Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
Heeft iemand een opname van The Zombies die te gast waren bij Pandora in the Maidstone Studio van Radio Caroline op 24 mei 2005? Liefst hele show van Pandora. Zou ik erg blij mee zijn. Theo
-
Er valt tijdens deze moeilijke dagen heel wat te beluisteren op de amateur radio banden. Zo worden er momenteel diverse "CRISIS-RONDES" gehouden, mede doordat verenigingsavonden e.d. zijn komen te vervallen, en op die wijze toch onderlinge contacten kunnen onderhouden! Dagelijks: 🎤 Gehele dag: Groningen en Noord Drenthe op 145.400 MHz. 🎤 Gehele dag in Twente op 145.2375 MHz. 🎤 10:00 uur: Ronde op 144.310 MHz. omgeving Groningen/Friesland horizontaal gepolariseerd. 🎤 10:30 uur: Ronde op 432.310 MHz. omgeving Groningen/Friesland horizontaal gepolariseerd. 🎤 11:00 uur: Den Haag e.o. > 145.450 MHz. Gewoon voor sociaal praatje. 🎤 19:00 uur: Crisisronde van de PI4GAC …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan en wil mij "Vera Lynn - We'l meet again" toesturen? ( audio ) De versie met het koor. Er staat op de Tube veel maar dat kan ik niet downloaden...... Per mail graag. Juul
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
http://www.nu.nl/muziek/3959936/zanger-joe-cocker-70-jarige-leeftijd-overleden.html
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Beste mensen, ik ben op zoek naar Hans Siebgens. Hij stelde enkele jaren terug het eerste uur van de Top 40 van 17 juli 1965 beschikbaar. Hans ondertekende z'n bijdragen in de nieuwsgroep met Hans Siebgens uit de Purmer nh. Weet iemand meer?
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Laat ik aftrappen met onze zakelijke kerstkaart. De foto is door mij zo'n 10 jaar geleden gemaakt in een Frans dorpje.
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Grote schoonmaak radio singles. In de aanbieding op Marktplaats en hier. Er zijn er nog een paar over: Flexi Disc single "It's The Real Song" Coca Cola 331/3 Sonopresse Rotterdam Presentatie Ferry Maat met: Buy the world a Coke Look at the people Sell a million It's the real thing Sing with me Traveling souls need company Good times Join me it's all right Beautiful day DXing around the world 30 stations Finland's DX club Atlantis The Shadows
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dag, ben op zoek naar muziek van de Nederlandse band Triple X. Ze waren in 1984 bekend, deden mee aan de grote prijs en waren bij de VARA popkrantartiest. grote groet, Sebastiaan van den Corput
-
Tussen alle video opnames en editing door toch nog even tijd voor wat aanvullingen in de knipsel gallery www.wikiradio.nl Meer dan 60 knipsels uit o.a. begin jaren zestig over zowel Radio Veronica (haalt Vera Lynn in Nederland), Radio Such (Vis in blik velde piratenzender), Caroline en Atlanta, de Belgische zeezenders en een special uit het blad Radio Bulletin over het REM eiland. Uit de jaren zeventig Radio Noordsee die weer stoort en de PTT die daarover contact opneemt. Maar ook berichten over VOP, Radio Luxemburg, AFN en de BBC En knipsels en artikelen over hitlijsten en hitwezen in Nederland. Op www.wikiradio.nl staan nu meer dan 2000 arti…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Officiële verklaringen lijken vaak erg duidelijk en als alleen maar ‘juist’ over te komen. Enorm veel klachten over het bedrijf T-online van Telecom, zeg maar op de ouderwetse manier, het belangrijkste Duitse telefoonbedrijf, dat haar angels alom heeft vastgezet in vele landen. Men had een verklaring, nadat ze openlijk voor het volk des vaderland via Youp van ‘t Hek bij herhaling was aangepakt. Een woordvoerder van Telecom kwam, waarschijnlijk met een valse glimlach, tot de volgende verklaring: “Wij erkennen dat ook binnen ons bedrijf fouten worden gemaakt. Dat willen wij niet goedpraten en daar doen we wat aan. De oproep aan grote bedrijven om te luisteren…
-
Ach nee.... Zeg dat het niet waar is... http://www.theguardian.com/uk-news/2014/aug/14/cliff-richard-home-searched-police-sexual-abuse-claims
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
-
Dit is een wel erg leuk "onderzoek"; http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/08/nederlandse-albumhoezen-in-google-street-view/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20140408&utm_content=Cultuur&utm_term=artikel1
-
Kreeg ik vorige week een mailtje van een van de collega's van de tabletten-afdeling met de vraag of ik nog een ultrasoon reiniger wilde hebben in mijn werkplaats ..... Nou, de wet gewetensbezwaren trad gelijk in werking, dat begrijp je wel ! Niet wetende wat voor formaat ik moest verwachten heb ik geantwoord dat ik dat apparaat heel graag wilde hebben. Die middag stond het geheel al in mijn werkplaats te pronken. Het bleek een geheel RVS uitvoering met ingebouwde verwarming en 28 liter inhoud ! Over de prijs zullen we het maar niet hebben. Intussen heb ik al uren gebruik gemaakt van dit super apparaat. Op het moment van de foto liggen er een paar werkstukken in die mee mo…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Via een relatie kan ik tegen gereduceerd tarief 4 zitplaatsen op één rij aanbieden voor "The day the music died" op 31 augustus in Ahoy Rotterdam. Bovendien zijn het nog goeie plaatsen ook: Ingang Oost Vak: CJ Rij: 4 Stoel: 27 t/m 30 De prijs is € 35,00 p/p en het ticket kun je direct online betalen en uitprinten. Bij interesse graag even een PB. Toezeggingen zijn bindend!
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Komende zondag 9 juni 2013 is er weer wat leuks te beleven op de kortegolf. De Taiwanese radiomaker Keith Perron van PCJ Radio International zal dan voor het eerst in 21 jaar het voormalige en wereld beroemde programma "Happy Station" (bijna) wereldwijd op kortegolf gaan uitzenden."Happy Station" was in de jaren 90 voor het laatst op de Wereldomroep te horen. In de uitzending van zondag zal Keith een interview doen met Tom Meijer. Meijer was de presentator van "Happy Station" in de jaren 70,80 en 90 van de vorige eeuw. PCJ Radio International heeft het programma in maart 2009 opnieuw gestart en tegenwoordig wordt het iedere zondag uitgezonden via een laag vermogen Kortego…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vanochtend was ik in de opslag van de zaak op zoek naar vaten met sulfiet. Deze vloeistof wordt gebruikt als zuurstofbinder in onze stoomgenerator. Simpel gezegd zou je het als antiroestmiddel kunnen bestempelen. Nadat ik twee vaten had gevonden en die naar de stoomgenerator had gesleept ontdekte ik iets vreemds. Eén van de vaten bleek gebruikt en er zat een gaatje in de dop. Blijkbaar was deze nog bij de oude generator gebruikt. Nadat ik alles had geleegd vond ik onderin zo'n vaatje twee hele grote sulfietkristallen. De grootste is ongeveer 30 cm lang ! Voor de foto's had ik ze op de werkbank gelegd en net kwam een collega vragen waar dat ijs vandaan kwa…
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
ik zoek een tros-dag 1977 of uit 1978. ook zoek ik een hele week uit de zeezender radio veronica.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik ben aan het opruimen en vraag me af of er hier mensen zijn die spullen van het voormalige Holland FM sparen. Zo heb ik hier nog wat raamstickers en A3 posters netjes opgerold in een koker. Kan deze week in Amsterdam afgehaald worden en anders gaat het de container in.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dat doet mij terug kijken naar een paar maanden geleden: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22923752/__Kuifje-fanclub_voor_rechter_gesleept__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Gisteren werd bekent dat hij vrijdagmorgen is overleden op 73 jarige leeftijd. https://rtva.nl/2020/02/amstelveense-boogiewoogie-pianist-jaap-dekker-73-overleden/ Chiel Montagne stelde hem voor kinderliedjes te spelen in de boogiewoogie stijl. https://www.spreekbuis.nl/chiel-montagne-alleen-de-radio-geeft-een-artiest-echt-een-podium-en-bekendheid/ De rest is geschiedenis. Nico.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik was en ben "fan" van The Phlorescent Leech & Eddie, zij zijn de oprichters van The Turtles. Zij maakten in september 1972 een paar prachtige radiospots die we kregen op een promo single. Al die tijd bewaard............en gedigitaliseerd. ( ik was toen al aan het archiveren zie ik ) En hier te zien en te beluisteren. (download en dus, krijg je audio en plaatjes) https://pixeldrain.com/u/6WMC6eLi Flo & Eddie radio spots 1972.zip
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
De spotjes op de publieke omroep met kritiek op de bezuinigingen, gaan niet van de zenders af. Dat zei NPO-baas Henk Hagoort dinsdagochtend bij de KRO op Radio 1. De VVD stoort zich aan de spotjes. VVD-Tweede Kamerlid Matthijs Huizing wil dat staatssecretaris Dekker van OC&W de NPO sommeert om te stoppen met het uitzenden ervan. In de spotjes worden kijkers en luisteraars opgeroepen een petitie te tekenen tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet voor de publieke omroep. Huizing vindt ze de publieke omroep onwaardig. Bovendien zouden er feitelijke onjuistheden in worden verkondigd. “Het lijkt nu net alsof Studio Sport gaat verdwijnen als e…
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik had het nog niet eerder opgemerkt, maar komende week is er voor de Engelsen een cruise naar Antwerpen en Amsterdam met dj's Dave Cash, Emperor Rosko en Johnnie Walker aan boord: http://piratebeatboatcruise.com/ Ben benieuwd hoeveel er daar nu eigenlijk met meegaan.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-