Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Jan-Fre,

Ik zag in een bericht uit 2007 in de nieuwsgroep nl.media.radio dat het toenmalige internet radiostation Radio Mi Amigo een interview met of het levensverhaal van Ben Bode (Radio Paradijs / Radio Monique) heeft uitgezonden. Heeft iemand dat destijds opgenomen? Ik ben er erg in geïnteresseerd omdat ik ben begonnen met het schrijven van een boek over Radio Monique. Wie oh wie????? Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik: 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling had dan ook wel weer zijn…

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen.. Hier nu Extra Gold.nl

• 30 antwoorden
    • 8,3k weergaven
  4. Started by Juul,

Straks, na 12 uur is Willem van Kooten op radio 1 Neemt iemand het op ? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Juul,

bron: Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105/Jan-Bennink/article/detail/3490427/2013/08/10/Waar-is-premier-Mark-Rutte-eigenlijk.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 1 antwoord
    • 932 weergaven
  6. Started by Jan van Heeren,

• 0 antwoorden
    • 777 weergaven
  7. Started by Juul,

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2234099-uitvinder-wereldwijde-web-niet-helemaal-wat-ik-ervan-had-gehoopt.html

8. Started by Juul,

Ja, Anneke is van mijn generatie en was "aangetrouwde familie". Annek was n.l. getrouwd met Wim Jaap van der Laan en hij was dj bij Veronica. Hij had zich de naam Wim Croupier aangemeten. ( 1963 ). Het verhaal gaat dat Wim Jaap in de Veronica studio Anneke Grönloh ontmoette en toen sloeg de "vlam over". Het resulteerde in een huwelijk. Op een naar wat in de Veronica geschiedenis een historische datum zou worden, 31 augustus 1964. In september 2004 overleed Wim Jaap op 65 jarige leeftijd in Frankrijk waar hij met Anneke woonde. Anneke hebben Tom Mulder en ik ook uitgebreid geinterviewd en dat kun je horen in De Geschiedenis Van De Nederlandse Popmuziek-D…

9. Started by Rob Veld,

https://procolharum.com/gary-brooker-obituary.htm R.I.P. Gary

• 1 antwoord
    • 985 weergaven
  10. Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. https://www.rtve.es/play/videos/g…

• 0 antwoorden
    • 775 weergaven
  11. Started by Audioot,

Hallo, zoals velen eerder ook op offshoreradio.org forum. Mijn oorspronkelijke introductie staat daar nog , dus die ga ik hier niet herhalen Groeten, Marcel ( en dan ga ik nu mijn profiel even bijwerken)

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Juul,

Hier in Voorthuizen was het op 1,5 mtr. in open veld - 19gr. Nu is ie alweer aan het stijgen 18,0 gr. ( 09.25 uur) Juul

• 18 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  13. Started by Frits Spoor,

Gepuberd begin jaren 80 en in die tijd ook radioliefhebber geworden. Was fan van Veronica (VOO). Ben liefhebber/verzamelaar van Veronica-/Top 40 jingles!!! Ben intussen creatief geworden met het mixen van jingles. Produceer wekelijks met veel plezier een non-stop 80's Top 40. ... en zo ben in weer terug bij mijn jeugd ;-) Groetjes, Frits Spoor. ps: ben ook nog gelukkig getrouwd, vader van 2 geweldige kids, modelspoorliefhebber, wandelaar, halve Italiaan, Gardameerganger, ... genoeg.

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Juul,

En zo is er nog hoop voor de kleintjes die tegen een grote vechten............. http://nos.nl/artikel/454404-het-hagelt-niet-meer-bij-venz.html Juul

• 10 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  15. Started by Juul,

The Hollyridge Strings maakte van vele hits van bands mooie instrumentale nummers. Hier bijvoorbeeld van The Beach Boys. http://www42.zippyshare.com/v/26253208/file.html

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  16. Started by naaldje,

Hallo hier naaldje een vraagje wie o wie heeft de jingle met een kinderstemmetje met die zegt Wim van putten of mischien nog wat andre namen of progamma aankondig met een kinderstem bvd Naaldje,

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by rob68,

Ik heb er verder geen belang bij, maar wellicht is dit voor iemand hier interessant: http://link.marktplaats.nl/m883369571 Volgens mij stond dit model ook in de boordstudio en je ziet ze niet zo vaak.

• 2 antwoorden
    • 929 weergaven
  18. Started by Juul,

Ik kwam net een mailwisseling met Rick van Dijk ( † 5 december 2011) tegen. Rick was z'n naam op ons forum, in werkelijkheid was het Erik Langelaan. Dit jaar is Rick al weer 5 jaar niet meer onder ons. Wat gaat de tijd toch snel. Rick was een goeie gozer…………………..

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Started by Juul,

Net als hier zijn er in de USA ook piratenzenders, ik bedoel dan zenders zonder machtiging. Leuk om te lezen: http://www.twincitiesradioairchecks.com/pirateradiotwincities.html

• 0 antwoorden
    • 990 weergaven
  20. Het Uur van de Wolf start het nieuwe jaar met een verzameling heerlijke internationale popdocumentaires. Met allereerst het verhaal over de bijzondere chemie van 10cc. Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley en Lol Creme experimenteerden er begin jaren zeventig, als exponenten van de vruchtbare muziekscene in Noord-Engeland, rustig op los in hun zelfgebouwde Strawberry Studio. De chemische reactie van hun individuele talenten en hun bereidheid al hun ideeën uit te proberen, vernieuwden de popmuziek en leidden tot grote hits als The Wallstreet Shuffle, The Things We Do for Love en Dreadlock Holiday. Met veel smaak en humor vertellen de vier originele leden …

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Rob Veld,

De geschiedenis van Radio Kootwijk is algemeen bekend, maar dit is een stuk minder bekend. https://www.gelderlander.nl/st-anthonis/dit-dorp-bestaat-dankzij-een-verdwenen-radiostation-liefhebbers-graven-naar-de-resten~a1f1f64a/ Rob V.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  22. At the end of September last year I announced the creation of Ben’s Radio Visuals on youtube. During the last four months I’ve been adding videos of the Dutch Radiodays with so many very interesting interviews and discussions, perfectly organised by Hans Knot, Martin van der Ven and Rob Olthof † and their team. Amongst others, I’ve added videos of RSLs in the UK, the Belgian radioday and a number of Veronica reunions and events, all perfectly organised by Juul Geleick, Ad Bouman and their team. In my announcement message of September 29th I wrote: as Mary Payne once wrote on her website : "No Big L RSL would be complete with…

• 0 antwoorden
    • 956 weergaven
  23. Uit de categorie zingende DJs. Een filmpje uit de zomer van 1971.

• 0 antwoorden
    • 405 weergaven
  24. Started by hans knot,

Wie heeft voor mij een mp3 van Oh Magdalena van George Baker? Hans Knot met dank en groet

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  25. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Per ongeluk heb ik het boek 'Death of a Pirate' door Adrian Johns nogmaals gekocht terwijl ik het al had. Het is een paperback in het Engels. Uiterst interessant. Het behandelt de opkomst van radio in Engeland en de zeezenders in de sixties en de aanleiding tot het sluiten van de stations door de Engelse overheid. Wie wil het overnemen? 15 Euro incl. verzendkosten. Bij belangstelling graag even bericht via mail. Gr. Theo Boek is inmiddels verkocht.

• 0 antwoorden
    • 939 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.