Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik moest er even hartelijk om lachen. Bron: De Speld
-
Tijd voor een nieuwe quiz. De reclames leken wat lastig te zijn, de volgende moet volgens mij wel te doen zijn. De regels: - Geef een cryptische omschrijving van een nummer (titel en artiest) - Degene die het juiste nummer weet te raden mag een volgende omschrijving geven. Voorbeeld: "Zwoele blik in alfabetische volgorde" maakt ABC - The look of love. De eerste opgave: Een naamloos continentaal hoefdier. Welk nummer is dit?
-
- 28 antwoorden
- 6,3k weergaven
-
-
Woensdag 9 januari is op 77-jarige leeftijd overleden de 77-jarige actrice Christel Adelaar. Vele van mijn leeftijdsgenoten zullen haar, toen we zo rond de 10 jaar waren, hebben bewonderd als Mammaloe in de programma’s van Pipo de Clown. Ja misschien waren we als jongentjes wel stilletjes op haar verliefd. Het was Wim Meuldijk die in 1958 van de directie van de VARA opdracht kreeg een nieuwe jeugdserie te bedenken en kwam vervolgens met een paar schetsen van een woonwagen en een clown aanzetten, waarbij ook een vrouw was getekend. De clown, Pippo, werd gespeeld door Cor Witschge. Uiteraard werden de eerste jaren van de serie, die in 1958 voor het eerst werd gedraaid, in…
-
- 1 antwoord
- 893 weergaven
-
-
Adam Curry at the CUSP Conference 2012. Leuke video over hoe het begon, Podcasting, Steve Jobs etc. (met dank aan Erik de Zwart)
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Voormalig omroeper, hoorspelregisseur en televisieregisseur Léon Povel is dinsdag op 101-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een woordvoerder van uitgeverij Rubinstein woensdag gezegd. Povel begon in 1932 als omroeper bij de KRO, waar hij tot 1976 heeft gewerkt. Hij bracht in 1932 onder meer het nieuws dat het laatste gat in de Afsluitdijk was gedicht. Na de Tweede Wereldoorlog begon hij met het produceren en regisseren van hoorspelen. Hij maakte er meer dan 900. Een van de bekendste is het sciencefictionhoorspel 'Sprong in het heelal'. Het werd tussen 1955 en 1958 in drie langlopende series door de KRO uitgezonden en was erg populair in de jaren 50, toen …
-
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
-
-
Een korte mijmering aan 1972. Ik keek recentelijk naar een aflevering van het Journaal waarin, naar mijn mening, iets te veel door de anchorvrouw door het beeld heen werd bewogen en dus de aandacht bij het gebrachte ‘nieuws’ deels werd weggetrokken. Waar was toch de tijd gebleven dat die man met zijn mooie witte haren, zijn prachtige – ietwat deftige – stem en voorzien van zijn hoornen bril ons, gezeten achter zijn nieuwsdesk de berichten van papier voorlas? Geen autocue, geen bewegingen in beeld, eenvoudige weergave van de weersvoorspelling en vooral de man die ons bijna dagelijks voorzag van wat men toen nieuws noemde, hoewel de berichten bij lange na niet zo re…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Druk doende met de voorbereidingen voor de komende verhuizing, dacht ik gisteren 'kom, ik zet op de achtergrond eens een gedownload zeezenderprogramma op.' Het werd een uurtje Roger Day, van 25 februari 1970. Nog nooit beluisterd. Leuk hoor: af en toe middengolf piepjes er doorheen, helemaal goed. En op een gegeven moment dacht ik: dit lijkt Love Affair wel. Echt dat herkenbare orkest op de achtergrond, maar de zanger klopte niet. Bleek dus de eerste single van Love Affair te zijn; Lincoln County, mij totaal onbekend. Inderdaad met een andere zanger dan bij Everlasting Love en zo. Nummer was te koop in de iTunes Store, dus meteen binnengehaald. Denk niet dat Rog…
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Bij de aankoop van een Sennheiser hoofdtelefoon kreeg je in 1984 een test single cadeau. Voor de liefhebbers. Kant A test single Sennheiser Kant B test single Sennheiser
-
- 0 antwoorden
- 881 weergaven
-
-
Zoals vaak hebben mensen bij een nieuw jaar ook bepaalde voornemens. Ook ik heb die. Maar niet op het gebied waar je normaal aan zou denken. Ik bedacht mij tijdens het doorlopen van m'n externe harde schijven en al scrollende door al die audio files; "wat moet ik toch met al die honderden opnamen van Caroline, RNI, Mi Amigo, Laser, etc. etc. Heb ik tijd om al die opnamen af te luisteren?. Wil ik dat? En wat dan?" Ik was er gauw uit, weg ermee. Want verkerend in de "herfst van m'n leven" kom ik aan afluisteren toch niet meer toe. Het klinkt dramatisch maar wel reëel. "Regeren is vooruit zien". Maar.........er is één uitzondering, de opnamen van R…
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Dus heren, daar in Groningen, Hans, Paul, Gerrit en Jan-Fré kom er maar voor uit. Hoofdprijs Staatsloterij valt in Groningen Het winnende lot van de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij is verkocht in de provincie Groningen. De prijs van 30 miljoen euro is de grootste uit de geschiedenis van de loterij, meldt de organisatie. Wie de gelukkige is, is niet bekendgemaakt. Kun je de Norderney kopen met werf erbij en goed laten opknappen, "zendertje er op en hup zenden maar....." (Bull Verweij) Gelukkig nieuwjaar allen! Juul
-
Eens kijken of er nog liefhebbers voor dit item zijn. Bij het zoeken in de verzameling naar dubbele of overbodige radio-single's kwam ik deze tegen. Het kan zijn dat ik deze al eens eerder heb aangeboden. Uitgebracht door Finlands DX club. Het jaartal weet ik helaas niet, maar ik denk rond eind zeventiger, begin tachtiger jaren. Uit de pre-internettijd, toen radio uit een ander land nog wat magisch had. Inhoudsopgave op de foto van de hoes. ongeveer 20 minuten DXing. Helaas kreeg ik het, ook na diverse pogingen, niet voor elkaar om de gehele single opnemen op te nemen voor de pick-up automatisch afsloeg. Dxing around the world kant A Dxing around the world k…
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D. Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn co…
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik wens alle bezoekers van het Radiocafé een heel plezierige oudejaarsavond en alvast de beste wensen voor 2013. Dat iedereen maar gezond mag blijven en 2013 een goed radiojaar mag worden! Jan-Fré
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
bron: Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21190171/___Ik_start_mijn_auto_liever_per_smartphone_dan_per_sleutel___.html Juul
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Gisteren heb ik het boek Pier en Oceaan van Oek de Jong (van Opwaaiende zomerjurken) gelezen en tot mijn verbazing stond er een passage in over 'piratenzenders'. Hier volgt het (pag. 487/488). 'Rond middernacht kwam zijn vader thuis. Abel lag in bed en deed of hij sliep. Met gespitste oren lag hij te luisteren naar zijn vaders beweginingen in de studeerkamer. Zijn lichaam stond op scherp. Hij wachtte tot het stil geworden was in huis. Toen zette hij de radio aan die naast zijn bed stond, heel zacht. In het donker lichtte de zenderschaal op, het groene kattenoog. Hij stemde af op een piratenzender en wachtte. Na een tijd begon de radio te ruiken: de warm geworde…
-
- 20 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Weer eens iets anders. Met een vriend van ons zorgen dat we de komende dagen alle tv en radio uit Europa weer goed kunnen volgen Even kijken welke dish ook alweer voor wat was.
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
En het jaar is nog niet om, dus opnieuw een bekende-die-overlijdt. Fontella Bass, op 74-jarige leeftijd. Hit: Rescue Me.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Als gediplomeerd prutser krijg je wel eens dingen op je pad waar je eigenlijk niet op zit te wachten .... Een goede vriend van mij belde mij op over een probleem met zijn auto. Na een reparatie in een lokale garage werkte de verwarming in de auto niet meer en of ik kon zeggen wat dat was. Na wat vragen kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een klepje bleef hangen. Zoiets is heel eenvoudig te testen door de laptop aan te sluiten op de auto en dan het testprogramma te draaien. Affijn, hij zou afgelopen zaterdag langs komen zodat ik even kon kijken. Zaterdagochtend belde hij echter dat de auto weer in de lokale garage stond want er waren grote problemen. Het b…
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Buffalo Springfield - Stop children whats that sound , die ben ik "vergeten" mee te nemen uit onze Veronica discotheek. Heeft iemand 'em soms ? OPGELOST DUS Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Philips buizenradio, zonder zeezenders op de schaal, kraakt best wel als je zenders zoekt. Volgens mij geen echte defecten. Met de aanstaande verhuizing in zicht wil ik 'm kwijt. Als iemand 'm wil hebben, kan-ie 'm komen halen in Almere.
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
"Sir Paul Mc Cartney admitted that the Beatles would have been unable to make "Sergent pepper.." if pet sounds hadn't existed" En dit is de sessie, waar de foto's in de video gemaakt zijn. http://www44.zippyshare.com/v/483307/file.html en info: http://nl.wikipedia.org/wiki/God_Only_Knows http://www.hollywoodreporter.com/news/100-greatest-songs-of-all-time-373008 http://www.hollywoodreporter.com/news/beach-boys-grammy-museum-exhibit-371631
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www43.zippyshare.com/v/22713468/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-