Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
https://www.youtube.com/@EllisFeaster/playlists
-
- 0 antwoorden
- 318 weergaven
-
-
Goedendag allen, Vervolg van de zomerschoonmaak. Bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Hiervan veel beluisterd en het mag weg. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij batch 5 van 5 van ca. 15 Gb. Batch is om downloaden eenvoudiger te maken in 3 delen. Dus 3 links. Links is geldig TOT 30 september 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Veel succes. Dit was 'm voor nu. Maar er wordt straks nog meer geruimd, dus 'wordt vervolgd'. Dank aan de liefhebbers di…
-
- 0 antwoorden
- 197 weergaven
-
-
-
Goedendag allen, Vervolg van de zomerschoonmaak. Bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Hiervan veel beluisterd en het mag weg. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij batch 4 van 5 van ca. 8,5 Gb. Link is geldig TOT 27 september 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Veel succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: https://www.swisstransfer.com/dl/01a048e5-c9c9-7051-a15f-cc2b0896d460 Naa…
-
-
- 3 antwoorden
- 297 weergaven
-
-
Goedendag allen, Vervolg van de zomerschoonmaak. Bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Hiervan veel beluisterd en het mag weg. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij batch 3 van 5 van ca. 13 Gb. Link is geldig TOT 23 september 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Veel succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: https://www.swisstransfer.com/dl/01a034fe-ed5c-70ea-8218-4825d5f9aaaf (link…
-
-
- 12 antwoorden
- 835 weergaven
- 2 followers
-
-
Goedendag allen, Vervolg van de zomerschoonmaak. Bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Hiervan veel beluisterd en het mag weg. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij batch 2 van 5 van ca. 10 Gb. Link is geldig TOT 20 september 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Veel succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: https://www.swisstransfer.com/dl/01a02332-d98a-732b-8f2a-19f63212f85b Naam…
-
-
- 7 antwoorden
- 689 weergaven
- 1 follower
-
-
bron Spreekbuis. Leuk klusje er bij voor Ferry Maat Bonaire krijgt eigen noodzender op de middengolf - Spreek...
-
- 2 antwoorden
- 264 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Spreekbuis. Na bijna 60 jaar lijkt radiocarrière Felix Meurders te ei...
-
-
- 7 antwoorden
- 765 weergaven
- 2 followers
-
-
Goedendag allen, Vervolg van de zomerschoonmaak. Bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Hiervan veel beluisterd en het mag weg. Het worden 4 of 5 batches, Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij batch 1 van ca. 11 Gb. Link is geldig TOT 16 september 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Veel succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: https://www.swisstransfer.com/d/5708b15f-375f-41d…
-
-
- 6 antwoorden
- 863 weergaven
- 2 followers
-
-
https://proton.me/nl/l/free-private-email-alt?utm_campaign=nl-nl-2c-mail-gro_dis-g_acq-mofu_exp_signup_a&utm_medium=dis_ad&utm_source=outbrain.com&utm_content=0070360cecc3a72304e52fd994926a28a1&utm_term=NL_Telegraaf.nl+%28Mediahuis+Nederland+B.V.%29_Buitenland&visitorId=ob-v4-jqqV934-1078460136-1-18
-
-
- 9 antwoorden
- 444 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: NOS https://nos.nl/artikel/2625772-zangeres-en-idols-jurylid-jerney-kaagman-79-overleden Ik bewaar erg goede herinneringen aan Jearney. We namen in 1988 een concert van Earth & Fire op en mixten dat af in de NCRV studio 1. ( daar zit nu TALPa met o.a. Hart van Nederland. Ook maakten Herman Dales en ik de POSTER serie Montery in 1989 met haar. Zoals mijn vrouw net zei , zij kende Jerney ook goed, "ze is weer bij Bert". (Bert Ruiter was haar partner en overleed in 2022 ) Hier een paar foto's.
-
-
- 7 antwoorden
- 657 weergaven
- 1 follower
-
-
Het schijnt dat niemand weet dat politiek activist tegen het establishment, Nigel Farage, Lagerhuis lid was van de plaats waar in het verleden behoorlijk tegen het establishment werd aan geschopt.Want als er iets anti het establishment was dan waren het wel de Pirates of off shore zenders als London en Caroline. En laat die nou net bij Clacton voor de kust hebben gelegen, eigenlijk het nabije Frinton on Sea. Niemand heeft het erover in de media, vreemd genoeg refereerd Farage daar zelf ook niet aan.
-
-
- 5 antwoorden
- 425 weergaven
-
-
bron; NH - Gooi. https://nhgooi.nl/nieuws/6401376/zwemster-voormalig-politica-erica-terpstra-verhuist-naar-rosa-spier-huis
-
- 0 antwoorden
- 325 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag benieuwd naar de maandelijkse update van De Pirate radiohall of fame..... maar ik denk dat ze hun beveiliging niet op orde hebben. Dit is het resultaat... (was vorig jaar ook een aantal dagen) Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 443 weergaven
- 1 follower
-
-
Het is hier redelijk stil. Zijn er veel mensen met "verlof?"
-
-
- 10 antwoorden
- 662 weergaven
- 1 follower
-
-
In één van m'n postings op het Tapedeckforum kwam ik een filmpje van Techmoan tegen over deze Japanse Audio Cassette cleaner uit de jaren '80, de JAPT JT-1000 Of het ook echt werkte heb ik geen idee van.
-
-
- 4 antwoorden
- 361 weergaven
-
-
Als ik 't artikel van vandaag (27 Juli 2026) op de blog van Forgotten Hits lees begrijp ik hoe men in de US probeert de AM radio voor sommigen wat "aantrekkelijker" te maken 🤣 https://forgottenhits60s.blogspot.com/ zie net onder de tekst: And finally, as any great radio engineer will tell you, the key to BECOMING a great radio engineer is knowing how to work the knobs ...
-
-
- 1 antwoord
- 262 weergaven
-
-
bron: ABC news ABC NewsCarly Simon reveals she's been diagnosed with Parkinson's...The singer is speaking publicly for the first time about living with the disease.
-
- 2 antwoorden
- 339 weergaven
- 1 follower
-
-
Een tijd geleden zaten in een batch cassettes, die mij werd gevraagd te digitaliseren, een aantal rode BASF LH Super cassettes, zulke: Ik kende dit type cassette en ook de rode R2R tapes van BASF. Als de leeftijd van de cassettes/banden vordert kan de magneetband de glijlaag kwijtraken en dan gaan de cassettes enorm piepen bij het afspelen. Let wel dit is een ander probleem dan banden die gaan "plakken" vanwege het sticky shed probleem. Ik heb toen het proberen te digitaliseren opgegeven. De eigenaar van de cassettes heeft inmiddels drie andere personen laten proberen om de cassettes te digitaliseren maar dat is niet gelukt. Hij is erg gehecht aan de opnamen, dus zijn …
-
-
- 54 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ik ben bezig een aantal negatieven, die Helmut op 10 oktober 1994 aan boord van de Communicator maakte, te digitaliseren en zie daar deze persoon aan boord (rechts op de foto): Ik vraag me af of dit soms Wolter Kroes is. Wie weet het?
-
-
- 3 antwoorden
- 397 weergaven
-
-
Mocht iemand nog een dubbele exemplaar (nog) hebben liggen van een Veronica-gids of een TROS-kompas, ik houd mij aanbevolen om een exemplaar te ontvangen. DM mij gerust als je wat hebt. Voorkeuren: Voor TROS-Kompas: Begin jaren '90 (ca. 1990 - 1994) Uitgelicht onderwerp: Opening Televisieseizoen (ca. September; zo was er bijv. in een Veronica-gids in September 1996 een klein gedeelte gewijd aan de kortstondige zender Sport 7) Anderzijds houd ik mij ook aanbevolen voor gedrukte exemplaren van Hitlijsten (Top 40, TROS Top 50 of Nationale Hitparade/Top 100, of evt. exemplaren van buitenlandse lijsten)
-
- 0 antwoorden
- 264 weergaven
- 1 follower
-
-
Gratis af te halen bij mij thuis in Bunschoten of op te sturen met vergoeding van de verzendkosten door de ontvanger. Wie het eerst op deze posting reageert mag ze hebben.
-
-
- 10 antwoorden
- 826 weergaven
-
-
Ik zet dit in de Stamtafel omdat dit denk ik meer over de platenmaatschappijen gaat dan Veronica, maar misschien vergis ik me daarin? In de plakboeken van Ad Couwenberg ben ik een aantal voorbeelden van "raamposters" tegengekomen, die met vinyl uitgaven en Veronica te maken hebben Het enige voorbeeld van promotie voor een RNI treiterschijf, dat ik ooit ben tegengekomen, is deze singlehoes: Als ik 't me goed herinner heb ik ook wel 's troetelschijf vermeld zien staan op een single. Maar "raamposters" in de platenwinkel voor RNI/HIII gerelateerde platen kan ik me niet herinneren. Wie wel?
-
-
- 18 antwoorden
- 883 weergaven
-
-
Weet iemand hoe ik dit kan downloaden? https://www.facebook.com/reel/593681834680151
-
-
- 10 antwoorden
- 732 weergaven
- 1 follower
-
-
Nu ik ga beginnen aan het inscannen van de plakboeken van Ad Couwenberg duikt bij mij de vraag op wat ik ga doen met al die gerasterde foto's. Bij de gebruikte druktechniek voor veel oud materiaal worden er geen grijstinten gedrukt maar worden er met "puntjes", die in grootte en afstand variëren grijstinten "gesimuleerd". Zo'n gerasterde foto kun je zo schep mogelijk, met raster, inscannen. Maar je kunt ook proberen om het ongerasterde beeld terug te krijgen door middel van bewerking met software. Hier een voorbeeld. De "Fanclub" foto's van Don Allen zijn gerasterd en dan ziet een scan eruit als links hieronder: Een scan van dezelfde foto rechts heeft de volgende bewer…
-
-
- 4 antwoorden
- 368 weergaven
-