Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?
-
-
- 9 antwoorden
- 377 weergaven
-
-
De website van de Britse dx club is geupdated met de nieuwe a25 lijsten, https://bdxc.org.uk/articles.html
-
- 1 antwoord
- 207 weergaven
-
-
Gisteren op 16 juni 2025 is Cor Doesburg overleden. Cor was muziektechnicus en hij was ook de bedenker van de 'Doesburgse-schijf', die het monteren op band bij een Telefunken M15 recorder een stuk eenvoudiger maakte. Later heb ik Cor meegemaakt als studiochef in het Muziekpaviljoen. Ik weet nog goed toen ik in 1974 van Veronica “overkwam” en met techn. Jan de Jong † in het Muziekpaviljoen spots aan het maken was voor Tom Mulder - H’sum 3. Samen met Jan, bediende we de M15’s. Cor kwam binnen en zei;” Hier gaat het goed zie ik”……………………….Want je weet een programmamaker met z’n vingers aan de apparatuur was not done. Maar Cor had er geen problemen mee. Ik ontmoette hem in…
-
- 2 antwoorden
- 305 weergaven
- 1 follower
-
-
Eén van mij helden. En ik ben bijna een leeftijd genoot................................... In de zomer van 1967 was ik met een vriendin aan het zwemmen in Loosdrecht en hoorde ik Good Vibrations steeds op de radio. Terwijl de single al maanden uit was. De originele USA single heb ik nog steeds uit de Veronica discotheek. Brian Wilson, brein achter legen...Brian Wilson, brein achter legendarische band The Beach B...Hij wordt gezien als het brein achter The Beach Boys, die in de jaren 60 en 70 de grootste successen boekten. Ik zal 'em altijd blijven herinneren als ik ze op de radio hoorde, vandaar deze ode aan de radio. Bron: vrt https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/1…
-
-
- 8 antwoorden
- 538 weergaven
- 1 follower
-
-
Bij toeval kwam ik dit tegen op youtube: Björn Skifs, 76 jaar jong, met achtergrondkoor en orkest zingt deze hit uit 1974 nog een keer, met op de voorste rij in het publiek leden van het koninklijk huis. Ik vond en vind de uitvoering van Blue Swede nog steeds een genot om naar te luisteren, die in 1974 op de AFN helemaal geweldig klonk door die "pompende" sound processing.
-
- 0 antwoorden
- 226 weergaven
-
-
Wiens echte naam Sylvester Stewart is, is eergisteren (9 juni 2025) overleden op 82 jarige leeftijd. The Second Disc heeft een in memoriam gepubliceerd : https://theseconddisc.com/2025/06/10/in-memoriam-sly-stone-1943-2025/ Tussen mijn favoriete nummers zitten er een paar van Sly & The Family Stone zoals deze: En deze: En deze:
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
bron; USA radio museum. https://usaradiomuseum.com/june-2-1967-58-years-ago-the-day-one-album-changed-rock-music-forever/
-
-
- 17 antwoorden
- 609 weergaven
- 2 followers
-
-
Hier nog eenmaal de links naar alle foto's en bandopnames die Ben voor mij in der loop der jaren online heeft gezet. Alle rechten voor het materiaal liggen nu bij Ben. Er zijn nog onbekende foto's erbij gekommen van o.a. van Veronica's jubileumuitzending, het jaar en frequentie wet ik niet meer. Radio Paradijs Utrecht 1584 kHz, zender Montfoort VNR en later Talk Radio en het einde van Radio Kootwijk "gevierd" met een tentoonstelling en beurs. Het zijn vier foto albums in een collectie samengevat. FlickrHelmut Slawik's Radio VisualsThese are all the Radio related photo's of Helmut Slawik.
-
-
- 6 antwoorden
- 502 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet niet onder welk forumdeel dit hoort, dus start ik deze in de Stamtafel. Ik vond een op 1 april 2025 bijgewerkt overzicht van "Small shortwave stations in Europe". https://www.hfunderground.com/board/index.php/topic,138219.0.html Rink
-
- 0 antwoorden
- 241 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb er nog 8 oude boeken over en hier liggen. Nr. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 en 12. Iemand interesse?
-
-
- 6 antwoorden
- 545 weergaven
- 1 follower
-
-
Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...
-
-
- 12 antwoorden
- 746 weergaven
-
-
Deze aflevering nr 113 van 28 Maart 1975 is afgelopen nacht on-line gezet. Met in het begin prachtige opnamen van Nederland, zoals de Amerikanen het kennen (is dat Volendam?) en daarna een geweldig optreden van onze eigen Golden Earring. De presentatie is in handen van Wolman Jack.
-
- 0 antwoorden
- 158 weergaven
-
-
Deze foto's komen uit het archief van Rob Olthof. Je ziet hier, naast wat andere foto's, een aantal foto's van Randstad TV, een TV piraat in Amsterdam in de jaren '80. https://flic.kr/s/aHBqjCft2Q Het is geen radio onderwerp maar mogelijk wel interessant voor de forum bezoekers. Al is het alleen maar vanwege de apparatuur en de soldeerbout 😉
-
- 0 antwoorden
- 232 weergaven
-
-
Topaz Video AI is een softwarepakket dat ik heel vaak gebruik om oude video/filmbeelden te verbeteren. Een tijdje geleden voegde men de optie "Starlight" aan Topaz Video AI toe. Op dat moment draaide Starlight alleen nog maar op de servers van Topaz zelf, op een privé computer kon dat nog niet (die hadden daar niet voldoende capaciteit voor). Inmiddels is Starlight door-ontwikkel;d en kun je dat ook op je eigen computer draaien. Op mijn desktop met een RTX3080 NVIDIA videokaart gaat dat dan met een snelheid van 0.1 - 0.2 frames per seconde. Maar de resultaten zijn bijzonder. Op dit moment staat een opname, die van een N1500 VCR tape komt te processen. Dit is het verschi…
-
-
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Ik zie dat Pixeldrain niet meer gratis is...
-
-
- 7 antwoorden
- 657 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik weet het nog goed, ik was in de studio met technici Herman Dales en Sybrand Verwer om de DikVoorMekaar show bij de TROS voor te breiden. Tot plotseling........................ Ik besloot om Andre maar te bellen dat het niet zo gepast zou zijn om een DVMK te maken. Ik maakte een video verslag. Video montage Alex vd Hoek pixeldrain13mei2000 vuurwerkramp RA3 kopie.MP4This file has been shared with you on pixeldrain
-
-
- 2 antwoorden
- 274 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben van plan om op een aparte schijf alles over radio en TV te verzamelen. Nu staat op vele soms hele oude schijven overal wat, dus terugvinden is een dingetje, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat er verschillende manieren worden gebruikt om een naam te geven aan een radio of tv opname. Overal is iets voor te zeggen, maar ik wil één methode aanhouden als ik alles bij elkaar zet. Ik zie soms eerst de datum en tijd en daarna zendernaam, omroep en programmanaam met evt presentatoren/DJ's. Maar ook eerst omroep-radiozender-datum-tijd-overige info. En ook andere volgordes. Bij zeezenders vaak ook frequentie of golflengte. Datum wordt geschreven als 2025-04-10 of 20…
-
-
- 9 antwoorden
- 675 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kent deze Kees Groot, die op 17 Februari 1976 meedoet aan het TV programma de De-O-Show?
-
-
- 14 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 3 followers
-
-
Gered voor de ingang van een milieupark: Sharp RD-501 https://www.radiomuseum.org/r/sharp_campus_5_rd_501.html Ik heb geen kleine tape liggen om te controleren of er geluid uit komt, maar als je hem aanzet hoor je de potmeter kraken en de play, forward en rewind knoppen werken. De kap heeft een kleine beschadiging aan de zijkant. Verder is het apparaat in goede staat. Mocht iemand er interesse in hebben: het kost je een (kleine) donatie aan Radiotrefpunt + verzendkosten. Dan doe ik er nog een lege spoeltje bij. Laat maar weten via PB.
-
- 0 antwoorden
- 238 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, ik ben aan het opruimen. Is er iemand die voor de Freewave collectie nog iets over heeft? Groetjes uit Wuppertal
-
-
- 5 antwoorden
- 590 weergaven
-
-
-
https://nos.nl/artikel/2560057-rob-de-nijs-op-82-jarige-leeftijd-overleden Rust in vrede. Veel sterkte toegewenst aan de familiie, vrienden en fans. Rob V.
-
-
- 8 antwoorden
- 623 weergaven
-
-
Ik vraag me al een tijdje af hoe het met Martinja is, heb hem al een poos niet gezien op het forum. Bekend is dat hij ziek is. Mis hem wel met het aanbieden van zoveel moois. Groet, Cas
-
-
- 2 antwoorden
- 461 weergaven
- 1 follower
-
-
https://usaradiomuseum.com/the-impact-of-pams-revolutionizing-60s-radio-industry/
-
- 0 antwoorden
- 284 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit nummer kwam ik tegen op een oude cassette, helaas kom ik er niet achter wie het is, en welk liedje het is. Zeer waarschijnlijk uit Rave Radio of Tros Dance tracks. Maar zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. Wie weet wat het is,mijn dank is groot.
-
-
- 6 antwoorden
- 814 weergaven
- 2 followers
-