Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

https://www.americanradiohistory.com/Radio_One_Story_of_Pop.htm

2. Started by Vincent,

Heeft iemand deze Lieveling voor mijn in 320 of wav? Graag via PB.

• 3 antwoorden
    • 958 weergaven
  3. Started by Bertus Biervilt,

Dag allen. Al jaren lid van http://forum.offshoreradio.org en http://www.offshoreradio.org en een hele grote verzameling radio-opnames inmiddels. Ook al maak ik dan zelf al sinds 2000 geen radio meer, ik blijf zeer geïnteresseerd. Ik heb ooit een overzicht gemaakt van 15 jaar ziekenomroep (deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studio_'73 ) en daarvoor veel oudmedewerkers bezocht voor oude opnames, waaronder Hans Knot. En liet die nou 'toevallig' een zolder vol oude zeezenderopnames hebben. Leuk. Interesse (verder) gewekt. Later ben ik een 120-delige radioserie begonnen, De Maanden 70, over de jaren 70, met daarin veel oude opnames. Bertus Biervilt was de ho…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by MvdVen,

Radio Day 2014 Hotel Casa 400, Eerste Ringdijkstraat 4, Amsterdam, Netherlands Saturday 22nd March 2014 from 10:30 till 18:00h CET This is the preliminary schedule. The guests listed below have either been accepting the invitation or have at least confirmed that they are seriously planning to attend. And even more well known names may be expected. 'The Pirate Radio Documentary' A video feature by Wayne Hepler Swinging to you on 242: Radio Scotland Ian Biggar (moderator), Jack McLaughlin, Tony Meehan, Bryan Vaughan, Pete Bowman, John Kerr The Sound of Young Europe: Radio NorthSea International (RNI) Nico Steenbergen (moderator), Ferry M…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Started by Robin Westhof,

Mensen komen en gaan op de zeezender/radio forums, dat is natuurlijk altijd zo geweest, maar van sommige forumleden mis ik hun reacties/bijdragen in dit forum. Bijvoorbeeld van Paul de Haan, al meer dan een half jaar niet meer (met een reden) actief hier, al leest hij nog wel mee en deelt soms wat bedankjes uit, als hij wat download. Maar zijn (uitgebreide) kennis en humor wordt hier gemist. Die andere Paul*** (bewust zonder achternaam) lijkt ook vertrokken te zijn en (ook) dat vind ik jammer, we verschilden vaak van mening over (vooral) politieke zaken, maar dat maakt het juist zo leuk op een forum zoals hier , maar we hadden natuurlijk ook g…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  6. Started by Juul,

Nou allochtoon ben ik niet, m'n opa in de jaren 20 van de vorige eeuw wel en m'n vader ook nog kort. ( van Pruisische -Duitse origine ). Maar ook ik kreeg vorige week van mevr. de "medicijn vrouw" de diagnose "ernstig vitamine D tekort" En nu vallen waarschijnlijk een hele rits vage klachten van de laatste 2 jaar op z'n plek. De lijst is heel lang. Dus nu een hele hoge dosis vitamine D zodat het weer na een paar weken op peil komt. Dat tesamen met calcium , ja dat heb je als de jaren beginnen te tellen........... Hopelijk gaat de moeheid en de neiging tot astmatisch gedoe dan snel weg. https://nieuwsuit.com/2015/vitamine-d-tekort-onder-allochtonen/?google_editors_…

• 3 antwoorden
    • 685 weergaven
  7. Gast thevandijks
    Started by Gast thevandijks,

Prins Roy (Roy Bates) is gisteren 9 oktober 2012 overleden. Sealand News Groet Hans

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Started by Alex,

Tussen alle video opnames en editing door toch nog even tijd voor wat aanvullingen in de knipsel gallery www.wikiradio.nl Meer dan 60 knipsels uit o.a. begin jaren zestig over zowel Radio Veronica (haalt Vera Lynn in Nederland), Radio Such (Vis in blik velde piratenzender), Caroline en Atlanta, de Belgische zeezenders en een special uit het blad Radio Bulletin over het REM eiland. Uit de jaren zeventig Radio Noordsee die weer stoort en de PTT die daarover contact opneemt. Maar ook berichten over VOP, Radio Luxemburg, AFN en de BBC En knipsels en artikelen over hitlijsten en hitwezen in Nederland. Op www.wikiradio.nl staan nu meer dan 2000 arti…

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Sinds een week of zo zie de advertenties op het forum ( rechts boven) niet meer. Nee ik gebruik geen "Ad blokker". Als ik erop klik zie ik ze wel. Het is bij elke browser die ik gebruik. ( stuk of 4 )

• 3 antwoorden
    • 809 weergaven
  10. Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Juul,

http://www.americanradiohistory.com/Archive-Other-Documments/FM-Guide-New-York/FM-GUide-1968-02.pdf

• 3 antwoorden
    • 696 weergaven
  12. Started by Gerrit Blaauw,

Als het weer het toelaat... Op naar Franeker. Les Baroques komt ook! Knipsel afkomstig van de Facebookpagina van Wessel Gernaat.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de mp3's van de Duitse zanger Frank Duval met Angel of mine en de Belgische zangeres Sanne met Lange weg. Grt Rieni.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by Juul,

Singer-songwriter Peter Sarstedt is overleden. http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-38548507

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by maartenfransen,

Ik heb een lijst gekregen uit waarschijnlijk 1990 met composities en nummers, maar ik heb geen idee wat voor lijst het is of waarvandaan... Misschien dat iemand hier de opmaak herkent?

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Juul,

Weg leuk om te lezen. Toch een beetje "Hollands trots". http://www.philipsmuseumeindhoven.nl/phe/index.htm

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

18. Sven Figee en Thijs Boontjes brengen cover Radar Love uit Maar dat schijnt op spotify of zoiets te staan. ( ik ben nog gewoon van de CD en vinyl....hi ) Ik kijk dat nooit en geen idee hoe dat werkt. De Matthijs versie staat dus gewoon op Internet maar de nieuwe dus niet. Wie kan mij op m'n prive mail er mee helpen. Want hier posten we dat niet. dank je wel. Juul

19. Started by Juul,

Ik ben voor de ABTT (AdBoumanTopTien) een hoop mensen aan het zoeken. Soms gaat dat feilloos met Internet. Ik heb er al een aantal gevonden. Maar ook loop ik tegen allerlei Link en Face book gedoe aan waar ik dan een account moet aanmaken. Maar ik wil dus niks met Facebook en Link etc te maken hebben. (zie trouwens over Facebook de Volkskrant van vandaag). Maar dat betekent dat ik niet verder kom, dus zonder een account. Of heb ik dat verkeerd? Wie legt deze "oude man" e.e.a. uit? Juul

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Started by Juul,

Er staat in deze tegenwoordige wereld zo ontzettend veel "online" maar nergens kan ik het document van het Verdrag van Straatsburg vinden. Dat kan toch niet ? Of zoek ik verkeerd? Ja, alle Wiki's heb ik wel daar gaat het niet om.

21. Started by Harmen,

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/3232938/2012/03/29/Elektrische-rolstoel-mag-niet-de-naam-Beatle-dragen.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS Eigenlijk te triest voor woorden, maar ik moest toch een beetje glimlachen om de vetgedrukte zin.

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Started by MusicRadioFan,

Mijn naam is Pierre,ik ben gehuwd en vader van 2 zonen en een dochter. Zoals vele anderen heb ik deze maand ook ingetekend op het nieuwe radioforum, omdat radio en muziek een passie voor mij zijn. Midden 1966 ben ik in contact gekomen met de Engelse piraten en R.Veronica. Een geweldige ervaring,de muziek,jingles,reklame en presentatie hebben op mij een geweldige indruk gelaten,die tot op heden onveranderd is gebleven. Pijnlijke ervaring was het einde van de Nederlandse zeezenders in 1974 en dan vooral R.Veronica. Een echte schande! Nu via internet diverse zenders zijn te beluisteren (R.192,Bigl ,Extra Gold..),die toch een beetje de sfeer van toen probere…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. Started by rien1959,

In November konden jullie mijn verhaal lezen over mijn sleutel-avonturen met mijn Fiat Cinquecento Sporting (wat een naam voor zo'n hok) Alles leek in orde, alleen bleef er een zeer irritante hik over wanneer het motorblok de 50 graden Celsius passeerde. De afgelopen twee maanden ben ik daar meerdere keren uren achtereen mee bezig geweest. Niets leek te helpen en het was daarom zeer frustrerend. Op een gegeven moment had ik een proefrit gemaakt met de laptop aangesloten zodat er data werd verzameld tijdens de rit. Opeens was daar een raar probleem te zien. Je kunt met deze software een soort XY diagram maken waarbij de Y-as (dus verticaal) de te meten waarde voorstelt e…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik vind het terecht!Vorig jaar ontmoette ik hem en zei gekscherend: "Ah, Jan Slagter, de Rob Out van het huidige bestel". Hij vond het het een ere-titel......... Juul Bron: AD. http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3832980/2015/01/19/Jan-Slagter-emotioneel-om-titel-Omroepman-van-het-Jaar.dhtml

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.