Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Les Brown jr. – Night train. Inderdaad de zoon van de weloverbekende Les Brown and his Big Band. Junior nam in 1963 de LP ‘Wildest Drums Yet’ op en daarop stond ‘Night Train’. Het werd door Carl Conway gebruikt voor het inspreken van een spot speciaal voor Caroline Club Members om ze destijds kennis te laten maken met een nieuw tijdschrift, Music Echo. Les Brown jr. – Woodchopper’s ball. Gelijk aan een eerdere vermelding van Les Brown jr. en het nummer Nighttrain kwam Woodchopper’s Ball van de LP ‘Wildest Drums Yet!’ uit 1962. Ga er vanuit dat Carl Conway in 1965 de LP gewoon op de draaitafel liet liggen om nogmaals een promotiespot voor Caroline Clubmembers i…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Jacques Loussier Play Bach Trio – Air on A G String (J.S.Bach). Andermaal een mooie uitvoering van een compositie van Johannes Sebastian Bach door het trio van Jacques Loussier. Dit nummer werd op RNI gebruikt voor de productie van een promotiespot voor de Stevi Merike show. Een spot die bijna onverstaanbaar is en zelden werd gehoord. Jacques Loussier Play Bach Trio - Air on A G String (J.S.Bach). Again a beautiful performance of a composition by Johannes Sebastian Bach by the trio of Jacques Loussier. This song was used on RNI for the production of a promotion spot for the Stevi Merike show. A spot that is almost unintelligible and seldom heard. [verb…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Bryn Haworth – Anywhere you want to be. Track van de eerste solo lp van deze Britse zanger en songwriter, getiteld ‘Let the days go by’. Hij liet zich wel ondersteunen door diverse artiesten en een van hen wordt ‘Mother Nature’ genoemd en daarmee wijst het onder meer op de zee geluiden, die op het strand van Malibu werden opgenomen. De lp werd in 1974 op het Island label uitgebracht. Al jaren ligt er een Loving Awereness jingle in het zoekmapje waarbij eindelijk de oplossing is gevonden. ‘Anywhere you want to be’ werd door Tony Allan gebruikt op Radio Caroline voor de jingle: ‘Loving Awareness is a habit, a habit, a habit. Bryn Haworth - Anywhere you want to b…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie oh wie heeft voor ons de muziek, who has this record? Gnomes of Zürich – High Hopes. Te betwijfelen valt of deze groep destijds uit Zwitserland afkomstig was. Eerder valt te denken aan het volgende en dat daar de groepsnaam door is ontstaan: "Gnomes (Kabouters) van Zürich" is een denigrerende term die soms wordt gebruikt om Zwitserse bankiers te beschrijven. De term werd in 1964 bedacht door de Britse Labourpartijpoliticus George Brown in reactie op een bijeenkomst over een valutacrisis, die het Britse pond pijn deed en die werd gezien als een gevolg van valutamanipulatie door Zwitserse banken. In ieder geval was het zo dat in 1967 Mc Bebb, di…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste mensen, Getriggerd door de podcast "Radioreuzen" en met name aflevering #16 - 'Tunes Top 100' over de meest veelzeggende radiotunes in 100 jaar tijd, ging ik nog eens door mijn eigen archief. Ik stuitte op een tune die ik in 1988 bij de NCRV gebruikt in de nachtuitzendingen van Nachtexpress (tussen 2 en 4 uur), maar waarvan ik niet meer weet wat de titel en uitvoerende is. Benno Roozen heeft vorige week ook al flink mee gezocht en deed navraag bij Ad Roland. Helaas, we zijn er nog steeds niet achter. Wie kent het en heeft het origineel voor me? Hier staat'ie: Alvast reuze bedankt, Bert Klaver
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ben op zoek naar de opname Veronica van Cornelis Vreeswijk. De "normale" uitvoering,maw niet de Radio Veronica uitvoering of de Zweudse versie. Alvast mijn dank Paul de Haan.
-
Een beauty uit TM's Winning Score voor KKZO. http://snd.sc/16UDlcz SFx
-
Hugh Maskela and the Union of South Africa – Johannesburg Hi-Lite Jive Typisch een nummer waarvan je denkt, waar ken ik dat toch van. Wel het nummer ‘Johannesburg Hi-Lite Jive’ is afkomstig van de 13de lp van Hugh Maskela, die in 1971 werd uitgebracht op Chisa Records. Het nummer werd door Ferry Maat op Radio Noordzee gebruikt voor het inspreken van een commercial: ‘Automobilisten opgelet. Geen geluid in uw auto? Dan goed nieuws: Prinzsound. Een sublieme, compacte autoradio voor midden en lange golf…’ Hugh Maskela and the Union of South Africa - Johannesburg Hi-Lite Jive Typical of a song you think of, where do I know it from. The song 'Johannesburg Hi-Lite J…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat zonet te luisteren naar het nummer Paperback writer van de Beatles uit 1966. Een nummer dat niet verscheen op het album Revolver, raar toch. Het nummer was ik aan het vergelijken tussen de stereo en de mono versie. Ik persoonlijk vind de mono versie beter,het klinkt voller,vooral de bas gitaar van McCartney klinkt hier heel goed. Later zei Paul dat hij het afgekeken had van Brian Wilson van de Beach Boys.(pet Sounds) Stereo klinkt dus niet altijd beter dan de mono uitvoering,zeker met muziek uit de jaren 60. Ik heb een stukje stereo en een stukje mono versie opgenomen,oordeel zelf. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Stenders & van Inkel, op het nieuwe oudeRadio Veronica? SF
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Denk niet dat veel mensen dit verborgen geluidje op de NPO Podcast site kennen. Vandaar dat ik hem ff deel met het forum [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag, Ik ben op zoek naar alle jingles van 538, SlamFM, Veronica en NPO Radio 2 voor mijn verzameling. Her liefste de jingles vanaf 2013. Groetjes, Mitchel
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Weet iemand de naar en uitvoerende van deze plaat: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
radio contact filler gemaakt door ton schipper op muziek van the shadows(wonderful land) http://www49.zippyshare.com/v/76813720/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
John Huband Scottish Sound – Radio Scotland Polka. Dit nummer is dus een ode aan Radio Scotland. Het kwam in 1966 uit op het LP label, onderdeel van Polydor. De achterkant van het nummer werd op Radio Scotland gebruikt als tune van het programma Ceilidh. (zie onder categorie 5). [verborgen inhoud] met dank aan Vincent en Willy
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit was (voor zover ik weet) de lieveling van 26 april 1975 op Radio Mi Amigo. Ik kan echter niets terugvinden van deze artiest en song. Is er iemand ie meer weet van deze single? Een scan van de cover of label?
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
'An Rande der Nacht' blijft een onvolprezen easy listening programma. De tune aan het einde van de show met de afkondiging blijft me helaas onbekend. Wie helpt me om deze 'instrumental' op te sporen? Met hartelijke dank voor de inspanningen en vriendelijke groeten Filip
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Gary Moore – Hurricane. Een nummer afkomstig van de eerste solo lp van de Ierse gitaris Gary Moore uit 1978, die eerder een LP maakte met de Gary Moore Band. Ik werd al gewaarschuwd door de ontdekker van de tune deze niet voor het slapen gaan te draaien. Een bak herrie gaat als een orkaan door de speakers. Het nummer werd in 1979 op Radio Caroline gebruikt om er over heen de verschillende optredens van de Caroline Roadshow te kunnen aankondigen. Gary Moore Hurricane Caroline Roa dshow - Mei 1979.mp3 1019.63 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wendy Carlos – William Tell Overture. De overture uit de gelijknamige opera van Givachino Rossi in een jaren zeventig van de vorige eeuw gestoken jasje door Wendy Carlos werd door Andy Archer gebruikt om tijdens de eerste kerstdag 1973 een speciale uitzending te verzorgen waarbij bemanning en deejays de groeten aan de familie konden doen en de champagnekurken konden knallen. wendy Carlos wilhelm tell Caroline-19731225-AndyArcher-NormanBarrington-74min.mp3 3.33 MB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Frank Chacksfield and his Orchestra – Ticket to ride. Er zijn vele instrumentale versies van dit Beatles succes en deze uitvoering van Chacksfield en zijn orkest klinkt heerlijk. Op de avond voor Kerstmis 1972 werd er in de studio van de MEBO II hard gewerkt aan de productie van een speciale spot voor het programma, dat de volgende ochtend via de World Service zou worden uitgezonden in presentatie van AJ Beirens en Marc van Amstel. Camping with RNI kreeg diverse versies waarbij één als tekst had: ‘You're camping in Europe now with AJ and Marc, what else then is there to do on RNI, we got a ticket to camp we got a ticket to camp on the MEBO II’. Je begrijpt dat ‘Ticket to …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wij zijn op zoek naar de volgende reclames in een betere kwaliteit. Minstens FM, liever studio. Wie kan ons helpen? Ze zijn bestemd voor een remake van een RNI Top 50 uit 1972. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] https://pixeldra.in/u/IvENGe [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Nog een lekker setje oldies, [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik had deze genoemd in de thread over Marex, een promo voor World Music Radio van ruim 12 minuten. Deze komt van een R2R band uit de collectie van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Wat onbekende fill van Hitradio Veronica uit 1994 of 1995, met mooie tempowisselingen, gemaakt door Top Format. https://soundcloud.com/simonfex/hitradio-veronica-filler-1995 Groet SF
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Wes Montgomery – Just walkin’. Als je dit prachtige nummer beluistert en je ogen sluit krijg je de neiging om te gaan wandelen. Het nummer is afkomstig van de LP Bumpin’ die op het Verve label uitkwam. De muziek van Wes is uitermate geschikt voor het maken van jingles. En dus gebruikte Mart Smeets deze muziek voor het maken van de jingle: ‘Vanmorgen lekker lui luisteren, straks de wei in’. En dat voor gebruik in het programma Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld op Radio Noordzee in 1972. Wes montgomery just walkin Algemeen Dagblad Sport En Sportwereld Sportshow - De Wei In.mp3 476.91 kB [verborgen inhoud] 04-05-2017 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-