Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Vrienden, met zo'n dag als vandaag vergeten we hoe de wereld er 4 jaar geleden op de dag af er uit zag. Dit was op 24 maart 2008. Juul
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Tip voor de liefhebbers: Uitzending: zaterdag 19 september 2015, 22.30 uur, NPO 3 Regisseur Brett Morgen maakte deze nieuwe documentaire naar aanleiding van het 50-jarig jubileum van de Rolling Stones (2012). Hierin probeert hij te achterhalen hoe het was om een Rolling Stone te zijn en kijkt terug op het leven van de band. Een muzikale reis, bestaande uit uniek archiefmateriaal, ondersteund door openhartig commentaar van de bandleden. De stroom aan zelden vertoonde beelden van de Rolling Stones vormt het hart van de documentaire Rolling Stones – Crossfire Hurricane. De documentaire laat zien hoe de Rolling Stones met nummers als ‘Angie en ‘Satisfaction’ uitgroeiden …
-
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ik heb ook een KPN gerelateerd mailadres. Bij een "dochter" van KPN. Maar mooi dat ik geen mail meer heb. Behalve m'n Norderney en Gmail dan. Hier kun je alles lezen: http://tweakers.net/nieuws/79944/kpn-haalt-maildienst-offline-na-publicatie-accountgegevens.html Juul
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ik kijk en lees wel eens op het forum Radiofreak. Wat zitten daar een stelletje betweters zeg. Ik krijg ook steeds het gevoel dat het allemaal van die lokale jongetjes zijn die de hele dag niks anders te doen hebben dan radio luisteren en dan ook nog pretenderen dat ze de "radio wijsheid" in pacht hebben. Enfin, Radiofreak dus. Ook zoiets laat ze daar eens nalezen en zoeken hoe ze iemand z'n naam correct spellen. Alweer Ad Bouwman met een overbodige "w". Zo, dit moest ik effe kwijt. https://www.radiofreak.nl/eva-cleven-wint-marconi-award-voor-aanstormend-talent/
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Vanmiddag was ik in het ziekenhuis te Apeldoorn om m'n andere oog te laten opereren aan staar. Twee weken geleden was m'n eerste oog aan de beurt. Zoiets duurt maar 15 minuten en wordt uitgevoerd met "plaatselijke verdoving". Echt waar! En dat is fascinerend. Je ziet er niks van want je oog wordt gewoon verblind en dus ziet je niks. Je andere oog zit onder het operatie laken. Gewoon met je kleren aan wel met een operatie hemd en hoppa! En direct daarna naar huis! Eerder al was ik al een kind zo blij toen m'n eerste oog was gedaan. Ik zie weer echt mooie kleuren, ondertitels zie ik weer en een auto in de verte heeft weer twee koplampen ipv vier! Morgenochtend mag …
-
Een uitgave van het blad Baffle uit 1975 met daarin onder andere: Programmering Radio Veronica van april 1961 De Marex Kombinatie Nieuws over Radio Mi Amigo Geschiedenis Mi Amigo-schip Statuten Vereniging Voor Vrije Radio Een doorzoekbare PDF: http://www.mediafire.com/?i46zmobi0aumssu Ik heb nog meer van dit soort oude bladen. Is er belangstelling voor?
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Een erg actuele cover. https://www.nbcnews.com/card/time-magazine-puts-family-separation-trumps-feet-literally-n885366
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Als ik iets wil weten over het weer kijk ik altijd naar: http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html Juul
-
Beste medeforummers, wie heeft voor mij Phil Woods - Round trip in een goede kwaliteit ? (bekend van Hans H.) Zelf heb ik hem wel maar in een allerbelabbertste mp3. Ooit opgenomen van een webstream. Rien
-
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Beste forum 'vrienden', Zoals jullie weten had ik tot voor kort zo'n beetje alle originele uitvoeringen/platen van alle tunes en jingles die door de zeezender Veronica zijn gebruikt. Voor wat deze collectie betreft wil ik graag, maar ook met enige schaamte, een beroep op jullie doen. Voorheen had ik alles zo'n beetje als WAV opgeslagen maar ik neem genoegen met MP3 files van minimaal 256Kbps indien van toepassing. Ik zoek dus GÉÉN Veronica jingles uit de zeezendertijd! Ik heb uit mijn hoofd een lijstje gemaakt waarvan ik bijna zeker weet dat een aantal van jullie dit gewoon heeft liggen. Dit lijstje is verre van compleet want veel dingen ben ik simpelw…
-
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Ik ben er klaar voor. Juul http://www.parool.nl/parool/nl/7184/Olympische-Spelen/article/detail/3298811/2012/08/09/Afsluiting-Spelen-wordt-reis-door-Britse-popgeschiedenis.dhtml http://www.telegraph.co.uk/culture/music/rockandpopfeatures/9462324/London-2012-Olympics-Closing-Ceremony-Its-going-to-be-cheeky-cheesy-and-thrilling.html
-
https://picasaweb.google.com/114062521136785365089/NieuweMap?authkey=Gv1sRgCKae5pmjo8Wf6QE bod gevraagd op unieke verzameling promotiemateriaal van Veronica . Betreft 43 verschillende T shirts vanaf B-A status , jong -wild ,tropical night, sportdagen,strandrace enz. Zie foto s. Ook boeken ,foto s , stickers,top 40, omslagen, slaal en petjes,jassen en gadgets. Zeer bijzondere en grote, unieke hoeveelheid. mail nicotrieneke@hotmail.com bij belangstelling
-
gisteren op TV: http://www.apparata.nl/nieuws/kijktip-rambam-brengt-foute-laptopshops-aan-het-licht-11337?google_editors_picks=true
-
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Ja, het is een hele tijd terug, er zullen hier niet veel mensen zijn die het mee gemaakt hebben en kennen. Zangeres Lydia Tuinenburg is op 76-jarige leeftijd overleden in de Verenigde Staten. De Apeldoornse zangeres scoorde in 1959 een megahit met 'Send me the pillow'. Het nummer, uitgebracht als Lydia & The Melody Strings, stond negen maanden lang in de hoogste regionen van de hitparades. Tuinenburg bracht nog enkele nummers uit, maar vertrok in 1960 vanwege de liefde naar de Verenigde Staten.
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Eén of andere brandstichter is weer actief bij Radio Kootwijk. http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1461191/Grote-heidebrand-bij-Radio-Kootwijk.htm Ee prachtig gebied waar wij geregeld wandelen. En waar presentator Jeroen kijk in de Vegte woont. Juul
-
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Geen arbeidstijd korting maar "hup d'r uit flikkeren". Da's de commercie hé. https://www.villamedia.nl/artikel/banenverlies-bij-talpa-vanwege-coronacrisis?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+villamedia%2FtctJ+(Villamedia+Nieuwsbrief)
-
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
De maand is zo goed als voorbij dus dat betekend dat ook voor de meeste radio rondes dat de vakantiestop voorbij is. Op zondag 3 september begint weer de wekelijkse DMR Ronde via DMR talkgroep 2042 Midden-Nederland. Vanaf donderdagavond 7 september is er weer de wekelijkse Arnhemse simplex FM-ronde van de VERON PI4ANH op 145.425 MHz. Verder zijn ook de simplex rondes de Gorinchemse ronde, Bar-NET ronde Noord-Brabant 145,2125 MHz, en de Waterweg ronde 144.725 MHz weer vanaf September te beluisteren. Lijst van rondes die worden doorgegeven via TeamSpeak via de server ts.zendamateur.nu:9988 ************************************************************************…
-
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
-
-
Deze avond werd ik onverbiddelijk geconfronteerd met mijn ouderdom. Of anders gezegd, met het verstrijken der jaren raak je meer en meer visueel gehandicapt. Immers, sinds 2 jaar gebruik ik te pas en te onpas een leesbril. Ik heb vroeger wel honderden soorten pluggen aan kabels gesoldeerd. Eerst de huls opschuiven, kabel aansnijden en solderen maar... Vandaag moest ik ff een kabel solderen voor tussen een geleende synthesizer en de computer. Niet zo héél erg moeilijk zou je zeggen. Toen ik klaar was had ik totaal geen signaal. Eerst controleren of ik hem wel in het juiste gaatje had gestopt, niets dus... Toen de hardware op de computer gechecked,…
-
Na vele jaren min of meer actief lid alhier meld ik mij af. Een draadje over een RNI EP en de reactie hierop van een forum administrateur is de aanleiding. Dhr Tino meent prikkeldraad om dit forum te moeten plaatsen mbt on and off topic. Zo draai je een forum de nek om. Heb grote bezwaren tegen lieden die zich niet met een volledige naam op dit forum werpen en zich vervolgens zelfs het predikaat Expert aan meten. Hoezo expert? Gevalletje te grote broek aan trekken denk ik. De oudgedienden op dit forum wens ik een goede toekomst in goede gezondheid. Paul de Haan.
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Samstag 1. September 2012 An diesem Samstag hat Europas freie Radioszene wieder ihren Treffpunkt: Die Veranstaltung findet von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr im Observatorium der Sternwarte Neanderhöhe SNH in 40699 Erkrath statt. Einlass ist ab 12.00 Uhr. Tagesprogramm: Unser Ehrengast ist Arnold Layne (Greg Bance) von RNI. Er berichtet über seine Zeit auf der MEBO II und seine Karrriere danach. Begonnen hatte er als Roger Scott bei Radio Essex, Radio 270, Radio 390 und Radio Caroline North. Widerstand von hoher See: Martin van der Ven berichtet über den Seesender der Deutschen Freiheitspartei im Jahre 1938. Nick Barker war lange Jahre Techniker beim BFBS in …
-
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
van de jingle web site geplukt, het gaat vooral om de laatste regel! 06.01.2023 – De Dik Voormekaar Show bestaat morgen – zaterdag 7 januari 2023 – precies 50 jaar. Gefeliciteerd aan beide makers, André van Duin en Ferry de Groot. Voor André van Duin was het altijd nog het leukste dat hij ooit heeft gedaan, zei hij deze week nog in “10 vragen” met Rob Kemps op SBS6. De Dik Voormekaar Show werd op 6 november 2019, toen de radio precies 50 jaar bestond, uitgeroepen tot het beste radioprogramma van honderd jaar radio. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 7 januari 1073 op zeezender Radio Noordzee Internationaal.
-
-
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Ja, dan denk je goh, waar is onze Bert Alting toch gebleven. Bert die altijd , bijna, alles over Veronica wist en zeker over oom Frans. Heeft iemand enig idee? Zo maar een vraag.
-
-
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied, en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen. Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten.
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Een legendarische plugger is heen gegaan. Een erg aardig en kundig mens. In mijn Veronica tijd ( de zeezender ) was Jan samen met  de andere legendarische pluggers Ron Mol en Ron Brandsteder een prachtig trio.En hij zat regelmatig in ons zondagmiddag programma Sangria. Jan was een klasgenoot van Ron Brandsteder die destijds bij een platenmaatschappij werkte ,CBS Inmiddels was Jan al jarenlang 1 van de beste platenpluggers van Hilversum. In de zomer van 1973 deed jan, onder invloed van drank enz. een stemtest, we hebben vreselijk gelachen, natuurlijk werd het niks want aan het eind zuchte jan;"ik ga neuken". ( Sorry voor 1 keer moet dat kunnen - Juul). Die stemte…
-
De tweede drummer van mijn favoriete nederpopband aller tijden Earth and Fire, Ton van der Kleij, is op 66-jarige leeftijd overleden. Ton verving Cees Kalis (r.i.p. 16-04-2006) in 1970 na de tweede hit 'Ruby is the one' en drumde tot 1978 bij Earth and Fire. In 2012 zond Omroep West de documentaire 'Ton van der Kleij', drummer van de band' uit. Hierin vertelt Ton openhartig over het succes met de groep, de problemen met Jerney Kaagman, zijn liefde voor de natuur en de alcoholverslaving, die hij overwon. Aanstaande zondag 19 april om 16.00 uur herhaalt TV-West deze uitzending eenmalig. Greetz, Everton
-
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
-