Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Op 31 augustus en 1 september organiseerde Museum RockArt in Hoek van Holland het ‘Zeezender Weekend’ omdat het 50 jaar geleden was dat Veronica, Noordzee en Atlantis uit de lucht moesten. Op zaterdag waren o.a. oud Veronica medewerkers Juul Geleick en Jaap Borst aanwezig in RockArt om herinneringen op te halen. Op 1 september zond Radio Extra Gold de Zeezender Top 74 live uit vanuit het museum. In RockArt staan 2 Veronica studio’s en sinds kort het grootste model van de Norderney. Bekijk nu de foto’s. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 405 weergaven
  2. Started by Lumpie,

Ha forumleden, Heeft iemand hier toevallig het Four Tops album ''Tonight'' uit ik meen 1981 in zijn / haar collectie? Ik zoek hem eigenlijk in 320 kbps. Zou iemand dit album hier wellicht willen delen? Ik ben al een tijd opzoek naar dit album, maar kan het nergens krijgen. Bekende tracks van het album zijn o.a. when she was my girl en don't walk away. Alvast mijn grote dank! Leo

3. Started by Evert Stolman,

Jeff Lynne, oud-voorman van The Electric Light Orchestra, heeft een aantal oude hits van de band afgestoft en opnieuw op de plaat gezet. De recencies in de pers waren voor zover ik ze heb meegekregen, unaniem lovend. Omdat ELO één van mijn favoriete bands is en ik toch nog een “platenbon†op zak had, ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens een platenwinkel binnengelopen. Thuisgekomen direct het schijfje maar eens beluisterd. Ik moet toegeven, het klinkt op zich prima. Wat strakker als destijds, waar het vroeger nogal eens neigde naar “overproductieâ€. Over het algemeen wordt Mr. Blue Sky als één van de topnummers gezien, een mening die ik helemaal deel. …

4. Started by Juul,

Een jaargenote is niet meer. Ze laat ons prachtige platen na. https://nos.nl/artikel/2210847-franse-zangeres-france-gall-70-overleden.html

5. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij het nummer O, O, Melanie van Frank Alwin, het nummer werd veel gedraaid in de beginperiode van Radio Atlantis. Grt Rieni.

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Started by Bob,

Heeft iemand een gaaf exemplaar van Frankie Valli & The Four Seasons - Veronica van de LP Streetfighter. Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Started by FredZ,

Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 2 x mp3tjes van de volgende singeltjes: Han Grevelt - Maar bed naar bed zei Duimelot Frans Bakker - Goodbye an thank you (restless) Beide nummer zijn niet op youtube of dergelijke te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred

8. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Scheidsrechter Frans Derks vond in de jaren 70 dat de zeezender Radio Veronica moest blijven. Derks was aanwezig bij de grote demonstratie voor het behoud van Veronica en de andere zeezenders op 18 april 1973. Hij overhandigde daar o.a. een petitie aan Tweede Kamer voorzitter Vondeling. "Dat wilde ik gewoon doen, Veronica moest blijven, klaar over", zei Frans Derks zondagavond 20 januari in het NOS programma Andere Tijden Sport. In het programma zaten beelden van de demonstratie uit Den Haag Vandaag en het Polygoon Journaal. Bekijk het volledige artikel

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by skybird,

Gisteren is de Franse zanger Michel Delpech overleden. Michel Delpech overleed aan keelkanker,hij werd 69. Zijn grootste hit had Michel Delpech in 1971 met Pour un flirt. Dirk

• 1 antwoord
    • 670 weergaven
  10. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de mp3's van de Duitse zanger Frank Duval met Angel of mine en de Belgische zangeres Sanne met Lange weg. Grt Rieni.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by nchuijg,

De NOS meld dat Fred Emmer op 85 jarige leeftijd is overleden. Hier een door hem ingesproken Reclame van Peter Stuyvesant sigaretten. https://pixeldrain.com/u/unduErJ4 Nico.

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. Started by Harm,

http://entertainmentbusiness.nl/nieuws/2013-W21/free-record-shop-nederland-vraagt-faillissement-aan-hoopt-doorstart

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  13. Started by rien1959,

Voor de zaak moest ik een meetstatief maken. Men wilde een fotostatief gebruiken met daarop een vlakke plaat van 25 cm bij 25 cm. Allemaal leuk, maar zo'n statief is er niet op gemaakt. Dus aluminium van 15 mm dik genomen en dat "uitgekamerd" zodat het gewicht flink omlaag gaat maar de stijfheid blijft. De kamers werden 12 mm diep en na 40 minuten rolde de eerste plaat uit de machine : Rien (die nu hard aan het poetsen is...)

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Juul,

Dat ik nogal een geschiedenis jongen ben mag genoegzaam bekend zijn. Daarom is het wellicht zo leuk om tegenwoordig Freewave te lezen. Het staat vol met leuke en mooie artikelen over m'n jeugd. En de meeste tijd heb ik tegelijkertijd doorgebracht met Hans Knot, de schrijver van veel nostalgische stukken. Hans in Groningen en ik in t'Gooi - Hilversum. Nu tref ik in de recente Freewave een alleraardigst stukje aan over de 3-weg stekker………….. De 3-weg stekker? Ja, de jongelui hier, dat was een revolutionair stekkertje. Want dat was er nog niet in die jaren 50 en 60. En enorm handig. De meeste huishoudens hadden er wel een paar. En erg leuk om over zo'n simpel ding een ve…

• 2 antwoorden
    • 679 weergaven
  15. Started by hans knot,

Vandaag 1 augustus is de nieuwe Freewave Nostalgie uitgekomen. Nummer 488 is dus gratis te downloaden via http://freewave-media-magazine.nl/ Een overzicht van de inhoud van dit nummer Betrouwbaarheid hitparade in 1971 3 Verzuild koken 5 “Eenheidsprijzen” in Groningen 6 Even stilstaan bij: 1968 8 Prikacties binnen de omroep in 1971 11 Amsterdam 700 en 750 jaar 14 Cliff Richard, de fanclub en Radio Veronica 16 Goklust in Groningen 18 Petroleum-radio 20 Drank op de voorpagina 21 Naast Heintje hadden de Duitsers ook.... 23 Invoering van de radioreclame 25 Lezen voor blinden 27 RONO-gebouwen: korte teru…

• 3 antwoorden
    • 874 weergaven
  16. Started by MvdVen,

De nieuwe Freewave Nostalgie is uit en staat gratis online als download.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Jan van Heeren,

Beste forumlezers, Freewave Nostalgie nummer 481 is uit. Met tal van interessante artikelen van Hans Knot, André van Os, Martin van der Ven en Peter de Vries. Gratis te downloaden via deze link: http://www.freewave-media-magazine.nl/download/Freewave481.pdf Wil je automatisch een mailtje krijgen wanneer de nieuwe editie uit is, geef dan je mailadres door via deze link: http://goo.gl/forms/H7lyy0ogeY (Ook mensen die voorheen altijd al een mailtje kregen, gelieve zich opnieuw aan te melden.) Vriendelijk groeten, Jan van Heeren

• 0 antwoorden
    • 805 weergaven
  18. Started by Helmut,

Hallo allemaal, ik ben aan het opruimen. Is er iemand die voor de Freewave collectie nog iets over heeft? Groetjes uit Wuppertal

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 591 weergaven
  19. Started by Vincent,

Wie heeft voor mij een scan van Freewave nummer 101?

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  20. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze uitgave van Freewave. Is er iemand die mij aan een scan (300dpi) kan helpen van deze uitgave?

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Gast Muziekfreak
    Started by Gast Muziekfreak,

Frits Spits stopt aan het eind van het jaar met radio maken. Zijn Radio 2-programma Tijd voor Twee houdt ermee op en daarom vindt de radiomaker het mooi geweest. Volgens de 65-jarige Spits, die bekend werd met radioprogramma De Avondspits, gaat er volgend jaar een hoop veranderen bij Radio 2. "In elk geval stopt Tijd voor Twee en stop ik als presentator", laat hij weten aan RTL Boulevard. "Eens houdt het op. Ik kijk terug op een geweldige tijd en hoop dat ik er dit jaar nog een waardig slotakkoord aan vast kan maken."

• 12 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  22. Started by Frits Spoor,

Gepuberd begin jaren 80 en in die tijd ook radioliefhebber geworden. Was fan van Veronica (VOO). Ben liefhebber/verzamelaar van Veronica-/Top 40 jingles!!! Ben intussen creatief geworden met het mixen van jingles. Produceer wekelijks met veel plezier een non-stop 80's Top 40. ... en zo ben in weer terug bij mijn jeugd ;-) Groetjes, Frits Spoor. ps: ben ook nog gelukkig getrouwd, vader van 2 geweldige kids, modelspoorliefhebber, wandelaar, halve Italiaan, Gardameerganger, ... genoeg.

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Martin1968,

Hans Hogendoorn meldde het gisteren op Facebook: Frits Thors is 103 geworden! Zelf heb ik geen herinneringen aan deze nieuwsman, maar velen hier ongetwijfeld wel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Thors Martin

• 6 antwoorden
    • 4k weergaven
  24. Started by Vincent,

Van Hans van Dijk voor de zomervakantie een tas vol met oa Free Radio Magazine's gekregen. Inmiddels zijn we gestart met het scannen van die enorme stapel. De eerste: maart 1977

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  25. Started by martinja,

Op dit moment hebben we Golden Radio NL offline staan. We maakten gebruik van een ftp server, maar die werkt niet meer onder Windows 7. Mocht iemand een gunstige oplossing hebben, dan laat het ff weten middels een prive bericht. Zeer bedankt.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.