Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.105 discussies in dit forum
-
Het is 12 jaar geleden dat Radio 10 Gold de middengolffrequentie 1008 AM in gebruik nam. Hierbij de jingles die toen door Top Format op de tracks van The Only One van JAM en Top Gold werden ingezongen: [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Wie weet de titel en uitvoerenden, van de tunes en fillers die werden gebruikt in het Radio Oost programma "Toppers van toen, treffers van nu" in de periode dat dit programma werd gepresenteerd door Bert Wijfjes. Mn. een tune met een panfluit is niet te achterhalen. Trouwens goed concept en top presentatie !
-
Hierbij het eerste deel van een montage met de belangrijkste vormgeving en een aantal radiofragmenten van De Avondspits met Frits Spits: [verborgen inhoud] Het gaat in dit deel om de periode 29 mei 1978 t/m 2 april 1988. Grt, Peter
-
- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Ik zoek de single versie, en voor zo ver ik me kan herinneren is dat zonder piano intro. De LP versie heb ik, dus die zoek ik niet! Reacties graag via PM.
-
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Plaatje stond in de Tipparade van 1975. Kan iemand me een mp3 bezorgen?
-
- 1 antwoord
- 946 weergaven
-
-
-
Een fragment van 4 minuten met een eind- en een begintune. Weet iemand welke dit zijn? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Hierbij een montage van jingles en promo's die Eddy Keur maakte en gebruikte toen hij in de jaren '80 voor de KRO op Radio 3 werkte. [verborgen inhoud] Ik vond het vermakelijke radio, maar sommige vonden het helemaal niets. Het freaken met jingles en fillers van bijvoorbeeld Firstcom. Vaak gebruikte Eddy bekende fillers van Tanner of gewoon jingles van Veronica en de TROS of stukjes uit een demo die Topformat op cassette uitbracht. De grappen over medewerkers van andere omroepen begrepen de gewone luisteraars waarschijnlijk niet, maar waren voor insiders van de radio wel grappig. Er is uit die tijd helaas weinig bewaard gebleven. Heeft er nog iemand j…
-
- 15 antwoorden
- 5,8k weergaven
-
-
In 2001 een LP opgenomen met een 200 jingles. Ik weet niet meer van wie. Liep daar tegen aan toen ik wat oude mappen uit mijn archief doornam. Wie weet van welke LP dit is? Zeezender jingles - 200 jingles (kant A).mp3 [verborgen inhoud] Zeezender jingles - 200 jingles (kant B).mp3 [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ik vond in ons Veronica archief een radio-promo voor een LP uit mei 1969 van Neil Young. Leuk om te horen. http://www15.zippyshare.com/v/40666411/file.html Juul ps. kijken of onze Henk R. ( mijn oude dorpsgenoot) deze ook download.........hi
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Not sure if this will have been offered here before, but what the heck. Here's a Joe Meek produced jingle for Tony Windsor, sung by Glenda Collins. Recorded in 1966 and, as far as I know, never used. [verborgen inhoud] Cheers, Shaun
-
Weet iemand de naar en uitvoerende van deze plaat: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Gisteren kwam hij voorbij: de vraag van een luisteraar over de jingle Een hele goede middag. Op 1:30 in de uitzending hoor je het: Ela Ela van Axis. [verborgen inhoud] Gerard Ekdom gebruikt de Een hele goede morgen versie. Op 15 april 1972 werd deze plaat gekozen als Alarmschijf op Radio Veronica en als Kanskaart van Ferry Maat op Radio Noordzee. Radiopedia: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
-
-
Full package [verborgen inhoud] Full versions [verborgen inhoud] Top 4000 [verborgen inhoud] Groet, Wim
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo radiovrienden, Wie weet er meer te vertellen (dan dat erover via Google te vinden is) over het leuke plaatje Hoo Doo Drums van de Crash Brohers uit 1974? Wie gingen er bijvoorbeeld schuil achter de bandnaam Crash Brothers? Het plaatje Hoo doo drums is ooit gebruikt als tune op de radio. Hieronder in vogelvlucht wat ik al weet. Weet jij meer? Laat het me weten, s.v.p.. Alvast bedankt! Benno Label: Pink Elephant – PE 22.820, Dureco – DU 24.627, etc. Country:Netherlands Released: 1974 Genre: Rock, Blues Producer: Tony Atkins Tune van : Gerard de Vries
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
Dit is mijn laatste JUMBO LP opname van jingles, t.w. more all time favourite jingles. LP More All Time Favourite Jingles.mp3 [verborgen inhoud] More All Time Favourite Jingles - label.jpg [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
gezocht stefan leur zo gek als een deur jingles op zip of als mp3
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo Leden, Ben op zoek naar een single track van Bobby Vinton met But I Do wie kan mijn helpen met deze track. ik laat wel weten dat ik een mp3 tje heb van dit nummer maar deze is zo dof en een zwaar geluid. wie kan mij verblijden met een wat schelle uitvoering alvast bedankt johan - mailtje graag naar - johanvkoot1@gmail.com
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
De JUMBO LP met 100 offshore radio jingles. LP 100 Offshore Radio Jingles.mp3 [verborgen inhoud] R-2218193-1270480413_jpeg.jpg [verborgen inhoud] R-2218193-1270480421_jpeg.jpg [verborgen inhoud] R-2218193-1284466067_jpeg.jpg [verborgen inhoud] R-2218193-1284466120_jpeg.jpg [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hierbij de JUMBO LP met RNI jingles. LP RNI jingles.mp3 [verborgen inhoud] RNI jingles - label.jpg [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hier weer een LP uit de JUMBO records serie met Jingles., t.w. jingles van Caroline en Mi-Amigo LP Mi Amigo Jingles.mp3 [verborgen inhoud] Mi Amigo Jingles - label.jpg [verborgen inhoud] Caroline Jingles - label.jpg [verborgen inhoud] LP Caroline Jingles.mp3 [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Bij toeval stuitte ik vandaag in mijn database op een nummer van Johnny Bristol uit 1974 met de titel "Hang on in there baby". Met enige verbazing kon ik niet anders concluderen dan dat Tom Merriman (de componist van The Power) héél goed naar dit nummer geluisterd heeft. Ik heb beiden middels een edit in een file gezet: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
LP van jumbo records met jingles. All Time Favourite Jingles - label.jpg [verborgen inhoud] LP All Time Favourite Jingles.mp3 [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-