Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
-
-
Ik was en ben "fan" van The Phlorescent Leech & Eddie, zij zijn de oprichters van The Turtles. Zij maakten in september 1972 een paar prachtige radiospots die we kregen op een promo single. Al die tijd bewaard............en gedigitaliseerd. ( ik was toen al aan het archiveren zie ik ) En hier te zien en te beluisteren. (download en dus, krijg je audio en plaatjes) [verborgen inhoud] Flo & Eddie radio spots 1972.zip
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Tijdens zijn bezoek aan Belgie ter gelegenheid van de 10-daagse zeezender herdenking van Radio 19 had Marc Jacobs een gesprek met Rudi Van Vlaanderen van Family Radio Belgie.Het gesprek duurt ongeveer 20 a 25 minuten. http://www.mediafire.com/?5shjfhc6gzfgzkl Gr.Bavo27
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Twee verslaggeefsters van de Amsterdamse zender AT5 zijn zondag na een opname in Nieuw-West beroofd van hun camera. Ze waren op pad om een reportage te maken over snackbar Abi in de Jan Tooropstraat, waar men na een aanslag met een molotovcocktail in mei nu weer de deuren opent. Na afloop werd de camera in de achterbak van de auto gelegd en stonden de AT5-reporters rond 14.45 uur op het punt weg te rijden, toen opeens de achterklep van de auto open werd gedaan en twee lichtgetinte tieners de camera meenamen om vervolgens snel weg te rennen. AT5 heeft inmiddels aangifte gedaan van de diefstal. Camera’s van journalisten zijn in Amsterdam vaker het doelwit van stra…
-
- 2 antwoorden
- 996 weergaven
-
-
Ik zag in een bericht uit 2007 in de nieuwsgroep nl.media.radio dat het toenmalige internet radiostation Radio Mi Amigo een interview met of het levensverhaal van Ben Bode (Radio Paradijs / Radio Monique) heeft uitgezonden. Heeft iemand dat destijds opgenomen? Ik ben er erg in geïnteresseerd omdat ik ben begonnen met het schrijven van een boek over Radio Monique. Wie oh wie????? Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik: 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling had dan ook wel weer zijn…
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen.. Hier nu Extra Gold.nl
-
- 30 antwoorden
- 8,4k weergaven
-
-
Straks, na 12 uur is Willem van Kooten op radio 1 Neemt iemand het op ? Juul
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
bron: Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105/Jan-Bennink/article/detail/3490427/2013/08/10/Waar-is-premier-Mark-Rutte-eigenlijk.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
-
- 0 antwoorden
- 791 weergaven
-
-
-
Ja, Anneke is van mijn generatie en was "aangetrouwde familie". Annek was n.l. getrouwd met Wim Jaap van der Laan en hij was dj bij Veronica. Hij had zich de naam Wim Croupier aangemeten. ( 1963 ). Het verhaal gaat dat Wim Jaap in de Veronica studio Anneke Grönloh ontmoette en toen sloeg de "vlam over". Het resulteerde in een huwelijk. Op een naar wat in de Veronica geschiedenis een historische datum zou worden, 31 augustus 1964. In september 2004 overleed Wim Jaap op 65 jarige leeftijd in Frankrijk waar hij met Anneke woonde. Anneke hebben Tom Mulder en ik ook uitgebreid geinterviewd en dat kun je horen in De Geschiedenis Van De Nederlandse Popmuziek-D…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. [verborgen inhoud] In het pro…
-
- 0 antwoorden
- 803 weergaven
-
-
Hallo, zoals velen eerder ook op offshoreradio.org forum. Mijn oorspronkelijke introductie [verborgen inhoud] , dus die ga ik hier niet herhalen Groeten, Marcel ( en dan ga ik nu mijn profiel even bijwerken)
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hier in Voorthuizen was het op 1,5 mtr. in open veld - 19gr. Nu is ie alweer aan het stijgen 18,0 gr. ( 09.25 uur) Juul
-
- 18 antwoorden
- 4,4k weergaven
-
-
Gepuberd begin jaren 80 en in die tijd ook radioliefhebber geworden. Was fan van Veronica (VOO). Ben liefhebber/verzamelaar van Veronica-/Top 40 jingles!!! Ben intussen creatief geworden met het mixen van jingles. Produceer wekelijks met veel plezier een non-stop 80's Top 40. ... en zo ben in weer terug bij mijn jeugd ;-) Groetjes, Frits Spoor. ps: ben ook nog gelukkig getrouwd, vader van 2 geweldige kids, modelspoorliefhebber, wandelaar, halve Italiaan, Gardameerganger, ... genoeg.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
En zo is er nog hoop voor de kleintjes die tegen een grote vechten............. http://nos.nl/artikel/454404-het-hagelt-niet-meer-bij-venz.html Juul
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
The Hollyridge Strings maakte van vele hits van bands mooie instrumentale nummers. Hier bijvoorbeeld van The Beach Boys. http://www42.zippyshare.com/v/26253208/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo hier naaldje een vraagje wie o wie heeft de jingle met een kinderstemmetje met die zegt Wim van putten of mischien nog wat andre namen of progamma aankondig met een kinderstem bvd Naaldje,
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik heb er verder geen belang bij, maar wellicht is dit voor iemand hier interessant: [verborgen inhoud] Volgens mij stond dit model ook in de boordstudio en je ziet ze niet zo vaak.
-
- 2 antwoorden
- 940 weergaven
-
-
Ik kwam net een mailwisseling met Rick van Dijk ( † 5 december 2011) tegen. Rick was z'n naam op ons forum, in werkelijkheid was het Erik Langelaan. Dit jaar is Rick al weer 5 jaar niet meer onder ons. Wat gaat de tijd toch snel. Rick was een goeie gozer…………………..
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Net als hier zijn er in de USA ook piratenzenders, ik bedoel dan zenders zonder machtiging. Leuk om te lezen: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 999 weergaven
-