Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
ben op zoek naar een mp3tje van Rosita met de plaat Wij gaan weer de ether verlaten. wie heeft deze toevallig als mp3?
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Het nummer If there is something van Roxy Music werd in de jaren 70 rond middernacht als eindtune gebruikt van een programma bij de publieke omroep. Weet iemand voor welk programma?
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Titel vervangen en tekst aangepast Roy Budd – You look good to me. Een nummer van de allereerste elpee van de Britse jazzpianist Roy Budd uit 1967, een elpee waarvoor hij samen met onder meer Tony Hatch de arrangementen schreef, getiteld ‘Pick yourself up’. Hij was toen nog maar twintig jaar oud en had nog een lange carrière voor de boeg waarbij hij vooral veel muziek voor ontelbare films schreef. In 1972 trouwde hij met de Duitse zangeres Catherina Valente, maar na zeven magische jaren was het voorbij. Het komt niet vaak voor dat er een promo wordt beschreven zoals gebruikt op Radio 355. In ieder geval pakte Dave MacKay (David Gilbee) de elpee erbij toen hij een pro…
-
- 0 antwoorden
- 460 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Op 1 mei 1991 lanceerde RTL 4 de radiozender RTL 4 Radio, een non stop kabel en satelliet radiostation. De slogans waren onder meer "Doe je zelf een plezier met RTL 4" en "Vrienden voor het Leven", tevens een verwijzing naar het gelijknamige succesvolle televisieprogramma dat op RTL 4 werd uitgezonden. De radiojingles waren gedeeltelijk gelijk aan de tv-jingles van RTL 4. De muziek is gecomponeerd door Hans van Eijck, die in die tijd veel voor RTL deed. https://pixeldrain.com/u/wzdEyzTg
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
RTL heeft - op het korte bezit van 538 na- geen gelukkige radiogeschiedenis gehad in Nederland. Wat mid jaren 2000 een positieve uitzondering had kunnen worden was RTL FM, dat echter zijn etherfrequenties uiteindelijk moest afstaan aan 100% NL. (als ik goed ben geïnformeerd) Het eerste jinglepakket van RTL FM werd samengesteld uit een aantal JAM-pakketten voor het legendarische KOST 103 in LA. Hier een korte impressie: http://snd.sc/1dsS6Vy SFx
-
RTL heeft een nieuwe tune laten maken voor het nieuws. Niet echt Bizonder als je het mij vraagt. Dirk http://www19.zippyshare.com/v/97560885/file.html
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Op zoek voor mijn dochter naar een tune die ooit door het orkest Ruud Bos is opgenomen voor De Efteling (dat fijne deuntje dat in je hoofd blijft hangen na een bezoek aan "Carnaval Festival"), kwam ik ook de tune van De Fabriek tegen. Ik had hem vroeger als single en was heel trots dat ik hem (nog voordat er CD's waren:-) op een DAT had. Ik weet niet of iemand hem al eens heeft aangeboden, maar het blijft een leuk deuntje. In die tijd was het ook een leuke serie bij De Tros. Thema uit 'De Fabriek'.mp3 Groet, Ger
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts Sabby Jones – Sailing for the Peace. Dit lied was in de nadagen van de Voice of Peace, zeg maar de begin jaren negentig van de vorige eeuw, populair onder de deejays van het vredesstation. Nadere informatie rond de zanger, die het leven aan boord van de Voice of Peace bezingt, is onvindbaar.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie niet genoeg kan krijgen van kerst, jingles, kerst, production library tracks, kerst, radioprogramma's en kerst commercials: http://sammyreed.com/christmas/index.htm SF
-
Bert Kaempfert and his orchestra – Holiday for bells. Dit nummer werd al uitgebreid belicht in de discografielijst en kan worden aangevuld. Holiday for bells kwam in december 1971 weer voorbij en wel bij RNI. Er werd aangekondigd dat op Kerstavond om kwart na negen er een speciaal interview door Robb Eden zou worden afgenomen met Santa Claus, juist voordat deze aan het werk zou gaan. De spot werd gemaakt met behulp van de klanken van ‘Holiday for bells’. Bert Kaempfert and his orchestra - Holiday for bells. This song has already been extensively discussed in the discography list and can be completed. Holiday for bells came to RNI again in December 1971. It was…
-
- 0 antwoorden
- 802 weergaven
- 1 follower
-
-
Kai Warner Orchestra – Santa Lucia. De oudjes onder ons hoorden dit nummer voor het eerst in de muzikale filmcomedie met dezelfde naam uit 1956 in de uitvoering van Vico Torriani. De uitvoering van Kai Warner en zijn orkest, de bandleider die eigenlijk Werner Last heette en een broertje van James (Hans) Last was, werd op Radio Noordzee door Jan van Veen gebruikt voor het inspreken van een inhuis reclame van de eigenaar van de Nederlandse service, Strengholt. Reizen het ideale blad voor de vakantie! kai warner santa lucia RNI-19710306-0924-0957-JoostDenDraaier&JanVanVeen.mp3 625.06 kB https://filesender.surf.nl/?vid=529016ce-e9fd-cb4…
-
- 0 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar een scan van het singlehoes van 2 Beatlesnummers: Twist and Shout en Yesterday. Nou is er genoeg op het net te vinden maar ik zoek van beide de 1976 Nederlandse uitvoering.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Enige tijd terug van Juul een doosje met Daverende Dertig lijsten kregen. Inmiddels ben ik gestart met scannen en had ze beloofd te delen. De eerste serie, 25-07-1974 - 20-12-1974 http://www.mediafire.com/?ahnjqjpftfpbmna
-
- 14 antwoorden
- 5,4k weergaven
-
-
Rhythm Heritage – Theme from Rocky (Gonna Fly now). Tijd voor het maken van een nieuwe jingle voor het programma Scheepsplaat op Radio Caroline en dus pakte Marc Jacobs de LP ‘Last night on earth’ uit 1977 van Rhythm Heritage uit de discotheek van de Mi Amigo en maakte er met het nummer ‘Theme from Rocky’ de volgende jingle mee: ‘Van 9 tot 10 Scheepsplaat, een non-stop muziek programma voor fabrieken en bedrijven’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=2df48c35-7840-bfcb-21bd-3f777116dab8
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Teddy Moore et son Orchestra – Mister Leclerc. Dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgebrachte lp op het Dim Records label met als titel ‘Themes…..made in France’. Van dit Franse orkest kwam in de jaren zestig een aantal lp’s uit. Het nummer ‘Mister Leclerc’ werd door Gerard de Vries gebruikt voor zijn zaterdagochtendprogramma en begon met een lange intro: “Schoon schip het zaterdagochtendprogramma van Radio Veronica. Met Hollandse allerlei, verzoekplaten, country toppers en nieuwsberichten. Top 40 hits, interviews en nog veel meer. Schoon Schip, een programma van Gerard de Vries.” Teddy Moore et son Orchestra - Mister Leclerc. This song comes from the 196…
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
- 1 follower
-
-
Billy May’s Orchestra – The girls against the boys. Iedere keer weer genieten als er een nummer wordt gevonden van dit orkest dat was ingezet voor productiewerk. Een compositie van Richard Lewine en Arnold Horwitt uit 1960 die ook voorkwam op de lp ‘The girls and boys on Broadway’. Deze plaat werd op Capitol Records uitgebracht. Schoon schip was een programma van Radio Veronica dat in het midden van de jaren zestig van de vorige eeuw muziek bracht voor iedereen. Presentatoren waren onder meer Gerard de Vries, Tineke en Chiel Montagne. En dit nummer van Billy May werd ingezet als tune. Billy May's Orchestra - The girls against the boys. Enjoy every time a song …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo vrienden en vriendinnen de hr van Someren wel bekend denk ik, had een mooie jingle van Ronald ??? even vergeten , deze Ronald zong het over zijn schoonmoeder zo van goooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast er achteraan, deze man heeft hier een leuk moppie erover gemaakt hij ging zo van goooi van Someren uit het raam en zijn platen er achteraan , nu mijn vraag wie o wie heeft deze jingle voor me. Graag transparant op pix of zippyshare bvd groetjes Chaldy..
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ben op zoek naar de "schreeuw" jingle van Somertijd / 3FM.. Deze wordt vaak gebruikt op de vrijdagmiddag/avond in de uuropener (weekend kickoff) Voor de WK heb ik hem nodig als schreeuw/shout... alvast grote dank ! het is een algemene scream (shout) die ze door het intro knallen (yieeeehaaaaaaa) als opener vh weekend. Weet dat somertijd en 3FM de zelfde gebruiken... beetje zoals dit:
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Ray Anthony and his Orchestra – Dragnet. Thema van de politieserie Dragnet dat in 1953 door Ray Anthony en zijn orkest op plaat werd gezet. Het werd gecomponeerd door Walter Schumann en vijf jaar later gebruikt op Radio Mercur als tune voor het science fiction verhaal dat in delen werd voorgelezen, met de nodige sfeergeluiden, door Axel Stroby. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=3572aefe-c7ea-489c-0e9a-df77f74fdeb3
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
John Schroeder Orchestra, the – Agent 00 Soul. Dit nummer kennen we natuurlijk vocaal in de uitvoering van Edwin Star uit 1964 op Tamla Motown. Deze instrumentale versie van het orkest van John Schroeder is in 1965 opgenomen en uitgebracht op Piccadilly. Op Radio Scotland gebruikte Alan Black het als tune voor het nachtprogramma ‘Northern Lights’. John Schroeder Agent 00 soul Scotland-08011966 0000-0200 AlanBlack NorthernLights.mp3 1.24 MB https://filesender.surf.nl/?vid=1963c1e2-7b7a-d9e8-ba00-00002b858bd9
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978. Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen? Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie. De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten. Aanvullende informatie is van harte welkom!!
-
-
- 18 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Scott Shannon (eens de lieveling van veel DJ's in Belgie en in Nederland) presenteerde wekelijks de Rockin' America Top 30 Countdown. Dit is een montage van het JAM jinglepakket dat speciaal voor deze syndicated show gemaakt werd : naar mijn smaak één van de beste pakketten van de jaren '80 http://snd.sc/MDa64I Groeten Simon PS: Opname is wat stoffig..
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
George Martin Orchestra, the – Scrambled Eggs (Yesterday). Radio 310 was een soort van grap van het team van Radio City. Er werd net gedaan of men te maken had met testuitzendingen van een nieuw station in mei 1966. Radio 310, zo vertelden de programmamakers, had ook een eigen stationtune. Daarna werd het nummer ‘Srambled Eggs’ gedraaid dat een instrumentale versie is van de Lennon-McCartney compositie ‘Yesterday’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=ab9e84a0-0761-49d8-9cb8-bb40aa6c719c
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-