Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Voor degene die altijd al "bij de radio wil werken"................ Bron: Spreekbuis [verborgen inhoud]

2. Started by Harmen,

... en aan Kraftwerk. De nieuwe single van Rammstein. Foto: Facebook.com/rammstein

3. Started by rien1959,

Blijkt dat er nog een lp was met orkest uitvoeringen en die heet "Off the Beatle track " Ik heb hem weer compleet kunnen maken ondanks een slechte opname. De complete lp : http://www42.zippyshare.com/v/60331825/file.html Rien, die weer in zijn element is.

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Started by Martin1968,

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Juul,

Vandaag verloren we een vriend. Koos en bijna buurman. Vooral een verlies voor mijn vrouw. Zij was Koos z'n "platen manager" bij CNR records. Koos viel onder de platen productiemij van Willem van Kooten. Mijn vrouw was elke week in het ziekenhuis, Enschede, te vinden nadat Koos 100 mtr. voor z'n huis tegen een boom reed. in 1987.Notabene omdat hij een optreden van meneer Hazes had overgenomen. Hazes "kon op het laatste moment niet." De reden kunnen we wel naar raden, want zo ging dat met André. Is ook nooit in het ziekenhuis geweest toen. Koos was op ons huwelijk, hij voor het eerst in een rolstoel in het openbaar......... Toen wij voor ons huis een lange…

6. Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik: 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling had dan ook wel weer zijn…

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Gast LOS
    Started by Gast LOS,

Er zijn nog steeds helaas lokale omroepen die de regionale omroepen doorprikken. Ik vind dit ether vervuiling. Wanneer ik wil gaan luisteren naar de regionale omroep dan stem ik daarop af en dan heb je een betere kwaliteit in het geluid. Ooit was het zo dat de regionale omroepen de verplichting hadden om Radio 1 door te geven. In die tijd was Radio 1 nog niet via de FM te ontvangen. Dat vond ik dan wel een toegevoegde waarde hebben. In de regelgeving is het nu zo dat het aantrekkelijk is voor de lokale omroep om de regionale omroep door te prikken. De lokale omroepen mogen de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) ook als raamprogramma doorgeven. Ik denk dat dit mee…

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by frfreak,

Hello, listen to shortwave radio since the early 80th. Heard offshore radio on mediumwave during the 80th. Since the late 80th I listen to landbased pirate radio on shortwave and mediumwave. I have a huge collection of radio programmes and I am a great pirate radio fan. My websites: http://www.freeradio.de shortwave and mediumwave pirate radio http://www.frfreak.de mainly dutch FM-pirates listened via streams. http://www.dxradio.de legal media and shortwave radio Thanks for this nice forum. greetings achim

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  9. Started by Vincent,

De vroegere producer van The Beatles sir George Martin is overleden. [verborgen inhoud]

• 14 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. Started by Vincent,

B.B. King is gisteren in Las Vegas op 89-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de advocaat van de King of the Blues vandaag gezegd. B.B. King, artiestennaam van Riley Ben King, was een bluesgitarist die met liedjes als The Thrill Is Gone een inspiratiebron vormde voor een hele generatie musici, onder wie Eric Clapton.

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by Juul,

Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Juul,

Het was gisteren alweer 10 jaar geleden dat "onze' Rick van Dijk overleed. Hopelijk zijn er meer mensen die nog wel eens aan hem denken. De wereld tegenwoordig is al "vluchtig genoeg".....................

13. Started by peter,

Beste forummers, Voor dit spijtige 'forumschisma' was ik bij sommigen van jullie misschien beter bekend als eurocat, geboren in 1973 en getogen ten noorden van antwerpen, ben ik zo rond 1982 besmet geraakt met het muziekvirus. Het begon allemaal toen mijn buurmeisje me 'the land of make believe' liet zien op avro's toppop. Ik was er meteen weg van. Maar nog meer ontdekte ik het concept hitparade, wat me vanaf de eerste seconde meer dan gefascineerd heeft, al die nummertjes en verschuivingen. Vanaf dan ben ik alles zeer intensief gaan volgen wat hitparade betreft (hetgeen toen dan toch in mijn mogelijkheden lag). Begonnen met avro's toppop op tv en de brt top 30 o…

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Juul,

Hoe de heren van Geen Stijl dat toch iedere keer fixen. Hij is leuk ( hoewel........) http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/live_marx_rutte_spreekt_doema.html

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  15. Started by cuevision,

Beste allemaal Iemand een idee hoe ik aan een spotmaster draaitafel kan komen? Dank voor de info! Ed

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  16. Started by Alex,

Omdat misschien niet iedereen nog bij de evenementen kijkt is hier nogmaals de mededeling over de YouTube video van 31 augustus 2012. Ik hoop dat admin me deze dubbele post vergeeft Het videoverslag van de Zeezenderdag 'Summer Of Love' staat online op: Binnenkort meer in de ABTT op 192 TV

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Vincent,

Mijn plaat van 2012 is de debuutsingle [verborgen inhoud] van de IJslandse band [verborgen inhoud].

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Broozen,

Radiovrienden: vraagje namens Felix Meurders: wie weet trefzeker van wanneer tot wanneer Felix Radio Tour de France presenteerde? Alvast bedankt voor je antwoord. Groet! Benno

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. [verborgen inhoud]

20. Started by Juul,

Ik ben op zoek naar de tune van het Veronica programma "Even bijtanken". Het is van Rob Franken met Sun flower. Iemand enig idee?

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Zippyshare doet het hier niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik Flashget. Hij geeft aan dat de filenaam fout is. Theo --- opmerking Harmen: nav de ontstane discussie op http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4359.html heb ik de discussie over flashget, zippyshare etc een eigen onderwerp gegeven.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by Andree,

Ben even research aan het plegen naar de oorsprong van de hitje van dit moment van Kungs clap your hands. Gaat terug naar 1983 toen had Baby's gang er een hitje mee met een andere titel happy song. Een jaar later had Bony-M er een hit mee te pakken, maar ik zag in de clip een solo zitten van een meisje waar van ik denk dat die ook een paar hits op haar naam heeft staan ( volgens mijn geheugen ) maar kan haar naam niet herrineren wie weet meer? Hier de video clip, het gaat om het meisje in het gele jurkje,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Alex,

Voor het eerst heel wat clips gezien bij hele oude nummers die ik al jaren meezong en waarvan ik niet eens wist dat er beeldmateriaal was.. De liefhebbers van muziek uit de jaren zestig en eind vijftig kunnen hun hart ophalen. 4 Youtube kanalen vol met oude b/w clips. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] .

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Een opmerkelijk verhaal wordt dit. Ik kom vanmiddag bij de Saturn om te kijken naar een DAB radio. Daar kom ik een man van ongeveer 57 jaar tegen die eveneens op zoek is naar zo'n radio en ik raak met hem aan de praat en blijkt dat hij fan is van zowel het nieuwe als het oude Veronica. Met trots vertelt hij dat hij nog wat originele banden (in blik) thuis heeft liggen van de nachtprogramma's van het oude Veronica. Hij bleek het oude buurjochie te zijn geweest van Bull Verweij in Loosdrecht en hij had van hem een paar originele Veronicabanden cadeau gekregen. Ik hem verwezen naar deze website (welke hem onbekend was) en de mogelijkheid deze banden te laten digitalise…

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Juul,

[verborgen inhoud] De lichaamshouding van "de Donald" spreekt boekdelen. En let op de man met de snor, J. Bolton. Die is pas echt "gevaarlijk".

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.