Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Al mijn hele leven ben ik fan van modeltreinen en alles wat daar om heen zit. Een modeltrein bezit ik niet meer maar aangezien ik ooit nog eens met pensioen hoop te gaan zit ik me wat te verdiepen in wat er allemaal te krijgen is. Het mooiste vind ik schaal 0 (nul) en dat varieert van 1 : 43 tot iets van 1 : 45, het zal wel ..... Via een spoor nul forum vond ik een link naar een gratis Amerikaans blad dat volledig aan spoor nul is gewijd. Ik klikte op het blad om het online te lezen en wat zie ik op pagina 4 ? Een model zendmast met daarop WABC ! Erg leuk ! De link : http://oscaleresource.com/ Klik op het blad en na enkele seconden kun je de pagina's omslaan tot…
-
- 0 antwoorden
- 904 weergaven
-
-
Heb hier 4 boekjes liggen van de uitzendingen 5 (25 jan 1979), 6 (22 feb 1979), 7 (22 maart 1979) en 8 (19 april 1979). Ooit uitgezonden door de KRO. Deze boekjes zijn de letterlijk uitgeschreven tekst van de uitzendingen. Onderstaande foto's komen van marktplaats, maar dit is identiek. Ik heb dus 4 delen en ze zijn tegen verzendkosten (5,00 euro) met briefpost verder gratis te krijgen. Anders gaan ze toch een keer de papierbak in. Grts Eric
-
- 0 antwoorden
- 903 weergaven
-
-
Weten we het nog, de vorige keer toen het 24 uur had geregend ging het een dag later niet helemaal goed met de masten Lopik en Smilde. Ik geloof dat nu alles nog staat en draait. Mijn zenderkamertje zal wel blank staan. Maar de zenders 1584 en 1332 gaan gewoon door.......
-
- 2 antwoorden
- 903 weergaven
-
-
Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...
-
-
- 12 antwoorden
- 903 weergaven
-
-
De fotograaf die de legendarische foto van de Beatles LP is overleden. De foto werd in een half uurtje gemaakt in de gang van een hotel. Zo herdacht Paul hem. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 902 weergaven
- 1 follower
-
-
Rockzanger Tom Petty is gisteren op 66-jarige leeftijd in het UCLA ziekenhuis in Santa Monica overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Petty was er zondagavond opgenomen, een kleine week nadat hij in de fameuze Hollywood Bowl in Los Angeles een Amerikaanse tournee ter ere van het veertigjarig jubileum van zijn trouwe begeleidingsband The Heartbreakers had afgesloten. [verborgen inhoud]
-
-
bron: Today.com [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 902 weergaven
-
-
-
"Zwarte Riek" was in mijn vroegste jeugd een fenomeen. Ze had een hit met "Stijffsel kissie…………………." En dat is weer geschreven door Kees Manders die kennen we wel weer van Veronica en later RNI. [verborgen inhoud]
-
Bij de aankoop van een Sennheiser hoofdtelefoon kreeg je in 1984 een test single cadeau. Voor de liefhebbers. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
-
-
Solo songs van Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en in dit geval Ringo Starr, die met behulp van artificial intelligence, worden bewerkt tot 'nieuwe' Beatles songs. Vooral mooi op 1 minuut en 7 seconden als de stem van John Lennon er bij komt.
-
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
-
-
Eén van mijn helden. http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/nieuw-album-en-tour-voor-80-jarige-mayall?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 2 antwoorden
- 899 weergaven
-
-
Woensdag 9 januari is op 77-jarige leeftijd overleden de 77-jarige actrice Christel Adelaar. Vele van mijn leeftijdsgenoten zullen haar, toen we zo rond de 10 jaar waren, hebben bewonderd als Mammaloe in de programma’s van Pipo de Clown. Ja misschien waren we als jongentjes wel stilletjes op haar verliefd. Het was Wim Meuldijk die in 1958 van de directie van de VARA opdracht kreeg een nieuwe jeugdserie te bedenken en kwam vervolgens met een paar schetsen van een woonwagen en een clown aanzetten, waarbij ook een vrouw was getekend. De clown, Pippo, werd gespeeld door Cor Witschge. Uiteraard werden de eerste jaren van de serie, die in 1958 voor het eerst werd gedraaid, in…
-
- 1 antwoord
- 899 weergaven
-
-
-
Aanstaande woensdag in Andere Tijden (NPO2, 22.20) een special over het herontdekte jazzalbum van de veel te vroeg overleden Rita Hovink. Met o.a. Chiel Montagne. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 898 weergaven
-
-
We gaan vooruit, maar hebben nog steeds uw hulp nodig. Het herstel van Museum RockArt is ingezet.
-
In de jaren '70 zond de KRO de 18-delige documentaire-serie All You Need uit over het ontstaan en de ontwikkeling van popmuziek. Dat werd gepresenteerd door Theo Stokkink. Gisteren kwam ik een aflevering van dat programma tegen op een oude VCR (N1500) videoband. Wie weet in welke periode van de jaren '70 dat programma werd uitgezonden? Als ik een periode weet kan ik wat gerichter zoeken in de oude omroepbladen. Hierbij een indruk van die aflevering van All you need: [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 896 weergaven
-
-
Vandaag 1 augustus is de nieuwe Freewave Nostalgie uitgekomen. Nummer 488 is dus gratis te downloaden via [verborgen inhoud] Een overzicht van de inhoud van dit nummer Betrouwbaarheid hitparade in 1971 3 Verzuild koken 5 “Eenheidsprijzen” in Groningen 6 Even stilstaan bij: 1968 8 Prikacties binnen de omroep in 1971 11 Amsterdam 700 en 750 jaar 14 Cliff Richard, de fanclub en Radio Veronica 16 Goklust in Groningen 18 Petroleum-radio 20 Drank op de voorpagina 21 Naast Heintje hadden de Duitsers ook.... 23 Invoering van de radioreclame 25 Lezen voor blinden 27 RONO-gebouwen: korte terugblik 28 Vr…
-
- 3 antwoorden
- 895 weergaven
-
-
Speciaal voor Ray…………. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
-
-
Er gaat, terecht, erg veel aandacht uit naar de rampvlucht. De Wall Street Journal heeft een prachtig overzicht gemaakt. http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/?standalone=1 En hier voor de niet Engels lezende onder ons; http://nos.nl/artikel/680984-welke-delen-mh17-liggen-waar.html
-
- 0 antwoorden
- 893 weergaven
-
-
-
Kan iemand me soms helpen aan de datums van de weekbladen HP en Aktueel waarin artikelen over Radio Caroline en Radio Monique hebben gestaan? In HP heeft bij mijn weten 1x iets gestaan; in Aktueel heeft 2x iets gestaan: een artikel na de start van Caroline en later een over Radio Monique. Als iemand weet wanneer de artikelen geplaatst zijn, dan zou ik dat graag horen! Update: HP was van 21 september 1985.
-
- 1 antwoord
- 893 weergaven
-
-
bron; website One More Thing. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 891 weergaven
-
-
Zondag 27 mei in de Moost Moostenstraat 3 Neerkant. Gratis toegankelijk Platen en cd beurs. Van 11 tot 17 uur. Met life Radio Extra Gold. Inl www.oldiesclubneerkant.nl
-
- 0 antwoorden
- 891 weergaven
-