Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Johnnie Walker - Man's Fight for Freedom.mp3 [verborgen inhoud] Robin
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Las dat er een nieuwe CD van het Genootschap uitkomt met daarop alle AVRO Toppop leaders en tunes. Mag toch hopen dat deze niet ontbreekt, een tune waarvan het intro gebaseerd is op Abba's 'Waterloo'. Het is de beste Toppop tune imho. https://soundcloud.com/simonfex/avro-toppop-tune SF
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Curtis Mayfield – Junkie Chase. Deze titel staat al in de discografielijst en dus kan het volgende worden toegevoegd: Op 6 en 7 januari werden er in de Uithof in Den Haag voor de eerste keer door de Amerikaanse ISSL schaatswedstrijden voor profs georganiseerd als tegenhanger van de bekende wedstrijden van de ISU. Veel bekende rijders uit die tijd deden er aan mee, waaronder de Nederlanders Verheijen, Verkerk, Bols en Schenk. De laatste won en ging met 34.500 harde guldens naar huis. Er diende aan promotie te worden gedaan dat gebeurde via Radio Veronica waarbij Junkie Chase werd ingezet als muziek. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Het origineel werd ooit ingespeeld door het Metropole Orkest voor TV. Nu in een nieuw jasje. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ramsey Lewis – Money in the pocket. Dit nummer stond in 1966 op de achterkant van de single ‘Uptight’, maar was niet de originele uitvoering. Die kwam eerder dat jaar uit en wel de versie van Joe Zowinul, die het ook componeerde. En Jan van Veen van Radio Veronica pakte het toen nieuwe deuntje tevoorschijn om daarop een promotiespot in te spreken voor de ‘Dansshow 192’, een productie van Dick Debois. De voorganger van de Veronica drive in show. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Gisteren kreeg ik van Benno Roozen van het Jingleweb / Genootschap radiojingles en -tunes de Genootschap-demo 2012. Hij is de moeite van het beluisteren waard en geeft een inzicht in de werkzaamheden van het Genootschap. Met dank aan Edwin Evers, Giel Beelen, Dick Klees en Jan van de Putte zoals Benno schreef. http://www66.zippyshare.com/v/87943810/file.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In 1982 scoorde Jaap Eggermont wederom een enorme hit met Stars On 45 III: In Tribute To Stevie Wonder. Het nummer werd gezongen door Tony Sherman die tijdens een bezoek aan de Soulshow live in de uitzending een jingle opnam. Hier hoor je hoe dat destijds ging: http://soundcloud.com/simonfex/the-making-of-a-soulshow (Met excuses voor de ruis.) SF PS: Heeft iemand de uiteindelijke versie, in goede kwaliteit, beschikbaar?
-
Beste mensen, Tussen 1988 en 1991 presenteerde ik voor de NCRV- radio periodiek het nachtprogramma "Nachtexpres" en gebruikte onder ander bijgaande filler. Herkent iemand de Titel / Uitvoerende van dit deuntje uit 1988? Heeft iemand dit nog als file / mp3? Ik zou graag een kopie ontvangen. Dank alvast ! Hartelijke groet, Bert Klaver
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Gezocht het nummer How High the moon in de uitvoering van the New Orleans Syncopators van een lp uit 1976. Is gebruikt door Michelle. Zo maar een keer anders om dus niet door mij maar door een van jullie geleverd. Ik hoor graag meer HKnot@home.nl groetjes Hans
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo, Ik ben op zoek naar commercials van 'witte kat batterijen'. Dit merk bestaat niet meer (eind 2009 gestopt). Ik weet dat ze in de jaren '70 enkele commercials hebben uitgezonden, ik heb er reeds 1 uit 1971 en deze heb ik verkregen van de stichting Norderney. Wie kan me helpen? Alvast bedankt, Ed
-
Crusaders – Put it where you want it. Een compositie van Joe Sample, terwijl het nummer werd geproduceerd door Stewart Levine. Het werd in 1972 uitgebracht op het Blue Thumb label. Dit nummer van The Crusaders werd door Hans ten Hoge op Radio Noordzee bij herhaling gebruikt in 1973. Als filler op naar het weer of het nieuws, bij het lezen van de verzoekjes, het geven van informatie dat Hans Prakke met nieuws uit de Tour de France was te verwachten en meer. Hans was duidelijk gecharmeerd van ‘Put it where you want it’. Crusaders - Put it where you want it. A composition by Joe Sample, while the song was produced by Stewart Levine. It was released in 1972…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Uitvoerenden onbekend – Evette theme. Een moeilijk traceerbare tune is die welke werd gebruikt in de jaren zestig van de vorige eeuw als basis voor alle commercials die voor Evette, een make up leverancier, te horen waren op Radio London. Paul Kaye presenteerde geruime tijd het late avond programma ‘Make up to midnight’ , waarbij hij als eindtune het thema van de Evette commercials gebruikte. [verborgen inhoud] Performers unknown - Evette theme. A difficult to trace tune is the one that was used in the sixties of the last century as a basis for all commercials that could be heard for Evette, a make up supplier, on Radio London. For quite some time Paul Kaye pres…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Benny and the Bucs – Be a radio pirate. Een compositie van Wayne Hepler uit Amerika die een documentaire produceerde over de zeezenders en de landpiraten in de VS. In 2014 werd een deel voor het eerste maal vertoond op de RadioDay in Amsterdam. ‘Be a radio pirate’ is te horen op het einde van de documentaire. De documentaire is getiteld: ‘Radio Pirates Taking Back the Airwaves’. kan eventueel aangevraagd worden via hknot...home.nl
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
David Rose – The stripper. Dit nummer staat al in de discografielijst maar het volgende kan worden toegevoegd: David Rose was een Amerikaanse componist, arrangeur, pianist en orkestleider die onder het pseudoniem Ray Llewellyn veel muziek componeerde voor televisieseries, onder meer voor Bonanza en Little House on the prairy. Hij won in zijn loopbaan 4 Emmy Awards. The stripper werd ook gebruikt op Radio Scotland voor het programma ‘All systems go.’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee jaar geleden heb ik voor het laatst een ruim 5 minuten durende collage gemaakt die op humoristische wijze was gemonteerd. Ik had het idee om dit jaar een nieuwe te maken maar al snel bleek dat de inspiratie mij een beetje ontbrak. Te druk met andere zaken. En om nu klakkeloos een paar honderd jingles aan elkaar te plakken is ook weer zoiets... Enfin, het begin is er met een mooie echo dub op 'Mr. James bond' van J.J. Perrey. Omdat het augustus is:
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. En dan......... http://www17.zippyshare.com/v/40598959/file.html Heeft iemand die jingle? Gr. Bob
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gebroeders Brouwer – Michael. Dit nummer is gecomponeerd door Bart van der Post en Peter Mulder van De Makkers en na de versie van Wilma En De Makkers en zoeken op Elf Provinciën bleek er ook een instrumentale versie te zijn van de Gebroeders Brouwer. Het werd door Erik Post en Gerard Smit gebruikt voor het inzingen van het Buitengaatslied dat in de laatste weken van het programma op Radio Noordzee in 1974 bij herhaling werd gedraaid. Gebroeders Brouwer - Michael. This song was composed by Bart van der Post and Peter Mulder of De Makkers and after the version of Wilma En De Makkers and searching on Elf Provinces there appeared to be an instrumental version of …
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Baja Marimba Band – Brasilia. Een typisch nummer dat bij het terug horen je aan het denken zet met ‘dat heb ik vaak gehoord.’ Dit nummer, afkomstig van de in 1965 uitgekomen LP ‘Ride Again’, was telkens te horen op Radio Caroline wanneer het gesponsorde programma ‘Partners in Profit’ was te beluisteren met ondermeer sponsor Weetabix. Een programma dat aan land werd opgenomen en gepresenteerd door Colin Berry. Baja Marimba Band Brasilia Caroline South 1967 04 30 - Partners in profit - Wetamix.mp3 1.34 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Adriano Celentano en Claudia Mori – Prisencolinensinainciusol. We hebben hier te maken met een eind 1972 opgenomen nummer dat je kunt beschouwen als een prehistorische rapsong in het pseudo Engelse celentaneso, zoals de acteur, zanger, regisseur, schrijver, komiek en tv-presentator Adriano Celentano het zelf noemde. Een struikeltitel voor alle deejays en na 7 seconden in het nummer hoor je ‘ol rait’ en dat is dan weer gebruikt voor de jingle op Radio Mi Amigo: ‘Dit is nog steeds de Norbertshow’. adriano celentaro Mi Amigo - Jingle Dit is nog steeds de Norbert show.mp3 153.8 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Le Grand Orchestra de Paul Mauriat – El Amor Se Fue. Heel veel mooie viool arrangementen in de muziek, gespeeld door het orkest van Paul Mauriat, gaan over de liefde, zo ook in ‘El Amor Se Fue’. Het was op 2de Kerstdag 1970 dat het programma ‘Sportief zijn beter worden’ van Henk van Dorp ten einde was maar er enige tijd over bleek tot het hele uur. Lex Harding was het dit het volgende programma aankondigde en een filler met dit prachtige nummer. Le Grand Orchestra de Paul Mauriat - El Amor Se Fue. Many beautiful violin arrangements in the music, played by the orchestra of Paul Mauriat, are about love, also in 'El Amor Se Fue'. It was on 2nd Christmas …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een mix van "The Only One" WNBC en Radio 10, 10 Gold en 10 FM 8 minuten in totaal en je hoort de verchillende variaties per jingle. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CYWZ8LGKQPI6.mp3
-
De promo bestond uit de instrumentale versie van 'All you need is love' van de Beatles waar ik toevallig een paar weken terug een nieuwe mix van heb gemaakt. Veel van de instrumentale tracks zijn namelijk gewoon op het WWW te vinden. Dit jaar had ik overigens niets van doen met de vormgeving. http://www.mediafire.com/?djdv4o5a35nu00m
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Kenny Clare and Ronnie Stephenson – Drum Spectacular. Dit genoemde duo nam in 1966 een hele lp op waarop de drums een meer dan belangrijke rol speelden. Drum Spectacular was het openingsnummer en dat nummer werd door Steph Willemse van Radio Condor gebruikt in zijn testprogramma om te vertellen dat het zou worden gebruikt voor ‘Jazz time on Radio Condor’. Tot uitzending is het in 1973 nooit gekomen, alles wat achterbleef was een band met testprogramma’s. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
De Hitparadedag zal dit jaar (2013) op zondag 6 oktober plaatsvinden. Tegen die tijd meer details...