Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
http://www20.zippyshare.com/v/83812964/file.html Deze soundtrack wordt regelmatig gebruikt in televisieprogramma's. Heb mij altijd afgevraagd welk nummer dit precies is. Weet iemand wellicht de uitvoerende en de titel? alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik had het nog niet eerder opgemerkt, maar komende week is er voor de Engelsen een cruise naar Antwerpen en Amsterdam met dj's Dave Cash, Emperor Rosko en Johnnie Walker aan boord: http://piratebeatboatcruise.com/ Ben benieuwd hoeveel er daar nu eigenlijk met meegaan.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik heb een SONY-Ericsson mobiele telefoon. Een T630. Maar als ik dan inlog op de website van "NL-Alert" moet ik kiezen voor een besturingssysteem. Maar weet ik veel......Het is gewoon een telefoon waar ik mee kan bellen en gebeld worden. Oh, ja, SMS zit er ook op. Maar verder niks....(gelukkig ). Maar ik kan nergens vinden hoe ik NL alert kan instellen. Aan de andere kant, als er oorlog uitbreekt weten we dat natuurlijk al lang voordat je een NL-alert krijgt.
-
- 6 antwoorden
- 864 weergaven
-
-
bron: NOS https://nos.nl/artikel/2401209-niet-ik-maar-john-stapte-uit-the-beatles-zegt-paul-mccartney
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Er is een mooi boek verschenen over Joop Landré met de titel "De vader van de TROS" Ik vond daar dit aardige stukje over de Hitparade in 1974. Het is mij toen helemaal ontgaan.
-
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: CBS - USA news https://www.cbsnews.com/news/dickey-betts-dies-allman-brothers-band-cofounder-guitarist-adead-age-80/ **** COPD staat voor 'chronic obstructive pulmonary disease'. Bij COPD hebt u last van vernauwing van de luchtwegen als gevolg van ontsteking en kunnen de longen ook beschadigd zijn. Hierdoor ontstaat vervolgens benauwdheid. COPD wordt meestal veroorzaakt door roken.
-
- 0 antwoorden
- 333 weergaven
- 1 follower
-
-
Jos Leijgraaff is afgelopen donderdag 22 augustus in zijn woonplaats Nieuwegein overleden. Dat meldt Hans Knot. Begin jaren tachtig was Jos actief bij de organisatie van Radio Delmare, vooral met het Delmare Magazine. Later in de jaren ’80 raakte Jos betrokken bij het Freewave Media Magazine, een uitgave van de Stichting Media Communicatie (SMC). Hij verzorgde vele jaren de layout van het toen driewekelijkse tijdschrift, dat momenteel nog steeds bestaat als het digitale online magazine Freewave Nostalgie. Bekijk het volledige artikel
-
Veel is al gezegd en geschreven, dus voor de nieuwkomers in het kort: Radiomaker en nieuwslezer sinds halverwege de jaren '70 tot 2000, en heeft ook nog even op zee gedobberd. Was een fervent jingle verzamelaar tot halverwege de jaren '80. Vandaag de dag beroepsfotograaf met eigen onderneming.
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Er is iemand de 11 stedentocht live aan het schaatsen. Met een mobiele verbinding. Je kunt hem hier live volgen: http://mobileviewpoint.nl/elfstedentocht.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Wij hebben hier in huize Geleick toch enige momenten stil gestaan bij het overlijden van Theo Rekkers. Theo was samen met Huug Kok ( †) vanaf de begin jaren van Andree van Duin het management van André. En ze waren samen "De Spelbrekers" die furore maakten met "Katinka" Behalve mijn vrouw die vele jaren samen gewerkt heeft met Theo en dus ook met André heb ik ook mooie herinneringen aan Theo die ik tijdens m'n werkzame leven vele malen heb ontmoet. "Er is een Rottedammer heen gegaan" Voor de jeugdige op dit forum hier "Katinka" door de Spelbrekers. Juul http://www61.zippyshare.com/v/59963067/file.html http://www.nu.nl/muziek/27…
-
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af. Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd. Rien, die iedereen het beste wenst !
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
-
NostalgieNet krijgt vanaf september een nieuwe naam: ONS. De zender richt zich primair op 49-plussers. Sinds 2006 is NostalgieNet te zien op de Nederlandse televisie. De zender onderscheidt zich met programma’s die terugkijken op vroeger, met amusement uit vervlogen tijden, Nederlandse speelfilms en series. Begin dit jaar is NostalgieNet onderdeel geworden van Just Media Group en wordt er geïnvesteerd in de ontwikkeling van de zender. Vanaf het najaar krijgt ONS een vaste horizontale programmering, met op elk tijdstip herkenbare programma’s. Naast bestaande programma’s zendt ONS vanaf september ook veel eigen producties uit, waaronder het nieuwe middagprogramma Bij …
-
- 0 antwoorden
- 881 weergaven
- 1 follower
-
-
Zondag 11 september 2016. De heropening van Museum Rockart na de waterschade. En ook de uitreiking van het eerste exemplaar van het boek "Jan De Hont, Gitarist". Natuurlijk was Jan zelf aanwezig en speelde, samen met een onaangekondigde gast, nog een aantal nummers. De samenvatting met interviews en de opening door Johan Derksen.
-
- 0 antwoorden
- 792 weergaven
-
-
Ik weet het nog goed, begin december 1996 waren Justin Hayward en John Lodge in onze studio en ik maakte een Poster met ze. Ze waren al een paar dagen in de Hilversumse Wisseloord studio. Erg aangename heren. En nu zijn "The Moody's" op genomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Ik kreeg de verzamelde werken, Time Traveller" van ze, met handtekening……. https://nos.nl/artikel/2227375-moody-blues-en-bon-jovi-eindelijk-ook-in-rock-and-roll-hall-of-fame.html
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Op 31 augustus staat ook het voormalige Veronica zendschip in het teken van het einde van Radio Veronica op zee, die dag 50 jaar geleden. Het voormalige Veronica zendschip Norderney ligt alweer enige jaren aan de NDSM-Pier in Amsterdam-Noord. Vanaf 12.00 uur starten de live uitzendingen van Radio192 vanaf de legendarische Norderney. Met o.a. Tineke, Ad en Marcel Bouman, Leo van der Goot, Erik de Zwart en Rob Stenders. Publiek is van harte welkom. Bekijk nu de programmering voor aanstaande zaterdag van 192 Radio live vanaf de Norderney. Bekijk het volledige artikel
-
Het is een publiek geheim dat voetbal en aanverwante zaken mij geen donder interesseren. Ik begrijp dan ook niets van mensen die hun huis of hele straat oranje versieren behalve dat het het gevoel van saamhorigheid doet versterken, voor een paar weken... Supermarktketens pikken een graantje mee met allerlei spaaracties, maar ik doe daar niet aan mee. Afgelopen januari werd ik gebeld door een reclamebureau met de vraag of ik 24 oranje poppetjes wilde fotograferen. Ja, dat wilde ik wel... Toch wel grappig dat mijn foto's overal worden gebruikt inclusief de TV reclame.
-
- 41 antwoorden
- 8,5k weergaven
-
-
Ik hoorde hem vanmorgen op Radio 5, lang niet gehoord. Wie heeft hem als MP3?
-
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Heeft iemand een opname van The Zombies die te gast waren bij Pandora in the Maidstone Studio van Radio Caroline op 24 mei 2005? Liefst hele show van Pandora. Zou ik erg blij mee zijn. Theo
-
'Ethergeus VRON weer in de lucht' en 42 andere knipsels uit het prille begin van Radio Veronica. Met dank aan Robert Briel kunnen we lezen over het opzetten van Veronica, de aanschaf van de Borkum Rif en de inbeslagname van de zendapparatuur. Het verbod op het telefoonverkeer met het schip, Het uitzenden in de ‘Noodgolf†en een zwijgbevel. Ook de naam van Kees Manders komt hier in die tijd al voorbij. De knipsels zijn te vinden op: Radio Veronica knipsels En er was zelfs toen al sprake van TV maken vanuit een vliegtuig De laatste uploads zijn te volgen via: Latest uploads Voor al deze knipsels Wikiradio knipsels / clippings
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste mensen, Ik heb in m'n archief een promo "lakplaat" van de Dizzy man's Band met Eleonor rigby. ( zie foto ) Maar ik vraag mij af, of dat ooit een single is geweest. Wie weet het?
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Pauw gisteravond (dinsdag) over bijzondere muziek instrumenten. Samen met Tijl Beckand. Een van de instrumenten is een Theramin, een soort electronische viool, die wordt voorgesteld samen met een theramist, jawel. Verhaal erbij, foto erbij van de uitvinder - een verder onbekende rus -, en een demonstratie. De Theramin is vrij onbekend omdat ie nog geen honderd jaar oud is. Ja, ja, niemand maar dan ook niemand bij het programma Pauw kent het nummer Vibrations van de Beach Boys. Giga hit, nog steeds gedraaid. En daar zit opvallend het geluid van een Theramin in. Het is triest gesteld met de kennis in Nederland, en zeker bij de redacties vna talk - shows. Meestal te …
-
- 2 antwoorden
- 702 weergaven
-
-
-
Ik ben ben bezig met ons foto archief en vind hier foto's in het archief van collega Jurg. De kwaliteit is minder. En ik doe er ook niks mee. Ik weet er ook niks van. De filenaam is Caroline, waarom ? Geen idee............................................... Iedereen mag ze gebruiken. Dus "rechten vrij". Groet, Juul
-
-
- 1 antwoord
- 722 weergaven
- 1 follower
-