Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Will Stevens,

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Started by Quezwo64,

Tja, soms kom je iets tegen wat voor mij nieuw is maar al best wel oud is. probleem is dat ik het niet kan vinden of dat het can slechte kwaliteit is. wie zou me kunnen helpen aan een mp3 bestand van: Turf met Crime of passion en Beaugarde met Solo mortale uit 1978? ben benieuwd. rené

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by Harm,

Ik heb een nieuwe computer laten samenstellen en moet dus alle software opnieuw installeren. So far so good, alleen Adobe Audition meldt: "The currently installed soundcard driver does not support DirectSound input. Recording audio is not possible" Wie heeft een oplossing?

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by peter,

Beste forummers, Voor dit spijtige 'forumschisma' was ik bij sommigen van jullie misschien beter bekend als eurocat, geboren in 1973 en getogen ten noorden van antwerpen, ben ik zo rond 1982 besmet geraakt met het muziekvirus. Het begon allemaal toen mijn buurmeisje me 'the land of make believe' liet zien op avro's toppop. Ik was er meteen weg van. Maar nog meer ontdekte ik het concept hitparade, wat me vanaf de eerste seconde meer dan gefascineerd heeft, al die nummertjes en verschuivingen. Vanaf dan ben ik alles zeer intensief gaan volgen wat hitparade betreft (hetgeen toen dan toch in mijn mogelijkheden lag). Begonnen met avro's toppop op tv en de brt top 30 o…

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. Started by Harm,

http://www.nytimes.com/2014/08/10/magazine/the-brazilian-bus-magnate-whos-buying-up-all-the-worlds-vinyl-records.html?smid=fb-share&_r=1

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by Alex,

Vandaag, in mij speurtocht naar foto's van "The Electric Gramophone" aan het Spui in Amsterdam, kwam ik deze alleraardigste blog tegen. Heel veel platenzaakstickers die voor velen onder ons waarschijnlijk herinneringen los zal maken. http://nuchel.blogspot.nl/2012/03/platenzaakstickers-47.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Zippyshare doet het hier niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik Flashget. Hij geeft aan dat de filenaam fout is. Theo --- opmerking Harmen: nav de ontstane discussie op http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4359.html heb ik de discussie over flashget, zippyshare etc een eigen onderwerp gegeven.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Theo PE1OPQ,

The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Alex,

Voor het eerst heel wat clips gezien bij hele oude nummers die ik al jaren meezong en waarvan ik niet eens wist dat er beeldmateriaal was.. De liefhebbers van muziek uit de jaren zestig en eind vijftig kunnen hun hart ophalen. 4 Youtube kanalen vol met oude b/w clips. NRRArchives 1 NRRArchives2 NRRArchives3 NRRArchives4 .

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by J.Vinke,

Kan iemand mij vertellen hoe ik ingelogt kan blijven op dit forum? Het probleem is dat ik telken als ik verwissel van forumonderwerpen bij elke topic opnieuw moet in loggen. Vr gr Jan

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Juul,

Voor degene die altijd al "bij de radio wil werken"................ Bron: Spreekbuis https://www.spreekbuis.nl/vacature-producer-radio-powned/

12. Gast Joke Verhage
    Started by Gast Joke Verhage,

Hallo allemaal, Ik ben voor mijn vader op zoek naar het singeltje "Broeder Willem" van Frans Nienhuys. Helaas is hij 3 jaar geleden door brand alles kwijtgeraakt en dus ook het singeltje wat hij na veel moeite had bemachtigd. Als kinderen hopen we op deze manier het singeltje opnieuw te kunnen vinden en hem na alle verdriet iets moois terug te geven. Mocht u het singeltje hebben of weten en het is te koop, laat het me a.u.b weten!! Groet, Joke

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Juul,

Beste vrienden, Ik ben al jaren fan van Joan Osborne, in mijn POSTER carriere mocht ik haar al eens de hand schudden en thee drinken. Maar nu wil ik van dit nummer op De Tube het audio rippen maar dat lukt mij maar niet. Wie helpt? ( in stereo graag). Dank !!!

14. Started by h.roos,

Dag forum Vrienden er zijn bij mij een paar singles verloren gegaan daarom zoek ik de volgende Passe Partout-de gewoonste dingen,Simplisties Verbond-Zoek je zelf,Gerard Cox-Het is weer voor bij die mooie zomer,Dalida Chi Chi l'amoroso en de Coombay Dance Band-Sun of Jamaica.Als iemand mij daar aan kan helpen? groetjes en alvast bedankt.

• 14 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Arjan,

Wie heeft het als bestand en wil het delen? de kerst singles van 1963 tot 1969 die bij de engelse fanclub werden verstuurd als kerst kado. ik ben de mijne verloren, de beruchte hardeschijf crash :-( bijvoorbaat dank, Arjan

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Gast LOS
    Started by Gast LOS,

Er zijn nog steeds helaas lokale omroepen die de regionale omroepen doorprikken. Ik vind dit ether vervuiling. Wanneer ik wil gaan luisteren naar de regionale omroep dan stem ik daarop af en dan heb je een betere kwaliteit in het geluid. Ooit was het zo dat de regionale omroepen de verplichting hadden om Radio 1 door te geven. In die tijd was Radio 1 nog niet via de FM te ontvangen. Dat vond ik dan wel een toegevoegde waarde hebben. In de regelgeving is het nu zo dat het aantrekkelijk is voor de lokale omroep om de regionale omroep door te prikken. De lokale omroepen mogen de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) ook als raamprogramma doorgeven. Ik denk dat dit mee…

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Vincent,

B.B. King is gisteren in Las Vegas op 89-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de advocaat van de King of the Blues vandaag gezegd. B.B. King, artiestennaam van Riley Ben King, was een bluesgitarist die met liedjes als The Thrill Is Gone een inspiratiebron vormde voor een hele generatie musici, onder wie Eric Clapton.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

Ik heb hier nog 5 of 6 grote verhuisdozen staan met Veronicabladen. Er zitten exemplaren in uit de jaren '70-,80,90 en 00. De liefhebber mag ze gratis hebben, alleen wel even zelf af komen halen. Ze moeten voor 4 november weg, want dan komt de Energiewacht mijn verwarmingsinstallatie controleren en daar staan ze voor. Mocht er geen belangstelling zijn dan gaan ze in de papiercontainer. Wie maakt me los? Jan-Fré ps: voordat er vragen komen: alle bladen zijn uit de tijd van de VOO

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by Robin1981,

Hallo, Ik ben op zoek naar uitzendingen van deze 2 mooie radiozenders! Wie heeft er wat liggen? En in het bijzonder wie heeft de openingsuitzending van Veronica FM. Ik ben hem kwijtgeraakt en heb helaas alleen nog de eerste paar minuten in bezit! Groet' Robin

20. Started by Juul,

Zoals vaak hebben mensen bij een nieuw jaar ook bepaalde voornemens. Ook ik heb die. Maar niet op het gebied waar je normaal aan zou denken. Ik bedacht mij tijdens het doorlopen van m'n externe harde schijven en al scrollende door al die audio files; "wat moet ik toch met al die honderden opnamen van Caroline, RNI, Mi Amigo, Laser, etc. etc. Heb ik tijd om al die opnamen af te luisteren?. Wil ik dat? En wat dan?" Ik was er gauw uit, weg ermee. Want verkerend in de "herfst van m'n leven" kom ik aan afluisteren toch niet meer toe. Het klinkt dramatisch maar wel reëel. "Regeren is vooruit zien". Maar.........er is één uitzondering, de opnamen van R…

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by frfreak,

Hello, listen to shortwave radio since the early 80th. Heard offshore radio on mediumwave during the 80th. Since the late 80th I listen to landbased pirate radio on shortwave and mediumwave. I have a huge collection of radio programmes and I am a great pirate radio fan. My websites: http://www.freeradio.de shortwave and mediumwave pirate radio http://www.frfreak.de mainly dutch FM-pirates listened via streams. http://www.dxradio.de legal media and shortwave radio Thanks for this nice forum. greetings achim

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  22. Started by Juul,

Er zit in mijn nieuwe auto een radio met behalve FM ook DAB. Maar kan ik op die DAB elk station horen uit het land die DAB "uitzend"? Of snap ik het niet. Is er iemand die mij dat kan uitleggen op een simpele manier.......................?

23. https://abbeyroad.thebeatles.com/abbey-road-press-release/

24. Started by Juul,

Kwam ik tegen. Aardige website. http://www.steveengland.com/ID_Jingles.aspx Juul

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Juul,

"Wie had dat ooit gedacht....." De Vereniging Veronica, die een belang, 10%, neemt in NRC . Ik denk toch dat Rob Out zich helemaal rot lacht daar boven. http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/overname-nrc-bijna-rond/#When:07:26:25Z

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.