Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Voormalig omroeper, hoorspelregisseur en televisieregisseur Léon Povel is dinsdag op 101-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een woordvoerder van uitgeverij Rubinstein woensdag gezegd. Povel begon in 1932 als omroeper bij de KRO, waar hij tot 1976 heeft gewerkt. Hij bracht in 1932 onder meer het nieuws dat het laatste gat in de Afsluitdijk was gedicht. Na de Tweede Wereldoorlog begon hij met het produceren en regisseren van hoorspelen. Hij maakte er meer dan 900. Een van de bekendste is het sciencefictionhoorspel 'Sprong in het heelal'. Het werd tussen 1955 en 1958 in drie langlopende series door de KRO uitgezonden en was erg populair in de jaren 50, toen …
-
- 0 antwoorden
- 976 weergaven
-
-
Dag forum Vrienden er zijn bij mij een paar singles verloren gegaan daarom zoek ik de volgende Passe Partout-de gewoonste dingen,Simplisties Verbond-Zoek je zelf,Gerard Cox-Het is weer voor bij die mooie zomer,Dalida Chi Chi l'amoroso en de Coombay Dance Band-Sun of Jamaica.Als iemand mij daar aan kan helpen? groetjes en alvast bedankt.
-
- 14 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ad en ik zeggen wel eens tegen elkaar;'wat hebben wij verkeerd gedaan?" http://www.weekend-online.nl/nieuws/9805/huis-radiomaker-jan-van-veen-te-koop?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
Lynsey De Paul . Alweer een die veel te vroeg wegvalt. 64 jaar jong. Woensdag gestorven aan een hersenbloeding. Deed ooit mee aan het Eurovisie songfestival voor de UK en schreef o.a. Storm in a teacup voor The Fortunes.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hallo allemaal ik hoop dat iemand kan helpen ik werk al jaren met sony mini disc via het programma Sonicstage maar deze werkt niet meer als ik deze opnieuw op mijn PC plaats geeft deze aan You are logged on as a limited acount user ik zou zou in moeten loggen geen idee hoe dit nu verder moet, mijn vraag zijn er meer met deze problemen en hebben dit wel op kunnen lossen? ik hoor het graag. M.v.g John Hermans
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Weer eens tijd gemaakt voor een nieuwe batch knipsels voor wikiradio.nl Meer dan 210 verse oude knipsels. Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar meer informatie over de Flight-in show van Veronica die ze in 1973 samen met de Haagse Courant en de KLM organiseerde. De volle doos met knipsels die ik in ontvangst mocht nemen bracht een behoorlijke schat aan toch weer nieuwe oude knipsels en dus ook over deze Flight-in show. Verder o.a. berichten over de klap die Rob Out uitdeelde in een café na wat opmerkingen over Veronica. Storing door Veronica in Zweden, “Ghadaffi financiert etherpiraat”over o.a. de Mebo, “Men vraagt maar ome Frans kan zijn draai niet v…
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Met op 2 juni de concertregistratie 'Sgt. Pepper 50 jaar later: Live in concert’ Uitzending documentaire: donderdag 1 juni om 22.55 uur bij de NTR op NPO2 Uitzending concert: vrijdag 2 juni om 22.55 uur op NPO 2 Website: www.ntr.nl/hetuurvandewolf Op 1 juni 2017 is het vijftig jaar geleden dat het legendarische Beatles-album ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’ verscheen. In het kader daarvan zendt de NTR in Het Uur van de Wolf op donderdag 1 juni de documentaire The Analogues – Sgt. Pepper 50 jaar later uit. In aansluiting op de documentaire is een dag later het concert van The Analogues te zien, waarin het legendarische album integra…
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
Kwam ik tegen in het Vrije Volk van vandaag exact 50 jaar geleden.....
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vond ik in ShortWaveMagazine. Iemand die weet wie deze dj is- was? Caroline dj.pdf
-
- 2 antwoorden
- 489 weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
bron: NOS https://nos.nl/artikel/2521898-zanger-doug-ingle-iron-butterfly-overleden-bekend-van-in-a-gadda-da-vida
-
- 4 antwoorden
- 603 weergaven
- 1 follower
-
-
Onze poes Coco ( 15 jaar inmiddels) denkt;'heb ik dat die warmte?, effe een ferme tuk doen maar......."
-
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Beste forumleden, Nog maar eens een poging na lange tijd om een nummer te kunnen bemachtigen, waar ik al een eeuwigheid naar opzoek ben. De lange versie van het nummer ''Heat of the moment'' door Willy DeVille. Het nummer is gebruikt voor de film Cruisin uit 1980 en is daarna nog door vele artiesten gecoverd, o.a. door Asia. De normaal versie van het nummer (7 inch versie?) is 3:02 minuten lang. De lange versie waar ik naar opzoek ben is ruim een minuut langer. Ik heb deze versie ooit eens gedraaid horen worden door een DJ op een buitenlands radio station. Ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet kan vinden. Er is ook nog een 12 inch versie van het nummer die ik…
-
- 0 antwoorden
- 733 weergaven
-
-
Inmiddels staat de teller op 67 jaar en 3 maanden. En als je hier je geboortedatum invult kan je zien wat de verwachting is. Ik ben uit 1964 en de verwachting is 68 jaar en 6 maanden.... maar we dwalen af van het Caroline Boek. We dwalen inderdaad af, maar het is wel zo interessant. Behalve de gezamenlijke zeezender hobby, is dit ook een gezamenlijk probleem. Juul heeft ontzettend 'mazzel' gehad om op 57 jaar te kunnen stoppen. En 'wij' buffelen maar door. Ik heb er soms ook geen zin meer in, maar stoppen kan niet, want er zijn geen riante regelingen meer. Ook niet in Frankrijk. En als ik dan lees dat jij tot bijna je 69 ste moet blij…
-
- 5 antwoorden
- 840 weergaven
-
-
Aan Harm de bedrijfsfotograaf en alle anderen die brood moeten eten van bijvoorbeeld de fotografie. Een staaltje van broodroof en weer door een politieke partij. Deze keer GL: @KonigFotografie helaas geen budget anders dan reiskostenvergoeding en gratis borrel... — GroenLinks (@groenlinks) December 13, 2013 En dan die reactie van GL. Schandalig.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
http://www.uncut.co.uk/kinks-50th-anniversary-reunion-lets-see-says-ray-davies-news
-
- 3 antwoorden
- 799 weergaven
-
-
Ik ben Hans van Rijswijk. Opgegroeid in de regio Haaglanden, maar niet in Rijswijk. Omdat de zeezenders daar altijd goed te ontvangen waren altijd naar deze zenders geluisterd in mijn jeugd. Eerst naar Veronica/RNI. Later naar Caroline/Mi Amigo, en in de jaren '80 met name weer naar Caroline. Ben bij toeval op dit forum terecht gekomen. In het verleden wel een hoop uren verzameld via de downloadclub. Helaas is dat al weer een aantal jaar geleden. Zo te zien zijn er nog een hoop herinneringen op te halen op dit mooie forum. Waarvoor hulde aan de initiatiefnemers. Vriendelijke groet, Hans van Rijswijk
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Behalve een echte leeftijd heeft iedereen een muzikale leeftijd. Radio 1 van onze zuiderburen heeft de muzikale leeftijd van de Belgen al onderzocht. RTL Nederland heeft, in samenwerking met radiozender Qmusic, een eigen muziekleeftijdstest gemaakt: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/test-wat-jouw-muzikale-leeftijd
-
- 13 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
http://www.billboard.com/articles/columns/rock/6859188/paul-kantner-jefferson-airplane-co-founder-dies-at-74
-
- 0 antwoorden
- 628 weergaven
-
-
Dit schitterende evenement trok een half miljoen belangstellenden, op Kombuispraat vele vele mooie foto's, oa deze met die bekende naam. Foto van B. Rommeling. http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=3084&start=48
-
- 3 antwoorden
- 972 weergaven
- 1 follower
-
-
Er zit in mijn nieuwe auto een radio met behalve FM ook DAB. Maar kan ik op die DAB elk station horen uit het land die DAB "uitzend"? Of snap ik het niet. Is er iemand die mij dat kan uitleggen op een simpele manier.......................?
-
-
- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, wat moet ik nou van de volgende obscure single zeggen?. Ad Roland had aangegeven dat hij ging stoppen bij de TROS. Hij werkte veel met collega Peter de Mooy ( †) als producer. En Peter zou Peter niet zijn als ie in z'n oneindige wijsheid probeerde van dat afscheid iets leuks te maken. En zich vooral zelf niet te vergeten............... De artiesten, "Ad en Karin". Ik dacht eerst nog aan Ad en Karin Bouman maar dat bleek een illusie......(hi). Enfin, de single "doet" op internet nog zo'n € 5,00. Ik ben dus een rijk man. Ik heb geen idee hoeveel er van gemaakt zijn. Juul http://www64.zippyshare.com/v/26307787/file.html
-
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Beste mede forum leden, De laatste kans, ik heb nog 86 mini discs. Ze zijn slechts 1 maal gebruikt maar ik ruim ze op. Ze zijn alle voorzien van het bijbehorende plastic hoesje en in goede visuele staat. En ze zijn gewist. Een ieder die belangstelling heeft mag een bod doen. Stuur maar een mail via dit forum of anders: info@HAALDITWEG norderney.nl Ik zie jullie bod graag tegemoet, groet, Juul
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Kenden jullie deze al? http://www.youtube.com/watch?v=I9i1LA9xRgM
-
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Was een beetje aan het googlen naar het radio gebeuren op de antillen, kwam ik dit berricht tegen, http://www.kkcuracao.com/?p=29359 , nu ben ik nog een jonkie op zee zender gebied ( alleen de jaren 80 bewust mee gemaakt ) maar is dit de zelfde Suhandi die ook bij Veronica zijn plaatjes draaide ?
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-