Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
Morgenavond 17 januari om 18.15 zit onze Ad Bouman in 1Vandaag op NL1 en hij kijkt terug op de dj's uit de jaren 70. Dus......(volgens mij zijn die nu allemaal 65, Ferry, Felix enz.enz) Juul
-
- 6 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Ik doe al jarenlang mee met "De grote griepmeting'. Vooral ook omdat ik in "de risico groep" thuis hoor. Maar afgezien daarvan is het voor de onderzoekers waardevolle info. En voor jezelf ook. je krijgt 1x per week een mail en dan kun je je bevindingen invullen/ "Ik zeg doen.........." (hi) https://www.degrotegriepmeting.nl/nl/ Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
-
Ik kreeg vandaag de QSL kaart binnen van de special call de PD538RNI Deze was actief ivm dat het 40 jaar geleden was dat Veronica en RNI moesten stoppen als zeezenders.
-
Uitzending: zaterdag 19 december, 22.15 uur op NPO 3 Op zaterdag 19 december zendt de NTR de registratie uit van het verplaatste U2-concert in Parijs dat gepland stond op vrijdag 13 november, de avond van de aanslagen. Oorspronkelijk had U2 het plan om hun optreden op 13 november vanuit Parijs live uit te zenden op HBO. Maar het liep anders. Bezig met hun repetities voor de liveshow, werd de stad opgeschrikt door de aanslagen. De optredens werden afgelast. U2 wilde zo snel mogelijk terug naar Parijs. Zij traden 6 en 7 december op in een heel speciale show. Het concert van 7 december werd live uitgezonden op HBO e…
-
- 0 antwoorden
- 616 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Dit vind ik 1 van z'n mooiste.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Dear all, Since 1999 I have been filming predominantly radio DJ's, but also radiostations, quite frequently. Personally I love to watch a DJ at work. Also, I visited the Dutch Zeezender/Radiodays and filmed all the interviews. With all that I have built-up quite a large video archive throughout the years. On this channel I will be sharing the material that I have in my archive. And, as Mary Payne once wrote on her website : "No Big L RSL would be complete without the sight of Ben Meijering with a digital video camera grafted to his arm!" This is the url : [verborgen inhoud] Enjoy and please pass-on this message!! K…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik had dit gemist, maar zie er net een artikel over staan in het NVHR magazine: [verborgen inhoud] Diederik Jekel, in Radio Kootwijk, test daar een werkende replica van het allereerste radio-ontvangsttoestel.
-
- 0 antwoorden
- 403 weergaven
-
-
Het is een trieste maand voor ons Boomers, eerst ontviel ons Neil Sedaka, daarna Country Joe McDonald en afgelopen Donderdag op 83 jarige leeftijd gitarist Jan de Hont. De meeste zullen hem wel kennen van zijn successen bij De Maskers, La Comparsa en om even in zeezendertermen te blijven de "Northsea melody" die het thema zou worden van Radio en TV-Noordzee vanaf het REM eiland. Dat thema was weer gebaseerd op het volksliedje "Ferme jongens, stoere knapen". Jan, we zullen je muziek missen. Henk Kruize
-
-
- 12 antwoorden
- 695 weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, je zal er maar last van hebben, hooikoorts. Ik heb dat een week of 6. Vooral wanneer de Els, de Hazelaar en de Berk, bloeien danwel "bezig" zijn. Het is een storing van het auto-immuum systeem van ons lichaam. Hier een aardige website: http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Hooikoorts-Voorthuizen/4057535 Juul
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Opgelicht op internet: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Stel je voor, je hebt een Apple iPad en je wilt eens wat anders........."een houten keyboard wellicht". bron: www.onemorething.nl http://www.onemorething.nl/2012/10/houten-toetsenbord-is-duurzaam-en-cool/#more-46730
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
http://heaven.zzln.nl/jan-donkers-terug-op-de-radio
-
Wie kan ik blij maken met ongeveer 140 radio-audiocassettes. Gratis. Niets nieuws alles is al digitaal gemaakt, maar anders gaan ze bij het grofvuil. Ophalen of opsturen (maar dan wel verzendkosten € 7,00)
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Zanger, muzikant, componist en schrijver Thé Lau is dinsdagavond thuis in Amsterdam overleden. Dat meldt zijn management vandaag.
-
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Hier is over nagedacht, ik ga binnenlopen, de mega selfie. Eigen ontwerp PdH, octrooi en alle rechten beschermd. De kwaliteit is van eenzame hoogte, ook zeer geschikt voor lieden die het "te hoogh" in de bol hebben. [verborgen inhoud]
-
Ik was in 1967 20 jaar. Het was het jaar dat ik in militaire dienst moest en afscheid nam van Philips waar ik tot dan toe 2 jaar gewerkt had. Leuk werk dat wel, want als radioamateur was dat het walhalla. Werken aan 100 - 300 kW zenders. Maar de "dienst" was onverbiddelijk. Het werd de Elias Beekman kazerne in Ede. De verbindingsdienst, lichting 67-6. Had ik geen bezwaar tegen. Maar na een kleine 2 weken vonden ze mij toch niet geschikt. Ik schikte mij toch niet zo naar de opdrachten die ik kreeg. Dus………"afgekeurd !". En toen vroeg Willem van Kooten of ik soms bij Veronica wilde komen. Schoolvriend Ad Bouman was mij al voor gegaan en Willem wilde wat jonge jongen…
-
- 12 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 22 december 1992 werd het TROS tv programma "Op losse groeven" voor de 50ste keer uitgezonden. Pierre Kartner maakte daar een speciaal lied voor. En in heel kleine oplage (20 stuks) werd het op vinyl gezet. Ik kreeg het van Pierre, hij wist dat ik toen bijzondere dingen spaarde. Nu kwam ik het tegen en voordat het weggaat, hier is het. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 915 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Onlangs hebben jullie me uitstekend geholpen bij het herkennen van de foto van Ria Valk met het bijhorende kranten artikel, waarvoor dank. Uit diezelfde lijst heb ik nog een foto die een twijfelgeval is. Na enig speurwerk kom ik uit op "Judith Jobse", maar misschien kan iemand dat bevestigen of corrigeren indien niet juist. Haar gebit kan een herkenpunt zijn. Tnx voor tips. Mvg, Frank
-
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Great new forum. My favourite stations were RNI and Caroline when I was a teenager in the seventies and then Luxembourg into my twenties. But I also liked to listen to Radio Sweden, Radio Netherlands on shortwave and AFN europe on MW which was quite faint to me at times in the UK.
-
Vrienden, met zo'n dag als vandaag vergeten we hoe de wereld er 4 jaar geleden op de dag af er uit zag. Dit was op 24 maart 2008. Juul
-
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
http://www.linkshandigendag.nl/ http://www.nieuwamsterdam.nl/boekUitgave.aspx?ID=1684#.Ugj1rpt073B En in Casa Luna ( http://casaluna.ncrv.nl/ ) morgennacht op R1: Dinsdag 13/08: Rik Smits Dinsdag is het de Dag van Linkshandigen. Zijn linkshandigen dom, dwars en gauw dood? Deze wetenschapsjournalist weet hoe het echt zit. Presentatie: Ghislaine Plag En zoals uit onderzoek blijkt: " Bij linkshandigen is de rechter hersenhelft beter ontwikkeld. In de rechter hersenhelft huist ook de creativiteit. Over het algemeen zijn linkshandigen dus creatiever dan rechtshandigen." Zou ik daarom bij de radio gewerkt hebben?..................
-
- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Voor wie analoog naar digitaal (dvd) wil omzetten deze mooie recorder/player van Philips. DVDR 615, natuurlijk met afstandsbediening en zelfs met de originele doos erbij voor € 20,00 (excl. evt. verzendkosten) Iemand interesse? . Preserve your favorite memories on DVD • i.LINK digital input for perfect digital camcorder copies Record your favorite TV programs on DVD • Digital Video Recording gives the ultimate picture quality • Component video output for the best analog video connection • 2.0 Dolby Digital Encoding for quality audio recording Share your favorite recordings • Benefit from the highest DVD compatibility available • Compatibility regardle…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-