Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.147 discussies in dit forum
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
-
-
-
-
Aan het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig mocht Veronica eens in de 4 weken de nachtuitzending op Hilversum 1 verzorgen, van 12 tot 7. Voor mij waren dat zéér gedenkwaardige nachten, en dat kwam met name door de programma’s van Lex Harding (Countdown), Leo van der Goot en Ad Bouman. Laatstgenoemde maakte een wat vreemd programma waarin hij op een hoorspelachtige manier, gelardeerd met muziek, een verhaaltje vertelde. Weird, maar wel leuk. (Leuk om ook die eens te posten.) Hoogtepunten waren voor mij toch wel de uitzendingen van Leo van der Goot: man wat draaide die goede muziek (Johnny Nash ‘Keep falling in and out of love’) en wat deed…
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
-
-
Goedenavond, Uit pure nostalgische redenen ben ik op zoek naar de eerste 10 CD's van de Omnimusic Library. Het gaat hier niet om de broadcast lengtes (59 en 29 sec.) maar om de complete composities. Als je van de CD's af wil vind ik het prima, maar dat hoeft niet wat mij betreft. Reden is dat we de broadcast lengtes helemaal grijsgedraaid hebben (in mijn jonge jaren bij de lokale omroep) en ik nu op zoek ben naar de andere versies om de verzameling compleet te maken. Wie kan en wil mij helpen? Groet, André
-
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet voor welk programma of item of door welke zender, deze mooie fill is gebruikt? http://snd.sc/15xLTp5 Heb geen idee door wie dit is gemaakt. Het zou SOB of TM of Trendsetter geweest kunnen zijn. Vermoedelijk ken ik de fill van een piratenstation en/of alleen van een Top Format-demo?? Wie weet meer? SFx
-
-
Peter Holland gebruikte deze fill jarenlang in zijn VARA programma's. Hier een zeer gruizige opname uit uitzending http://snd.sc/1cZEZLm Weet iemand wat dit is, wie het heeft gemaakt enz? Zou hem graag compleet en in superb kwaliteit willen bekomen. SFx
-
Bijgaand een fragment uit de Soulshow of Europarade met Ferry Maat uit 1978, waarin een filler te horen is. Weet iemand wie of wat dit is? Het is hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van een broadcastlibrary-LP, maar gewoon van een handelsplaat. Wie-o-wie? SF
-
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
-
Deze track komt van een Production Source LP af en is door de TROS gebruikt voor een jingle. Het enige wat ik mij van de jingle kan herinneren is dat die kippengeluiden of tok-tok bevatte. Tja, het klinkt vaag, ik weet het. Wie weet welke jingleik bedoel? https://soundcloud.com/simonfex/tm-production-source-track-tros-jingle SF
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-