Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Kurt Edelhagen Orchester – Mini meets maxi. Wie herinnert zich nog het speciale zondagochtend programma op Radio Mi Amigo in presentatie van Michelle waarin het Aromar Hotel in Playa de Aro uitgebreid werd gepromoot en waarin luisteraars met 25% korting een verblijf in het hotel konden boeken? Voor zowel voor de tune van het programma alsook de promospots, die werden ingesproken door Peter van Dam, werd gebruik gemaakt van het nummer ‘Mini Meets Maxi’, dat afkomstig was van de in 1972 uitgebrachte lp ‘Big Band Fascination’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Een van de mooiere promo's die gemaakt zijn door Alfred Lagarde voor Veronica. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Knightsbridge Strings – My guy’s come back. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘A string of pearls’ dat door deze Britse formatie in 1959 werd opgenomen en werd uitgebracht op het Top Rank label. Een exemplaar van deze lp kwam in Zweden terecht en Ragnar Landerholm gebruikte het als tune voor het ‘Lunch önske program’ op Radio Syd in 1962. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Gezocht het nummer How High the moon in de uitvoering van the New Orleans Syncopators van een lp uit 1976. Is gebruikt door Michelle. Zo maar een keer anders om dus niet door mij maar door een van jullie geleverd. Ik hoor graag meer HKnot@home.nl groetjes Hans
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Mischien wel de mooiste TROS jingle allertijden, ingezongen door Deniece Williams https://soundcloud.com/simonfex/tros-jingle-deniece-williams SF
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De tunes van … Gerard Joling 23.02.2014 – Wie had gedacht dat de naam van Gerard  Joling ooit op Jingleweb zou verschijnen? Wij niet in ieder geval. Toch is er reden toe. De Soundmix Show, Liefde op het eerste gezicht, Popstars, Sterren dansen op het ijs, Wie ben ik, Sterren springen op zaterdag, Effe geen cent te makken. Allemaal titels van TV-programma’s […]The post De tunes van … Gerard Joling appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/23/tunes-gerard-joling/
-
Begin jaren 80 gebruikte de VARA jocks (iig Felix) op Hilversum III een tune voor het ochtendbladen overzicht gelezen door Willem van Beusekom tussen 7 en 9uur30 en daarnaast een electronische tune/filler (deels loop) voor verdere info als bedje Helaas heb ik er geen voorbeelden van Maar de twee bedoelde deuntjes zijn mooi en goed genoeg om eens te kijken of het mensen op ideeen brengt om voorbeelden aan te dragen en te delen. Wie weet welke ik mogelijk bedoel en heeft ze 4 us to share? Ik ben ze hier nog niet eerder tegengekomen tussen al het moois dat hier wel staat Eric
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om het goed te maken, in 1 keer 2 aparte links die vandaag toevallig niet hetzelfde zijn. Part 1 en Part 2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Johnnie Walker - Man's Fight for Freedom.mp3 [verborgen inhoud] Robin
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hier 106 seconden jingles van Tuesday productions voor K west 106 in Los Angeles. http://www4.zippyshare.com/v/26587177/file.html Ik geloof dat het was gemaakt voor KHJ en later Radio Luxembourg etc. Als ik het fout heb zal men het mij wel laten weten. Zoek nog steeds een goed copietje van Radio Luxembourg. Enjoy Dyo Aussieland
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Le Grand Orchestra de Paul Mauriat – El Amor Se Fue. Heel veel mooie viool arrangementen in de muziek, gespeeld door het orkest van Paul Mauriat, gaan over de liefde, zo ook in ‘El Amor Se Fue’. Het was op 2de Kerstdag 1970 dat het programma ‘Sportief zijn beter worden’ van Henk van Dorp ten einde was maar er enige tijd over bleek tot het hele uur. Lex Harding was het dit het volgende programma aankondigde en een filler met dit prachtige nummer. Le Grand Orchestra de Paul Mauriat - El Amor Se Fue. Many beautiful violin arrangements in the music, played by the orchestra of Paul Mauriat, are about love, also in 'El Amor Se Fue'. It was on 2nd Christmas …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Demo tape uit 1985 ingesproken door Hans Hogendoorn.
-
Het origineel werd ooit ingespeeld door het Metropole Orkest voor TV. Nu in een nieuw jasje. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Diethelm and Famulari – The Flyer. Andermaal een opmerkelijk nummer, dit keer van het Zwitserse duo Thomas Diethelm en Santino Famulari. Ze namen in 1983 in Nederland een LP op en werden genodigd om een deuntje te spelen op synthesizer en akoestische gitaar in het VARA programma van Sonja Barend en dat bleef niet onopgemerkt want het was veelvuldig op de radio te horen. In 1987 gebruikte Luc Dardin het nummer als filler in het programma Hitmuseum op Radio Monique. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Las dat er een nieuwe CD van het Genootschap uitkomt met daarop alle AVRO Toppop leaders en tunes. Mag toch hopen dat deze niet ontbreekt, een tune waarvan het intro gebaseerd is op Abba's 'Waterloo'. Het is de beste Toppop tune imho. https://soundcloud.com/simonfex/avro-toppop-tune SF
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op deze mooie Zondag,dacht ik weer aan de europarade van vroeger. Tros radio zond hem jaren uit met Ferry Maat en Ad Roland. Ik dacht laat ik zelf eens een europarade in elkaar knutselen. Ik heb een uurtje gemaakt die van 28 September 1980. In die tijd was de europarade te beluisteren op Zondagmiddag met Ad roland. De nieuwe binnenkomers een aantal stijgers en de top 5 heb ik aan elkaar gezet. Je hoort ook die fantastische jingles die men toen gebruikte. Veel luister plezier. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik heb hem eindelijk gevonden, de tune die werd gebruikt als achtergrondmuziek voor de reclames voor de Nederlandse Caroline Music Show. Toevallig vond ik een oude spot op youtube, shazam aan, en:
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Pink Floyd – Any colour you like. Een aaneenschakeling van korte fragmenten uit verschillende songs gebruikte Tony Allan, waarvan de meesten al zijn genoemd, voor de prachtige ‘DA-LA’ spot op Caroline. Pink Floyd met ‘Any colour you like’ kan daar aan worden toegevoegd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
De promo bestond uit de instrumentale versie van 'All you need is love' van de Beatles waar ik toevallig een paar weken terug een nieuwe mix van heb gemaakt. Veel van de instrumentale tracks zijn namelijk gewoon op het WWW te vinden. Dit jaar had ik overigens niets van doen met de vormgeving. http://www.mediafire.com/?djdv4o5a35nu00m
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Kenny Clare and Ronnie Stephenson – Drum Spectacular. Dit genoemde duo nam in 1966 een hele lp op waarop de drums een meer dan belangrijke rol speelden. Drum Spectacular was het openingsnummer en dat nummer werd door Steph Willemse van Radio Condor gebruikt in zijn testprogramma om te vertellen dat het zou worden gebruikt voor ‘Jazz time on Radio Condor’. Tot uitzending is het in 1973 nooit gekomen, alles wat achterbleef was een band met testprogramma’s. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. En dan......... http://www17.zippyshare.com/v/40598959/file.html Heeft iemand die jingle? Gr. Bob
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gisteren kreeg ik van Benno Roozen van het Jingleweb / Genootschap radiojingles en -tunes de Genootschap-demo 2012. Hij is de moeite van het beluisteren waard en geeft een inzicht in de werkzaamheden van het Genootschap. Met dank aan Edwin Evers, Giel Beelen, Dick Klees en Jan van de Putte zoals Benno schreef. http://www66.zippyshare.com/v/87943810/file.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Acapulco – Bebida. Bij het aanhoren van dit nummer uit 1980 denk je meteen aan de finish van een Tour de France etappe. Acapulco was een productie van producers en componisten Martin Agterberg en Eddie Ouwens die voor deze productie ondermeer de populaire Chileense band Los Jaivas lieten meespelen. Maar niet alleen Radio Tour de France gebruikte het nummer want Jan Veldkamp zette het in 1987 in als filler op naar het nieuws op Radio Monique. acapulco bebida Magica Monique-19870816-1500-1811-JanVeldkamp-HitMuseum.mp3 1.34 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1982 scoorde Jaap Eggermont wederom een enorme hit met Stars On 45 III: In Tribute To Stevie Wonder. Het nummer werd gezongen door Tony Sherman die tijdens een bezoek aan de Soulshow live in de uitzending een jingle opnam. Hier hoor je hoe dat destijds ging: http://soundcloud.com/simonfex/the-making-of-a-soulshow (Met excuses voor de ruis.) SF PS: Heeft iemand de uiteindelijke versie, in goede kwaliteit, beschikbaar?