Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Ricky Gordon – Ik droom van jou. Deze Vlaamse zanger, die in 1947 geboren werd, had vooral in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw grote successen. Hij nam gedurende een lange periode zijn muziek in de Start Studio van Sylvain Tack op, die hem dan ook in 1970 ontdekte. De echte naam van deze Vlaamse zanger is Eric de Clerck. Het was Bart van Laar die op Radio Mi Amigo aardig met de schaar overweg wist, want de eerste drie woorden van de song ‘Ik droom van jou’ werd geknipt en geplakt aan de welbekende intro van de Joepie commercials op Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=c81afcb8-d9b0-4698-81e2-b04f82df6b49 geen you…

2. Started by GKoedam,

Op zoek voor mijn dochter naar een tune die ooit door het orkest Ruud Bos is opgenomen voor De Efteling (dat fijne deuntje dat in je hoofd blijft hangen na een bezoek aan "Carnaval Festival"), kwam ik ook de tune van De Fabriek tegen. Ik had hem vroeger als single en was heel trots dat ik hem (nog voordat er CD's waren:-) op een DAT had. Ik weet niet of iemand hem al eens heeft aangeboden, maar het blijft een leuk deuntje. In die tijd was het ook een leuke serie bij De Tros. Thema uit 'De Fabriek'.mp3 Groet, Ger

3. Dutch Swing College Band – Adelita. Ooit ontstaan als een corpsorkestje kreeg de Dutch Swing College Band een enorme aanhang in de late jaren vijftig van de vorige eeuw en die populariteit bleef nog lang bestaan. Van de LP Dutch Samba was het nummer Adelita afkomstig. Het werd in september 1973, toen er uitzendingen van Radio Noordzee werden uitgezonden vanuit de RAI, waar de radio, audio en televisiebeurs Hi Fi RAI werd gehouden. In de programma’s was er ondermeer aandacht voor een rage: de Whoopie Wip competitie. Ter begeleiding van de promotie werd Adelita van The Dutch Swing College Band gebruikt. Dutch Wingcollege nad Adelita RNI-19730901-1400-1500-F…

4. Started by hans knot,

Ray Bryant – Little Suzie. Een ontdekking van Kees Brinkerink was een nummer waarvan hij altijd dacht dat het afkomstig was van Ramsey Lewis Trio. Vele platen heeft hij beluisterd tot hij plotseling ‘Little Suzie’ van Ray Bryant hoorde. Hijzelf speelde de piano en werd bijgestaan op bas door Tommy Bryant en Sonny Brown op drums. Het nummer werd in 1964 in New York opgenomen. En het is in het prille begin van de Veronica Drive In Show gebruikt voor het maken van promo’s. Ray Bryant - Little Suzie. A discovery of Kees Brinkerink was a song that he always thought came from the Ramsey Lewis Trio. He listened to many records until he suddenly heard 'Little Suzie' b…

5. Wie o wie aub heb [ ze] per ongeluk gewist stom he en ook aub de jingles als dit mogelijk is TROS 2 sec jingle ook als het mogelijk is zomertour van de Tros en wat nadenk jingles fillers bvd gr chaldy,

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  6. Started by john hermans,

Hallo allemaal ik had vele jingels tunes en commercials van Veronica op mijn harde schijf staan helaas heb ik die allemaal gewist had er ongeveer 1500 Zou er iemand een aantal opnieuw kunnen plaatsen als het lukt zou ik er heel dankbaar voor zijn Gr John

7. Started by Mart.,

Toevallig kwam ik dit nummer tegen op SPOTIFY . Freightways van Graham Dewilde. Het klonk me bekend in de oren. Vlgs als thema muziek voor een TV programma. Wie weet welk programma. Ik dacht aan iets met Chriet Titulaer

8. Started by skybird,

Het blijft volgens mij een van de beste pakketten uit de jaren 80 van Jam. De Warp Factor. In de mix Z100,Radio Baccara & Super 106. Geweldig vind ik. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/80027142/file.html

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by hans knot,

Paco de Lucia – Entre Dos Aguas. Een Spaanse flamengo gitarist die in februari 2014 op 64-jarige leeftijd kwam te overlijden en eigenlijk Francesco Gustave Gomes heette. Onder meer nam hij in 1976 het mooie ‘Entre Dos Aguas’ op dat in 1977 werd gebruikt voor het inspreken van een promotiespot ter gelegenheid van ‘de week der liefde’, die van 23 tot 30 september dat jaar werd gehouden in Playa de Aro. Een spot veel te snel ingesproken door Michelle en die werd uitgezonden op Radio Mi Amigo. Paco de Lucia - Entre Dos Aguas. A Spanish flamengo guitarist who died in February 2014 at the age of 64 and was actually called Francesco Gustave Gomes. In 1976 he recorded the be…

10. Rhythm Heritage – Theme from Rocky (Gonna Fly now). Tijd voor het maken van een nieuwe jingle voor het programma Scheepsplaat op Radio Caroline en dus pakte Marc Jacobs de LP ‘Last night on earth’ uit 1977 van Rhythm Heritage uit de discotheek van de Mi Amigo en maakte er met het nummer ‘Theme from Rocky’ de volgende jingle mee: ‘Van 9 tot 10 Scheepsplaat, een non-stop muziek programma voor fabrieken en bedrijven’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=2df48c35-7840-bfcb-21bd-3f777116dab8

11. Started by peellandfm,

Ik heb er geen aandelen (helaas) maar toch mooi

• 8 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by hans knot,

Le Grand Orchestre de Paul Mauriat – Aloutte. Prachtige violen weerklinken in deze uitvoering van het nummer Aloutte, een chanson uit 1968 van Gilles Dreu. De uitvoering van Mauriat is afkomstig van de LP Rain and Tears, die hetzelfde jaar op het Philips label uitkwam. Maar van origine is de melodie afkomstig uit de prachtige Misa Creola, gecomponeerd door Ariel Ramirez. Op RNI, Radio Northsea International, werd het nummer in 1971 gebruikt voor de promotie van de tweede druk van het RNI Souvenir Book. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=13afa8a9-ff1a-b4b3-d1ab-c832e5e2465f

13. Started by hans knot,

Andrew Oldham Orchestra – Theme for a Rolling Stone. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. In 1968 was er wekelijks een Rolling Stones Show te beluisteren op Radio Veronica. Presentator was Chiel Montagne en het ging er op maandagavond tussen 7 en kwart over 7 uit op de 192 meter. Andrew Oldham Orchestra - Theme for a Rolling Stone. This song is already in the list and can be added. In 1968 there was a weekly Rolling Stones Show on Radio Veronica. The presenter was Chiel Montagne and it went off on Mondays between 7 and a quarter past 7 on the 192 meter. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=226fc6da-d706-422f-8373-b26…

14. Started by skybird,

Ik was weer eens aan het luisteren naar de Ferry Maat cd van het genootschap. Wat me opvalt is dat de jaartallen jingles er niet op staan. Jammer want die zijn prachtig ingezongen. Dirk http://www2.zippyshare.com/v/19798498/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  15. Started by skybird,

Hier een demo van Alfasound uit Engeland. Het Jam pakket The only one,dat we wel kennen van WNBC en Radio 10. Alfasound maakte het voor County sound radio. Dirk http://www20.zippyshare.com/v/68000018/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Voor de Amsterdammers onder ons die in de jaren tachtig naar het roemruchte (?) Stad Radio Amsterdam luisterden: http://snd.sc/1c5K0Se SFx

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Started by Frans1970,

Wie zou mij kunnen helpen aan Tipparade jingles. Ik heb overal gezocht maar het is bijna niet te vinden. Alvast bedankt voor de hulp...

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Started by hans knot,

Henhouse Five Plus Too – In the mood. Een kakelende kippen versie van het aloude ‘In the mood’ van Glenn Miller werd in 1976 op Warner Bros uitgebracht en vrijwel snel bleek dat ‘Henhouse Five Plus Too’ een pseudoniem was voor de Amerikaanse songwriter en zanger Ray Stevens, die ons vele leuke hits bracht gedurende zijn loopbaan. Deze kippenversie van ‘In the mood’ werd op Radio Mi Amigo in april 1977 gebruikt door Frank van der Mast in het programma Baken 16 op het eind van het eerste uur als filler op weg naar het nieuws. Henhouse Five Plus Too - In the mood. A cackling chicken version of Glenn Miller's time-honoured 'In the mood' was released on Warner Bros in 197…

19. Hierbij: JAM/Top Format: Hitradio 1 - cut#7 in the mix In the mix: Hitradio Veronica (1987), Veronica lokaal (1988), Hitradio Holland FM (1995), Hitradio 1224 (1995) en Radio Veronica [remix Hitradio/Hits back] (2002). Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  20. Started by hans knot,

Beatles – When I’m Sixty Four. Dit nummer werd al behandeld en kan worden aangevuld. Het was in 1974 dat de deejays van de Engelstalige service van Radio Mi Amigo een rondlopertje maakten van de instrumentale intro van het nummer. Daarop werd een anti-Suzy Wafel commercial ingezongen door een aantal van de deejays. Andy Archer vertelde eens dat ook aan boord de wafels werden gebracht met de tender maar dat men ze zo vies vond en dus vrij snel overboord werden gegooid. Beatles - When I'm Sixty Four. This song has already been mentioned and can be added too. It was in 1974 that the deejays of the English-language service of Radio Mi Amigo made a looptape of the …

21. Started by hans knot,

Champs – Limbo Rock. We grijpen nog even terug op een van de zeer vroege spots voor de Veronica Top 40 in 1967 ingesproken door Rob Out, die trouwens het twee uur durende programma toen ook presenteerde. In de spot zijn drie fragmenten van nummers te horen. Eerder noemden we al Sid Ramin met Blue Tango aan het begin van de spot en Peter Thomas met Raum Patrouille op het einde (zie beiden elders in de discografie). Het middenstuk in de spot blijkt een fragment te zijn van The Champs met Limbo Rock. Het is trouwens een song over de populariteit van het dansen van de limbo, die in 1961 voor het eerst op single verscheen. Champs - Limbo Rock. Let's go back to one …

22. Started by hans knot,

Cream – Sunshine of your love. Dit nummer is afkomstig van de in november 1967 verschenen lp ‘Disraeli Gears’, die het best verkochte album was van de groep met als leden Jack Bruce, Eric Clapton en Ginger Baker. De tekst van het nummer werd geschreven door Pete Brown. In 1968 verscheen het trouwens op een single in Nederland maar bereikte slechts een week de hitlijsten op nummer 17. Dat was begin maart 1968. Radio Caroline, dat begin die maand voor langere tijd uit de ether verdween, was het enige station dat het nummer intensief draaide. Het was in 1973 Andy Archer die de intro van ‘Sunshine of your love’ gebruikte voor 2 jingles: ‘This is the Joop Verhoofshow on Radio …

23. Started by hans knot,

Shadows – Big ‘B’. Dit instrumentale nummer dateert uit 1962 en heeft een geweldige drumsolo, die werd uitgevoerd door Brian Bennet. Hij volgde een jaar eerder Tony Meehan bij de Shadows op. Het nummer komt voor op de lp ‘Dance with the Shadows’. ‘Veronica 192’ was de eerste naam van wat later het Veronicablad werd en er werden speciale spots uitgezonden op Radio Veronica om de luisteraars op de hoogte te brengen van de inhoud van telkens het meest recent verschenen nummer. Tom Collins was de stem en Big ‘B’ werd een tijdje als ondersteuning voor de spots gebruikt. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5cb8388d-2771-4c87-b289-27d350c05428

24. Started by hans knot,

Lee Kristofferson – Night of the werewolf. In het programma ‘Windkracht’, waarvan we niet eerder hoorden, was het Ton Schipper die op Radio Mi Amigo het nummer ‘Night of the werewolf’ als eindtune gebruikte in september 1978. Het nummer was afkomstig van de in 1977 uitgekomen LP ‘Dinner with Drac’, van deze Engelse gitarist. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=30b5d37f-cec9-8e9e-2a04-62ba9cfbacd1

25. Started by hans knot,

L.A. Air Force – Cheap Radio Thrills IV Terry Moss – Dance. Ook dit nummer van de serie L.A. Air Force werd aan boord van de Ross Revenge gebruikt. Via een ingekorte versie van het nummer ‘Dance’ ontstond een filler die met bepaalde regelmaat te horen was op Radio Monique. L.A. Air Force - Cheap Radio Thrills IV Terry Moss - Dance. This song from the series L.A. Air Force was also used aboard the Ross Revenge. Through an abridged version of the song 'Dance' a filler was created which could be heard with certain regularity on Radio Monique. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=1bbb6db0-2892-468f-bb1a-1fee1c8e7816

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.