer 1 en verbleef 17 weken in de hitlijsten in 1977. Een jaar later werd het op Radio Mi Amigo gebruikt in de programma’s van Dominee Toornvliet waarbij de assistente van Toornvliet de luisteraars opriep tot financiële ondersteuning van het Pastorale Centrum aan de Vijverweg 8 in Bloemendaal. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b948e806-bba7-4837-a268-51c5760…

14. Started by hans knot,

Bolland And Bolland - This is Radio Northsea. Tony Allan had een goed contact met Bolland en Bolland, die voor hem ooit zomaar, zonder thema, een tune inzongen: "This is Radio Northsea ... enzovoort." Bovenstaande tekst komt te vervallen in de discografie. Bolland and Bolland – Theme for Blue. Het was in het voorjaar van 1972 dat Rob en Ferdi Bolland de single ‘Summer of ‘71’ door hun platenmaatschappij lieten uitbrengen. Op de achterkant van deze single stond het prachtige nummer ‘Theme for blue’. Beide broers waren geliefd bij stafleden van de internationale service van RNI en Tony Allan wist hen over te halen tot het inzingen van de jingle: ‘nananna n…

15. Started by hans knot,

Quincy Jones and his Orchestra – Killer Joe. De LP ‘Walking in Space’ van Quincy Jones and his Orchestra is een prachtig werk opgenomen in 2 dagen tijd in 1969 onder producer Creed Taylor in de studio van A&M recrods. Op RNI werd het nummer ‘Killer Joe’ in de begin jaren zeventig gebruikt voor het maken van een jingle voor Arnold Layne. Quincy Jones Killer Joe RNI 1973 05 27 0000-0300-ArnoldLayne-jingle.mp3 130.51 kB https://filesender.surf.nl/?vid=092c7766-b492-07a8-dbf9-000058b01832

16. Started by GKoedam,

Op zoek voor mijn dochter naar een tune die ooit door het orkest Ruud Bos is opgenomen voor De Efteling (dat fijne deuntje dat in je hoofd blijft hangen na een bezoek aan "Carnaval Festival"), kwam ik ook de tune van De Fabriek tegen. Ik had hem vroeger als single en was heel trots dat ik hem (nog voordat er CD's waren:-) op een DAT had. Ik weet niet of iemand hem al eens heeft aangeboden, maar het blijft een leuk deuntje. In die tijd was het ook een leuke serie bij De Tros. Thema uit 'De Fabriek'.mp3 Groet, Ger

17. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Als je dacht dat de TROS veel geld heeft uitgegeven aan jingles, kijk en luister dan eens naar wat de BBC in de jaren 70-90 op haar jaarlijkse begroting had staan voor jingles. Ieder jaar minstens één pakket plus allerlei resings. Jon Wolfert van JAM heeft er een vliegtuig van kunnen aanschaffen Dit komt uit een JAM-pakket van 1987: (origineel pakket heet KZZP en is te vinden op de JAM site) https://soundcloud.com/simonfex/bbc-song-jam-1987 SF

• 12 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik heb niet zoveel met jingles en zeker niet meer nadat ik er zo'n 46 jaar mee geconfronteerd ben. Maar bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit op internet tegen. Ik hoef het niet maar het is geloof ik wel aardig. Ik hoorde even een Australische versie van de bekende GoGo serie van WABC. Enfin, ik lees wel "wat ik mis" als iemand ze afgeluisterd heeft. http://www31.zippyshare.com/v/84261301/file.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Started by hans knot,

Willie Bobo – Sunshine Superman. Op Radio City werd tijdens de ‘Auntie Mable Hours’ creatief omgesprongen met het voorhanden zijnde songmateriaal. Zo zong "Tatty" Tom Edwards ondermeer in de Kerstuitzending van 1966 op een instrumentale versie van het nummer ‘Sunshine Superman’, gecomponeerd door Donavan, een ode aan zijn collega's. Tom gebruikte de uitvoering van de in New York geboren jazz percussionist Willie Bobo, die vooral bekend werd in het genre Latin Jazz. Verwijzing onder Uitvoerenden onbekend kan worden gewist https://filesender.surf.nl/?s=download&token=866efe08-dba7-dbba-8687-d89df8738b87

20. Started by hans knot,

: http://bars.rug.nl/download/c8b147c56d047575 filename: 07._Jingles_all_the_way____1_hour.__(2005-08-15).mp3 filesize: 58.5MB available until: 2012-10-21

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Gast
    Started by Gast,

The Hitsounds of the 60s Hans Knot & Paul de Haan. Een ochtend koffiedrinken en grasduinen in de computer bracht boven water een huzarenstukje waar we in 1981 mee zijn begonnen en af hebben gerond in circa 1984. The Hitsounds of the 60s was een gigaklus die voor 90% op naam van Hans en 10% op mijn naam komt. Een klankbeeld van alle top 20 hits van 1960 tm 1969 uit Nederland, Engeland en de VS. De nadruk op klankbeeld, we hebben niets aan rangen en standen gedaan, geen zakkers, dalers , tips en hoe het verder allemaal mag heten. Non stop, voorzien van vele vele jingles en na circa 20 platen een opsomming van de platen welke gedraaid waren. De doelste…

• 11 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. http://www.mediafire.com/file/6i8u7i4p46ki77p/Radio4++03.01.2005++Don't+Touch+That+Dial+-+The+Jingles+Story+(28+min).mp3 (Dank aan "jepatrick")

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by hans knot,

Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederl…

24. Started by skybird,

Dit zijn een van de leukste avondspits jingles. Frits Spits jaren lang de nummer 1 bij de Nos. Dirk

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Gast Raymondzelf
    Started by Gast Raymondzelf,

Wie kan mij helpen aan een jingle, die Joost de Draaijer vaker gebruikte op Hilversum 3. Je hoorde een oud mannetje, dat bijna niet meer bijkwam van het lachen! Joost moest er volgens mij zelf ook telkens om lachen wanneer hij hem draaide.

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.