Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Ray L. Falcon – Soleado (todo el tiempo del mundo). Afkmostig uit Spanje nam Ray L. Falcon dit nummer op in 1974 op het Olympo platenlabel. In mei van het jaar gebruikte Peter van Dam de instrumentale versie als afsluiter van zijn programma ‘Met Peter Gaat Het Beter’ op Radio Mi Amigo. Ray L. Falcon - Soleado (todo el tiempo del mundo). Originating from Spain, Ray L. Falcon recorded this song in 1974 on the Olympo record label. In May of the year, Peter van Dam used the instrumental version to close his programme 'Met Peter Gaat Het Beter' on Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5bb841c6-b1b9-42b8-95ad-25cad6917537
-
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
- 1 follower
-
-
John Dummer’s famous music band – Nine by nine. Een compleet hoofdstuk kan er worden geschreven over de activiteiten van Anthony John Dummer, geboren in 1944. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw in tal van bands actief en werkend met een grote variatie aan andere muzikanten. Ook werkte hij enige jaren als promotiemanager voor de platenmaatschappijen MCA en Elektra. Nine by Nine is in 1971 uitgebracht en dit instrumentale nummer werd door Joop Verhoof op Radio Mi Amigo gebruikt in juni 1976 als afsluiter van de allerlaatste ‘259 voor of tegen’. John Dummer's famous music band - Nine by nine. An entire chapter could be written on the activit…
-
- 0 antwoorden
- 581 weergaven
- 1 follower
-
-
Maart 1991 werd het jinglepakket 'Track to the future' bij Veronica in gebruik genomen. Dit custom jinglepakket werd door Impact Creative geleverd die Thompson Creative in Nederland vertegenwoordigde. De jingles werden door Johnny Hooper gecomponeerd. Recent kwam ik een aantal jingles van dit pakket tegen met andere teksten of logo. Ik vraag mij af of deze ooit door Veronica op Radio 3 gebruikt zijn want ik had ze zelf nog nooit gehoord. Ik vermoed dat deze resings uit '92 / '93 komen. Voor de vergelijking heb ik ze achterelkaar gemonteerd. Eerst de originele versie en daarna de versie met alternatieve tekst of logo. …
-
-
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Weet iemand wie dit 7 Up spotje heeft ingezongen, vooral het stemmetje van het meisje in het begin is erg mooi. Juul?? https://pixeldrain.com/u/TovWf6KM
-
-
- 3 antwoorden
- 802 weergaven
-
-
Bij deze 2 sets met jingles van Radio Europa 80 en Euro Radio. Project van een aantal Nederlanders in Italië. Radio Europa 80 https://pixeldrain.com/u/xywCahT5 Euro Radio https://pixeldrain.com/u/f18jdPjd Cas
-
-
- 1 antwoord
- 657 weergaven
-
-
Begin jaren 70 is er een plaat (45) uitgebracht ter promotie van Radio Veronica, Tom Collins sprak dit in het Engels(?) in. Hij vertelde over Veronica dat het een goed commercieel medium was om zaken mee te doen en te adverteren. Ik ben op zoek naar een opname hiervan. Wie weet wat ik bedoel, en heeft deze eventueel. Dank alvast voor de genomen moeite.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik ben deze jingleset kwijt: De nummer 10 t/m 1 jingles waarbij elke jingle eindigt met het nummer in sonovox. Werden vroeger ook vaak golflengte jingles van geknipt. Iemand?
-
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik had deze genoemd in de thread over Marex, een promo voor World Music Radio van ruim 12 minuten. Deze komt van een R2R band uit de collectie van Eugèn Bruggeman. WMR World Music Radio Promo
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts 2012 Voice of Peace Volume 4. Vierde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2019 Voice of Peace Volume 5. Vijfde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2015 Voice of Peace Twilight time. Volume 1 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voice of Peace in het programma Twilight Time. 2018 Voice of Peace Twilight time Volume 2 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voic…
-
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er iemand nog opnames van; Radio del sol uit Ninove Radio Saventas iit Zaventem Radio pajottenland Radio plus uit Oudenaarde Dank bij voorbaat
-
- 0 antwoorden
- 479 weergaven
-
-
De enige Veronica "Muziek Privé" die ik heb kunnen vinden. Als tune werd hier "Murder She Says" (aka Miss Marple's Theme) van Ron Goodwin gebruikt. Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/Y9qq1nsi
-
-
- 2 antwoorden
- 660 weergaven
-
-
Ron Grainer - Happening Sunday. Door Dave Gregory gebruikt voor zijn zondagavond programma op RNI. Dave verbleef maar enkele maanden op de Mebo II in de tweede helft van 1970. Een Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/eGSdVxEq
-
- 0 antwoorden
- 394 weergaven
-
-
Fabiana Palladino - I Can't Dream Anymore 2024. De Londense muzikante Fabiana Palladino, dochter van basgrootheid Pino, werkt al jaren nauw samen met de semi-reclusieve Jai Paul. Pallidino staat onder contract bij het Paul Institute label en zij en Paul brachten in 2023 het duet "I Care" uit. Palladino gevolgd door de release van haar titelloze debuutalbum in 2024 waarop ook ‘I can’t dream’ is terug te vinden. Het bijzondere aan dit nummer is dat niet alleen de Ross Revenge te zien is in de video van het nummer, maar ook dat Fabiana haar nummer deels in de studio zingt op het radioschip. Fabiana Palladino - I Can't Dream Anymore 2024. London-b…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Timebeats, the – Foottapper. Er zijn vele gitaarhits in de loop der decennia gecoverd. Eén daarvan is het door de Shadows groot gemaakte ‘Foottapper’. De originele versie kwam in 1963 uit en behaalde de eerste plaats in de Britse hitlijst. In Noorwegen liggen de roots van The Timebeats, een band die voornamelijk covers speelde. Op de lp Magical Moments uit 1963, een lp die niet alleen gevuld werd door deze groep maar ook door The Highlights, staat de uitvoering the Timebeats van Foottapper. In het programma ‘Gouden van Dagen’ op Mi Amigo 272 gebruikte Ferry Eden deze versie zowel als begin- en eindtune. Timebeats, the - Foottapper. There have been many guitar …
-
- 0 antwoorden
- 4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vangelis – to the Unkown man. Deze Griekse componist werd al uitgebreid belicht in de zeezenderdiscografie. Echter het nummer ‘To the unknown man’ met een telkens herhalend kort thema, stond er nog niet in. Het nummer is afkomstig van zijn derde solo lp ‘Spiral’ uit 1977 en werd door Ton Schipper gebruikt als een van de eindtunes voor zijn middag programma op Radio Mi Amigo in september 1978. Vangelis - To the Unkown Man. This Greek composer has already been featured extensively in the Discography. However, the song 'To the unknown man' with a repeated short theme, was not yet in it. The song comes from his third solo LP 'Spiral' from 1977 and was used by Ton …
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
International Studio Orchestra – Sound City. Een compositie van John Reids uitgevoerd door the International Studio Orchestra onder leiding van Jack Trombey. Het staat op de lp Music Making uit 1965 uit de serie productiemuziek van Music de Wolfe uit London. Het nummer werd op Radio London gebruikt als tune voor de Colgate Palmolive Requestshow, die werd gepresenteerd door Tony Windsor. Helaas geen opname wel eventueel bij mij aan te vragen via HKnot..Home.nl International Studio Orchestra - Sound City. A composition by John Reids performed by the International Studio Orchestra conducted by Jack Trombey. It appears on the 1965 LP Music Making from Music de…
-
- 0 antwoorden
- 10,7k weergaven
-
-
hallo forum een vraag om mijn bizarre verzameling aan te vullen heeft iemand een Mah-ná mah-ná versie en wel van en het Nederlandse - Confetti Combo andere versie ook welkom JOHAN
-
-
- 1 antwoord
- 512 weergaven
-
-
Jan Akkerman – Crackers. In 1977 kwam, op het Atlantic label, de solo lp van Jan Akkerman met zijn naam als titel op de markt. Akkerman, vooral bekend als gitarist van de formatie Focus, had daarvoor al in bands gespeeld als Johnny and the Cellar Rockers, Hunters en Brainbox. Crackers werd gebruikt door Eric Mess op Radio Mi Amigo 272 in de zomer van 1979 en wel al uur vuller op naar de commercials en het tijdsein op het volle uur, in zijn programma Stuurboord. Jan Akkerman - Crackers. In 1977, on the Atlantic label, Jan Akkerman's solo LP with his name as the title was released. Akkerman, best known as guitarist of the formation Focus, had previously played i…
-
- 0 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn vrouw kijkt volgens mij al sinds de eerste uitzending GTST. Ik heb het, denk ik 1 jaar volgehouden, maar ik realiseer me dat de tune best mooi is en meestal ook mooi ingezongen. Ik herinner mij dat jaren geleden er klachten waren van kijkers over de nieuw ingezongen tune (klonk vals) en deze later is overgedaan. Afijn, Lisa Boray was misschien 1 van de bekendste zangeressen die de tune inzong. Heeft iemand misschien de tunes in goede kwaliteit van de verschillende zangeressen die deze ingezongen hebben?
-
-
- 2 antwoorden
- 656 weergaven
- 1 follower
-
-
Tumbleweeds – Mojave. Een kort en krachtig instrumentaal werkje van de uit Kaatsheuvel afkomstige Tumbleweeds. De groep werd in 1967 opgericht maar behaalde haar grote successen nationaal en internationaal in de mid jaren zeventig. Op Radio Mi Amigo werd ‘Mojave’ gebruikt in de sportshow bij de ‘Sport Quiz’. Het voorlezen van de winnaars van een vorige uitzending, die een lp kregen toegestuurd en vervolgens het stellen van een nieuwe vraag. De presentatie was in handen van Johan Friso en Willem Kapel. Tumbleweeds - Mojave. A short and powerful instrumental from Kaatsheuvel-based Tumbleweeds. The group was formed in 1967 but achieved its great success nationall…
-
- 0 antwoorden
- 494 weergaven
- 1 follower
-
-
Begin juni 1974 draaide Bart van Leeuwen in het programma Ook Goeiemorgen nummers van het Carpenters album Now & Then. Hij sloot af met Yesterday Once More/Reprise van die LP. Een radiofragment: https://pixeldrain.com/u/ZyQ5i9B1
-
- 0 antwoorden
- 491 weergaven
-
-
Ray Conniff and the Singers – Love (can make you happy). Eén van de mooiste songs uit 1969 die in de uitvoering van de formatie Mercy de tweede plek behaalde in The Billboard Hot 100. Hetzelfde jaar kwam andermaal een lp uit met Connif uitvoeringen van hits. Zo stond op deze lp getiteld ‘Jean’ ook het nummer Love (can make you happy). Het nummer werd gecomponeerd door Jack Sigler jr. Het werd op RNI in gezet door Mike Ross voor de productie van de jingle ‘RNI you’re gorgeous you’re beautiful. Ray Conniff and the Singers - Love (can make you happy). One of the most beautiful songs from 1969, which reached the second spot on The Billboard Hot 100 in the performa…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ruth White - Variations on Couperin's Rondeau en aan het einde Anvil Chorus van het album Short Circuits. In 1971 op Radio Veronica te horen in een promo voor het weekblad 192. Radiofragment: https://we.tl/t-6LPq7hXx3F
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ringo Star – You’re sixteen. In 1960 was het al een hit voor Johnny Burnette en een jaar later in Europa. In 1973 deed Ringo Star het nog eens dunnetjes over en de luisteraars van Radio Mi Amigo zongen driftig mee bij het aanhoren van zijn versie. Op de intro sprak Ringo trouwens een boodschap in voor de luisteraars. Ringo Star - You're sixteen. It was already a hit for Johnny Burnette in 1960 and a year later in Europe. In 1973, Ringo Star did it again, and Radio Mi Amigo listeners sang along adrift when listening to his version. On the intro, by the way, Ringo spoke a message to the listeners. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fc7…
-
- 0 antwoorden
- 567 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze Pams 28 "Chaser" instrumental logo werd door Klaas Vaak gebruikt voor een van z'n jingles. Een radiofragment: https://pixeldrain.com/u/9Mx9qoZ5
-
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
-