Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
Leuk boekje met een 'radio bouwschema in een beeldverhaal'. http://pasma.dyndns.org/e107_files/downloads/ham-radio/books/RADIO_BOB_N.pdf
-
Ik luister erg graag naar Rob Stenders, Leo van der Goot en Alfred Lagarde †, vooral vanwege de grote liefde voor muziek die "eruit spat". Bart van Leeuwen en Peter van Dam zijn ook favorieten van me omdat ze een goede sfeer kunnen neerzetten zonder gebruik te maken van allerlei items, "leuke" krantenberichtjes, flitsende jingles en sidekicks. Wat zijn jullie favorieten en vooral: waarom?
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Heren en dames, Vindt je dat je allang ontdekt had moeten worden en je weet niet waarom dat nog niet gebeurd is? Grijp je kans Juul http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/programma-winnen-bij-omroep-brabant/#When:07:28:29Z
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
https://www.spreekbuis.nl/vacature/medwerker-technisch-beheer-beeld-en-geluid/ en let vooral op bij de arbeidsvoorwaarden en de ATV uren.......hi
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar een kopie/ISO van een SonicStage CD. Ik bedoel dan de net-md player van Sony bestemd voor o.a. een MD Walkman. Waarom? Ik wilde net de laatste versie bij Sony ophalen om te gebruiken voor mijn HI-MD. Alleen zijn de dames/heren bij Sony zo 'slim' geweest om in maart van dit jaar niet alleen te stoppen met de productie van de MD maar ook deze software offline te halen. Betekent dus dat ik nu niet meer in staat ben om de door mij opgenomen audio van MD naar de computer te kopieren. Mocht iemand mij kunnen helpen, als de cd als iso of als zip file via bijvoorbeeld wetransfer kan worden opstuurd: graag. Wel graag de link in een pb en niet hie…
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Wie kent deze Kees Groot, die op 17 Februari 1976 meedoet aan het TV programma de De-O-Show?
-
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 3 followers
-
-
De kop boven een van de meer dan 2000 knipsels en artikelen die nu online beschikbaar zijn. De vrouwen maken "Schoon schip" is een artikel over Capitol Radio en de vrouwelijke matrozen op de King David. Deze week knipsels over de opkomst en ondergang van deze toch wat aparte zeezender. In een van de stukken wordt zelfs een verband gelegd tussen de aanslag op de MEBO en het stranden van de King David. "...maar gezien het hele gedoe rond de etherpiraten ben ik toch wel bijzonder argwanend geworden", aldus mr. Van 't Veer. Ook de opkomst en ondergang, aan het begin van de zestiger jaren, van Radio Antwerpen vanaf de Uilenspiegel, is terug te lezen in de knipsels van d…
-
- 17 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Mijn naam is Pierre,ik ben gehuwd en vader van 2 zonen en een dochter. Zoals vele anderen heb ik deze maand ook ingetekend op het nieuwe radioforum, omdat radio en muziek een passie voor mij zijn. Midden 1966 ben ik in contact gekomen met de Engelse piraten en R.Veronica. Een geweldige ervaring,de muziek,jingles,reklame en presentatie hebben op mij een geweldige indruk gelaten,die tot op heden onveranderd is gebleven. Pijnlijke ervaring was het einde van de Nederlandse zeezenders in 1974 en dan vooral R.Veronica. Een echte schande! Nu via internet diverse zenders zijn te beluisteren (R.192,Bigl ,Extra Gold..),die toch een beetje de sfeer van toen probere…
-
Voorzitter Hagoort van de NPO vindt dat het ledental van een omroep niet meer van belang zou moeten zijn bij het toewijzen van zendtijd. Het geld dat omroepen werven zou beter gebruikt kunnen worden voor het maken van goede programma's, betoogde hij. En omroepen moeten intensiever samenwerken. Oké. Maar waarom zou iemand dan nog lid worden/blijven van een omroep? Weggegooid geld, nietwaar? Wat ziet Hagoort dan als HET criterium voor zendtijdtoewijzing? De kwaliteit van het gebodene? Lijkt me zeer discutabel, want dat heeft toch echt iets te veel met 'smaak' te maken. Want 'goede programma's... wat zijn dat? Een belangrijk deel van het Nederlands publiek zal …
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Komend weekend, het eerste weekend van september, vindt de IARU regio 1 VHF-contest weer plaats op de 2 meter band (144-146 MHz). Dit beloofd veel activiteit in het SSB gedeelte (rond 144.300MHz) van de 2-meter band. Een ideale gelegenheid om leuke DX-stations te werken binnen Europa. De contest begint op zaterdagmiddag 2 september om 14.00 uur UTC en duurt tot zondagmiddag 3 september om 14.00 uur UTC. Meer contest informatie is te lezen op de activiteiten agenda van de VERON https://vhf-uhf.veron.nl/home/activiteitenagenda/
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Mediafire heeft de vrije limit op eens en zonder waarschuwing tot 10gb vrij teruggezet. Op dit moment staat er dus zo'n 23 Gb teveel. Het kan dus zijn dat oude files nu niet meer beschikbaar zijn. Eerst zal ik behoorlijk moeten gaan snijden in de files die er nu nog op staan. Dus voor ik daarmee aan de gang ga nog even de mogelijkheid nog wat files te downloaden. Even kijken of dit werkt zo, is deze link te gebruiken? Link werkt dus helaas niet.
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Een korte mijmering aan 1972. Ik keek recentelijk naar een aflevering van het Journaal waarin, naar mijn mening, iets te veel door de anchorvrouw door het beeld heen werd bewogen en dus de aandacht bij het gebrachte ‘nieuws’ deels werd weggetrokken. Waar was toch de tijd gebleven dat die man met zijn mooie witte haren, zijn prachtige – ietwat deftige – stem en voorzien van zijn hoornen bril ons, gezeten achter zijn nieuwsdesk de berichten van papier voorlas? Geen autocue, geen bewegingen in beeld, eenvoudige weergave van de weersvoorspelling en vooral de man die ons bijna dagelijks voorzag van wat men toen nieuws noemde, hoewel de berichten bij lange na niet zo re…
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
aflevering 5 van mijn programma FREAKS is te beluisteren via onderstaande link, en vanaf later vannacht ook weer via de iTunes Store, waar je 'm ook als podcast kunt binnenhalen. Hopelijk zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om naar te luisteren.
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Will Hoebee, de echtgenoot van Luv’-zangeres José Hoebee, is zondag op 64 jarige leeftijd overleden. Hoebee was muziekproducer en heeft samengewerkt met artiesten als Benny Neyman, Saskia & Serge en Nana Mouskouri.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Oh jee…..rijbewijs ingetrokken, maar van wie van de Stichting dan? "domkoppen" !!!!!
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Iedereen op het forum een mooi en gezond 2018. Mijn uitzicht……..(twee weken geleden en gelukkig geen carbid schieters )
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Erg leuk om te zien. The battle tussen Steve en Bill. Mooi gemaakt. Casual Friday: Steve Jobs vs. Bill Gates, the rap.
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Legendary composer Burt Bacharach has died aged 94 at home in LA from natural causes. The 'Say a Little Prayer' creator composed more than 500 songs during his career – and won six Grammy Awards. Oscar-winning Bacharach wrote hits such as 'Raindrops Keep Fallin' on My Head' and dozens of other hits. His publicist Tina Brausam confirmed that the iconic composer had passed away on Wednesday. Bacharach had a run of top 10 hits from the 1950s into the 21st century, and his music was heard everywhere, from movie soundtracks and radios to home stereo systems and iPods
-
-
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Er is een mooie leuke Leuke nieuwe browser "Vivaldi'. Hij-zij is er voor Windows, Linux en OSX. https://vivaldi.net/en-US/ Werkt goed met dit forum. ( Mijn Safari werkt niet goed meer kwa lay-out )
-
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
27 maart 1982, nummer 4. Een gratis weekblad met onder andere: Vrije Televisie Utrecht Milde straffen voor politici na meedoen aan etherpiraterij Delmare Top 33 Piraat Parade Margriet Eshuijs Band http://www.mediafire.com/?jxgecd7c6d9mcdg
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Gisteravond zat ik nog laat naar een documentaire te kijken bij de BBC. Het liep al tegen 12 uur en vrouw en kinderen lagen al op bed. Plotseling viel ineens de stroom uit en zat ik volledig in het donker. Voorzichtig ging ik op de tast naar de meterkast om te onderzoeken wat er aan de hand was. Gelukkig hebben we altijd een gaslamp onderin die kast staan dus na enkele seconden had ik weer licht. Er was geen enkele zekering kapot maar de aardlek lag er uit ..... huh ? Voor zover ik wist stond er niets meer te draaien in huis dus de boel gereset en alles floepte weer aan. Dus terug naar de tv en het was wachten op het opstarten van de mediabox van UPC, die w…
-
Ik hoor zojuist op 6.160 MHz een station Engelstalig met test uitzendingen "soon here will start a new radio station"... Nu 10 min. later is signaal weer volledig weggezakt, maar kwam even heel goed door... De 6.160 maar even wat vaker proberen... helaas geen opname gemaakt...
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Is er iemand die het eerste uur vanuit Rockart met Ad Bouman heeft opgenomen aub? Het zou zeer goed van pas komen bij de montage van de video over deze dag. Alvast dank.
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Voor de zaak moest ik een meetstatief maken. Men wilde een fotostatief gebruiken met daarop een vlakke plaat van 25 cm bij 25 cm. Allemaal leuk, maar zo'n statief is er niet op gemaakt. Dus aluminium van 15 mm dik genomen en dat "uitgekamerd" zodat het gewicht flink omlaag gaat maar de stijfheid blijft. De kamers werden 12 mm diep en na 40 minuten rolde de eerste plaat uit de machine : Rien (die nu hard aan het poetsen is...)
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-