Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
http://www.geenstijl.tv/2009/11/rutger_komt_een_flitsagentje_t.html
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Veel is al gezegd en geschreven, dus voor de nieuwkomers in het kort: Radiomaker en nieuwslezer sinds halverwege de jaren '70 tot 2000, en heeft ook nog even op zee gedobberd. Was een fervent jingle verzamelaar tot halverwege de jaren '80. Vandaag de dag beroepsfotograaf met eigen onderneming.
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik heb nog een aantal Veronica/radio LP’s in de aanbieding. Nog iemand interesse? Veronica bedankt met o.a. Roek Williams en het groot koor 12 jaar Radio Veronica 192 mtr verzamel lp Radio Veronica klassiek dubbel LP Radio Veronica presents MCA Superstars 1972 Veronica 20 top hits 1974 Veronica Gouwe Ouwe 18 original hits (is al weg) Goud van Out (rood) is al weg Goud van Out (Zwart) 3 x Dank U LP Nederlandstalig (Groen) Dank U LP Engelstalig (Rood) Veronica CBS popfestival Pier Scheveningen U spreekt met Radio 539 telefoongesprekken 1979 Radio Veronica presenteert Vakantie Favorieten Veronica 40 all time greatest hits (is al weg) Popkracht…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Wie weet waar ik deze redelijk goedkoop kan kopen?
-
-
- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo
-
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Op zoek naar info om een 24 sporenrecorder te ijken kwam ik de volgende video op youtube tegen. Sgt. Pepper in 4 tracks. Voor wie wil kan zijn eigen mix maken...
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Het werd tijd, Linda Ronstatdt had al een "paar" onderscheidingen maar deze is wel heel speciaal! Ik was al fan van haar toen ze samen met The Stone Poneys "Diffrent drum" tot een hit zong. Ze kan helaas niet meer zingen. Het is haar gegund. http://touch.latimes.com/#section/-1/gallery/p2p-80873652/ http://www.nu.nl/muziek/3838103/hoge-kunstonderscheiding-countryzangeres-linda-ronstadt.html Een mooi interview uit Rolling Stone: http://www.ronstadt-linda.com/artrs75.htm De beste live uitvoering die ik ooit heb gehoord van "You're no good" kreeg ik tbv Poster uit de USA en werd gebruikt-gemaakt voor King biscuit-live. …
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo iedereen, Wij beginnen steeds meer het fenomeen STACK te ontdekken. Aangeboden via www.TransIP.nl. Hierdoor maken wij de aangeboden podcasts/shows voor een langere tijd beschikbaar en voorkomen wij veel upload, herupload, plaatsen van linkje etc-werk. Ik krijg wel eens vragen of er een stack/club aangemaakt kan worden van een bepaalde DJ / show etc. Om te voorkomen dat er clubs worden aangemaakt, waarbij het aanbod niet erg stormloopt (zie Gerard Ekdom) en hierdoor inactieve draadjes/clubs ontstaan, heb ik de onderstaande vraag aan een ieder van jullie. Ik wil eigenlijk van jullie weten wie behoefte heeft aan een club van wel…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, ik ben Joyce. Vooral een muziekliefhebster maar altijd gefascineerd geweest door radio. Zowel muziek als radio heb ik in de jaren 80 ontdekt. Ik houd vooral van radio waar met passie over muziek wordt gesproken: vroeger de VOO, tegenwoordig vooral Radio 6. Ik ben gek op “lijstjes†maar vind de “nummer 1†over het algemeen de minst interessante. (En in het "dagelijks" leven studeer ik filosofie aan de UvA). Groet, Joyce
-
Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... AanbiedingOffshoreRadioPromotions Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Vandaag is het boek 100 jaar radio van Hans Knot gepubliceerd. Vol met historische verhalen die het ons geliefd medium belichten. Via www.mediacommunicatie.nl kun je een overzicht van de hoofdstukken zien, maar ook een idee van hoe een hoofdstuk eruit zien. Bovenal hoe het boek is te bestellen www.mediacommunicatie.nl
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit zijn de mijne.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Het weblog "music machinery" schrijft regelmatig over kwantificeerbare zaken in de muziek aan de hand van muziekdatabases musicbrainz en echonest. (overigens ook een leuke post van een programmatje die 4 kwartsmaten omzet in een wals) Vandaag een bericht over het gebruik van fuck in muziek. http://musicmachinery.com/2012/04/01/is-music-getting-more-profane/
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
beste forum vrienden.ik ben op zoek naar het nummer van robert long jij en ik de laatste plaat die werd gedraaid op keizerstad in 1989.heb dat nummer ooit op cd gehad,een keer uitgeleend maar waarschijnlijk niet terug gekregen zo gaat dat soms.groetjes en alvast bedankt.
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij als mp3 de lp Sorry Veronica. Grt Rieni.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Mijn echtgenote heeft een iPhone 6. Ik heb haar een foto gestuurd per mail. Die heeft ze nu. Zit in haar iPhone mailbox. Maar hoe kan ze die foto nu met Whats app naar iemand sturen? We kunnen dat maar niet vinden.
-
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers: ik heb nog een aantal exemplaren van de Veronica Top 40 uit 1971 en 1972, in uitstekende staat bewaard gebleven, tegen een redelijke vergoeding beschikbaar. Ook nog van het weekblad de allereerste uitgave, 4 september 1971. En de boeken 'Kapers voor de kust' en 'Veronica speelbal van de golven'.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Waarde medehobbyisten, Ook ik ben hier nieuw, maar ook weer niet nieuw in de radiofora. Aangenaam, ik ben Erik, afkomstig uit Zeist en dus tussen Lopik en Hilversum geboren. Een prettig toeval was dat in Zeist en omgeving veel Amerikaanse soldaten woonden die op de Vliegbasis Soesterberg werkten, en ik dus ook daardoor veel AFN heb kunnen horen. De liefde (en misschien ook wel gekte) voor de radio ontdekte ik dan ook al vroeg. Daarbij hadden mijn ouders toen nog de VOO-gids waarin wel heel erg veel een schip was te zien waarop de letters 'Veronica' waren aangebracht. Navraag bij mijn ouders (die zelf fanatieke luisteraars van de zeezender Veronica waren), leerde mij …
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
bron: Spreekbuis. foto's : Harm ten Brink. https://www.spreekbuis.nl/koninklijke-onderscheiding-voor-studio-expert-niels-zack/
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Er zit in mijn nieuwe auto een radio met behalve FM ook DAB. Maar kan ik op die DAB elk station horen uit het land die DAB "uitzend"? Of snap ik het niet. Is er iemand die mij dat kan uitleggen op een simpele manier.......................?
-
-
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wer oder was bin ich ?? Eine berechtigte Frage. Am 10.07.1943 erblickte ich in Düsseldorf das Licht der Welt. Kindergarten - Schule - Lehre. 1963 Einberufung zur Bundeswehr. 1978 wurde nach einer Idee von mir und Klaus-Dieter Röglin beim tapezieren und Oldies hören, in seinem Wohnzimmer das "Musik-Magazin-Rock" ins Leben gerufen. 1978 wurde die erste AKAI-Anlage, bestehend aus Receiver AA-1030, Tape-Deck GXC-710 D und Tonbandmaschine GX-215 D gekauft. Die Anlage ist noch heute so einsatzbereit wie am ersten Tag. Die legendären GX- Köpfe von AKAI haben sich sehr bewährt und zeigen heute noch keine Spuren von Verschleiss. Schade,…
-
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een tweetal uitzendingen van het programma Muziek uit Zee, uitgezonden door Seaport FM. Het gaat om de uitzending van 25 april 2010 waarin Fred Bolland te gast is en de uitzending van 23 juni 2010 met Leendert Vingerling. Is er iemand die deze uitzending heeft en mij daaraan kan helpen? Groet, Jan-Fre
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
PvdA Partijkrant: 'Veronica Bull Verweij ter slachtbank' en nog 171 andere nieuwe toevoegingen aan http://www.wikiradio.nl voor de laatste update voor dit jaar. Ook een interview met Rob Out: "Ik geloof dat ik heel goed ben" 'Nieuws van Drie' over Hilversum 3, Ferry Maat Soulpagina uit de Hitkrant, de oproep van Dureco om te komen demonstreren voor Veronica in Den Haag, de reclame voor de serie over Veronica die Dureco na het verdwijnen uitbracht, Radio Nordsee als spionage nest, de entering van de Mi Amigo door de Britte, het etherimperium van wafelbakker Sylvain Tack, maar ook twee boekjes over Radio Normandië, het eerste commerciële radio station in Europa. Maar …
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Mensen komen en gaan op de zeezender/radio forums, dat is natuurlijk altijd zo geweest, maar van sommige forumleden mis ik hun reacties/bijdragen in dit forum. Bijvoorbeeld van Paul de Haan, al meer dan een half jaar niet meer (met een reden) actief hier, al leest hij nog wel mee en deelt soms wat bedankjes uit, als hij wat download. Maar zijn (uitgebreide) kennis en humor wordt hier gemist. Die andere Paul*** (bewust zonder achternaam) lijkt ook vertrokken te zijn en (ook) dat vind ik jammer, we verschilden vaak van mening over (vooral) politieke zaken, maar dat maakt het juist zo leuk op een forum zoals hier , maar we hadden natuurlijk ook g…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-