Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Het klinkt heel bekend maar ik kom er niet achter hoe dit nummer heet en van wie het is. Zou van Ruud Bos kunnen zijn maar weet het niet zeker. Op Youtube is de film te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=8fkchvrmzas En dan de muziek in 28:46 - 29:53 Misschien dat iemand mij verder kan helpen?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In 1986 gebruikte de TROS een andere puike filler, afkomstig van een SOB-LP. Je hoort 'm eerst in gebruik bij Ferry Maat en Jeroen Soer en daarna in zijn geheel. SF PS: Mooi om die prachtige stem van Jeroen Soer weer te horen (met dank aan Dirk).
-
Acapulco – Bebida. Bij het aanhoren van dit nummer uit 1980 denk je meteen aan de finish van een Tour de France etappe. Acapulco was een productie van producers en componisten Martin Agterberg en Eddie Ouwens die voor deze productie ondermeer de populaire Chileense band Los Jaivas lieten meespelen. Maar niet alleen Radio Tour de France gebruikte het nummer want Jan Veldkamp zette het in 1987 in als filler op naar het nieuws op Radio Monique. acapulco bebida Magica Monique-19870816-1500-1811-JanVeldkamp-HitMuseum.mp3 1.34 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij toeval stuitte ik vandaag in mijn database op een nummer van Johnny Bristol uit 1974 met de titel "Hang on in there baby". Met enige verbazing kon ik niet anders concluderen dan dat Tom Merriman (de componist van The Power) héél goed naar dit nummer geluisterd heeft. Ik heb beiden middels een edit in een file gezet: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
PAMS Jingles WOOW 1340 Greenville http://www46.zippyshare.com/v/40366956/file.html Robin
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gezocht het nummer How High the moon in de uitvoering van the New Orleans Syncopators van een lp uit 1976. Is gebruikt door Michelle. Zo maar een keer anders om dus niet door mij maar door een van jullie geleverd. Ik hoor graag meer HKnot@home.nl groetjes Hans
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Weet iemand wie 'Radio' in deze TROS Radio Express jingle heeft ingesproken? https://soundcloud.com/simonfex/radio-tros-op-3-uit-radio-express Is dit Ad Roland? En is dit opgenomen tijdens het inzingen van Radio Express, of zit ik ernaast? Simon
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Club Music JinglesNa de uitzending van Radio Nova kwam in de avond het station Club Music in de lucht met pure Dance Music. http://www59.zippyshare.com/v/94234354/file.html -------------------------------------------------------------------------------- Radio Nova jingles ;Hier weer eens en jingle pakketje van Radio Nova zond toe uit via de Astra satelliet en later op 738KHZ en 102.7FM. Have Fun Mart538 http://www72.zippyshare.com/v/54586174/file.html -------------------------------------------------------------------------------- Jingle all the way
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om in zomerse stemming te komen... hier een jinglemix die ik alweer enkele jaren geleden heb gemaakt voor de Radio Experience internet stream. To get in the summer mood... here a jinglemix i made a few years ago already, for the Radio Experience internet stream. Listen/ Download: [verborgen inhoud] (10 min) Veel luisterplezier !
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik kwam nog een plukje jingles tegen die ik graag met jullie wil delen. BZN maakte een serie Radio 2 jingles voor de VOO. Beiden zijn inmiddels geschiedenis... http://www.mediafire.com/download/0zctuuhma43culc/VOO_BZN_+Radio_2_Jingle_cuts.mp3
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Eén van mijn all time favourite promosongs komt uit TM"s Have You Heard The News http://snd.sc/Ktn0A5 Groeten Simon
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Weet iemand artiest/titel van dit fragment? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Tornados – Telstar. Staat al in de lijst: Er kan een vroeg gebruik van dit nummer worden vermeld. Reeds in maart 1962, vlak nadat het nummer op plaat was verschenen, werd het gebruikt als tune voor het gesponsorde programma ‘Uitzending Zonder Naam’ op Radio Veronica. Het was iedere dinsdagochtend om 11 uur een kwartier lang te beluisteren in presentatie van Jacqueline en Johnny Hoes. Muziek uit de stal van Hoes zijn eigen platenmaatschappij. Maar aangezien de luisteraars konden reageren naar postbus 208 in Amsterdam kan gesteld worden dat het programma ook via Radio Luxembourg werd uitgezonden. Tornados - Telstar. Already listed: An early use of this song can …
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Kurt Edelhagen Orchester – Mini meets maxi. Wie herinnert zich nog het speciale zondagochtend programma op Radio Mi Amigo in presentatie van Michelle waarin het Aromar Hotel in Playa de Aro uitgebreid werd gepromoot en waarin luisteraars met 25% korting een verblijf in het hotel konden boeken? Voor zowel voor de tune van het programma alsook de promospots, die werden ingesproken door Peter van Dam, werd gebruik gemaakt van het nummer ‘Mini Meets Maxi’, dat afkomstig was van de in 1972 uitgebrachte lp ‘Big Band Fascination’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Een van de mooiere promo's die gemaakt zijn door Alfred Lagarde voor Veronica. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Fortunes – It’s the real thing. Het was in 1964 dat het idee ontstond bij de Canadese tak van Coca Cola Ltd. om gebruik te gaan maken van popartiesten om hun product onder de aandacht te brengen van de jonge radioluisteraars. Als eerste artiest werd gekozen voor de jonge Canadese zanger Bobby Curtola die ‘Things go better with Coca Cola’ inzong, vaak ook ‘It’s the real thing’ genoemd. Ondanks dat vele Canadese radiostations het weigerden te draaien op de radio werd het toch een succes. Curtola werd een soort van reclamepaal voor de bottelmaatschappij en verscheen door het hele land voor promotieactiviteiten. Reden genoeg voor de moedermaatschappij om het groots te gaan aa…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Hier oude Radio Lucas ziekenomroep jingles,hier de complete band9.5 cm. Have fun;Mart538 http://www23.zippyshare.com/v/22404785/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om het goed te maken, in 1 keer 2 aparte links die vandaag toevallig niet hetzelfde zijn. Part 1 en Part 2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Dogs, the – Hot Dog. Een instrumentaal nummer uitgebracht in 1973 of het BASF label in België. Verder is er niets bekend omtrent de uitvoerenden. Het is ook niet duidelijk of het een Belgische formatie gaat want het werd ook uitgebracht op het Polydor label. Het deuntje viel in de smaak bij Joop Verhoof, die het zowel op Radio Atlantis als Radio Mi Amigo gebruikte als afsluiter van zijn programma. Dogs, the - Hot Dog. An instrumental song released in 1973 or the BASF label in Belgium. Nothing else is known about the performers. It is also not clear whether it is a Belgian formation as it was also released on the Polydor label. The tune caught the ears of Joop …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Herb Alpert and the Tijuana Brass – Carmen. Nummer vernoemd naar de opera met dezelfde naam. Afkomstig van de LP Herb Alperts Nine. Op de hoes een portret van Beethoven met een t-shirt aan waarop een afbeelding van Herb Alpert. Een duidelijke knipoog. Het nummer werd in 1977 op Radio Mi Amigo gebruikt als tune door Hans Brouwers voor het programma ‘Nieuwe platen’ dat tussen 5 en 6 op de zaterdagmiddag werd geprogrammeerd. · Bovenstaand heeft al andere verwijzingen herb alpert carmen2017-035 - Mi Amigo 1977 01 15 1700u1800-HansBrouwers-NieuwePlaten-Carmen.mp3 773.36 kB [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Mischien wel de mooiste TROS jingle allertijden, ingezongen door Deniece Williams https://soundcloud.com/simonfex/tros-jingle-deniece-williams SF
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Kenny Clare and Ronnie Stephenson – Drum Spectacular. Dit genoemde duo nam in 1966 een hele lp op waarop de drums een meer dan belangrijke rol speelden. Drum Spectacular was het openingsnummer en dat nummer werd door Steph Willemse van Radio Condor gebruikt in zijn testprogramma om te vertellen dat het zou worden gebruikt voor ‘Jazz time on Radio Condor’. Tot uitzending is het in 1973 nooit gekomen, alles wat achterbleef was een band met testprogramma’s. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Uitvoerenden onbekend – Evette theme. Een moeilijk traceerbare tune is die welke werd gebruikt in de jaren zestig van de vorige eeuw als basis voor alle commercials die voor Evette, een make up leverancier, te horen waren op Radio London. Paul Kaye presenteerde geruime tijd het late avond programma ‘Make up to midnight’ , waarbij hij als eindtune het thema van de Evette commercials gebruikte. [verborgen inhoud] Performers unknown - Evette theme. A difficult to trace tune is the one that was used in the sixties of the last century as a basis for all commercials that could be heard for Evette, a make up supplier, on Radio London. For quite some time Paul Kaye pres…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Johnnie Walker - Man's Fight for Freedom.mp3 [verborgen inhoud] Robin
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-