Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.241 discussies in dit forum
-
-
-
-
-
Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…
-
-
-
-
-
-
-
-
Hier een leuk verslag van een radiomuseum. Heerlijk die ouwe toestellen. :-)
-
Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC. Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt. Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad. Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100 De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak. Sinds…
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
-
-
-
-
-
-
-
-
Dat cd-r's niet te vertrouwen zijn, weten wij geluidsverzamelaars natuurlijk allang. Maar ook cd's uit de winkel zijn van wisselende kwaliteit: http://www.npr.org/blogs/alltechconsidered/2014/08/18/340716269/how-long-do-cds-last-it-depends-but-definitely-not-forever Het zou me niets verbazen als vinyl platen en zelfs cassettebandjes de tand des tijds beter kunnen doorstaan dan cd's.
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
Ach nee.... Zeg dat het niet waar is... http://www.theguardian.com/uk-news/2014/aug/14/cliff-richard-home-searched-police-sexual-abuse-claims
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-