Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Ik was in 1967 20 jaar. Het was het jaar dat ik in militaire dienst moest en afscheid nam van Philips waar ik tot dan toe 2 jaar gewerkt had. Leuk werk dat wel, want als radioamateur was dat het walhalla. Werken aan 100 - 300 kW zenders. Maar de "dienst" was onverbiddelijk. Het werd de Elias Beekman kazerne in Ede. De verbindingsdienst, lichting 67-6. Had ik geen bezwaar tegen. Maar na een kleine 2 weken vonden ze mij toch niet geschikt. Ik schikte mij toch niet zo naar de opdrachten die ik kreeg. Dus………"afgekeurd !". En toen vroeg Willem van Kooten of ik soms bij Veronica wilde komen. Schoolvriend Ad Bouman was mij al voor gegaan en Willem wilde wat jonge jongen…
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 22 december 1992 werd het TROS tv programma "Op losse groeven" voor de 50ste keer uitgezonden. Pierre Kartner maakte daar een speciaal lied voor. En in heel kleine oplage (20 stuks) werd het op vinyl gezet. Ik kreeg het van Pierre, hij wist dat ik toen bijzondere dingen spaarde. Nu kwam ik het tegen en voordat het weggaat, hier is het. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 883 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Onlangs hebben jullie me uitstekend geholpen bij het herkennen van de foto van Ria Valk met het bijhorende kranten artikel, waarvoor dank. Uit diezelfde lijst heb ik nog een foto die een twijfelgeval is. Na enig speurwerk kom ik uit op "Judith Jobse", maar misschien kan iemand dat bevestigen of corrigeren indien niet juist. Haar gebit kan een herkenpunt zijn. Tnx voor tips. Mvg, Frank
-
-
- 8 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
Great new forum. My favourite stations were RNI and Caroline when I was a teenager in the seventies and then Luxembourg into my twenties. But I also liked to listen to Radio Sweden, Radio Netherlands on shortwave and AFN europe on MW which was quite faint to me at times in the UK.
-
Vrienden, met zo'n dag als vandaag vergeten we hoe de wereld er 4 jaar geleden op de dag af er uit zag. Dit was op 24 maart 2008. Juul
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
http://www.linkshandigendag.nl/ http://www.nieuwamsterdam.nl/boekUitgave.aspx?ID=1684#.Ugj1rpt073B En in Casa Luna ( http://casaluna.ncrv.nl/ ) morgennacht op R1: Dinsdag 13/08: Rik Smits Dinsdag is het de Dag van Linkshandigen. Zijn linkshandigen dom, dwars en gauw dood? Deze wetenschapsjournalist weet hoe het echt zit. Presentatie: Ghislaine Plag En zoals uit onderzoek blijkt: " Bij linkshandigen is de rechter hersenhelft beter ontwikkeld. In de rechter hersenhelft huist ook de creativiteit. Over het algemeen zijn linkshandigen dus creatiever dan rechtshandigen." Zou ik daarom bij de radio gewerkt hebben?..................
-
- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Voor wie analoog naar digitaal (dvd) wil omzetten deze mooie recorder/player van Philips. DVDR 615, natuurlijk met afstandsbediening en zelfs met de originele doos erbij voor € 20,00 (excl. evt. verzendkosten) Iemand interesse? . Preserve your favorite memories on DVD • i.LINK digital input for perfect digital camcorder copies Record your favorite TV programs on DVD • Digital Video Recording gives the ultimate picture quality • Component video output for the best analog video connection • 2.0 Dolby Digital Encoding for quality audio recording Share your favorite recordings • Benefit from the highest DVD compatibility available • Compatibility regardle…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Ze begonnen in 1977 als punkband, maar ze hadden daarbij een geheim wapen: ze konden écht een instrument bespelen. Dat leidde ertoe dat de legendarische Engelse band The Police uiteindelijk wereldberoemd werd, met meer dan vijftig miljoen verkochte platen. De opkomst en neergang is nu te zien in The Police - Can't stand losing you, zaterdag 18 april om 22.35 uur op NPO3. Uitzending: zaterdag 18 april 2015, 22.35 uur op NPO 3
-
- 0 antwoorden
- 582 weergaven
-
-
Vorige week kwam ik een banner tegen hier op de site van Mappable. Had er nooit eerder van gehoord, maar de naam en het plaatje leek me wel interessant. Vandaag heb ik de inlog gekregen en even kort de tijd genomen eens te kijken wat het is. Mijn eerste indruk is: best geinig. Geef een artiest op en op basis van een landkaart kun je een reis maken langs verwante artiesten en muziek en deze beluisteren en kijken op je scherm. Onderweg kun je een afslag nemen en ergens anders uitkomen. Hoe het allemaal werkt weet ik zelf ook niet precies, maar ik vermaak me even kostelijk. Voor de geïnteresseerden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 668 weergaven
- 1 follower
-
-
Je zal Beach Boys fan wezen. Wat doe je dan? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 886 weergaven
-
-
Persbericht van Lex Harding 16 juni 2016 192 museum over de geschiedenis van de zeezenders opent op 31 augustus Op 31 augustus 2016, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Onder de noemer ‘192 museum’ is de expositie te zien op de eerste verdieping van het gebouw waar ook de studio’s van 192TV, Café 192 en het onlangs geopende ‘Demis Roussos museum’ zijn gevestigd. De expositie geeft een overzicht van de zeezenders die in de jaren 60 en 70 voornamelijk in de…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben sinds twee weken opeens helemaal doof aan mijn rechteroor (sudden deafness noemen ze dat). Dit kan binnen enkele maanden vanzelf over gaan, maar dat kan ook blijven. Ik luister nogal veel via de computer naar muziek met een hoofdtelefoon op. Het valt mij nu op dat best veel muziek een zodanige verdeling heeft dat veel instrumenten (vaak solo's) of backing vocals alleen op het rechter kanaal zitten (ook links natuurlijk, maar die hoor ik wel). Weet iemand hoe je op een computer (Windows 10) met Realtek HD Audio en Sound Manager van Asus de muziek in mono kunt afspelen, zodat ik ook die andere tonen weer kan horen?
-
- 5 antwoorden
- 983 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ons mede forum lid Peter gaat iets anders doen............................ bron; Spreekbuis [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 383 weergaven
- 1 follower
-
-
Hi, I have been an offshore radio fan since 1973 with my favourite station being RNI . Strangely the period I like to collect recordings from is Jan - Sept 1970 even though I did not hear the station at this time.! Look forward to sharing recordings. Regards Ian
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Beste vrienden, Ik ben een echt "radio mens". Ik weet niks van video maar ik heb in m'n werkzame leven behalve veel foto's ook veel m'n video camera meegenomen naar m'n werk. En daar zitten best aardige zaken bij vind ik zelf. Ik heb ze hier allemaal in de computer en ze zijn in "mpeg4". Maar hoe kan ik dat uploaden hier of op bijv. You tube? Hier een "still" uit een video die ik maakte tijdens 25 jaar H'sum 3 in oktober 1990. Een jonge Rob van Someren in de studio. Juul
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Voor allen, als dank voor de aangeboden uploads. Een liedje van de plank van Harry Rijnbergen (voormalig zanger/gitarist Ro-d-Ys, Wise Toot, Harley Jay en Zen) en Niels Lingbeek (Mastersound Studio). Rynbergen met Mysterious Ways. (Helaas geen beeld) Een fijne vakantieperiode gewenst.
-
- 2 antwoorden
- 939 weergaven
-
-
Heeft iemand deze Lieveling voor mijn in 320 of wav? Graag via PB.
-
- 3 antwoorden
- 969 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] JingleJunction Brian McKenzie Zegt mij niets. Heeft het iets met "onze" Brian McKenzie te maken?
-
- 0 antwoorden
- 956 weergaven
-
-
Die technicus heeft goede oren aan z'n hoofd. Hij mist niks . Ik heb van m'n TV collega's geleerd dat je het instrument dat in beeld is ook te horen moet zijn en andersom ook .Erg mooi ! En mijn alltime favoriet !!!!! Ik heb het geluk gehad pm haar te mogen interviewen voor Poster. een erg aardige dame. En zingen dat ze kan !
-
-
- 4 antwoorden
- 674 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allen, Mag ik nog eens jullie steun vragen om te weten te komen welke "meidengroep" op deze foto staat? Wat er kenmerkend aan moet zijn is dat elk woord van de naam van de groep met dezelfde letter moet beginnen. Andere voorbeelden uit deze reeks zijn "Def Dames Dope" of "Joe Jackson". Aangezien de antwoorden alfabetisch oplopen, ga ik er van uit dat de beginletters moeten liggen tussen de M en de Z. Bij mijn zoektocht kom ik dikwijls uit op "Destiny's Child" wat niet aan de vereiste van dubbele letters voldoet. Iemand de ultieme tip of herken je één van de dames op de foto? Tnx, Frank
-
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Heb vandaag gehoord dat Birgit out de dochter van Rob en Marion is overleden. Wie weet meer?
-
- 5 antwoorden
- 8,4k weergaven
-