Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Alex,

Ja ja, geen gebrek aan opvallende koppen boven de rond 60 nieuwe artikelen die deze week weer digitaal gemaakt zijn. 'Het einde der radiopiraten is nakend! ' was een kop boven een artikel uit de reeks over offshore radio uit het Belgische Zondagsblad van 1970. Al eerder plaatste ik wat artikelen uit deze serie en deze week het restant. Over de forten, Radio London, Caroline, Nordsee, Veronica, Uilenspiegel, Hauraki en nog veel meer. Met dank aan Juul. Met de hernieuwde media-aandacht voor Radio 10 Gold ben ik ook eens gaan zoeken in de oude Radio 10 Gold Magzines. Ook daar opvallende koppen boven artikelen zoals: "AVRO Hielp Bull Verweij Achter De Tralies" ee…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Rene van den Abeelen,

Dear mrs Applebee. En verder niks, eigenlijk. Zou op 12 september 67 zijn geworden, dus ook weer akelig jong.

• 10 antwoorden
    • 13,5k weergaven
  3. Started by Harm,

Wie heeft hem in mp3 256Kbps of hoger?

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by Rene van den Abeelen,

Gewoon een onzin-projectje: Ja! inderdaad errug klein! :)

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Vincent,

In 1978 werd door Rob Olthof, geassisteerd door een aantal andere mensen, waaronder mijzelf, de Stichting Media Communicatie opgericht. Decennia lang is Rob Olthof de stuwende kracht geweest achter de diverse activiteiten van SMC. Gelet op het trieste feit dat Rob Olthof ernstig ziek is en er geen kans meer is op herstel, zijn we genoodzaakt de organisatie in andere handen te geven. De werkzaamheden worden voorlopig overgenomen door Jan Fré Vos. Zijn adres is: Stichting Media Communicatie Voorzitter: Jan Fré Vos Kornoeljestraat 4a 9741 JB Groningen De komende maanden zal er gekeken worden in hoeverre wijzigingen in het beleid dienen te wo…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Rene Verstraten,

Wie kan mij helpen aan een goed klinkend exemplaar van een single uit 1983? Artiest was Peter Zwerus en het liedje heette "Wie, waarom en hoe". Er staat een versie op Youtube maar ik zoek 'm in betere kwaliteit. Wie oh wie? Alvast hartelijk dank voor de moeite! René

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. ... Frans Verweij heeft weer een nieuwe TVRDO gemaakt; nummer 77! Fish laat weer eens van zich horen, na een lange absentie. Haken, de Londense Proggers, met een echt geweldig nieuw album. Verder blikken we terug op het jaar 1977 (we zetten de traditie voort) met TVRDO's favoriete album van dat jaar: Rush "A Farewell To Kings". Verder o.a. een preview van "The Songs of Zamran: Son of Olias’ van Jon Anderson en Flamborough Head uit ons eigen kikkerlandje. Volgende keer: aandacht aan de Prog Awards 2013. http://freakspodcasts.com/FREAKS_Podcasts/FreaksPodcasts/FreaksPodcasts.html

8. Started by Vincent,

In het Amerikaanse stadje Tuscumbia is paniek uitgebroken om een radioreclame van een lokale school die waarschuwt voor een alieninvasie: http://www.nu.nl/opmerkelijk/3564139/paniek-radioreclame-aliens.html

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Alex,

Ook deze week weer het nodige materiaal digitaal gemaakt voor WikiRadio knipsels / Radio clippings. Ongeveer 10 nieuwe pagina's met oud, maar wel leuk nieuws. Wat Engels materiaal over Caroline, uit 1976 de schaatser Hans van Helden die tijdens de Olympische spelen Harry van Doorn confronteert met zijn mening over het laten verdwijnen van Veronica en het niet toestaan van de VOO. Een bericht uit de Telegraaf van 22 november 1977. Veronica wordt museum. Hoe mis hadden ze het in die tijd. Het komplete 24 pagina's tellende Mi amigo Fanblad staat in de Mi Amigo file. Mi Amigo is ook onderwerp van gesprek in Mi Amigo die vanuit Paraguay zou gaan uitzenden. Wat een i…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Sapuripong,

Heeft iemand enig idee hoe de Dab+ ontvangst is in Gelderland? Met name, Harderwijk, Nunspeet, Elspeet? Kan nergens een goed kaartje vinden...

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  11. Started by Rene van den Abeelen,

Eens even niet melden dat er weer iemand dood is, maar dat 'de ouwetjes het nog goed doen'. The Scaffold... ze zijn er nog steeds: http://www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/liverpool-pop-group-scaffold-reunite-5797278

12. Started by Bob,

Heeft iemand toevallig Don Henley - The Boys Of Summer voor mij . Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  13. Started by Rene van den Abeelen,

... meldt De telegraaf. Deze Volendamse artiestenmanager nam destijds het initiatief om artiesten te laten opdraven tijdens de hoorzitting over de anti-zeezenderwet en het op te nemen voor Veronica. Hij is inmiddels 68 en 'doet' nu acts als de 3J's en Jan Smit.

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by holly59,

Hallo iedereen, Ik Danny, kom uit Belgie. Ik hou van veel muziekjes. Ik ben een grote fan van de zeezenders en alles wat daar rond hangt. Groetjes uit Vlaanderen. Danny.

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Alex,

Het is een long shot maar wie weet. Wij zijn op zoek naar een uitzending van het VARA programma Discobal van zondag 12 maart 1967. In deze uitzending o.a. ook de groep met de onvergetelijke naam NonSuch met als manager, voor korte tijd, Lodewijk den Hengst/Lex Harding uit Boskoop. Als we het goed hebben dan was een van de gitaristen of de drummer van NoneSuch een persoonlijke vriend van Lex en heeft deze ook nog een poos de platenwinkel van Lex gerund in Gouda, waar Lex nog een poosje boven heeft gewoond. Het zou werkelijk prachtig zijn als deze opname boven water zou komen. Herman Stok presenteerde het programma wat dacht ik samen gemaakt werd met Ko de Kloet. Wie oh…

• 0 antwoorden
    • 846 weergaven
  16. Started by Eric010,

Goedemorgen, Wie wil mij helpen aan een goede kwaliteit van het nummer Touch van Colin Blunstone? Alvast dank Eric

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  17. Started by Harmen,

Moi. Voor onze Groningers en degene die Holland durven te verlaten is er zaterdag 14 sept. en maandag 16 sept. de documentaire Sound City te zien in de RKZbios in Groningen. "De 'Sound City'-opnamestudio in Los Angeles is een van rock-'n-rolls best bewaarde geheimen. Tussen 1969 en 2011 zijn er legio legendarische albums opgenomen; van Neil Young, Fleetwood Mac en Tom Petty, tot Slayer, Kyuss en... Nirvana. De geliefde 'sound' van de studio was grotendeels de verdienste van een uniek mengpaneel dat ruim dertig jaar in de studio huisde. Na de sluiting in 2011 kocht Dave Grohl het mengpaneel over en besloot een documentaire te maken over de historie van de stu…

• 0 antwoorden
    • 953 weergaven
  18. Started by Harm,

Wellicht meer een vraag voor de eerste zeezendergeneratie maar je weet nooit. Bijgaand een fragment van de tune die ik zoek. De instrumentale 'Sangria' jingle krijg je cadeau... Wie maakt me blij?! http://www.mediafire.com/?wdm7zb46709hphn

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Alex,

Het grootste deel van de oude radioknipsels (meer dan 1600) staat eindelijk weer online. Na een update van de vorige provider was een groot deel niet meer toegankelijk. In samenwerking met het Radiocafé zijn de knipsels nu opnieuw opgeladen en weer voor iedereen beschikbaar. Er worden nog steeds oude, reeds bekende knipsels toegevoegd aan de Gallery, maar er zijn ook weer een behoorlijk aantal nieuwe toevoegingen op het gebied van Offshore en landbased radiozenders in de diverse categorieën te vinden. In de komende maanden volgen, met dank aan Anne Koorvaar en vele anderen, nog meer zeer interessante aanvullingen. De Gallery is mede tot stand gekomen met medewerking…

• 8 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  20. Started by Gerrit Blaauw,

Wiebe Klijnstra werkt als verslaggever en presentator bij RTV Noord. Hij is hij onder meer ook de schrijver/samensteller van het boekwerk 'Ro-d-Ys Any time'. (i.s.m. Wessel Gernaat). Wiebe is onlangs een rubriek, genaamd Radioh's & ah's, gestart op zijn facebookpagina. Regelmatig plaatst Wiebe korte berichten over zijn radioherinneringen. Zo heeft hij inmiddels aandacht besteed aan 'Imca Marina op de Vara radio' en 'de roemruchte radioshow van Mevrouw de Jager van de RONO'. Verder heeft hij korte artikelen over zijn liefde voor de jingle: 'Come on and sail away with Veronica'; 'de radio als versterker voor de pick-up' en 'Weer of geen weer' met Bert Garthoff en Fop I.…

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Everton,

Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  22. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Via www.radio19.fm/nieuws kun je allerlei nieuws zien over radio. Misschien interessant voor de leden van dit forum. Theo

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Harm,

Ik heb een nieuwe computer laten samenstellen en moet dus alle software opnieuw installeren. So far so good, alleen Adobe Audition meldt: "The currently installed soundcard driver does not support DirectSound input. Recording audio is not possible" Wie heeft een oplossing?

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by Rene van den Abeelen,

Mijn 'Freaks-collega' Frans Verweij heeft weer een nieuwe aflevering van zijn TVRDO af, nummer 74 inmiddels. Thema: Robert Fripp's Collaborations. Uurtje genieten: http://freakspodcasts.com/FREAKS_Podcasts/FreaksPodcasts/FreaksPodcasts.html

25. Started by Harm,

Beste forum 'vrienden', Zoals jullie weten had ik tot voor kort zo'n beetje alle originele uitvoeringen/platen van alle tunes en jingles die door de zeezender Veronica zijn gebruikt. Voor wat deze collectie betreft wil ik graag, maar ook met enige schaamte, een beroep op jullie doen. Voorheen had ik alles zo'n beetje als WAV opgeslagen maar ik neem genoegen met MP3 files van minimaal 256Kbps indien van toepassing. Ik zoek dus GÉÉN Veronica jingles uit de zeezendertijd! Ik heb uit mijn hoofd een lijstje gemaakt waarvan ik bijna zeker weet dat een aantal van jullie dit gewoon heeft liggen. Dit lijstje is verre van compleet want veel dingen ben ik simpelw…

• 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.