Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by rien1959,

Hierbij bied ik mijn Revox A77 mk4 aan. Het is een 4 spoor uitvoering met 9.5/19 cm snelheid. Hij is drie jaar geleden nog volledig nagekeken en zelfs de bandteller werkt. Als extra geef ik er een 15 cm band bij met een greep uit alle jingles, tunes en andere knutselwerkjes die ik ooit heb gepubliceerd. De prijs worden we wel eens en hij kan eventueel bezorgd worden. Rien

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Started by Harm,

Ik kan de CD nergens meer vinden maar zoek alleen dit nummer als mp3, wie o wie...

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Started by rien1959,

Jullie moeten het mij maar niet kwalijk nemen .... In een melige bui was ik opeens Veronica aan land aan het verknippen. Het zoemde al de gehele dag in mijn hoofd en ik dacht kom, we doen het. Heiligschennis dat is het ... De dames zingen nu 9 keer help voordat het hoge woord er uit komt Zo even op het gehoor alles een beetje op de juiste toonhoogte gezet en voila : Help help help Veronica aan land : http://www.mediafire.com/?rrmrv129aqxso4d de afdeling knutselwerk van de pillenfabriek groet u ! Rien

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. GroenLinks en de SP willen opheldering van staatssecretaris Teeven over de vergoeding van € 700.000 die Cees van Rij, voormalig directeur juridische zaken van Buma/Stemra, ontving na zijn vertrek. Het bedrag is nooit getoetst door een rechter en gezien de hoogte van de vergoeding lijkt er eerder sprake van een 'ordinaire oprotpremie', zo vinden de partijen. Een kantonrechter zou gezien het aantal dienstjaren en het laatste loon van € 233.900 exclusief pensioenlasten enkel een dergelijk bedrag toekennen wanneer er sprake zou zijn van verwijtbaar gedrag van de kant van de werkgever. Mariko Peters van GroenLinks en Jasper van Dijk van de SP hebben schriftelij…

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  5. Started by Rene Verstraten,

Waarde forumgenoten, ondanks een eerdere oproep ben ik nog steeds op zoek naar een single van Peter Zwerus ("Met wie, waarom en hoe"). Ik heb 'm wel toegezonden gekregen van wat vriendelijke mensen, maar helaas laat de kwaliteit (veel) te wensen over. Een MP3 op 320 kb zou mij bijzonder gelukkig maken in deze donkere dagen. De versie(s) op Youtube zijn te gecomprimeerd en dus onbruikbaar. Wie oh wie heeft de single nog ergens liggen en kan/wil 'm digitaliseren? BVD, René

6. Started by JanDoet,

Deze heb ik hier nog staan en op marktplaats gezet voor de hoogste bieder: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/radio-s/535883876-weimar-buizenradio-met-veronica-op-display.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1 JanDoet

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Juul,

Ik ben maar weer eens wezen wandelen met onze Dylan in Radio Kootwijk. Ik was er al een tijdje niet geweest en het is nu in bezit van Staatsbosbeheer. Dus van ons allemaal eigenlijk. En hond Bob van de meneer van de brandweer waar Dylan wel eens mee ravot was er even niet.....( Ze mogen niet loslopen maar we kennen boswachter Lennard dus dat scheelt.) En Lennard kent wel meer "media types" en weet daar handig mee om te gaan. ( http://veluwe.wordpress.com/2012/08/24/meneer-wijdbeens-op-bezoek-bij-staatsbosbeheer/ ) Sinds kort is Jan de Hoop "ingezetene" nadat ik meen Jeroen Kijk in de Vegte er ook al neerstreek. Enfin, wie weet kom ik Jan nog eens tegen als ik …

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by hans knot,

Wie heeft voor mij een mp3 van Oh Magdalena van George Baker? Hans Knot met dank en groet

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Started by Rene van den Abeelen,

En het jaar is nog niet om, dus opnieuw een bekende-die-overlijdt. Fontella Bass, op 74-jarige leeftijd. Hit: Rescue Me.

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by rien1959,

Een aantal jaren geleden heb ik op het andere forum de gehele lp "Vakmanschap is Meesterschap" geplaatst. Intussen zijn die niet meer beschikbaar en na een wat verfijnder nabewerking heb ik besloten alles nog eens te plaatsen, maar nu in cd kwaliteit. Vakmanschap is meesterschap opname 1 : http://www76.zippyshare.com/v/79378983/file.html Rien

• 13 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik ben voor de ABTT (AdBoumanTopTien) een hoop mensen aan het zoeken. Soms gaat dat feilloos met Internet. Ik heb er al een aantal gevonden. Maar ook loop ik tegen allerlei Link en Face book gedoe aan waar ik dan een account moet aanmaken. Maar ik wil dus niks met Facebook en Link etc te maken hebben. (zie trouwens over Facebook de Volkskrant van vandaag). Maar dat betekent dat ik niet verder kom, dus zonder een account. Of heb ik dat verkeerd? Wie legt deze "oude man" e.e.a. uit? Juul

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-37288784

• 12 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Started by Andree,

Ben opzoek naar een mp'3 van Matchbox , midnight dynamo's uit 1980 .

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by hans558,

Ik hoorde net op Radio 1 een onderwerp over Radio Kootwijk. Een nieuw boek is uit

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Rene Verstraten,

Even kort dan maar... Mij interesse voor radio is gewekt toen ik als jong jochie bij Radio Parade, de ziekenomroep in Haarlem, over de vloer kwam. Daaruit volgde een 'baantje' bij de Haarlemse radiopiraat Radio West, niet veel later werd de overstap gemaakt naar Focus 103 in Heiloo. Daarna een tijdlang syndicated programma's gedaan voor CBT in Terneuzen en bandjes gemaakt voor Radio Monique in het Belgische Oudenaarde. In 1991 ben ik bij Radio Noordzee Nationaal aan de slag gegaan. Aanvankelijk als 'presentator', later ben ik mij meer gaan verdiepen in de automatisering, werd ik de vaste technicus van Conny Vandenbos en clown 'Bassie' (een hele eer). In…

16. Wat gebeurt er als de satellieten uitvallen? De BBC onderzocht het: http://www.bbc.com/future/story/20130609-the-day-without-satellites

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Hallo cafebezoekers! Ik zal me even officieel voorstellen: Mijn naam is Rob, en sommigen kennen mij vast al wel van andere forums op zeezender of audio gerelateerd gebied. Ik ben opgericht in 1963, waarna ik in augustus 1964 voor het eerst het daglicht zag! Van de zeezenders heb ik helaas te weinig meegemaakt. Oja, vanaf het moment dat ik in de gaten kreeg wat het was en inhield, ik zal een jaar of 6 á 7 geweest zijn, ben ik gaan luisteren. Op 31 augustus heb ik, net 10 jaar en een paar dagen oud, in tranen voor de radio gezeten. Toen ik een jaar of 10 was, kocht ik m'n eerste cassetterecorder, een Philips N2203, waar ik al snel mee vastliep.. Er moe…

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Started by Juul,

Op 30 september worden alle DECCA-LONDON albums van de Stones in MONO ge-released. http://thesoundofvinyl.com/*/*/The-Rolling-Stones-In-Mono/59DL0000000?utm_campaign=AugustWeek24&utm_content=UMGUK11083-462057&utm_medium=Email&utm_source=TheSoundofVinyl180816 De zaak wordt weer flink uitgemolken. Ik heb ze al, maar dan van "vroeger"……………..

• 14 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by Juul,

Aangeboden een prachtige REVOX cassette recorder B215 in prima conditie. Her werkpaard onder de cassetterecorders met 4 motoren, na-band controle en real time display in minuten en seconden. En natuurlijk met Dolby etc. Bij serieuze belangstelling gaan we onderhandelen...... Juul

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik maakte met Ernst Jansz een Poster en het ging even over Doe Maar. Daartoe zocht ik in de NOS "fonotheek" naar live opnamen die er waren. En ja hoor, ik vond wat. Op 13 december 1980 maakte de Louis Verschuur als producer voor de VARA in de Stadsdoelen van Delft opnamen. Samen met technici Ferry Sluyter en Gert de Bruijn. Ik mocht de band gebruiken van de VARA en tot m'n verassing kwamen de aantekeningen van Louis uit de banden doos. De aantekeningen met het commentaar van Louis heb ik bewaard en kun je hier downloaden. Erg aardig om te zien dat de jongens op enig moment de band gestopt hebben en ze de muziek vrij eentonig vonden. ( Dat vind ik trouwens nu nog…

• 7 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  21. Started by Broozen,

Radioliefhebbers, Welke Nederlandse zangeres is dit (ook alweer)? Alvast bedankt voor je reactie. Benno

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Van deze radio-hit heb ik enkel een vinyl-kopie en TOPPOP-kopie. De plaat "All This Way" is nochtans ooit op CD uitgebracht (import). "Hold On To Love" heet dan wel "Aferrate Al Amor"... (maar wordt wel in het Engels gezonden, cf. de single). Stukje o.a. te beluisteren op Aferrate Al Amor_sample Heeft iemand dit nummer in CD kwaliteit? johan.cornilOPtelenet.be (Op=@) Alvast dank op voorhand. Johan (België)

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  23. Started by Harm,

Op zoek naar info om een 24 sporenrecorder te ijken kwam ik de volgende video op youtube tegen. Sgt. Pepper in 4 tracks. Voor wie wil kan zijn eigen mix maken...

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  24. Started by Gerrit Blaauw,

Ik ben degene die daar rechtsachter aan een tafeltje in dit café vanaf de opening de boel een beetje overziet. De ene keer in een groep en de andere keer alleen. Mijn naam is Gerrit Blaauw (1963) en surf één keer per dag, denk ik, naar een aantal websites met zeezenderonderwerpen. Wat een leuk café is dit. En zoals het hoort, zorgen de barkeepers voor duidelijke regels. Dat maakt het plezierig om dagelijks dit etablissement te bezoeken. Af en toe lift ik mee en download ik een leuk programma uit de oudheid. Voor de rest lees ik mee en reageer eens een enkele keer. Ik vind het een leuke break van de dag. Ik ben geboren en getogen in Oost-Groningen. Toch heb…

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by rien1959,

Terwijl ik mijn muziekarchief nog eens aan het doorspitten was kwam ik "A whiter shade of pale" tegen van Procol Harum. Voor mij nog steeds muziek waarbij de rillingen over mijn rug lopen. Waanzinnig goeie muziek die sinds 1974 zit vastgebakken in mijn diepste wezen. Terwijl ik het nummer nog eens beluisterde hoorde ik allerlei gekke foutjes in de opname en daarom besloot ik eens met alle software die ik had te kijken of er verbetering mogelijk was. Nou was het een mp3'tje en al snel viel dat door de mand. De digitale 'artefacten' waren niet van de lucht, maar toch was er iets bijzonders gaande. Na een originele cd opname te hebben gescoord heb ik de hele santekra…

• 14 antwoorden
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.