Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Druk doende met de voorbereidingen voor de komende verhuizing, dacht ik gisteren 'kom, ik zet op de achtergrond eens een gedownload zeezenderprogramma op.' Het werd een uurtje Roger Day, van 25 februari 1970. Nog nooit beluisterd. Leuk hoor: af en toe middengolf piepjes er doorheen, helemaal goed. En op een gegeven moment dacht ik: dit lijkt Love Affair wel. Echt dat herkenbare orkest op de achtergrond, maar de zanger klopte niet. Bleek dus de eerste single van Love Affair te zijn; Lincoln County, mij totaal onbekend. Inderdaad met een andere zanger dan bij Everlasting Love en zo. Nummer was te koop in de iTunes Store, dus meteen binnengehaald. Denk niet dat Rog…
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Het blijft een aparte tv toren, de Torre de Collserola boven Barcelona. Gebouwd voor de Olympische Spelen van 1992. Mooi ook omdat je er zo naast kan staan als je op de Tibidabo staat. De top van de antenne bedraagt 288,4 m en de top van de uitbouw, met zijn 13 vloeren, heeft een hoogte van 152 m. De 10e verdieping is open voor publiek. De top van de antenne is voorzien van Twaron tuidraden. Deze lichtgewicht spankabels zijn niet elektrisch geleidend, waardoor ze de signalen niet verstoren. Twaron is een hittebestendige en sterke synthetische vezel, ontwikkeld in de jaren zeventig van de 20e eeuw door het Nederlandse bedrijf AKZO, divisie Enka, weer later AKZO Indu…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo Mijn naam is Jos woonachtig in Bergeijk, dat ligt 25km vanuit Eindhoven. Helemaal in het zuiden van Nederland. Alles wat met Veronica (1959-1974) boeit mij enorm.Al regelmatig bracht ik een bezoek aan het museum Rock Art waar al die mooie spullen staan opgesteld het is voor mijn (ook al is het 2 uur reizen ) een dagje uit. Vooral de thema dagen die te maken hebben met Veronica 538/192 vind ik een lust voor het oog en oor. De stichting Norderney mag niet verloren gaan. Onlangs bracht ik en bezoek aan het Veronica schip gelegen in Amsterdam. Ik had van Jaap Schut begrepen dat de stichting Norderney en Het Veronica schip nogal gevoelig ligt omtrend het een en ande…
-
Er wordt hier en daar weer gestrooid door RWS. Waar ? Kijk op deze kaart. https://rijkswaterstaatstrooit.nl
-
- 0 antwoorden
- 972 weergaven
- 1 follower
-
-
Erg leuke website met een "jukebox" http://www.1959bhsmustangs.com/videojukebox.htm#
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een korte mijmering aan 1972. Ik keek recentelijk naar een aflevering van het Journaal waarin, naar mijn mening, iets te veel door de anchorvrouw door het beeld heen werd bewogen en dus de aandacht bij het gebrachte ‘nieuws’ deels werd weggetrokken. Waar was toch de tijd gebleven dat die man met zijn mooie witte haren, zijn prachtige – ietwat deftige – stem en voorzien van zijn hoornen bril ons, gezeten achter zijn nieuwsdesk de berichten van papier voorlas? Geen autocue, geen bewegingen in beeld, eenvoudige weergave van de weersvoorspelling en vooral de man die ons bijna dagelijks voorzag van wat men toen nieuws noemde, hoewel de berichten bij lange na niet zo re…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Er zijn nogal wat oud omroepcollega's die nu gepensioneerd hun archieven maar eens doorspitten. Zo ook Hylke Beerstra. Hij deed geluid bij de TV. En zie daar, Hylke schreef er het volgende over: "Beste oud collega’s, Pinkpop heeft de Stones. Maar tijdens het Popgala in1973 traden er ook een paar bandjes op. Dat was een legendarisch popfestival en een historisch moment in de geschiedenis van de Nederlandse televisie: Het Popgala in de Vliegermolen te Voorburg. Voor het eerst in Nederland werd – op 9 en 10 maart 1973 – een tweedaags popfestival georganiseerd speciaal voor televisie. Drie en een half uur live popmuziek, dat op 16 maart 1973 werd uitgezo…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Jack Bruce, bassist van de legendarische Britse rockband Cream, is zaterdag op 71-jarige overleden. Dat is bekendgemaakt op zijn website. http://www.jackbruce.com/
-
- 2 antwoorden
- 798 weergaven
-
-
Het mag genoegzaam bekend zijn dat ik grote bewondering voor programma's van de "Beeb" (BBC) heb. Al was het alleen maar omdat ik er beroepshalve een paar keer mocht kijken. Of ze ze nou zelf maken of laten maken en uitzenden. Zoals deze docu. Jonge, jonge…fantastisch ! "Standing in the shadows of Motown", het verhaal van de muzikanten die Motown tot een sukses maakten. Ik kreeg er kippenvel van. Speciaal "What becomes of the broken heart" door Joan Osborne. ( 1h09' )
-
- 0 antwoorden
- 739 weergaven
-
-
Weer een hoofdstuk dat wordt gesloten: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/08/befaamd-muziekblad-nme-stopt-op-papier-a1594914 Er zijn natuurlijk nog genoeg Britse muziekbladen over, zoals Q, Uncut, etc. Paul
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Mijn echtgenote heeft van haar broer een iPhone 6 gekregen…….."waar vind je zo'n broer". We hebben er nog geen SIM in zitten dus kunnen er nog niks mee. Maar………ik ben zo benieuwd hoeveel geheugen er in zit.( je hebt nl diverse geheugen modellen ) Ze vind het een beetje "raar" om dat te vragen. (staat zo hebberig). Wel weet ik dat het de iPhone 6 model A1586 is. En via een iMei code kun je dat op Internet allemaal zien zeggen ze. Maar ik "verdwaal"…….om dat te vinden. Is er iemand die mij kan helpen? De code kan ik dan per mail wel effe toezenden. Mijn dank is weer groot vrienden.
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Er is tot 31-12-2023 een speciaal evenementen station in de lucht op de Amateur banden, die viert dat RTL Luxemburg 90 jaar bestaat, callsign LX90RTL. https://www.qrz.com/db/LX90RTL
-
- 0 antwoorden
- 414 weergaven
-
-
Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Adam Curry at the CUSP Conference 2012. Leuke video over hoe het begon, Podcasting, Steve Jobs etc. (met dank aan Erik de Zwart)
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wie o wie weet het antwoord? Peter Koelewijn zong ooit het nummer Robbie en dat ging over Rob Out. Het laatste couplet is als volgt: "Oh, hoe lang ken ik jou al Robbie? Jongen wat een lange tijd We hebben samen veel met gewonnen En nou zijn we samen alles kwijt" Nu kreeg ik van iemand de vraag, "Wat zijn ze beide dan kwijt geraakt?" Ja, dat weet ik ok niet, heb wel gezocht maar niets gevonden. Wat zijn ze kwijtgeraakt? wie het weet mag het zeggen. vr.gr.anne
-
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Vandaag bereikte ons het droeve bericht dat Rob Olthof is overleden. Rob was meerdere decennia zeer nauw betrokken bij het zeezender- en radiogebeuren via onder andere de Stichting Media Communicatie. Namens het Internet Radiocafé team wens ik de nabestaanden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies
-
- 81 antwoorden
- 14,9k weergaven
-
-
De vragen van bezoekers zijn zo te horen in de loop der tijd niet veranderd. Ik geloof dat ik ze zo'n beetje allemaal wel een keer heb gehoord:
-
- 0 antwoorden
- 816 weergaven
-
-
Op Facebook circuleert het bericht dat de Laissez Faire / Olga Patricia zomer 2011 gesloopt is. Het voormalige zendschip van Radio England / Britain Radio (1966/1967) was de laatste jaren in de vaart als vissersboot, genaamd Earl J. Conrad. Martin
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Aan de hand van "Drank & Drugs" probeerde de Correspondent uit te zoeken wie er aan dat nummer verdient en hoe de taart wordt verdeeld. Het hele verhaal op de Correspondent: https://decorrespondent.nl/4112/Wat-de-opbrengsten-van-Drank-Drugs-leren-over-de-muziekindustrie-van-nu/833238845472-6cbc8197
-
- 11 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
BBC: The People's History of Pop -1. The Birth of the Fan - Documentary 2016 The People's History of Pop -2. 1966-1976: The Love Affair BBC Documentary 2016
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Een aantal mensen op dit forum "kennen" Rick van Dijk. Het was zijn forum naam. Op 5 december vieren we niet alleen Sinterklaas maar elk jaar denk ik toch ook even aan "onze" Rick. Hij overleed al weer 6 jaar geleden en nog steeds missen we hem met z'n mooie en kundige bijdragen. Dus op 5 december ook heel even stilstaan bij Rick…………………………...
-
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
- 1 follower
-
-
Sigmund is de boosaardige, gefrustreerde psychiater die al jaren de Volkskrant onveilig maakt. Vandaag ging het over de radio.
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Je hebt vakantie, alle DJ's 2 week vrij af gegeven en hup naar de kust. We zitten nu in Lelystad, op de dijk te camperen, wel op een camping hoor. Radio is mee, een Icom 7300 en een masje van 15 meter om een end fed antenne in op te hangen. Veel is er wel te horen op de mkiddengolf, ik hoor op alle uitgeven ferequenties wel geluid van een LPAM station. Sommigen goed en anderen, wel die moeten het nog leren denk ik dan maar zo. Het vervormd en hetbrokkelt, niet leuk om naar te luisteren. Opvallend is het grote aantal met hoempa pa muziek, helaas niet zo mijn ding. Theo
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik heb daar een paar jaar terug vlakbij gewoond. Indrukwekkend ! daar in Burum - Fr. https://grutteearen.nl/open-dag-inmarsat/
-
- 1 antwoord
- 610 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt! Benno
-
-
- 10 antwoorden
- 623 weergaven
- 2 followers
-