Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Hallo allemaal ik had vele jingels tunes en commercials van Veronica op mijn harde schijf staan helaas heb ik die allemaal gewist had er ongeveer 1500 Zou er iemand een aantal opnieuw kunnen plaatsen als het lukt zou ik er heel dankbaar voor zijn Gr John
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederl…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb niet zoveel met jingles en zeker niet meer nadat ik er zo'n 46 jaar mee geconfronteerd ben. Maar bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit op internet tegen. Ik hoef het niet maar het is geloof ik wel aardig. Ik hoorde even een Australische versie van de bekende GoGo serie van WABC. Enfin, ik lees wel "wat ik mis" als iemand ze afgeluisterd heeft. http://www31.zippyshare.com/v/84261301/file.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Zomaar voor de grap. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Omdat het augustus is... Een paar jaar geleden heb ik de Veronica fill al eens eerder uit elkaar getrokken voor een ringtone. Van de losse instrumenten die nog bestaan heb ik met een 'beatsample' een nieuwe versie gemaakt. http://www.mediafire.com/?90qepuf1gzcp7v3
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Lester Wilson – Light my fire aanvulling op gisteren Ook maakte Peter van Dam met gebruik van het nummer de jingle: ‘Radio Atlantis 385 meter in de middengolf; in de lucht 13 uur per dag. Radio Atlantis is en blijft. Radio Atlantis is van U’. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Jaap Dekker Boogie Set – Boogie love. Een nummer afkomstig van de LP ‘Honkey Tonk Train Arrival’, die werd uitgebracht door EMI/Bovema in 1974. Voor de productie van een inhuisreclame op Radio Mi Amigo maakte Peter van Dam gebruik van dit nummer voor een van de promotiespots ten bate van het tijdschrift Joepie, je weet wel 64 pagina’s dik, 5 frank goedkoper en met vierkleuren stickers. Jaap Dekker Boogie Set boogie love Joepie va 5 maart weekblad.mp3 733.06 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1991 maakte Veronica, via Impact Creative, een jingle-uitstapje naar Thompson Creative in Dallas die het Track To The Future-pakket componeerde. Een pakket dat later ook bekend geworden is als Het Hart Van De Nederlandse Radio en in de VS als WRMF. Ik vind het nog steeds één van de beter jinglepakketten van de VOO. Er zijn twee versies van TTTF: een MOR-variant voor Radio 1 & 2 en de CHR-cuts voor Radio 3: https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to SF
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
: http://bars.rug.nl/download/c8b147c56d047575 filename: 07._Jingles_all_the_way____1_hour.__(2005-08-15).mp3 filesize: 58.5MB available until: 2012-10-21
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Alarm Clock – Tic Tac. Een instrumentaal nummer gecomponeerd door Steve Liquor is afkomstig uit Frankrijk en in 1974 op diverse platenlabels in diverse landen verschenen. Het valt binnen de categorie electropop en werd in april 1974 door Peter van Dam gebruikt als eindmuziekje in een aflevering van, zoals hij het zelf noemde, ‘Met Peter ging het beter’. Hij mixte er kreten in als ‘I wanna be a discjockey’ en Andy Archer’s ‘Give us a bang when you’re ready’. Alarm Clock - Tic Tac. An instrumental song composed by Steve Liquor originated in France and appeared on various record labels in various countries in 1974. It falls within the category of electropop and w…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Jerry Grey and his Orchestra – Sun Valley Jump. Generoso Granzanio werd in 1916 geboren en werd onder de naam Jerry Grey bekend als violist, arrangeur, componist en big band leider. Hij speelde eerst in het orkest van Artie Shaw om daarna als arrangeur voor Glenn Miller te gaan werken. Zo schreef hij onder meer Pennsylvania 6 5000. Ook leidde hij een orkest dat zijn eigen naam droeg en nam onder meer een lp op met de 21 bekendste Big Band Hits, waaronder ‘Sun valley Jump’, dat in 1941 al door Glenn Miller en zijn orkest was opgenomen. Dit nummer in de uitvoering van Jerry Grey en zijn orkest werd door AJ Beirens gebruikt voor de productie van een Franstalige jingle voor R…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Je hoorde hem eind jaren 70 bijna elk uur voorbij komen in een drive-in show promo. Wie weet welke plaat dit is: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Voor TV werd door Veronica een speciale edit gemaakt van de track 'Get Down'. De track 'Get Down' die door Veronica 'Rock fill' werd genoemd was onderdeel van de additional fills & stagers van het pakket The Power van TM. [verborgen inhoud] Je kan goed in de rondloper horen dat alles toen nog met de band ging en niet zoals tegenwoordig met de computer. Peter
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
L.A. Air Force – Cheap Radio Thrills IV Terry Moss – Dance. Ook dit nummer van de serie L.A. Air Force werd aan boord van de Ross Revenge gebruikt. Via een ingekorte versie van het nummer ‘Dance’ ontstond een filler die met bepaalde regelmaat te horen was op Radio Monique. L.A. Air Force - Cheap Radio Thrills IV Terry Moss - Dance. This song from the series L.A. Air Force was also used aboard the Ross Revenge. Through an abridged version of the song 'Dance' a filler was created which could be heard with certain regularity on Radio Monique. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Mike Theodore Orchestra – Moon Trek. Amerikaans orkest onder leiding van Mike Theodore die tevens deze ‘discoinstrumental’ componeerde. Het kwam in 1977 uit op de LP Cosmic Wind en werd in 1985 gebruikt voor de productie van een promospot voor de Nederlandse Roadshow van Laser, te boeken via Frans van der Drift Producties. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet niet precies wat er hier onder Radio Hits wordt verstaan; nummers die met name door de radio een hit zijn geworden of nummers over radio, of beiden? Hoe dan ook, dit is een prachtig nummer over de radio van Jesse Malin en Bruce Springsteen. Groeten Simon
-
Shadows – Big ‘B’. Dit instrumentale nummer dateert uit 1962 en heeft een geweldige drumsolo, die werd uitgevoerd door Brian Bennet. Hij volgde een jaar eerder Tony Meehan bij de Shadows op. Het nummer komt voor op de lp ‘Dance with the Shadows’. ‘Veronica 192’ was de eerste naam van wat later het Veronicablad werd en er werden speciale spots uitgezonden op Radio Veronica om de luisteraars op de hoogte te brengen van de inhoud van telkens het meest recent verschenen nummer. Tom Collins was de stem en Big ‘B’ werd een tijdje als ondersteuning voor de spots gebruikt. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een demo van Tros jingles uit de jaren 90. Extra Energy gemaakt door Top Format. Dirk http://www58.zippyshare.com/v/12608060/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Quincy Jones and his Orchestra – Killer Joe. De LP ‘Walking in Space’ van Quincy Jones and his Orchestra is een prachtig werk opgenomen in 2 dagen tijd in 1969 onder producer Creed Taylor in de studio van A&M recrods. Op RNI werd het nummer ‘Killer Joe’ in de begin jaren zeventig gebruikt voor het maken van een jingle voor Arnold Layne. Quincy Jones Killer Joe RNI 1973 05 27 0000-0300-ArnoldLayne-jingle.mp3 130.51 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Henhouse Five Plus Too – In the mood. Een kakelende kippen versie van het aloude ‘In the mood’ van Glenn Miller werd in 1976 op Warner Bros uitgebracht en vrijwel snel bleek dat ‘Henhouse Five Plus Too’ een pseudoniem was voor de Amerikaanse songwriter en zanger Ray Stevens, die ons vele leuke hits bracht gedurende zijn loopbaan. Deze kippenversie van ‘In the mood’ werd op Radio Mi Amigo in april 1977 gebruikt door Frank van der Mast in het programma Baken 16 op het eind van het eerste uur als filler op weg naar het nieuws. Henhouse Five Plus Too - In the mood. A cackling chicken version of Glenn Miller's time-honoured 'In the mood' was released on Warner Bros in 197…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand wat het muziekje is wat in de jingles van Poplijnen is gebruikt? [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
leden, ben op zoek naar de bij behorende Jingle waar deze track is voor gebruikt Dutch Comfort - Amsterdam johan [verborgen inhoud]
-
-
- 21 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Le Grand Orchestre de Paul Mauriat – Aloutte. Prachtige violen weerklinken in deze uitvoering van het nummer Aloutte, een chanson uit 1968 van Gilles Dreu. De uitvoering van Mauriat is afkomstig van de LP Rain and Tears, die hetzelfde jaar op het Philips label uitkwam. Maar van origine is de melodie afkomstig uit de prachtige Misa Creola, gecomponeerd door Ariel Ramirez. Op RNI, Radio Northsea International, werd het nummer in 1971 gebruikt voor de promotie van de tweede druk van het RNI Souvenir Book. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Spotnicks – In the mood. Dit nummer wordt al uitgebreid behandeld maar het volgende kan worden toegevoegd: Het overbekende in the mood werd ook gebruikt op Radio Veronica als tune in het gastdeejay programma ‘Welkom op 538’ dat geruime tijd de kans gaf aan jongelieden een uurtje gastdeejay te zijn. Het werd iedere avond tussen 9 en 10 uur uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-