Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Heel leuk om het vliegtuig te volgen: [verborgen inhoud]

2. Wij zijn op zoek naar iemand die voor ons een paar verschillende mooie logo's kan en wil ontwerpen. Wie dat wil kan met mij contact opnamen via een PB of per mail. En wat het budget betreft kan ik duidelijk zijn: dat is hoogstens een bakkie koffie bij één van de radio evenementen die er in de toekomst worden georganiseerd.

• 0 antwoorden
    • 918 weergaven
  3. Started by Omnivoor,

Dit plaatje van een Nederlandse Formatie heb ik destijds in de lente van 1987 opgenomen van de radio. Ik heb er effe een YT clipje van gemaakt. Ik vraag me af of er leden zijn die de naam van de groep herkennen en/of het nummer kennen. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, vandaar dat ik er maar een radiorip van gemaakt heb. De radiorip is gelukkig praktisch het gehele nummer. De groep heet Indigo Steel (volgens Discogs hadden die (ook) een single in 1984, maar die van 1987 wordt niet vermeld) het nummer heet 'Night and Day'. Een Nederlandse produktie derhalve. Voor de rest vind ik helemaal niets van Indigo Steel op het interwebgebeuren. …

• 0 antwoorden
    • 918 weergaven
  4. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 917 weergaven
  5. Started by Juul,

Een jaargenote is niet meer. Ze laat ons prachtige platen na. [verborgen inhoud]

6. Hallo iedereen, Heeft iemand de opname van Mattie & Wietze van Dinsdag 01-03-2016 op Q-Music? Alvast bedankt, Leon

• 0 antwoorden
    • 914 weergaven
  7. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Zou iemand de uitzending kunnen opnemen (van de podcast). Tweede uur wordt er naar Ad Bouman geschakeld in RockArt. Vincent

• 2 antwoorden
    • 913 weergaven
  8. Started by Bertus Biervilt,

Wie kan me helpen? Een van mijn kinderen is geadopteerd uit Haïti. Nu bewaar ik wel eens nieuws over Haïti, wat ze later misschien leuk vindt. Zoals dit: [verborgen inhoud] GIsteren op radio 1. Ik wil dit graag als muziekbestand opslaan. Iemand die me kan helpen in hoe ik dat doe?

• 2 antwoorden
    • 913 weergaven
  9. Started by Juul,

In m'n "werkzame" leven was ik geabonneerd op een Amrikaans blaadje dat heette ICE CD newsletter. Daar stond vreselijk veel nieuws in over CD's en dergelijke. Ik kwam in m'n archief een heel aardige discussie tegen over een verzamel CD van Dusty Springfield. En voor de mensen die wat moeite met de kleine letters hebben: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] Juul

10. Oh, jee, een VVD meneer die het over "openheid" heeft.............. [verborgen inhoud] Ik denk dan direct aan meneer Opstelten en Teeven en nog een aantal VVD meneren en mevrouwen.

• 12 antwoorden
    • 912 weergaven
  11. bron: CBS nieuws. Carol speelde op vrijwel alle hits uit de jaren 60. NBC NewsBassist Carol Kaye says she's declining Rock Hall of Fame...“NO I won’t be there. I am declining the RRHOF awards show," the creator of iconic bass lines wrote in a since-deleted Facebook post.

12. Voor wie het gisteren heeft gemist: [verborgen inhoud] Sacha de Boer laat in deze docu zien wat de gevolgen zijn van de opwarming van de aarde.

• 2 antwoorden
    • 911 weergaven
  13. Started by Everton,

De dodengifbeker van oktober 2014 is nog niet leeg. Vandaag overleed Alvin Stardust op 72-jarige leeftijd. Voor de meesten misschien het meest bekend van zijn nr 1 hit 'Pretend' uit 1981, maar zijn grootste succesperiode lag in de jaren '73 en '74, toen hij in het Glitter- en Glamtijdperk grote hits scoorde met 'My coo ca choo', 'Jealous mind' en You, you, you'. Begon in de vroege sixties in Shane Fenton and the Fentones. In 2007 heb ik Alvin nog zien optreden in de Heineken Music Hall. Buiten een soepele performance voor een man van 65, was hij ook nog goed bij stem. Greetz, Everton

• 3 antwoorden
    • 911 weergaven
  14. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar Freewave nummer 101. Het mag een gescand exemplaar zijn (liefst 600dpi jpg), maar ik wil hem ook best zelf scannen. Wie kan mij helpen?

• 3 antwoorden
    • 911 weergaven
  15. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 911 weergaven
  16. Started by Juul,

Omroep medewerkers van de Publieke omroep kregen al sinds mensenheugenis een soort personeelsblad toegezonden, Spreekbuis. Maar dat strandde in het kader van de bezuinigingen. ik heb er zelf diverse keren ingestaan. Lange tijd was er niks dat de medewerkers en oud-medewerkers bond. Maar nu is ie er weer! On-line zodat veel meer mensen er van kunnen "genieten". Ik ben er blij mee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 910 weergaven
  17. Started by Juul,

bron: Spreekbuis [verborgen inhoud]

18. Started by Tino,

Ik heb inmiddels echt teveel tijdschriften in bezit, dus ik sla even over, maar misschien heeft iemand anders hier interesse in? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 910 weergaven
  19. Started by Juul,

http://www.rollingstone.com/music/news/lou-reed-velvet-underground-leader-and-rock-pioneer-dead-at-71-20131027 http://www.rollingstone.com/music/news/lou-reed-the-rolling-stone-interview-19890504

• 0 antwoorden
    • 909 weergaven
  20. Donderdag 24 mei 2018 Om 22:40 uur op Canvas deel 1 van de documentaire "Rolling Stone: Stories from the edge" Over de geschiedenis van het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone Journalisten Jann en Jane Wenner en Ralph Gleason proberen de tijdgeest te vangen met interviews met artiesten als John Lennon en Grateful Dead. Al snel treden Annie Leibowitz en Hunter S. Thompson toe tot de redactie. En op donderdag 31 mei zendt Canvas om 22:40 uur het tweede deel van de documentaire uit. Oprichter Jann Wenner moet met het blad inspelen op allerlei veranderingen in de muziekwereld, met de opkomst van genres als punk,metal en hiphop.

21. Started by FrankV,

Beste allen, Voor een muziek kwis zit ik nog vast op één intro die ik niet kan thuis brengen. Ik zoek dus uitvoerder + titel. Wat ik wel weet is dat de artiest moet meezingen in het achtergrondkoor van een zanger/groep die meedeed aan het Eurosongfestival. De artiest moet ook ooit in de Top 40 gestaan hebben. Mocht iemand de ultieme tip hebben, zou die zeer welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken. Het fragment is hier te horen of te downloaden: [verborgen inhoud] Tnx, Frank

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 907 weergaven
  22. Started by Juul,

http://daskapital.nl/2013/07/grafiek_van_de_dag_vinyl_is_wi.html

• 2 antwoorden
    • 907 weergaven
  23. Hij haalde zoiets van 48-duizend handtekeningen op, destijds, voor een klassieke zender. Popzender Veronica, met honderdduizenden adhesiebetuigingen net van zee gepest, mocht Hilversum 4 openen. Zondag 28 december 1975, 8 uur 's ochtends. Het eerste uur van de nieuwe aspirant zendgemachtigde.

24. Started by Theo PE1OPQ,

Ik ben bezig met het lezen van de goudenglans straalt van onze antenne. Zie ik de studio aan boord van de Mebo2, en mijn oog valt op de gebruikte microfoon. Weet iemand van jullie wat voor merk en type dit is? Theo

• 2 antwoorden
    • 906 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.