Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast TheMitchHD
    Started by Gast TheMitchHD,

Goedendag, Ik ben op zoek naar alle jingles van 538, SlamFM, Veronica en NPO Radio 2 voor mijn verzameling. Her liefste de jingles vanaf 2013. Groetjes, Mitchel

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  2. Started by hans knot,

Bob Miller And His Millerman – Peridot. Het gaat hier om een Britse formatie die in de eind jaren vijftig van de vorige eeuw van de vorige eeuw voor het eerst van zich liet horen. Ze maakten zowel eigen platen als verzorgde de instrumentale achtergrond voor platen van andere artiesten. Dit nummer staat al in de discografie maar er kan aan worden toegevoegd dat het ook werd gebruikt op Radio 270 voor een promotiespot ten bate van ‘The Radio 270 Set’ een prachtig informatieboekje over het station en de deejays. Bob Miller The 270 Set + PaulBurnett.mp3 1.86 MB [verborgen inhoud]

3. Started by hans knot,

Sounds Orchestral – Solitaire. Dit nummer is afkomstig van de in 1965 uitgebrachte LP ‘Impressions of James Bond’ en is gecomponeerd door P.Jay. Sounds Orchestral kennen we ondermeer van het nummer ‘Cast your fate to the wind’, een instrumentale versie van het succes van Shelby Flint. Het orkest werd in 1964 opgericht door John Schroeder en Johnny Pearson. ‘Solitaire’ werd gebruikt in 1967 op Radio Caroline North voor de productie van de jingle: ‘It’s happening on the Prince Tony Show’. sounds orchestral solitaire 1967 Radio Caroline North - It's Happening On The Price Tony Show II.mp3 288.37 kB [verborgen inhoud] 07-05-2017 Geen verwijzin…

4. Started by hans knot,

Spike Jones and his City Slickers – My old flame. Ook in dit nummer van Spike Jones zijn volop geluidseffecten aanwezig die bruikbaar zijn voor het maken van vreemde jingles. Zo is er voor het programma Joepie, dat in september 1973 in de avonduren vanaf de Mi Amigo werd uitgezonden in presentatie van Bart van der Laar, de spot ‘nou nou, tjonge tjonge. Wat vind ik nou. Een Suzie wafel in mijn Joepie?’ gemaakt. Het nummer ‘My old flame’ werd al in 1947 uitgebracht. [verborgen inhoud]

5. Started by hans knot,

Frank Chacksfield and his Orchestra – Ticket to ride. Er zijn vele instrumentale versies van dit Beatles succes en deze uitvoering van Chacksfield en zijn orkest klinkt heerlijk. Op de avond voor Kerstmis 1972 werd er in de studio van de MEBO II hard gewerkt aan de productie van een speciale spot voor het programma, dat de volgende ochtend via de World Service zou worden uitgezonden in presentatie van AJ Beirens en Marc van Amstel. Camping with RNI kreeg diverse versies waarbij één als tekst had: ‘You're camping in Europe now with AJ and Marc, what else then is there to do on RNI, we got a ticket to camp we got a ticket to camp on the MEBO II’. Je begrijpt dat ‘Ticket to …

6. Started by hans knot,

Mood Mosaic – Bond Street P.M. De in 1943 in Straatsburg geboren Mark Wirtz produceerde prachtige werken waaronder de nooit afgemaakte ‘Excerpt from a teenage opera’. Hij huurde als het ware diverse artiesten in voor de verschillende projecten die dan onder de naam ‘Mood Mosaic’ een plaat opnamen. Zo ook met de Britse gitaristen Vic Flick en Jim Sullivan. Het nummer ‘Bond Street P.M.’ werd door Tony Allan gebruikt in het voorjaar van 1971 op RNI in zijn ochtendprogramma wanneer hij toe was aan de dagelijkse ‘Housewive Spot’. [verborgen inhoud]

7. Started by ZyZx_,

Denk niet dat veel mensen dit verborgen geluidje op de NPO Podcast site kennen. Vandaar dat ik hem ff deel met het forum [verborgen inhoud]

8. Started by chaldy,

Wie o wie kan me helpen mijn pc was gecrast en oeps alle met bvb de 2 sec jingle Tros en kruip in de huid van met juist en onjuist foetsie help me aub wie kan ze posten bvd groetjes

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Goud van Oud keert vanaf 2 februari terug op Radio Veronica. Om alvast in de stemming te komen is hier de tune van dat programma. Althans, dit was het geval eind jaren '80. SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Vincent,

Weet iemand de naar en uitvoerende van deze plaat: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by hans knot,

Billy May’s Orchestra – The girls against the boys. Iedere keer weer genieten als er een nummer wordt gevonden van dit orkest dat was ingezet voor productiewerk. Een compositie van Richard Lewine en Arnold Horwitt uit 1960 die ook voorkwam op de lp ‘The girls and boys on Broadway’. Deze plaat werd op Capitol Records uitgebracht. Schoon schip was een programma van Radio Veronica dat in het midden van de jaren zestig van de vorige eeuw muziek bracht voor iedereen. Presentatoren waren onder meer Gerard de Vries, Tineke en Chiel Montagne. En dit nummer van Billy May werd ingezet als tune. Billy May's Orchestra - The girls against the boys. Enjoy every time a song …

12. Started by skybird,

Hier een montage van een aantal jingles van het Power pakket van de Voo. Deze keer een aantal acapella jingles. Dirk http://www37.zippyshare.com/v/3592408/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Started by chaldy,

Hallo mensen wat heb ik genoten van dit jingleblok jullie ook mijn dank aan Hans maar ik heb een vraag of er iemand de jingle heeft hoe de naam van Keizerstad is ontstaan bv de K is van Keizer Karel de e is van de i is van enz enz tot de naam van keizerstad te voorschijn word getoverd bvd en misschien meer jingles van deze zender het haalt heel wat in me los gaane op zippy of mp3 bestand nogmaals bedankt heerlijk heerlijk groetjes van Chaldy.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  14. Wes Montgomery – Just walkin’. Als je dit prachtige nummer beluistert en je ogen sluit krijg je de neiging om te gaan wandelen. Het nummer is afkomstig van de LP Bumpin’ die op het Verve label uitkwam. De muziek van Wes is uitermate geschikt voor het maken van jingles. En dus gebruikte Mart Smeets deze muziek voor het maken van de jingle: ‘Vanmorgen lekker lui luisteren, straks de wei in’. En dat voor gebruik in het programma Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld op Radio Noordzee in 1972. Wes montgomery just walkin Algemeen Dagblad Sport En Sportwereld Sportshow - De Wei In.mp3 476.91 kB [verborgen inhoud] 04-05-2017 [verborgen inhoud]

15. Started by skybird,

Hier een collage van bekende en minder bekende jingles uit de goede tijd van de Tros. Waar is die tijd naar toe? Dirk http://www45.zippyshare.com/v/71016239/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Bert Klaver,

Beste mensen, Getriggerd door de podcast "Radioreuzen" en met name aflevering #16 - 'Tunes Top 100' over de meest veelzeggende radiotunes in 100 jaar tijd, ging ik nog eens door mijn eigen archief. Ik stuitte op een tune die ik in 1988 bij de NCRV gebruikt in de nachtuitzendingen van Nachtexpress (tussen 2 en 4 uur), maar waarvan ik niet meer weet wat de titel en uitvoerende is. Benno Roozen heeft vorige week ook al flink mee gezocht en deed navraag bij Ad Roland. Helaas, we zijn er nog steeds niet achter. Wie kent het en heeft het origineel voor me? Hier staat'ie: Alvast reuze bedankt, Bert Klaver

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by hans knot,

Ritchie Family, the – Brazil. Een compositie van Ary Barrosso en Bob Russell dat door de Ritchie Family in 1975 op het 20 Century label werd uitgebracht en redelijk hoog scoorde in diverse landen. Het was niet alleen op single leverbaar maar ook op de gelijknamige lp. Peter van Dam, op Radio Mi Amigo, gebruikte het als filler in zijn programma ‘met Peter gaat het beter’. Niet alleen om te draaien richting de klok van het hele uur maar ook om vrouwelijke bezoekers van de studio in Playa de Aro groeten aan vrienden te laten doen. The Ritchie Family waren drie dames die door Jacques Morali waren samen gebracht en als groep actief waren vanuit Philadelphia. Ritchi…

18. Started by hans knot,

Mark Wirtz His Orchestra and Chorus – The real Mr.Smith. Dit nummer staat al in de discografie maar er kan aan worden toegevoegd dat het door Martin Kayne op RNI als filler werd gebruikt. Mark Wirtz the real Radio Nordsee Int 220m MW =-- Martin Kayne Tues 13th April 1971.m4a 497.57 kB [verborgen inhoud] Geen you tube link

19. Started by hans knot,

Beachboys – I get around. Heerlijke klassieker van The Beachboys, opgenomen op 2 april 1964 en gecomponeerd door Brian Wilson en Mike Love. Uitgekomen onder meer op de lp ‘All summer long’ op het Capitol label. Jaren later, in 1978, werd het nummer op Radio Caroline gebruikt voor de promotiespot ten bate van ‘Caroline’s Jeans Offer, verkrijgbaar in vier verschillende kleuren’. [verborgen inhoud]

20. Hugh Maskela and the Union of South Africa – Johannesburg Hi-Lite Jive Typisch een nummer waarvan je denkt, waar ken ik dat toch van. Wel het nummer ‘Johannesburg Hi-Lite Jive’ is afkomstig van de 13de lp van Hugh Maskela, die in 1971 werd uitgebracht op Chisa Records. Het nummer werd door Ferry Maat op Radio Noordzee gebruikt voor het inspreken van een commercial: ‘Automobilisten opgelet. Geen geluid in uw auto? Dan goed nieuws: Prinzsound. Een sublieme, compacte autoradio voor midden en lange golf…’ Hugh Maskela and the Union of South Africa - Johannesburg Hi-Lite Jive Typical of a song you think of, where do I know it from. The song 'Johannesburg Hi-Lite J…

21. Started by hans knot,

Jacques Loussier Play Bach Trio – Air on A G String (J.S.Bach). Andermaal een mooie uitvoering van een compositie van Johannes Sebastian Bach door het trio van Jacques Loussier. Dit nummer werd op RNI gebruikt voor de productie van een promotiespot voor de Stevi Merike show. Een spot die bijna onverstaanbaar is en zelden werd gehoord. Jacques Loussier Play Bach Trio - Air on A G String (J.S.Bach). Again a beautiful performance of a composition by Johannes Sebastian Bach by the trio of Jacques Loussier. This song was used on RNI for the production of a promotion spot for the Stevi Merike show. A spot that is almost unintelligible and seldom heard. [verb…

22. Started by hans knot,

Jean Jacques Perrey – Gypsy in Rio. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. ‘Gypsy in Rio’ werd uitgebracht in 1968 op het Vanguard label en wel op de lp ‘The Amazing New Electronic Popsound of Jean Jacques Perrey’. Het werd in 1974 op Veronica ook gebruikt voor de jingle ‘Live vanaf de Norderney Leo de Later’. Leo was aan boord gekomen als nieuwslezer en was incidenteel met een live programma te beluisteren. Jean Jacques Perrey - Gypsy in Rio. This song is already in the list and can be added. Gypsy in Rio' was released in 1968 on the Vanguard label on the album 'The Amazing New Electronic Popsound of Jean Jacques Perrey'. It was also used in…

23. Gast simonfex

Hier nog wat meer mooie, orkestrale tracks uit het TM custom pakket voor WBZ. (Helaas afkomstig van een g-ruizige cassette..) https://soundcloud.com/simonfex/wbz-tm-custom-2-diverse SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Gast simonfex

Stenders & van Inkel, op het nieuwe oudeRadio Veronica? SF

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Chicago Transit Authority – Liberation. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Stevi Merike die Liberation gebruikte op RNI toen hij op 20 juni 1971 een prachtig overzicht voorlas van de gehele Top 50 van die week. Een lijst met als nummer 1 destijds ‘Double Barrell’ van Dave and Ansel Collins. Chicago Transit Authority - Liberation. This number is already in the discography and can be completed. It was Stevi Merike who used Liberation on RNI when he read a beautiful overview of the entire Top 50 of that week on June 20, 1971. A list with 'Double Barrell' by Dave and Ansel Collins as number 1 at the time. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.