Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Bosmeester,

In 1979 gebruikte de TROS een tijdje een promo waarin Ferry Maat voorlas welke programma's er op de TROS=donderdag werden uitgezonden daar werd een muzieje gebruikt dat later in 1987 ook werd gebruikt voor de TROS Supersafe-promo's volgens mij komt het van een music library-lp van Tanner oid afkomstig.

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Started by Vincent,

Het lijstje met Mi Amigo Lievelingen van 1976 is nagelopen aan de hand van het gedrukte exemplaar (Mi Amigo Top 50) of een uitzending uit de betreffende week en is daar waar nodig gecorrigeerd. Ik zoek nog de bevestiging van 3 januari, 10 januari, 24 januari, 5 juni, 10 juli en 20 november. http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Lievelingen_in_1976

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Hierbij een montage van de jingles die Muff Murfin met Standard Sound in 1991 maakte voor Radio Luxemburg. [verborgen inhoud] Het pakket werd gecomponeerd door Tom Merriman. Het station zond toen ook uit via de satelliet, maar bleek helaas niet rendabel te zijn en in 1992 werd de stekker eruit getrokken. Groet, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  4. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – All you really need is a Datsun. Er zijn van die melodietjes van reclamespots die je, vanwege de het mooie thema, decennia in je hoofd blijven zitten. In 1973 kwam die commercial uit op een single waarbij 5 verschillende uitvoeringen waren terug te vinden. Het werd in hetzelfde jaar bij Radio Noordzee gebruikt door Ferry Maat voor het inspreken van een commercial voor Datsun, terwijl Hans ten Hooge het voor een promospot gebruikte voor races op het circuit van Zandvoort in het laatste weekend van juli 1973. Performers unknown - All you really need is a Datsun. There are those melodies from commercials that stay in your head for decades,…

5. Started by hans knot,

Hollandse Nieuwe – Hoera je bent deejay. Deze song is gecomponeerd door Bert Tinge en door een studiogroep in 1974 opgenomen bij Johnny Hoes in de Telstar studio. De single kwam al vrij snel aan boord van de Norderney en toen Rob Out in mei een tijdje geen programma’s presenteerde was het nieuwslezer Leo de Later die het programma, met techniek van Jaap Borst, overnam. Een naam jingle ontstond: ‘Leo de later’ hoera je bent deejay! ‘ [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar

6. Started by mart538,

Verzoek om hem nog eens aan te bieden: ZA-ZO-MA AVRO KRO NCRV Jinglepakket van Station 3. Music & Images 1992. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  7. Started by skybird,

Voor wie ze nog niet kende,de Avro 3 jingles uit het Jam Skywave pakket. Dirk [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by hans knot,

Liberation of Man – Theme from Y.N.O. Het gaat hier om de achterkant van het nummer ‘You’re my number one’ en is de instrumentale versie van deze Amsterdamse zevenkoppige soulformatie. Het nummer, dat werd uitgebracht op CNR, werd gecomponeerd door de leden van Catapult en het werd geproduceerd door Jaap Eggermont. Het werd een hit in 1976 en als filler gebruikt op Radio Mi Amigo door ondermeer Frank van der Mast. [verborgen inhoud] De vocale versie is alleen als voorbeeld te vinden

9. Started by pvanklei,

Hierbij een montage van een aantal oude TROS jingles van begin jaren '70. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  10. Started by Harm,

https://soundcloud.com/armtenrink/veronica-538-cornelis-vreeswijk

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  11. [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by mart538,

Hier weer 1 uit de oude doos, Let's Go GO, Have Fun Mart538 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Maria Neuhaus – Die Sonne bist du. Soms komen verrassingen plotseling voorbij, ja zelfs een halve eeuw nadat het betreffende nummer in een speciale versie is uitgebracht op het BASF label in Duitsland. Dankzij Werner Tschoepe weten wat dit nummer een liedtekst heeft gekregen door P. Mathäus en dat de compositie, die eerder een instrumentaal succes was en werd gebruikt als station tune voor RNI, een speciale versie is van The Man of Action van Les Reed. Maria Neuhaus - Die Sonne bist du. Sometimes surprises come suddenly, yes even half a century after the song in question was released in a special version on the BASF label in Germany. Thanks to Werner Tschoepe,…

14. Started by skybird,

Alhoewel ik nooit een fan ben geweest van Jeroen Van Inkel,hier een paar jingles van hem. Dirk [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  15. Giorgos Zambetas -Ta Louloudia. Wat kwam die in huis reclame toch vaak voorbij op Radio Noordzee, ingesproken door Jan van Veen: ‘Vreemd dat van de 6 miljoen Nederlanders die jaarlijks op vakantie gaan er nog zovelen zijn die zich niet of nauwelijks laten voorlichten.’ Het ging om het tijdschrift reizen dat werd uitgegeven door Strengholt die ook eigenaar was van Radio Noordzee. Giorgos, ook wel George genoemd, was een bazoekiespeler afkomstig uit Athene. Giorges Zambetas RNI-19721016-1100-1200-PeterHolland - DoorsneeNoordzee.mp3 156.68 kB [verborgen inhoud]

16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit is de tune van het Veronica TV programma 'Veronica Totaal' uit 1980(?) https://soundcloud.com/simonfex/tune-veronica-totaal Ik ben er nog niet achtergekomen wie dit gemaakt heeft. Wie het weet.... SF

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Started by Harm,

Ik zoek de single versie, en voor zo ver ik me kan herinneren is dat zonder piano intro. De LP versie heb ik, dus die zoek ik niet! Reacties graag via PM.

• 11 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Started by hans knot,

Barry White and the Love Unlimited Orchestra – Don’t let me wait too long. Dit nummer is afkomstig van de in 1976 uitgekomen LP ‘Is this watcha Wont?’ De instrumentale versie werd door Frank van der Mast eind 1976 ingezet als filler op weg naar het nieuws met Marc Jacobs op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  19. Gast simonfex

The Magic FM van TM uit 1984 is één van mijn all-time favoriete AC pakketten. Hier is de tweede versie van de demo met de stereo cuts van WDAQ. http://snd.sc/1dw9yIW SFx

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by hans knot,

Conquistador – Aqua. Conquistador was een gelegenheidstrio van studiomuzikanten, die verantwoordelijk was voor het inspelen van de herkenningstune van het WK voetbal in Argentinië. Het nummer Aqua kwam in 1979 uit en werd gecomponeerd door het duo Janschen en Janschens, dat pseudoniemen waren voor Hans van Hemert en Piet Souer. Op Radio Caroline werd in de zomer van 1979 Aqua ingezet als filler op weg naar het hele uur en wel door Ad Roberts. Conquistador - Aqua. Conquistador was an occasional trio of studio musicians, responsible for playing the recognition tune of the World Cup in Argentina. The song Aqua was released in 1979 and was composed by the duo Jans…

21. Dit is een andere versie (zonder 30 jaar en V E R O N I C A) dan dat op TV gebruikt werd. [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Gast simonfex

Als je dacht dat de TROS veel geld heeft uitgegeven aan jingles, kijk en luister dan eens naar wat de BBC in de jaren 70-90 op haar jaarlijkse begroting had staan voor jingles. Ieder jaar minstens één pakket plus allerlei resings. Jon Wolfert van JAM heeft er een vliegtuig van kunnen aanschaffen Dit komt uit een JAM-pakket van 1987: (origineel pakket heet KZZP en is te vinden op de JAM site) https://soundcloud.com/simonfex/bbc-song-jam-1987 SF

• 12 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. Started by Henk,

Weet iemand uitvoerende en/of titel van deze Monique Top 50 tune? [verborgen inhoud] Werd gebruikt in 1987 door Erwin van der Bliek. Erwin zelf weet het helaas niet meer.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  24. Categorie 1 Platen met in de titel de naam van een station of van een medewerker 2018 Stephen Chopeck – Radio Caroline. Dit nummer is afkomstig van de in april 2018 uitgekomen mini-cd ‘Talk will tell’ van de Amerikaan Stephen Chopeck. Hij was tussen 2005 en 2014 lid van de Amerikaanse rockformatie ‘The Alternate Routes’ uit Bridgeport in Connecticut. Opmerkelijk dat een Amerikaanse zanger Radio Caroline bezingt in een lied. [verborgen inhoud]

25. Gast amigo259
    Started by Gast amigo259,

Wie heeft voor mij jingles van Radio Rijnmond? Groet, Marcel. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.