Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Caravelli and his Orchestra – Charlie Brown. Een nummer afkomstig van de lp Michèle van Caravelli en zijn orkest. Het werd in 1976 door Peter van Dam ingezet bij de productie van de Mi Amigo prijsvraag met de vraag wie dat jaar wereldkampioen wielrennen zou worden, een prijsvraag in samenwerking met het Japanse Subaru automerk. Een 1400 De Luxe was er mee te winnen. Trouwens Freddy Maertens won voor België. Uitlopend op de spot kwam er een einde aan het programma Baken 16 van 30 juli 1976 en praatte Bart van Leeuwen nog even door over de auto en nam tevens met ‘the Fifth of Beethoven’ van Walter Murphy afscheid van de luisteraars. Caravelli and his Orchestra -…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Jingles-ImpactCreative-ThompsonAndFirstcom.mp3 Zomaar voor de grap. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar deze mannenstem hier gebruikt in een deel van een spot voor de Vakantiespits. Mannenstem Wie kan mij hier mee helpen? Grt, Peter
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Walter Murphy – Gentle explosion. De uit New York afkomstige Walter Murphy was vooral een componist voor muziek in Amerikaanse televisieseries. Zo nu en dan nam hij een uitstapje, wat in 1976 onder meer leidde tot een geweldige hit met zijn Big Apple Band, ‘A 5th of Beethoven’, dat onder meer de eerste plaats behaalde in de VS. Het nummer ‘Gentle Explosion’, uit 1978, werd door Ton Schipper gebruikt voor het inzingen van een jingle voor Haike Debois op Mi Amigo. Dit gebeurde in de nadagen dat het station vanaf de Mi Amigo actief was en dus door velen is deze jingle nooit gehoord. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=a76d33f5-43f3-b5e7-f945-882d0e71…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Jingle NOS Rock & Roll Methode - Felix Meurders. Gemaakt met behulp van Baby Won't You Let Me Rock 'n Roll You van Ten Years After uit 1971. De Jingle: http://www.mediafire.com/file/1vi6mzv31j7b1u1/Felix_Meurders_-_Rock_%26_Roll_Methode_Jingle.mp3/file
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij jingles van Radio Rijnmond? Groet, Marcel. mampt@online.nl
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hollandse Nieuwe – Hoera je bent deejay. Deze song is gecomponeerd door Bert Tinge en door een studiogroep in 1974 opgenomen bij Johnny Hoes in de Telstar studio. De single kwam al vrij snel aan boord van de Norderney en toen Rob Out in mei een tijdje geen programma’s presenteerde was het nieuwslezer Leo de Later die het programma, met techniek van Jaap Borst, overnam. Een naam jingle ontstond: ‘Leo de later’ hoera je bent deejay! ‘ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f2dcf138-ee15-eef4-c5ee-914359064df7 geen you tube voorbeeld beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Mitch Murray Clan – Cherokee. Een instrumentale compositie van Ray Noble dat op de b-kant staat van het nummer Skyliner, dat ook in de discografielijst is opgenomen. Mitch werd geboren als Lionel Michael Stichter in 1940 en componeerde en produceerde tientallen songs voor diverse artiesten en groepen die meestal hitgevoelig bleken. Cherokee, dat in 1966 uitkwam, werd hetzelfde jaar gebruikt door Dave Dennis op Radio London. Hij had een filler nodig tot het nieuws op het halve uur want het gesponsorde programma van Johnny Moran, the Elida Show, bleek te kort van lengte. Derhalve was Cherokee destijds de oplossing. Mitch Murray Clan - Cherokee. An instrumental composit…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Frank Pourcel et Son Grand Orchestra – The James Bond theme. Een steeds terugkerende thema in diverse uitvoeringen in de discografie en nu dus ook van het orkest van Frank Pourcel. Het was te horen in een enorm lange promospot, ingesproken in 1974 door Ferry Maat ten bate van een reis georganiseerd door Radio Noordzee: “Met Tony naar Tokyo. Radio Noordzee gaat het onmogelijke waar maken. Een 10 daagse droomreis naar Japan, het land van de rijzende zon voor nog geen 2000 gulden……” En de spot? Hij duurde 2.20! Frank Pourcel et Son Grand Orchestra - The James Bond theme. A recurring theme in various performances in the discography and now also by the orchestra of…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Golden Earring – Yellow and Blue. Dit nummer is afkomstig van de lp Walls of Dolls uit 1970, waarop het zeer succesvolle ‘Back Home’ van deze Haagsche formatie ook voorkomt. Het was Robb Eden die ‘Yellow and Blue’ gebruikte voor het produceren van een jingle: ‘Good evening, I’m here to remind you to tune in tonight at midnight to Graham Gill on Radio Northsea International’. Golden Earring - Yellow and Blue. This song originates from the 1970 album Walls of Dolls, on which the very successful 'Back Home' by this formation from The Hague appears as well. It was Robb Eden who used 'Yellow and Blue' to produce a jingle: 'Good evening, I'm here to remind you to tu…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een montage van de jingles die Muff Murfin met Standard Sound in 1991 maakte voor Radio Luxemburg. Montage - Jingles Radio Luxemburg Het pakket werd gecomponeerd door Tom Merriman. Het station zond toen ook uit via de satelliet, maar bleek helaas niet rendabel te zijn en in 1992 werd de stekker eruit getrokken. Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Dit is een andere versie (zonder 30 jaar en V E R O N I C A) dan dat op TV gebruikt werd. VOO - 18 April - Veronica (Everlasting love Remix) Grt, Peter
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hierbij van William B. Tanner/Media General uit het pakket Something Special een mooie image song voor WIOD Miami en twee Nederlandse resings: William B. Tanner/Media General - Something Special - Image Song
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Vandaag weer een melding in de categorie 1: geluidsdragers met daarin de naam van een station, medewerker etc. 2005 We love the pirates. Charting on the Big L Fab 40. Dubbel cd met bekende en minder bekende songs uit de Top 40 van Radio London uitgebracht door Castle Records. Veel werk uit de Pye collectie. Today another report in the category 1: sound carriers with the name of a station, employee etc. 2005 We love the pirates. Charting on the Big L Fab 40. Double CD with known and lesser known songs from the Top 40 of Radio London released by Castle Records. Many works from the Pye collection.
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo leden, ben bij deze file ben ik op zoek naar de eerste 15 sec van deze opnamen zit een instrumentaaltje ? , wil bij deze ook graag weten welke muziek stukje dit is. en na Ted Heath And His Music - Swingin Shepherd Blues komt er een Mars Stuk voor deze zou ik ook graag willen weten welke titel en band johan kreeg van Juul Geleick al een berichtje over de begin toon en wel het volgende Dag Johan, Ik las ergens dat jij op zoek ben naar info van dat instrumentaaltje ???Dat is gemaakt door Tony Vos met een speciaal apparaat dat hij "de Tony Toon" noemde. aldus juul maar nu nog het mars muziek stukje johan Veronica opening 1960 op 198 meter.mp3 https://pixeldrai…
-
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor TV werd door Veronica een speciale edit gemaakt van de track 'Get Down'. De track 'Get Down' die door Veronica 'Rock fill' werd genoemd was onderdeel van de additional fills & stagers van het pakket The Power van TM. ">Veronica: TM The Power - Get Down - TV opener met effecten Je kan goed in de rondloper horen dat alles toen nog met de band ging en niet zoals tegenwoordig met de computer. Peter
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Toeval of niet maar in de 50-ste jaargang komt de grootste Top 40- hit ooit voor van Pharrell Williams met 'Happy'. Deze week staat die nog steeds op nr 12 in zijn 35-ste week, dus zal die het denk ik nog wel eventjes volhouden in de top 40. Zie link: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/22495656/___Happy__grootste_Top_40-hit_ooit__.html Gr, Melle
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo allen, Ik heb het singletje wel, maar geen draaitafel die het nog doet. Die staat om mijn lange-termiijn-verlanglijst. Intussen: heeft iemand een opname van Summer is-a coming van de Strawberry Vocal Choir? En had dat iets te maken met Bolland & Bolland?
-
In 1979 gebruikte de TROS een tijdje een promo waarin Ferry Maat voorlas welke programma's er op de TROS=donderdag werden uitgezonden daar werd een muzieje gebruikt dat later in 1987 ook werd gebruikt voor de TROS Supersafe-promo's volgens mij komt het van een music library-lp van Tanner oid afkomstig.
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Alhoewel ik nooit een fan ben geweest van Jeroen Van Inkel,hier een paar jingles van hem. Dirk http://www44.zippyshare.com/v/62673058/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Liberation of Man – Theme from Y.N.O. Het gaat hier om de achterkant van het nummer ‘You’re my number one’ en is de instrumentale versie van deze Amsterdamse zevenkoppige soulformatie. Het nummer, dat werd uitgebracht op CNR, werd gecomponeerd door de leden van Catapult en het werd geproduceerd door Jaap Eggermont. Het werd een hit in 1976 en als filler gebruikt op Radio Mi Amigo door ondermeer Frank van der Mast. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=7349807a-8158-ac55-7aa4-bb9feeffffe3 De vocale versie is alleen als voorbeeld te vinden
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo , even een bescheiden vraagje weet iemand of heeft iemand de track of jingle van omroep zeeland en dan vooral wat ze afspelen tijdens de foto reportages verzeeuwigd, al vast bedankt
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Vrienden , Wie kan mijn helpen aan de singel versie van de Suzy Wafels reklame's. Alvast bedankt. Mart538
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Dit is de tune van het Veronica TV programma 'Veronica Totaal' uit 1980(?) https://soundcloud.com/simonfex/tune-veronica-totaal Ik ben er nog niet achtergekomen wie dit gemaakt heeft. Wie het weet.... SF
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Barry White and the Love Unlimited Orchestra – Don’t let me wait too long. Dit nummer is afkomstig van de in 1976 uitgekomen LP ‘Is this watcha Wont?’ De instrumentale versie werd door Frank van der Mast eind 1976 ingezet als filler op weg naar het nieuws met Marc Jacobs op Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b4d70c45-8942-14e9-8e8a-898a88076268
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-