Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Heren en dames, Vindt je dat je allang ontdekt had moeten worden en je weet niet waarom dat nog niet gebeurd is? Grijp je kans Juul http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/programma-winnen-bij-omroep-brabant/#When:07:28:29Z

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. Gast Maurice van der Bent
    Started by Gast Maurice van der Bent,

Radio Centraal is bezig met het digitaliseren van radio fragmenten van Haagse buf en Beekman. Maar ook het fantastische programma op Zondag middag "Fiesta" met Beekman, Buf, Roberto en Rusthout. Deze "airchecks" zullen m.i.v. heden op Zondagavond 21:00 uur te horen zijn op Radio Centraal. Maar ook deze airchecks zullen in de nonstop uitzendingen van Centraal verwerkt gaan worden. Het is een must voor het oor,

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by Rene Verstraten,

Waarde forumgenoten, ondanks een eerdere oproep ben ik nog steeds op zoek naar een single van Peter Zwerus ("Met wie, waarom en hoe"). Ik heb 'm wel toegezonden gekregen van wat vriendelijke mensen, maar helaas laat de kwaliteit (veel) te wensen over. Een MP3 op 320 kb zou mij bijzonder gelukkig maken in deze donkere dagen. De versie(s) op Youtube zijn te gecomprimeerd en dus onbruikbaar. Wie oh wie heeft de single nog ergens liggen en kan/wil 'm digitaliseren? BVD, René

4. Started by Alex,

Nog meer vinyl in de aanbieding. 10 years of offshore radio Jumbo double lp Jumbo R100/101 Splendid condition uitstekende kwaliteit Sound recordings of the highlights of Britsish offshore radio 1964-1974 Featuring Radio's: London Caroline Atlanta Sutch Invicta 390 KING England Scotland Britain 355 Dolfijn 270 Essex City RNI Including SOS drama's Jingles & Commercials 250 Discojingles 250 super deejay jingles Disco Jingle Single Top Format 1980 (Radio) Veronica Klassiek 25 populaire meesterwerken Radio Veronica op 4 met Hans Mondt Stereo Geluiden deel 2 voor Dia's en Film 12 jaar Radio Veronica Veronica bedankt en tot ziens 1974 Radio Carol…

• 0 antwoorden
    • 870 weergaven
  5. Started by Juul,

Ik heb van m'n overleden moeder destijds een barometer "geerfd". Hij is is voorzien van getallen van bijv. 76 etc. Gewoon met een veer en lucht. Maar hoe kan ik nu een beetje kijken of dat gelijk loopt met de huidige waarden want die liggen in de 1000. Maw. Ik kan nergens een omreken tabel vinden. Wie helpt ? Juul

6. Started by Juul,

Hij was op 12 februari 1970 in de Veronica studio en speelde op onze krakkemikkige piano die al heel lang niet gestemd was. Z'n legendarische woorden na het spelen: "How about this piano man ?", zal ik niet gauw vergeten. Een grootheid in de moderne muziekwereld is niet meer. http://www.leonrussellrecords.com/news.shtml http://www.rollingstone.com/music/news/leon-russell-renowned-songwriter-and-musician-dead-at-74-w450174

• 2 antwoorden
    • 942 weergaven
  7. Started by Theo PE1OPQ,

The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Bertus Biervilt,

Dag allen. Al jaren lid van http://forum.offshoreradio.org en http://www.offshoreradio.org en een hele grote verzameling radio-opnames inmiddels. Ook al maak ik dan zelf al sinds 2000 geen radio meer, ik blijf zeer geïnteresseerd. Ik heb ooit een overzicht gemaakt van 15 jaar ziekenomroep (deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studio_'73 ) en daarvoor veel oudmedewerkers bezocht voor oude opnames, waaronder Hans Knot. En liet die nou 'toevallig' een zolder vol oude zeezenderopnames hebben. Leuk. Interesse (verder) gewekt. Later ben ik een 120-delige radioserie begonnen, De Maanden 70, over de jaren 70, met daarin veel oude opnames. Bertus Biervilt was de ho…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

Ik zag net dat de inrichting van het café een ietsje gewijzigd is. Je kunt nu zien in één oogopslag hoeveel berichten iemand al heeft verstuurd. Wat ik echter een beetje mis is de bedankknop. Is die gesneuveld of even tijdelijk aan de wandel? Ik vind die bedankknop wel handig, anders heb je straks tien vervolgberichtjes met allemaal als inhoud: 'dank je wel'. Daardoor wordt het café wat minder leesbaar, voor mij althans. Groet, Jan-Fré

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik wist niet eens dat ze bestonden. Terwijl ik toch in de "biblebelt" woon. En ze een studio hebben in mijn woonplaats. Iemand er ooit naar geluisterd? Bron: Kerknieuws. http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=25139 http://www.reformatorischeomroep.nl/ Juul

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by MvdVen,

Radio Day 2014 Hotel Casa 400, Eerste Ringdijkstraat 4, Amsterdam, Netherlands Saturday 22nd March 2014 from 10:30 till 18:00h CET This is the preliminary schedule. The guests listed below have either been accepting the invitation or have at least confirmed that they are seriously planning to attend. And even more well known names may be expected. 'The Pirate Radio Documentary' A video feature by Wayne Hepler Swinging to you on 242: Radio Scotland Ian Biggar (moderator), Jack McLaughlin, Tony Meehan, Bryan Vaughan, Pete Bowman, John Kerr The Sound of Young Europe: Radio NorthSea International (RNI) Nico Steenbergen (moderator), Ferry M…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  12. Started by Jan van Heeren,

Heb de cd "Radio Northsea - Theme tunes 1970-1974" (deel 1) destijds gekocht bij Jelle Boonstra. Helaas zijn de laatste 4 nummers (track 22 t/m 25) van deze cd niet meer goed af te spelen. Geen krasje of zo, dus ik weet niet wat de oorzaak is. Kan iemand mij helpen aan deze 4 tracks? (Temperance Seven - Pasedena, Routers - Let's go (Pony), Ramsey Lewis - Wade in the water, Cesar Franck - Symphonie in D-minor) Zou heel fijn zijn. Groeten, Jan

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Harm,

Ik wil bij jullie even de uitzenddatum checken. Volgens mijn gegevens staat er 1 augustus 1979 via Hilversum 1 wat volgens de kalender kan kloppen. Er staat me echter bij bij dat dit later die maand geweest moet zijn. Wie weet meer?

• 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by Alex,

Het laatste vinyl lijstje en 1 flexi disc, voor nu. 55 waanzinnige geluiden voor discjockeys en filmers Zwijgen is goud 1 geluiden en slapstick muziek Maarten van Rooijen DE LP waar jaren gelden veel geluiden en muziekjes vangebruikt zijn in radiojingles en commercials 100 Discotheek Jingles 1 Radio Veronica presents MCA Superstars their hits together Goud van Oud 1972 2x The Proffesional Jingle package 88 Nederlands gezongen jingle's en station-calls Top Format Het ziekenhuis weer uit André van Duin Flexi Disc

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Gast Danno
    Started by Gast Danno,

Ik ben op zoek naar afleveringen van Nederland Muziekland uit de beginperiode 1981 + 1982 Tevens ook op zoek naar afleveringen van de TROS Top 50 uit de jaren 70 + 80 De opname van Gary Fane met Aquarius (1980) staat hoog op het verlanglijstje uit dat programma Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by chaldy,

wie o wie heeft er voor mij wat pingeltjes van reclame van het begin van de 70.s begin 80 en misschien ook nog wat riedeltjes oeps en misschien de tv spot van valhelm vast en zeker moet ergens in de 70.s zijn geweest iets diep in mijn geheugen zegt mij dat in die tv spot een man wordt op zijn mong gwezen een soort van jamvlek daarna dat hij met zijn hoofd tegen een verkeerspaal aan komt ( vroeger ] was ik daar best een beetje bang voor misschien iemand die hem heeft bvd

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by Juul,

Is er iemand die het intv Lex in Nieuwe Revue van vorige week heeft? IVM copyrights kan een privé mail goed werken.

• 0 antwoorden
    • 620 weergaven
  18. Started by hans558,

http://ondergewaardeerdeliedjes.nl/2015/07/27/r-k-veulpoepers-b-v-den-egelantier/ Kennen jullie deze site ? Misschien is hij al eens voorbij gekomen, maar ik vond er informatie over dat leuke Brabantse lied....

• 9 antwoorden
    • 948 weergaven
  19. Started by Robin Westhof,

Mensen komen en gaan op de zeezender/radio forums, dat is natuurlijk altijd zo geweest, maar van sommige forumleden mis ik hun reacties/bijdragen in dit forum. Bijvoorbeeld van Paul de Haan, al meer dan een half jaar niet meer (met een reden) actief hier, al leest hij nog wel mee en deelt soms wat bedankjes uit, als hij wat download. Maar zijn (uitgebreide) kennis en humor wordt hier gemist. Die andere Paul*** (bewust zonder achternaam) lijkt ook vertrokken te zijn en (ook) dat vind ik jammer, we verschilden vaak van mening over (vooral) politieke zaken, maar dat maakt het juist zo leuk op een forum zoals hier , maar we hadden natuurlijk ook g…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by Theo PE1OPQ,

https://dvhn.nl/cultuur/Een-recensent-die-altijd-de-regie-hield-29141824.html En weer een icoon is ons ontvallen, Jacques rust zacht. Theo

• 0 antwoorden
    • 441 weergaven
  21. Started by Juul,

Er is een hoek af van een marmeren salon tafel. Wel een mooie breuk dus lijmen moet te doen zijn. Maar............ik kom er niet helemaal uit welke lijm ik moet gebruiken. Ik denk aan twee richtingen, 2-componenten lijm danwel seconden lijm. allebei natuurlijk van een goed merk. Maar wie zet mij met de neus in de goede richting? Onze knutselaar Rien wellicht? Juul

• 16 antwoorden
    • 15,2k weergaven
  22. Started by Harm,

http://entertainmentbusiness.nl/nieuws/2013-W21/free-record-shop-nederland-vraagt-faillissement-aan-hoopt-doorstart

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  23. Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?

• 18 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Vandaag weer eens op pad geweest met de videocamera, één van hobby's. Ik ben naar het Wantijpark geweest hier in Dordrecht en heb deze video gemaakt.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.